N.a.v. 4 mei
+4
Melis_je
Atelier Madame
Caro
Inge
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
N.a.v. 4 mei
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik geen allochtonen in mijn vriendengroep heb; in ieder geval geen niet-westerse allochtonen. Het valt me op dat je met dodenherdenking weinig islamitische landgenoten ziet herdenken. De islam heeft natuurlijk ook niet zo'n prettige verhouding met het jodendom en andersom. Nu ben ik gewoon benieuwd, wanneer jullie wel (voormalig) islamitische vrienden hebben: wat merken jullie van hun houding t.o.v. Dodenherdenking? Voelen zij zich daarbij betrokken of juist niet? Is echt pure interesse in hoe dat zit.
Gast- Gast
Re: N.a.v. 4 mei
Ik zal het morgen eens vragen aan mijn collega, ook al weet ik vrijwel zeker dat hij dit een belangrijke dag vindt. Hij is namelijk erg geïnteresseerd in geschiedenis en de daarmee gepaarde oorlogen.
Gast- Gast
Ik ben nu aan het werk en was tijdens dodenherdenking ook op het werk.
Mijn mentorjongere is een turks meisje en die vertelde dat zij en haar familie altijd wel aan dodenherdenking doen (zijn moslim). Zelf is zij erg vernederlandst, haar familie is wel echt traditioneel
Mijn mentorjongere is een turks meisje en die vertelde dat zij en haar familie altijd wel aan dodenherdenking doen (zijn moslim). Zelf is zij erg vernederlandst, haar familie is wel echt traditioneel
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Moet ik nu concluderen dat jullie ook zo'n autochtone vrienden- en kennissenkring hebben?
Gast- Gast
Mijn exvriend is islamitisch. Hij houdt er wel altijd rekening mee. Zijn vrienden ook.. Misschien komt dat ook wel doordat ze zelf een aantal oorlogen mee gemaakt hebben.
Gast- Gast
Euh ja, eigenlijk wel. Ik heb geen allochtone in mijn vriendenkring, althans, geen niet-westerse allochtonen. Vooral veel halfbloedjes etc.
Ben ik nu kansloos onderontwikkeld?
Ben ik nu kansloos onderontwikkeld?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik heb echt een verschrikkelijk autochtone vriendengroep, en ook op mn werk geen allochtone medewerkers ofzo. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zij 4 mei beleven
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Betrokken. Maar op zo'n moment denk je toch aan alle oorlogsslachtoffers?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik heb niet echt allochtone vrienden, maar wel turkse bovenburen.
Ik weet in elk geval dat ze gisteravond niet aan de dodenherdenking deden. De tv stond om 8 uur luid aan en ze waren 'gezellig' aan het kletsen met elkaar.
Ik weet in elk geval dat ze gisteravond niet aan de dodenherdenking deden. De tv stond om 8 uur luid aan en ze waren 'gezellig' aan het kletsen met elkaar.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Heb het er eigenlijk nooit over gehad met mijn collega's.
En ik heb trouwens ook een autochtone vriendengroep.
En ik heb trouwens ook een autochtone vriendengroep.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Gloria schreef:Moet ik nu concluderen dat jullie ook zo'n autochtone vrienden- en kennissenkring hebben?
De allochtone mensen in mijn omgeving hebben geen islamitische achtergrond en daar vroeg je om.
Gast- Gast
Nee ik heb een hele autochtone vriendengroep. Zou ook best raar zijn, want in dit gehucht moet je echt een topspeurder zijn om niet westerse allochtonen te vinden. Daarom snap ik ook niet waarom 20% van onze populatie PVV stemde bij de laatste verkiezingen
Maar goed, ik heb dus geen flauw idee.
Maar goed, ik heb dus geen flauw idee.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Behoorlijk ja, ik zou als een malle vrienden voor het leven maken in Australië!Caro schreef:Ben ik nu kansloos onderontwikkeld?
Gast- Gast
Jawel, maar de grote aanleiding is toch wel WO 2. De eerste krans wordt voor die slachtoffers gelegd.Melis_je schreef:Betrokken. Maar op zo'n moment denk je toch aan alle oorlogsslachtoffers?
Gast- Gast
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Vast uit voorzorg, en conservatisme.SuperGrover schreef:Daarom snap ik ook niet waarom 20% van onze populatie PVV stemde bij de laatste verkiezingen
Gast- Gast
Gast- Gast
Nou inderdaad, die tsunami van islamisering treft dit gebied natuurlijk gauw, er immigreert 1 moslim, en de percentages schieten schrikbarend omhoogGloria schreef:Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Vast uit voorzorg, en conservatisme.SuperGrover schreef:Daarom snap ik ook niet waarom 20% van onze populatie PVV stemde bij de laatste verkiezingen
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
De islamieten die ik ken doen niet veel (niks) aan dodenherdenking. Maar in deze gevallen heeft het er denk ik mee te maken dat ze hier niet mee zijn opgegroeid. Natuurlijk moet dat niet uitmaken, het blijft een belangrijke dag om bij stil te zijn, maar het zorgt er wel voor dat er toch anders tegenaan gekeken wordt.
Ik ken overigens voornamelijk islamieten uit voormalig Joegoslavie. Deze jongens hebben zelf ook oorlog meegemaakt en vaak zelfs van dichtbij. Mijn inziens is het dan ook zeker geen desintresse, maar gewoon een andere manier om met de dingen om te gaan. Bij degene die ik ken leeft de oorlog in Joegoslavie nog enorm, ze hebben het er dan ook regelmatig over.
Ik ken overigens voornamelijk islamieten uit voormalig Joegoslavie. Deze jongens hebben zelf ook oorlog meegemaakt en vaak zelfs van dichtbij. Mijn inziens is het dan ook zeker geen desintresse, maar gewoon een andere manier om met de dingen om te gaan. Bij degene die ik ken leeft de oorlog in Joegoslavie nog enorm, ze hebben het er dan ook regelmatig over.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Nu ik erover nadenk heb ik ook alleen maar westerse allochtonen in mn vriendenkring en geen enkele niet-westerse. Vreemd!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: