Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe auto - Betaalplan?

+2
Sarah1985
BJA
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe auto - Betaalplan?  Empty Nieuwe auto - Betaalplan?

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:03

Goedemorgen meiden,

Mijn auto is aan vervanging toe. Zoals het nu lijkt komt hij de APK niet door. Dus het wordt tijd voor iets anders. Ik ken alle jullie beweegredenen om niet aan een nieuwe auto te beginnen en toch sla ik alle woorden die in andere topic zijn gezegd in de lucht, want ik wil graag een nieuwe auto. Daar heb ik zo mijn eigen redenen voor. smile

Na alle automerken te hebben doorgespit. Gekeken naar wat ik uit zou willen geven aan een auto en smaak. Kom ik uit op een Suzuki Swift 5-deurs, 1.2/95pk. Normaliter ben ik geen Suzuki-fan, maar ik zag hem laatst rijden en toen was hij toch wel heel erg mooi.

Nu het probleem. Die zit hem namelijk in mijn bankrekening. Momenteel heb ik geen budget. Op de website wordt een betaalplan aangeboden. Hierin kan ik kiezen voor een x aantal maanden een x bedrag, om vervolgens een restbedrag te kiezen wat op het eind in één keer moet worden betaald.

In principe kan ik kiezen voor 12 maanden met een x bedrag als restbedrag. Theoretisch zou ik dat kunnen betalen, maar we weten allemaal dat zoiets in de praktijk anders zou kunnen uitwijzen. Save zou zijn; 24 maanden en restbedrag. En toch kriebelt het om te kiezen voor 36/42 maanden met kleiner restbedrag.

Allereerst, niemand wil lenen. En ja, ik heb alles overwogen (goedkopere auto. Eigen auto oplappen. etc.), maar ik wil nu echt iets anders. En een betaalplan is volgens mij echt iets wat ik kan en zou willen. Dat laatste denk ik voor nu nog even.

Heeft hier iemand ervaring met een betaalplan?
Hoe is dat bevallen?
Aanrader of toch echt een afrader?
Theoretisch heel mooi, maar in de praktijk ook haalbaar?
Tussentijds het hele bedrag aflossen, is dat mogelijk?
Andere op of aanmerkingen?

Ik hoor graag van jullie!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe auto - Betaalplan?  Empty Re: Nieuwe auto - Betaalplan?

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:06

Ik zou persoonlijk voor een auto nooit lenen want als je hem tot prut rijdt heb je een probleem. Maar aan de andere kant...geen mens kan tegenwoordig nog een nieuwe auto compleet betalen (behalve Lejow).

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:11

mozzarella schreef:Ik zou persoonlijk voor een auto nooit lenen want als je hem tot prut rijdt heb je een probleem. Maar aan de andere kant...geen mens kan tegenwoordig nog een nieuwe auto compleet betalen (behalve Lejow).

Kijk, als het puur voor de leuk zou zijn, dan zou ik tegen mezelf zeggen:"ABE, nog even een jaartje of wat doorsparen en dan kun je hem kopen van het geld dat je hebt gespaard", maar het is eigenlijk meer noodzaak. Want mijn auto is niet meer te redden met een paar honderd euro en die waarde heeft hij niet meer om hem compleet op te lappen. Je kunt spreken over een total-loss zonder ongeluk. Echt, nooit meer een Ka voor mij.

Ik zou het nooit overwegen als ik niet gisteren te horen heb gekregen dat het zo goed als zeker is dat ik in oktober een vast contract krijg. De mondelinge toezegging heb ik al. Wat dus betekent dat ik niet hoef te gissen of ik hem over een jaar nog kan betalen, ik heb eindelijk vastigheid.

Ik moet iets. Want mij krijg je voor geen geld meer dagelijks in het openbaar vervoer. Een verschrikking. Mad

Gast
Gast

Bericht  BJA vr 6 mei 2011 - 22:18

Ik heb een keer een lening afgesloten voor een auto.
Deze auto was 1 jaar oud en heb toen een bedrag direct betaald en de rest geleend.
Aflossen en alles ging prima. Het was trouwens geen betaalplan, maar gewoon een financiering van het automerk zelf.
Alleen toen ik een huis ging kopen (alleen) kon ik alleen een hypotheek krijgen als ik de financiering direct afbetaalde.
Dit was nog maar 2500 euro, dus heb het direct betaald vanuit mijn spaarloonregeling.
Dus als je nu geen hypotheek hebt, maar misschien over een tijdje wil zou willen, dan zal je hoogstwaarschijnlijk (en helemaal in deze tijden) de lening direct helemaal af moeten betalen.

Nu heb ik een auto van de zaak, echter geen leaseauto maar privé lease.
Ik betaal een bedrag per maand voor de lease en brandstof. Hierin zit ook de verzekering, onderhoud etcetera.
Ik vraag me af hoe de forummers daarover denken? Want als de termijnen voorbij zijn dan is je geld ook foetsie. smile
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Sarah1985 vr 6 mei 2011 - 22:21

Heeft hier iemand ervaring met een betaalplan? wij hadden via volkwagenbank een lening
Hoe is dat bevallen? goed, als je maar op tijd betaald anders bellen ze heel vaak
Aanrader of toch echt een afrader? Wij willen nu een andere auto ,de lening is 1 juni afgelopen dan is de auto van ons. Aangezien mijn man voor zijn werk beter een bus kan hebben zijn we daarvoor aan het kijken. We willen nu via de gewone bank een lening. Maar komt ook omdat mijn man nog nieuwe dure apparatuur moet aanschaffen, zodat dat meteen bij de lening in kan
Theoretisch heel mooi, maar in de praktijk ook haalbaar?Ik vond het wel eens lastig om te betalen aangezien mijn man soms een tijd geen werk heeft dan was het wel veel geld per maand . Maar is altijd gelukt

Tussentijds het hele bedrag aflossen, is dat mogelijk? ja was mogelijk bij ons
Andere op of aanmerkingen? Ik vind altijd zn gedoe dat andere mensen er altijd zo over zeuren dat je leent voor een auto. Soms heb je heen andere keus en wel een goede auto nodig

succes ermee

Laatst aangepast door Paris1985 op vr 6 mei 2011 - 22:33; in totaal 1 keer bewerkt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:21

Ik snap je probleem...mijn reactie was ook compleet inhoudslooos aangezien ik eigenlijk alleen jouw dilemma herhaalde hahaha.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:22

Privélease was tot 1-1-2011 een optie.Mad

Een hypotheek heb ik al, dus daar heb ik even geen last van. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:25

mozzarella schreef:Ik snap je probleem...mijn reactie was ook compleet inhoudslooos aangezien ik eigenlijk alleen jouw dilemma herhaalde hahaha.

Geen probleem. smile Het was voor mij een mooi moment om nog aanvulling aan mijn eigen topic te geven. Dus het was niet voor niets. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  BJA vr 6 mei 2011 - 22:25

Oké, dan denk ik dat er verder geen belemmeringen zullen zijn. Wink
Misschien gaan ze nog vragen naar je werk, of je een vast contract hebt of zo.

Ikzelf ben niet tegen het lenen van geld voor een auto.
Oké, je auto schrijft elke maand af en vermindert dus in waarde, maar een auto (en dus de vrijheid is) is mij veel te lief! :P
BJA
BJA
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:28

Paris1985; Hoelang heb je over de lening gedaan?

Mijn vader verbaaste me laatst. Hij heeft de pest aan lenen, maar toen ik zei dat graag een andere auto wilde (uitgelegd zoals hierboven) zei hij; Dan kies je toch gewoon voor een betaalplan? Laat je eens voorlichten. Ik stond echt met mijn mond open, want hij is echt fervent tegenhanger van leningen. Maar een huis en auto mogen wel, kennelijk. Laughing

Gast
Gast

Bericht  BJA vr 6 mei 2011 - 22:29

Ford heeft ook zo'n speciaal plan.
Volgens mij kan je dan elke 2 jaar in een nieuwe rijden!
BJA
BJA
Prater
Prater

Bericht  Sarah1985 vr 6 mei 2011 - 22:32

4 jaar hebben we er over gedaan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:33

BJA schreef:
Ikzelf ben niet tegen het lenen van geld voor een auto.
Oké, je auto schrijft elke maand af en vermindert dus in waarde, maar een auto (en dus de vrijheid is) is mij veel te lief! :P

Lenen van geld is niet iets waar ik vies van ben. Maar het is wel zo dat ik nooit (meer) leen, omdat het altijd een nare nasmaak geeft als je iets al jaren hebt en er nog steeds voor betaald. Daarom leek een betaalplan mij ook het beste. Omdat je en maandelijks 'aflost' en zo snel als mogelijk het restbedrag betaald.

Gast
Gast

Bericht  BJA vr 6 mei 2011 - 22:34

Ja klopt! Je leent alleen voor de auto en geen bedrag van de bank dat je, als je wilt, nog kan ophogen voor wat extra's.
BJA
BJA
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:34

BJA schreef:Ford heeft ook zo'n speciaal plan.
Volgens mij kan je dan elke 2 jaar in een nieuwe rijden!

En toch zit dat niet in mijn budget. Daar heb ik me ook al over laten voorlichten en dat gaat hem echt niet worden. Ik heb een leuk loon, maar niet zo'n leuk loon, haha. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 6 mei 2011 - 22:37

ik zou zelf voor alle zekerheid tot oktober wachten en je echt je vaste contract hebt getekend! als dat tenminste uit te zingen is met je apk van dit huidige autotje...

ik zou zelf never nooit geld lenen voor een auto, maar... als ik dat moest kiezen, zou mijn keuze ook een swift zijn!! weet je al welke kleur je wilt?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:40

Moet je inderdaad doen, een auto kopen op afbetaling.
Dan weet je zeker dat je uiteindelijk, door de 20 procent rente die je per gaat over de auto gaat betalen, je in totaal het dubbele voor de auto hebt betaald.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:42

Pien schreef:ik zou zelf voor alle zekerheid tot oktober wachten en je echt je vaste contract hebt getekend! als dat tenminste uit te zingen is met je apk van dit huidige autotje...

ik zou zelf never nooit geld lenen voor een auto, maar... als ik dat moest kiezen, zou mijn keuze ook een swift zijn!! weet je al welke kleur je wilt?

APK is al in juli. Sad

Zelf zat ik te denken aan wit. Maar dat is een modekleur. Blauw vind ik ook wel mooi.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:44

Jada schreef:Moet je inderdaad doen, een auto kopen op afbetaling.
Dan weet je zeker dat je uiteindelijk, door de 20 procent rente die je per gaat over de auto gaat betalen, je in totaal het dubbele voor de auto hebt betaald.

Betaalplan is toch net even iets anders dan een lening uitzitten. Een lening is standaard 66 maanden bij Swift en ja, dan betaal je dus een tweede auto er naast. Wel een mooie lage maandlast moet ik zeggen, maar na 66 maanden is het auto'tje ook wel zo goed als op. Wink

Gast
Gast

Bericht  Jordana vr 6 mei 2011 - 22:44

ABE schreef:
Pien schreef:ik zou zelf voor alle zekerheid tot oktober wachten en je echt je vaste contract hebt getekend! als dat tenminste uit te zingen is met je apk van dit huidige autotje...

APK is al in juli. Sad

Zelf zat ik te denken aan wit. Maar dat is een modekleur. Blauw vind ik ook wel mooi.

Wit is nou leuk maar houd er rekening mee dat je misschien over een aantal jaren wit uit is en je daardoor je auto niet aan de straatstenen kwijt kan..
Ik zou persoonlijk voor blauw gaan.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:46

Jordana schreef:
ABE schreef:

APK is al in juli. Sad

Wit is nou leuk maar houd er rekening mee dat je misschien over een aantal jaren wit uit is en je daardoor je auto niet aan de straatstenen kwijt kan..
Ik zou persoonlijk voor blauw gaan.

Precies. Dat is ook mijn gedachte. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:46

Ken je de uitdrukking van garagehouders niet? "Met een witte blijf je zitte..."

Die is er niet voor niks, dus zou niet voor wit gaan!!

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 vr 6 mei 2011 - 22:47

Jada schreef:Moet je inderdaad doen, een auto kopen op afbetaling.
dat is z'n onzin dat je het dubbele betaald voor je auto wij hebben uiteindelijk 800 euro meer betaald. De auto was wel een stuk duurder en is uiteindelijk nu nog meer dan 800 euro waard
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:47

ProudMama schreef:Ken je de uitdrukking van garagehouders niet? "Met een witte blijf je zitte..."

Die is er niet voor niks, dus zou niet voor wit gaan!!

Die kende ik inderdaad niet. Maar ik zal hem onthouden. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 22:53

Laughing

Ik zie net dat de dealer die mij zeven jaar geleden mijn Ford Ka heeft verkocht, nu ook Suzuki doet.

In het kort;

Mijn ouders kochten een 2e handse Ka voor mij. Dit bleek een schade-auto. Deze KA kwam de eerste APK al niet door. Compleet doorgeroest aan de onderkant. Ik daar op hoge poten naartoe. En met fikse korting mijn huidige KA gekocht. Deze voldoet ook niet aan de eisen, dus ik denk dat we wederom even gaan babbelen. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: