Osama Bin Laden is dood
+19
Caro
TGR
patjuhhh
mosio
SuperGrover
Atelier Madame
psv-forever
VeryCherry
nina
_Femme
Jeanette
Feline
Sjaantje
TNMN
Happydobby
Kabouter
Moezie
blondje1313
Vancity_girl
23 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Osama Bin Laden is dood
Ik doelde op het rechtsysteem. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. In de meeste staten is er geen doodstraf. Maar nu Osama is gedood staan ze allemaal te juichen. Dan klopt je wet toch niet?
Gast- Gast
Odilia schreef:Ik doelde op het rechtsysteem. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. In de meeste staten is er geen doodstraf. Maar nu Osama is gedood staan ze allemaal te juichen. Dan klopt je wet toch niet?
De wet zegt niks over het gevoel van mensen.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Odilia schreef:Ik doelde op het rechtsysteem. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. In de meeste staten is er geen doodstraf. Maar nu Osama is gedood staan ze allemaal te juichen. Dan klopt je wet toch niet?
De wet zegt niks over het gevoel van mensen.
Eens. In NL heb je ook mensen die voor de doodstraf zijn, maar tegelijkertijd hebben wij die niet. Een wet representeert toch niet altijd direct de gevoelens van mensen? Of de mening van mensen?
Amerika heeft zich al helemaal misdragen in Vietnam. Vreselijk wat ze daar hebben gedaan..
Toen Saddam Hoessein werd opgehangen, gingen mensen ook uit hun dak. Die is wel berecht, maar is daar de afloop anders van? Geen juichende mensen? Een eerlijk proces?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Wel erg toevallig dat ze hem net gevonden hebben en er binnenkort verkiezingen aankomen.
Ook die DNA-vergelijking vind ik onzin, hoe weten ze nou dat het Osama's DNA is?
Ik vind het een beetje doorgestoken kaart allemaal, krijg er een Conspiracy Theory gevoel bij....
Ook die DNA-vergelijking vind ik onzin, hoe weten ze nou dat het Osama's DNA is?
Ik vind het een beetje doorgestoken kaart allemaal, krijg er een Conspiracy Theory gevoel bij....
Gast- Gast
Jada schreef:Wel erg toevallig dat ze hem net gevonden hebben en er binnenkort verkiezingen aankomen.
Dat dna is in principe niet zo lastig te herleiden. Hij heeft minstens 12 kinderen en daar willen er sommigen dolgraag meewerken aan een onderzoek.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Jada schreef:Wel erg toevallig dat ze hem net gevonden hebben en er binnenkort verkiezingen aankomen.
Dat dna is in principe niet zo lastig te herleiden. Hij heeft minstens 12 kinderen en daar willen er sommigen dolgraag meewerken aan een onderzoek.
Idd. Men neme het DNA van zijn moeder, een paar van zijn kinderen en tadaaaa: daar heb je het. Dat lijkt me nu het mínst moeilijke hieraan..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik iedereen moet quoten,heb ik een dagtaak aan het typen van dit berichtje, dus ik doe het maar even zo, hopelijk is het te volgen.
@ Degene die vroeg hoe ik aan die 40 minuten kwam: Dat zeiden ze op het NOS journaal.
@ Degene(n) die zei dat hij best opgepakt had kunnen worden: Hij was niet alleen in dat huis. Als ze Osama in zn been geschoten hadden en hem in een helicopter wilden takelen, dan zouden ze al wel 100 kogels hebben opgevangen van anderen die er waren. En het is ook een beetje kansloos om iedereen daar dood te knallen, maar Osama niet.
@ Degene die vroeg hoe ze aan zijn dna kwamen: Niet, totdat hij dood was. Maar een aantal jaar geleden is zijn zus in een ziekenhuis gestorven aan kanker, de FBI heeft toen haar DNA gehaald. Zijn DNA is dus vergeleken met dat van zn zus.
@ Degene die niet gelooft dat dat zo snel kan: De huidige techniek is heel ver daarin, DNA vergelijken is geen kwestie van dagen. Ik heb ooit in een practicum van 2,5 uur een DNA onderzoek gedaan (bij een aardappel, dus wel iets anders dan een mens, maar ik zat toen in VWO 5, en moest alles handmatig doen).
@ Noa: Wat je zegt is heel generaliserend. Je hebt het over "Amerika", alsof alle Amerikanen uit hetzelfde hout gesneden zijn, dezelfde normen en waarden hebben, alsof alle Amerikanen daar staan te dansen omdat iemand dood is, alsof de reputatie van de VS geldt voor iedere Amerikaan. Als jouw kind gedood is in het WTC, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je staat te juichen als zijn moordenaar dood is.
Maar feesten omdat iemand dood is, het blijft raar, dat vind ik ook. Maar dat individuen die hun geliefden zijn verloren door de aanslagen die Osama op z'n geweten heeft, blij zijn met zijn overlijden, dat kan ik wel begrijpen.
@ Degene die vroeg hoe ik aan die 40 minuten kwam: Dat zeiden ze op het NOS journaal.
@ Degene(n) die zei dat hij best opgepakt had kunnen worden: Hij was niet alleen in dat huis. Als ze Osama in zn been geschoten hadden en hem in een helicopter wilden takelen, dan zouden ze al wel 100 kogels hebben opgevangen van anderen die er waren. En het is ook een beetje kansloos om iedereen daar dood te knallen, maar Osama niet.
@ Degene die vroeg hoe ze aan zijn dna kwamen: Niet, totdat hij dood was. Maar een aantal jaar geleden is zijn zus in een ziekenhuis gestorven aan kanker, de FBI heeft toen haar DNA gehaald. Zijn DNA is dus vergeleken met dat van zn zus.
@ Degene die niet gelooft dat dat zo snel kan: De huidige techniek is heel ver daarin, DNA vergelijken is geen kwestie van dagen. Ik heb ooit in een practicum van 2,5 uur een DNA onderzoek gedaan (bij een aardappel, dus wel iets anders dan een mens, maar ik zat toen in VWO 5, en moest alles handmatig doen).
@ Noa: Wat je zegt is heel generaliserend. Je hebt het over "Amerika", alsof alle Amerikanen uit hetzelfde hout gesneden zijn, dezelfde normen en waarden hebben, alsof alle Amerikanen daar staan te dansen omdat iemand dood is, alsof de reputatie van de VS geldt voor iedere Amerikaan. Als jouw kind gedood is in het WTC, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je staat te juichen als zijn moordenaar dood is.
Maar feesten omdat iemand dood is, het blijft raar, dat vind ik ook. Maar dat individuen die hun geliefden zijn verloren door de aanslagen die Osama op z'n geweten heeft, blij zijn met zijn overlijden, dat kan ik wel begrijpen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
@Supergrover: Ik heb het nergens over de Amerikanen, met 'zij' bedoel ik de selecte groep leiders die de beslissingen nemen in Amerika.
En natuurlijk snap ik dat je blij bent als de (indirecte) moordenaar van je zoon gepakt is, maar daar doelde ik niet op. Ik had het over de eenzijdige berichtgeving. Van mij mogen ze honderd huilende moeders laten zien, maar laat dan ook enkele Pakistaanse moeders huilen om hún vermoordde zonen, want die zijn er ook.
Dat ik als Europeaan verder af zou staan van 9/11, dát vind ik pas generaliseren. Toevallig kende ik iemand die tijdens de ramp aanwezig was in het wtc en heb ik dus die hele dag in spanning gezeten. Gelukkig is het voor haar redelijk goed afgelopen.
Het niet of wel kunnen oppakken van Osama is allemaal speculatief. Het gaat me ook meer om de uitspraken van wereldleiders die allemaal zo blij schijnen te zijn met zijn dood. Zelf sta ik namelijk niet zo blind achter Amerika.
En natuurlijk snap ik dat je blij bent als de (indirecte) moordenaar van je zoon gepakt is, maar daar doelde ik niet op. Ik had het over de eenzijdige berichtgeving. Van mij mogen ze honderd huilende moeders laten zien, maar laat dan ook enkele Pakistaanse moeders huilen om hún vermoordde zonen, want die zijn er ook.
Dat ik als Europeaan verder af zou staan van 9/11, dát vind ik pas generaliseren. Toevallig kende ik iemand die tijdens de ramp aanwezig was in het wtc en heb ik dus die hele dag in spanning gezeten. Gelukkig is het voor haar redelijk goed afgelopen.
Het niet of wel kunnen oppakken van Osama is allemaal speculatief. Het gaat me ook meer om de uitspraken van wereldleiders die allemaal zo blij schijnen te zijn met zijn dood. Zelf sta ik namelijk niet zo blind achter Amerika.
Gast- Gast
"Amerika staat voor mij niet voor het goede. Zij voelen zich superieur over de rest van de wereld, zij denken recht te hebben op olie, recht om hun wetten op te leggen aan andere naties, recht om nucleaire wapens te hebben, terwijl zij dat van andere landen niet tolereren. Ze doden duizenden pakistanen, alles om Osama te pakken te krijgen."
"Zelf sta ik anders niet blind achter Amerika"
Hoe kun je het hebben over Amerika, maar niet over de Amerikanen?
Maar wat eenzijdige berichtgeving betreft: ja, nu wordt inderdaad laten zien dat moeders juichen om de dood van Osama. Maar dat is toch ook het nieuwsbericht? Een huilende moeder van Osama, om zijn dood, dán hebben we het over evenwichtig nieuws. Ze kunnen nu ook wel lukraak beelden van huilende moeders uit Pakistan die ooit hun zoon zijn verloren bij een oorlog uitzenden, maar dat is niet het nieuwsbericht.
En als we het hebben over de oorlog in Afghanistan, ik zie daar ook vaak genoeg berichten over burgerslachtoffers, huilende moeders bij een ingestorte school. Maar wellicht kijk jij dan naar een ander journaal, waarin ze het enkel over Amerika hebben.
"Zelf sta ik anders niet blind achter Amerika"
Hoe kun je het hebben over Amerika, maar niet over de Amerikanen?
Maar wat eenzijdige berichtgeving betreft: ja, nu wordt inderdaad laten zien dat moeders juichen om de dood van Osama. Maar dat is toch ook het nieuwsbericht? Een huilende moeder van Osama, om zijn dood, dán hebben we het over evenwichtig nieuws. Ze kunnen nu ook wel lukraak beelden van huilende moeders uit Pakistan die ooit hun zoon zijn verloren bij een oorlog uitzenden, maar dat is niet het nieuwsbericht.
En als we het hebben over de oorlog in Afghanistan, ik zie daar ook vaak genoeg berichten over burgerslachtoffers, huilende moeders bij een ingestorte school. Maar wellicht kijk jij dan naar een ander journaal, waarin ze het enkel over Amerika hebben.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6
Permissies van dit forum: