wagen al ombouwen?
+13
nillis
Flip Fluitketel
ekjir@M
_Jet
pantuf
moepie
Nana
loesje
Tania
Nijntje
Pien
Mida4you
Teddyaapje
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
wagen al ombouwen?
Hoi,
Wij hebben de maxi cosi mura 4, mn zoontje is dik 6maanden. Hij past nog wel in de wagenbak maar ik heb het idee dat hij graag meer wil zien dan alleen maar wolken en bomen als we met hem wandelen. Ik ga al vaker met hem in de draagdoek oppad maar soms is dat niet handig. Zou ik de buggyzit er al op zetten of zal ik er toch nog ff mee wachten tot hij niet meer in de wagenbak past? Hij kan trouwens nog niet heel lang zelfstandig zitten..2 minuutjes redt hij denk ik ong.
xx teddy
Wij hebben de maxi cosi mura 4, mn zoontje is dik 6maanden. Hij past nog wel in de wagenbak maar ik heb het idee dat hij graag meer wil zien dan alleen maar wolken en bomen als we met hem wandelen. Ik ga al vaker met hem in de draagdoek oppad maar soms is dat niet handig. Zou ik de buggyzit er al op zetten of zal ik er toch nog ff mee wachten tot hij niet meer in de wagenbak past? Hij kan trouwens nog niet heel lang zelfstandig zitten..2 minuutjes redt hij denk ik ong.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: wagen al ombouwen?
Teddyaapje schreef:Hoi,
xx teddy
Je kunt de buggyzit toch wel in standen ( omhoog en omlaag ) zetten? Wij hadden onze kinderwagen ook al redelijk snel omgebouwd omdat Z. niet meer in de kinderwagenbak paste. Met 6 maanden zat ze al in de buggy en dan op de slaapstand. Zo kon ze toch liggen ( klein beetje zittend ) en ook om haar heen kijken. Er ging een wereld voor haar open haha!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
In de inzet hoeft hij niet perse te liggen toch? Ik zou hem zelf denk ik veranderen, lijkt me leuk als ze inderdaad meer zien als alleen de lucht...
Heb je overigens ook het idee dat hij zelf anders wilt? Merk je dat hij ontevreden is?
Heb je overigens ook het idee dat hij zelf anders wilt? Merk je dat hij ontevreden is?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
wij hebben met ongeveer 5 maanden de wageninzet naar beneden gehaald en op het onderstel gezet. Met ruim 4 maanden merkte ik al dat ze het niet leuk meer vond in de wagenbak en veel aan het mopperen was als ze er in lag. Toen deed ik vaak de maxicosi erop, zodat ze meer kon zien en om zich heen kon kijken. Wilde er eerst ook niet aan geloven om toen al de wageninzet erop te zetten, maar ja, maxi cosi of wageninzet is dan ook niet zo'n groot verschil meer...
Nu zit onze kleine dame in de wagen met de ligstand of halfliggend, en dat vind ze geweldig.
Nu zit onze kleine dame in de wagen met de ligstand of halfliggend, en dat vind ze geweldig.
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben met een maand of vijf de buggy inzet erop gemaakt. J. vond het toen echt niet leuk meer, hij was aan het mopperen en huilen en kwam steeds omhoog om over de bak te kijken. Met de buggyinzet (die inderdaad behoorlijk plat kan) vond hij het weer helemaal leuk.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
onze zoon zit al vanaf dat hij 5 maanden is al in de buggy
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Het is niet echt dat hij ontevreden is in de wagenbak maar ik merk wel dat als hij in de maxicosi op de wagen zit dat hij er veel meer lol in heeft.
Ook vind ik de wagenbak opzich wel handig omdat hij er ook gewoon goed in kan slapen, kan dat bij de buggy inzet ook nog als die op de slaapstand staat?
En in de maxi cosi mag hij max iets van 2u in, is dat ook zo met een buggy zit?
xx Teddy
Ook vind ik de wagenbak opzich wel handig omdat hij er ook gewoon goed in kan slapen, kan dat bij de buggy inzet ook nog als die op de slaapstand staat?
En in de maxi cosi mag hij max iets van 2u in, is dat ook zo met een buggy zit?
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
ligt eraan hoe je hem in de wagen zet. Laat je hem de hele tijd zitten dan is te lang natuurlijk nog niet goed voor hem. Als je de wagen op een stand zet die voor hem comfortabel ligt, half-zit dan kan hij hier rustig een poosje in zitten hoor!
veel plezier met wandelen!
veel plezier met wandelen!
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Ik heb ook de Maxi Cosi Mura 4 en heb ook rond 6 maanden de wagen omgebouwd. Mijn zoontje wilde graag ook wat meer om zich heen gaan kijken. De Mura buggyinzit kan echt heel plat dus ons zoontje sliep daar net zo goed in als in de kinderwagenbak. Er zit voor zover ik weet echt geen tijdslimiet zolang hij in de buggy mag.
Nu met het mooie weer ook wel lekker om in de buggy te zitten, kan hij een beetje meer meekrijgen van het mooie weer!
Nu met het mooie weer ook wel lekker om in de buggy te zitten, kan hij een beetje meer meekrijgen van het mooie weer!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Hier ging onze zoon met bijna 5 maanden in de wandelwagen inzit, hij paste niet meer in de wagenbak (mutsy) ik legde hem de eerste tijd wel zo plat mogelijik
Gast- Gast
Wij hebben ook een maxicosi mura.
Onze dochter zat voor het eerst in het wandelwagen gedeelte toen ze 6,5 maand was. Vooral omdat ze het in de kinderwagen niet meer echt naar haar zin had. De wagen heeft 3 standen, toen mijn dochtertje zo oud was stond hij vaak in de 'tussenstand' en anders plat. Toen ze goed zelf kon zitten deed ik hem ook helemaal rechtop.
Dus het kan prima lijkt me.
Onze dochter zat voor het eerst in het wandelwagen gedeelte toen ze 6,5 maand was. Vooral omdat ze het in de kinderwagen niet meer echt naar haar zin had. De wagen heeft 3 standen, toen mijn dochtertje zo oud was stond hij vaak in de 'tussenstand' en anders plat. Toen ze goed zelf kon zitten deed ik hem ook helemaal rechtop.
Dus het kan prima lijkt me.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Als hij nog niet ontevreden is en het past nog, dan zou ik nog wachten.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
S. ligt vanaf ongeveer 4,5 maanden niet meer in de wagenbak, maar dat kwam omdat ze bijna klem lag in de bak (lengte). Ze begon ook echt iedere keer te huilen wanneer ze erin werd gelegd. Sindsdien hebben we de buggyzit erop en was het huilen ook gelijk over. We hebben hem wel altijd in de ligstand staan en ze slaapt er ook prima in. Wanneer we bv op pad zijn en ergens wat zitten te drinken wil ze soms omhoog komen om wat meer te zien. Dan zet ik hem even rechtop voor haar of ik neem haar even bij me. Als het bv tijd is voor een hapje, dan zet ik hem even rechtop, dan krijgt ze die in de wagen.
Anders wissel je af. Wanneer je een heel stuk gaat lopen doe je gewoon de wagenbak erop en wanneer het om een klein stukje gaat of boodschappen doen dan zet je de buggyzit erop. Aangezien je aangeeft dat hij (nog) niet echt ontevreden is in de wagenbak, maar er meer lol in heeft wanneer hij in de Maxi Cosi zit.
Anders wissel je af. Wanneer je een heel stuk gaat lopen doe je gewoon de wagenbak erop en wanneer het om een klein stukje gaat of boodschappen doen dan zet je de buggyzit erop. Aangezien je aangeeft dat hij (nog) niet echt ontevreden is in de wagenbak, maar er meer lol in heeft wanneer hij in de Maxi Cosi zit.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben toen B. 4 maanden was de wagen al omgebouwd. De wandelwageninzet kan in heel veel standen (helemaal plat tot recht op), dus ging/gaat prima hoor. Ik merk dat B. het ook veel leuker vind zo. Ik zou het gewoon doen!
Gast- Gast
F. ligt ook sinds hij 4 maanden is niet meer in de wagenbak. Hij paste er niet meer in.
Ik zou het gewoon doen en op een zo plat mogelijke stand.
Ik zou het gewoon doen en op een zo plat mogelijke stand.
Gast- Gast
Mijn zoontje lag met 3,5 maand al in de buggy inzet op ligstand. Wij hebben een quinny en die wagenbakken zijn niet heel groot dus meneer had wat weinig ruimte en begon zich steeds om te draaien en dan lag hij met z´n armen over de rand. Hij vond het niet alleen een stuk interessanter omdat hij wat meer kon zien maar hij had ook een stuk minder last van reflux omdat de buggy inzet in ligstand toch iets schuiner ligt dan de wagenbak.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Hier hebben we ook de Maxi Cosi mura 4. Ze past nog wel een paar weken in de reiswieg, maar sinds van de week draait ze ook in de reiswieg en zit er sterk aan te denken om de wandelinzet erop te doen. Zeker nu het ook lekkerder weer wordt en kan ze ook een beetje rondkijken.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wij hebben de mutsy en we hebben T met bijna 6 maand de wagen omgebouwd. Helemaal plat slaapt T er heerlijk in en anders zit ze half rechtop om te spelen en om zich heen te kijken.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Het is helemaal niet slecht voor zo'n kleintje om al in de buggyinzet te zitten. Wij hebben hem ook omgebouwd toen N. zo'n 6 maanden was (wij hebben een Bugaboo). Ze paste nog makkelijk in de wagenbak, maar werd ook nieuwsgieriger. Daarbij moesten we de wagenbak laten opsturen voor omdat de stof bij de rits gescheurd was, dus de timing kwam eigenlijk mooi uit! Hebben overigens gelijk een nieuwe wagenbak gekregen van Bugaboo, maar dat terzijde.
N. kan overigens prima slapen in de buggyinzet, zowel in de half-liggend-stand als de liggend-stand. Ze vond het gelijk al erg interessant dat ze lekker om zich heen kon kijken. Er ging weer een totaal nieuwe wereld voor haar open! Als ik jou was zou ik het gewoon doen, zeker met dit weer is het wel lekker als T. om zich heen kan kijken.
N. kan overigens prima slapen in de buggyinzet, zowel in de half-liggend-stand als de liggend-stand. Ze vond het gelijk al erg interessant dat ze lekker om zich heen kon kijken. Er ging weer een totaal nieuwe wereld voor haar open! Als ik jou was zou ik het gewoon doen, zeker met dit weer is het wel lekker als T. om zich heen kan kijken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Het is helemaal niet slecht voor zo'n kleintje om al in de buggyinzet te zitten. Wij hebben hem ook omgebouwd toen N. zo'n 6 maanden was (wij hebben een Bugaboo). Ze paste nog makkelijk in de wagenbak, maar werd ook nieuwsgieriger. Daarbij moesten we de wagenbak laten opsturen voor omdat de stof bij de rits gescheurd was, dus de timing kwam eigenlijk mooi uit! Hebben overigens gelijk een nieuwe wagenbak gekregen van Bugaboo, maar dat terzijde.
de liggend stand bij de bugaboo dan hebben ze toch nog wel een beetje een zithouding?? of zie ik dat verkeerd? ben er nog niet in thuis hoor , of is dat bij alle buggys zo?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
@ Duckie: de Bugaboo heeft drie standen.. rechtop, half-liggend/half-zittend en helemaal liggend. Ze liggen dan wel met de beentjes iets omhoog, maar de rug en het hoofdje liggen helemaal plat.
Parisienne- Ratel
Parisienne schreef:Daarbij moesten we de wagenbak laten opsturen voor omdat de stof bij de rits gescheurd was, dus de timing kwam eigenlijk mooi uit! Hebben overigens gelijk een nieuwe wagenbak gekregen van Bugaboo, maar dat terzijde.
Huh, maar de Bugaboo heeft toch geen losse wagenbak? Je moet de wagenbak juist ombouwen tot wandelwageninzet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als hij het echt niet meer naar zijn zin heeft zou ik de wageninzet gebruiken en deze op de platte stand zetten.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Onze dochter lag met 4 maanden al klem in de wagenbak, hoofdje tegen het hoofdbord en voetjes tegen de onderkant, dus toen hebben we 'm ook al omgebouwd, maar eigenlijk bedenk ik me nu dat ze nog nooit in de wandelwageninzet gezeten heeft.
Gast- Gast
Susan schreef:Parisienne schreef:Daarbij moesten we de wagenbak laten opsturen voor omdat de stof bij de rits gescheurd was, dus de timing kwam eigenlijk mooi uit! Hebben overigens gelijk een nieuwe wagenbak gekregen van Bugaboo, maar dat terzijde.
Huh, maar de Bugaboo heeft toch geen losse wagenbak? Je moet de wagenbak juist ombouwen tot wandelwageninzet.
Ja, klopt. We hebben het frame gehouden, maar moesten dat wat je aan het frame 'hangt' als wagenbak, laten opsturen. Daarvan was de stof bij de rits gescheurd. Aan het frame konden we de wandelwageninzet gewoon weer 'hangen'.
Parisienne- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: