Osama Bin Laden is dood
+19
Caro
TGR
patjuhhh
mosio
SuperGrover
Atelier Madame
psv-forever
VeryCherry
nina
_Femme
Jeanette
Feline
Sjaantje
TNMN
Happydobby
Kabouter
Moezie
blondje1313
Vancity_girl
23 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Osama Bin Laden is dood
Jen_ schreef:Caro schreef:Ik heb geen idee hoe het met deze foto zit en of deze écht is of niet: maar vaak moet een redactie snel het nieuws bij elkaar rapen voor de uitzending: montage, tekstredactie etc etc moet ook nog gebeuren. Dan kan het gebeuren dat iets niet helemaal goed wordt nagetrokken.Jen_ schreef:Misschien een domme vraag hoor, maar als die foto een hoax is, waarom showen ze hem dan op het nieuws? Trekken ze hun bronnen niet na? Hoe komen zij dan aan die foto, en waarom laten ze een nepfoto zien?
Maar ook in een bepaalde 'hype' die de wereld rondgaat, kan het zijn dat bijvoorbeeld (ik noem maar iets) de BBC de foto als waar aanziet, en de NL redacties dit overnemen omdat ze dan de BBC vertrouwen.
Maar goed, dit is allemaal speculatief.
Ah zo, ja klinkt ook plausibel. Dank voor de uitleg
Wat Caro zegt klopt Je zag zelfs net op het nieuws redacteuren die vertelden over 'the rush' die ze voelen op zo'n dag als vandaag, en vaak worden die bronnen dan niet snel genoeg gecheckt omdat er haast bij is. En inderdaad, als de BBC of CNN oid het plaatst, wordt het ook sneller opgepikt.
hetzelfde gebeurde met het Alphen drama, daar werd ook getwitterd over een naamgenoot van Tristan van der Vlis en dergelijke, en dat werd ook gauw in de media opgepikt, en later weer ontkracht.
Gast- Gast
Precies. Ook in dat wereldje lopen ze vaak achter elkaar aan.. En het is nogal groot nieuws waarbij tal van berichten via veel verschillende kanalen binnenkomen.. Dat moet de redactie ook maar allemaal aankunnen en goed kunnen filteren op dat moment. En dan wordt het toch vaak "de BBC zegt dat het zo is, dus dan zal het ook wel zo zijn".
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
En het valt tegenwoordig denk ik wel meer op door die nieuwe social media. Iedereen speelt voor journalist via Twitter en zo komt er echt ontzettend veel binnen.
Gast- Gast
Als het ANP iets publiceert nemen alle nieuwsbronnen dit klakkeloos over zonder te controleren. Dit is heel spijtig, maar gebeurt bijna altijd.
Gast- Gast
Het doden van Osama Bin Laden was waarschijnlijk de enige mogelijkheid. Er was een 40 minuten durend vuurgevecht, dus zo gek vind ik dat niet. En hij had toch bij berechting ongetwijfeld de doodstraf gekregen, dus oppakken had ook totaal geen zin gehad.
[/quote]
Waar heb je dit gehoord? HIer op journaal e.d. zeggen ze dat het met 15 min klaar was. Wel dat Osama zich verzette en daardoor gedood is ja. Maar toch, ze hebben hem zoals het lijkt aardig verrast, ik denk dat ze hem best hadden kunnen oppakken hoor als ze wouden. Ik vind het ook echt niet goed dat hij doodgeschoten is. Laat als beschaafd land maar zien wat een eerlijk proces inhoud, zijn straf krijgt hij toch wel. Of dat de doodstraf was geweest staat ook niet vast, ligt er maar net aan waar hij berecht zou worden. Maar goed, doet er niet meer toe.
Geloof overigens ook wel dat hij echt dood is. Zie Obama er niet voor aan dit wereldkundig te maken als het niet echt zo is (bij Bush had ik nog wel in een complot gelooft)
[/quote]
Waar heb je dit gehoord? HIer op journaal e.d. zeggen ze dat het met 15 min klaar was. Wel dat Osama zich verzette en daardoor gedood is ja. Maar toch, ze hebben hem zoals het lijkt aardig verrast, ik denk dat ze hem best hadden kunnen oppakken hoor als ze wouden. Ik vind het ook echt niet goed dat hij doodgeschoten is. Laat als beschaafd land maar zien wat een eerlijk proces inhoud, zijn straf krijgt hij toch wel. Of dat de doodstraf was geweest staat ook niet vast, ligt er maar net aan waar hij berecht zou worden. Maar goed, doet er niet meer toe.
Geloof overigens ook wel dat hij echt dood is. Zie Obama er niet voor aan dit wereldkundig te maken als het niet echt zo is (bij Bush had ik nog wel in een complot gelooft)
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik word echt misselijk van al die mensen die zo blij zijn dat hij dood is... Dansen op het graf van je 'tegenstander', is dat echt wat 'we' nu doen? Zelfs in het jeugdjournaal hoor ik kleine kinderen van nog geen 10 jaar praten over hun blijdschap, hoe goed het is dat hij dood is, dezelfde brainwash als de rest van het land, maar dan nog kwalijker, omdat het kinderen zijn. Kwaad met kwaad vergelden, is ooit iemand er beter van geworden? Staan wij in de Westerse 'beschaving' niet altijd prat op onze eerlijke rechtspraak? En denken we nu echt dat we hiermee het terrorisme een loer draaien? Natuurlijk zal dit een reactie uitlokken, ik hou mijn hart vast de komende maanden...
Gast- Gast
Noa schreef:Ik word echt misselijk van al die mensen die zo blij zijn dat hij dood is... Dansen op het graf van je 'tegenstander', is dat echt wat 'we' nu doen? Zelfs in het jeugdjournaal hoor ik kleine kinderen van nog geen 10 jaar praten over hun blijdschap, hoe goed het is dat hij dood is, dezelfde brainwash als de rest van het land, maar dan nog kwalijker, omdat het kinderen zijn. Kwaad met kwaad vergelden, is ooit iemand er beter van geworden? Staan wij in de Westerse 'beschaving' niet altijd prat op onze eerlijke rechtspraak? En denken we nu echt dat we hiermee het terrorisme een loer draaien? Natuurlijk zal dit een reactie uitlokken, ik hou mijn hart vast de komende maanden...
Precies, had het goede voorbeeld gegeven en hem laten leven en berechten. Dan had wat mij betreft iedereen mogen juichen dat hij opgepakt is maar had het recht iig kunnen zegevieren.
luisa- Prater
Ja en ik vind die eenzijdige berichtgeving op het nieuws ook misselijkmakend. Laten ze een moeder zien van een jongen die in de twin towers dood is gegaan en hoe blij ze is dat het goede heeft zege gevierd. Ehm? Sorry? Hoezo, het goede? Amerika staat voor mij niet voor het goede. Zij voelen zich superieur over de rest van de wereld, zij denken recht te hebben op olie, recht om hun wetten op te leggen aan andere naties, recht om nucleaire wapens te hebben, terwijl zij dat van andere landen niet tolereren. Ze doden duizenden pakistanen, alles om Osama te pakken te krijgen. Heiligt het doel de middelen? Nee, duidelijk niet. Ook dat zijn duizenden onschuldige burgers die hun kinderen kwijt zijn. Laat die dan ook eens zien, of zijn hun levens soms minder waard?luisa schreef:Noa schreef:Ik word echt misselijk van al die mensen die zo blij zijn dat hij dood is... Dansen op het graf van je 'tegenstander', is dat echt wat 'we' nu doen? Zelfs in het jeugdjournaal hoor ik kleine kinderen van nog geen 10 jaar praten over hun blijdschap, hoe goed het is dat hij dood is, dezelfde brainwash als de rest van het land, maar dan nog kwalijker, omdat het kinderen zijn. Kwaad met kwaad vergelden, is ooit iemand er beter van geworden? Staan wij in de Westerse 'beschaving' niet altijd prat op onze eerlijke rechtspraak? En denken we nu echt dat we hiermee het terrorisme een loer draaien? Natuurlijk zal dit een reactie uitlokken, ik hou mijn hart vast de komende maanden...
Precies, had het goede voorbeeld gegeven en hem laten leven en berechten. Dan had wat mij betreft iedereen mogen juichen dat hij opgepakt is maar had het recht iig kunnen zegevieren.
Gast- Gast
[quote="Noa"][quote="luisa"]
Dit gaat ook een beetje door mij heen.
Daarnaast vind ik het verhaal ook heel vaag. Als later blijkt dat het verhaal met feiten bevestigd kan worden, dan ga ik het misschien geloven, maar nu klinkt het allemaal een beetje too good to be true. Het is bijna "perfect" voor hen gegaan, er zijn geen Amerikanen om het leven gekomen, maar er is wel een helicopter neer gegaan eh zat daar niemand in dan??? Hij is per helicopter dood meegenomen, geïndentificiteerd door zijn gezicht, er is dna afgenomen en hij is ook al in zee begraven... En amper een paar uur na het hele gebeuren wordt er al bericht dat hij het was... hoe kan je dat nu op deze manier zo snel bepalen?
Ik zit ook nog met de vraag: ze zijn met dna tests bezig, maar dat dna moet vergeleken worden met eerder verkregen dna. Waar en wanneer hebben ze dat dan eerder opgedaan?
Noa schreef:Ik word echt misselijk van al die mensen die zo blij zijn dat hij dood is... Dansen op het graf van je 'tegenstander', is dat echt wat 'we' nu doen? Zelfs in het jeugdjournaal hoor ik kleine kinderen van nog geen 10 jaar praten over hun blijdschap, hoe goed het is dat hij dood is, dezelfde brainwash als de rest van het land, maar dan nog kwalijker, omdat het kinderen zijn. Kwaad met kwaad vergelden, is ooit iemand er beter van geworden? Staan wij in de Westerse 'beschaving' niet altijd prat op onze eerlijke rechtspraak? En denken we nu echt dat we hiermee het terrorisme een loer draaien? Natuurlijk zal dit een reactie uitlokken, ik hou mijn hart vast de komende maanden...
Daarnaast vind ik het verhaal ook heel vaag. Als later blijkt dat het verhaal met feiten bevestigd kan worden, dan ga ik het misschien geloven, maar nu klinkt het allemaal een beetje too good to be true. Het is bijna "perfect" voor hen gegaan, er zijn geen Amerikanen om het leven gekomen, maar er is wel een helicopter neer gegaan eh zat daar niemand in dan??? Hij is per helicopter dood meegenomen, geïndentificiteerd door zijn gezicht, er is dna afgenomen en hij is ook al in zee begraven... En amper een paar uur na het hele gebeuren wordt er al bericht dat hij het was... hoe kan je dat nu op deze manier zo snel bepalen?
Ik zit ook nog met de vraag: ze zijn met dna tests bezig, maar dat dna moet vergeleken worden met eerder verkregen dna. Waar en wanneer hebben ze dat dan eerder opgedaan?
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Noa schreef:Ja en ik vind die eenzijdige berichtgeving op het nieuws ook misselijkmakend. Laten ze een moeder zien van een jongen die in de twin towers dood is gegaan en hoe blij ze is dat het goede heeft zege gevierd. Ehm? Sorry? Hoezo, het goede? Amerika staat voor mij niet voor het goede. Zij voelen zich superieur over de rest van de wereld, zij denken recht te hebben op olie, recht om hun wetten op te leggen aan andere naties, recht om nucleaire wapens te hebben, terwijl zij dat van andere landen niet tolereren. Ze doden duizenden pakistanen, alles om Osama te pakken te krijgen. Heiligt het doel de middelen? Nee, duidelijk niet. Ook dat zijn duizenden onschuldige burgers die hun kinderen kwijt zijn. Laat die dan ook eens zien, of zijn hun levens soms minder waard?luisa schreef:Noa schreef:Ik word echt misselijk van al die mensen die zo blij zijn dat hij dood is... Dansen op het graf van je 'tegenstander', is dat echt wat 'we' nu doen? Zelfs in het jeugdjournaal hoor ik kleine kinderen van nog geen 10 jaar praten over hun blijdschap, hoe goed het is dat hij dood is, dezelfde brainwash als de rest van het land, maar dan nog kwalijker, omdat het kinderen zijn. Kwaad met kwaad vergelden, is ooit iemand er beter van geworden? Staan wij in de Westerse 'beschaving' niet altijd prat op onze eerlijke rechtspraak? En denken we nu echt dat we hiermee het terrorisme een loer draaien? Natuurlijk zal dit een reactie uitlokken, ik hou mijn hart vast de komende maanden...
Ik denk, dat als jouw zoon of dochter is omgekomen op 9/11, je gewoon even blij ben dat de moordenaar van jouw kind zijn verdiende loon heeft gekregen. Wat rechtvaardig is, is op dat moment niet zo aan de orde - gevoelsmatig moet het voor die mensen een opluchting zijn en dat kan ik heel goed begrijpen.
Als Europeaan die er wat verder van af staat kunnen we dit natuurlijk veel nuchterder bekijken en ons op de bol krabben waarom ze hem meteen voor zijn donder geschoten hebben - maar emotioneel snap ik heel goed dat dit mensen op lucht. Dat heeft niets te maken met (jouw kijk op) Amerikanen, ik denk dat als ik een kind had verloren door zo'n aanslag dat ik die man zelf ook had willen wurgen en dat nog rechtvaardig had gevonden ook.
Gast- Gast
[quote="Alias"][quote="Noa"]
Ze hebben DNA van zijn moeder waardoor ze kunnen vergelijken. Wij zullen als doodgewone burger nooit te weten komen wat er zich in die bunker heeft afgespeeld. Daarnaast denk ik dat iemand als Osama áltijd een wapen bij zich heeft, voor het geval dat. De meest gezochte man ter wereld zorgt er echt wel voor dat hij zichzelf kan verdedigen. En in 15 minuten kunnen een héleboek kogels zijn afgevuurd.. Ook met een verrassingsaanval.. Aangezien mitrailleuren al tig kogels per sec kunnen afvoeren, maak ik me geen illusies dat 15 minuten kort is voor zon aanval.
Daarnaast denk ik ook niet dat Osama en cohorten rustig achterover hebben geleund en zich hebben laten oppakken...
NIet dat ik het goed praat dat nu vreugde vuurtjes over de hele wereld gaan, alleen ik mis zo vaak nuances in de meningen die mensen hebben.
luisa schreef:Noa schreef:Ik word echt misselijk van al die mensen die zo blij zijn dat hij dood is... Dansen op het graf van je 'tegenstander', is dat echt wat 'we' nu doen? Zelfs in het jeugdjournaal hoor ik kleine kinderen van nog geen 10 jaar praten over hun blijdschap, hoe goed het is dat hij dood is, dezelfde brainwash als de rest van het land, maar dan nog kwalijker, omdat het kinderen zijn. Kwaad met kwaad vergelden, is ooit iemand er beter van geworden? Staan wij in de Westerse 'beschaving' niet altijd prat op onze eerlijke rechtspraak? En denken we nu echt dat we hiermee het terrorisme een loer draaien? Natuurlijk zal dit een reactie uitlokken, ik hou mijn hart vast de komende maanden...
Ze hebben DNA van zijn moeder waardoor ze kunnen vergelijken. Wij zullen als doodgewone burger nooit te weten komen wat er zich in die bunker heeft afgespeeld. Daarnaast denk ik dat iemand als Osama áltijd een wapen bij zich heeft, voor het geval dat. De meest gezochte man ter wereld zorgt er echt wel voor dat hij zichzelf kan verdedigen. En in 15 minuten kunnen een héleboek kogels zijn afgevuurd.. Ook met een verrassingsaanval.. Aangezien mitrailleuren al tig kogels per sec kunnen afvoeren, maak ik me geen illusies dat 15 minuten kort is voor zon aanval.
Daarnaast denk ik ook niet dat Osama en cohorten rustig achterover hebben geleund en zich hebben laten oppakken...
NIet dat ik het goed praat dat nu vreugde vuurtjes over de hele wereld gaan, alleen ik mis zo vaak nuances in de meningen die mensen hebben.
Caro- Ratel
[quote="Caro"][quote="Alias"]
Ik ben het (vaker) helemaal eens met Caro. Het is gewoon een feit dat deze man niet opgepakt had kunnen worden. Als deze man in leven werd gelaten, zou de ene aanslag naar de andere worden gepleegd om hem vrij te krijgen bijv. Het gaat ook helemaal niet om de dood van deze man dat iedereen zo blij is. Het is een symbool (dat snappen jullie toch wel?)
De dood van Osama heeft weinig zin, er staat toch wel een nieuwe leider op.
Ik ben blij dat hij dood is. Ik zou gerust een dansje aan zee doen.
https://www.youtube.com/watch?v=cWR5l3jFehE
Noa schreef:luisa schreef:Noa schreef:Ik word echt misselijk van al die mensen die zo blij zijn dat hij dood is... Dansen op het graf van je 'tegenstander', is dat echt wat 'we' nu doen? Zelfs in het jeugdjournaal hoor ik kleine kinderen van nog geen 10 jaar praten over hun blijdschap, hoe goed het is dat hij dood is, dezelfde brainwash als de rest van het land, maar dan nog kwalijker, omdat het kinderen zijn. Kwaad met kwaad vergelden, is ooit iemand er beter van geworden? Staan wij in de Westerse 'beschaving' niet altijd prat op onze eerlijke rechtspraak? En denken we nu echt dat we hiermee het terrorisme een loer draaien? Natuurlijk zal dit een reactie uitlokken, ik hou mijn hart vast de komende maanden...
Ik ben het (vaker) helemaal eens met Caro. Het is gewoon een feit dat deze man niet opgepakt had kunnen worden. Als deze man in leven werd gelaten, zou de ene aanslag naar de andere worden gepleegd om hem vrij te krijgen bijv. Het gaat ook helemaal niet om de dood van deze man dat iedereen zo blij is. Het is een symbool (dat snappen jullie toch wel?)
De dood van Osama heeft weinig zin, er staat toch wel een nieuwe leider op.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:
laten we dit het thema liedje maken van zijn dood
Ik ben er nog steeds wat sceptisch over dat hij echt dood is en ben een beetje bang dat het alleen maar nieuwe aanslagen uit gaat lokken.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
[Ik ben het (vaker) helemaal eens met Caro. Het is gewoon een feit dat deze man niet opgepakt had kunnen worden. Als deze man in leven werd gelaten, zou de ene aanslag naar de andere worden gepleegd om hem vrij te krijgen bijv. Het gaat ook helemaal niet om de dood van deze man dat iedereen zo blij is. Het is een symbool (dat snappen jullie toch wel?)
Hoezo is dat nou weer een feit? Wat een onzin, dit is geen feit maar speculeren.
Ik denk dat hij best opgepakt had kunnen worden, je kan iemand ook uitschakelen zonder direct te doden. Maar goed, wij waren er niet bij nee dus zeker weten doen we het nooit.
Ik denk overigens dat het met aanslagen om hem vrij te krijgen wel mee zou vallen, dat zal niet erger zijn dan nu hij dood is.
Snap overigens best waarom iedereen blij is, maar dat maakt niet dat het goed is. Ik denk trouwens dat de meeste mensen wel gewoon feesten omdat Osama dood is en dus overwinning Amerika, dus niet alleen zoals jij zegt symbolisch.
Hoezo is dat nou weer een feit? Wat een onzin, dit is geen feit maar speculeren.
Ik denk dat hij best opgepakt had kunnen worden, je kan iemand ook uitschakelen zonder direct te doden. Maar goed, wij waren er niet bij nee dus zeker weten doen we het nooit.
Ik denk overigens dat het met aanslagen om hem vrij te krijgen wel mee zou vallen, dat zal niet erger zijn dan nu hij dood is.
Snap overigens best waarom iedereen blij is, maar dat maakt niet dat het goed is. Ik denk trouwens dat de meeste mensen wel gewoon feesten omdat Osama dood is en dus overwinning Amerika, dus niet alleen zoals jij zegt symbolisch.
luisa- Prater
Staat de dood van Osoma dan niet symbool voor de overwinning van Amerika?
Ik denk ook dat het weinig op had gelost om deze man levend op te pakken, alsof je er een zinvolle verklaring uit gaat krijgen en de doodstraf had ie toch wel gekregen. Ik ben ook helemaal niet voor de doodstraf maar dit is toch zo'n gevalletje van tja die man heeft z'n rechten hier op aarde wel aardig verspeeld nu.
Ik denk ook dat het weinig op had gelost om deze man levend op te pakken, alsof je er een zinvolle verklaring uit gaat krijgen en de doodstraf had ie toch wel gekregen. Ik ben ook helemaal niet voor de doodstraf maar dit is toch zo'n gevalletje van tja die man heeft z'n rechten hier op aarde wel aardig verspeeld nu.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
luisa schreef:[Ik ben het (vaker) helemaal eens met Caro. Het is gewoon een feit dat deze man niet opgepakt had kunnen worden. Als deze man in leven werd gelaten, zou de ene aanslag naar de andere worden gepleegd om hem vrij te krijgen bijv. Het gaat ook helemaal niet om de dood van deze man dat iedereen zo blij is. Het is een symbool (dat snappen jullie toch wel?)
Oke, geen feit. Maar als hij levend afgevoerd werd in een helicopter, dan waren ze hem komen claimen Dan is dit toch veel beter. Misschien leeft hij nog, maar door de indruk te wekken dat hij dood is en op zee is begraven, besparen ze iedereen veel moeite en gedoe.
Het is een symbolische overwinning. De dood van deze man verandert niets. Er staat snel weer een nieuwe leider op namelijk.
TGR- Kletskop
"If only the death of this terrorist could mean the end of the killing, then I could cheer. For now, cheering seems inappropriate."
Tuurlijk is het geen feit dat hij niet opgepakt had kunnen worden, maar dit was een moordmissie (zeiden ze op CNN). Dat was dus niet t plan. Ik vind t echt middeleeuws hoe hierop gereageerd wordt. Iedereen die juicht is nu net zo erg als de terroristen die aan het juichen waren toen de twin towers waren ingestort.
Tuurlijk is het geen feit dat hij niet opgepakt had kunnen worden, maar dit was een moordmissie (zeiden ze op CNN). Dat was dus niet t plan. Ik vind t echt middeleeuws hoe hierop gereageerd wordt. Iedereen die juicht is nu net zo erg als de terroristen die aan het juichen waren toen de twin towers waren ingestort.
Gast- Gast
Wie was m dan komen claimen?TGR schreef:luisa schreef:[Ik ben het (vaker) helemaal eens met Caro. Het is gewoon een feit dat deze man niet opgepakt had kunnen worden. Als deze man in leven werd gelaten, zou de ene aanslag naar de andere worden gepleegd om hem vrij te krijgen bijv. Het gaat ook helemaal niet om de dood van deze man dat iedereen zo blij is. Het is een symbool (dat snappen jullie toch wel?)
Oke, geen feit. Maar als hij levend afgevoerd werd in een helicopter, dan waren ze hem komen claimen Dan is dit toch veel beter. Misschien leeft hij nog, maar door de indruk te wekken dat hij dood is en op zee is begraven, besparen ze iedereen veel moeite en gedoe.
Het is een symbolische overwinning. De dood van deze man verandert niets. Er staat snel weer een nieuwe leider op namelijk.
Gast- Gast
Ik vond dit echt heel erg mooi, wat een Ground Zero bouwvakker: "you could sort of hear the silent cheers of 3000 ghosts"
Gast- Gast
Odilia schreef:Wie was m dan komen claimen?TGR schreef:luisa schreef:[Ik ben het (vaker) helemaal eens met Caro. Het is gewoon een feit dat deze man niet opgepakt had kunnen worden. Als deze man in leven werd gelaten, zou de ene aanslag naar de andere worden gepleegd om hem vrij te krijgen bijv. Het gaat ook helemaal niet om de dood van deze man dat iedereen zo blij is. Het is een symbool (dat snappen jullie toch wel?)
Dreigen met aanslagen als hij niet wordt vrijgelaten. Dit had op geen enkele manier kunnen uitmonden in een eerlijk proces.
TGR- Kletskop
TGR schreef:luisa schreef:[Ik ben het (vaker) helemaal eens met Caro. Het is gewoon een feit dat deze man niet opgepakt had kunnen worden. Als deze man in leven werd gelaten, zou de ene aanslag naar de andere worden gepleegd om hem vrij te krijgen bijv. Het gaat ook helemaal niet om de dood van deze man dat iedereen zo blij is. Het is een symbool (dat snappen jullie toch wel?)
Iemand er al bij stil gestaan dat hij ook wel eens helemaal niet opgepakt had wíllen worden? Kijk naar Hitler, ook die wilde absoluut niet door zijn vijanden opgepakt worden en regelde zijn eigen zelfmoord.
Bij mijn weten is nog helemaal niet naar voren gekomen dat hij door Amerikaanse kogels om het leven is gekomen. Wie weet had hij een plan in motie gezet, dat zodra de Amerikanen kwamen iemand anders een kogel door zijn hoofd moest jassen. Of heeft hij het zelf gedaan. Maar dat zullen de Amerikanen nooit naar buiten brengen..
Dus ja, in het meest ideale geval had hij misschien opgepakt kunnen worden. Als er niet tig lijfwachten omheen hadden gestaan, of wat dan ook: maar in dit geval denk ik niet dat dat mogelijk was.
Caro- Ratel
Daar heb je gelijk in TGR, maar ik denk dat je in je eigen systeem moet blijven geloven. Dus niet jezelf verlagen naar andere standaarden, wat nu wel gebeurt is. Dit is zo onwesters.
Gast- Gast
Odilia schreef:"If only the death of this terrorist could mean the end of the killing, then I could cheer. For now, cheering seems inappropriate."
Ik snap wat je bedoelt met je quote, ben het daar ook helemaal mee eens. Maar dat tweede stuk, daar ben ik het niet mee eens. Het is gewoon niet te doen om een man met zo'n enorme groep volgelingen in leven te houden en te berechten. Dat was echt het begin van het einde geweest. Natuurlijk zal dit ook niet geheel zonder gevolgen zijn, maar de media-aandacht zal wel sneller wegebben dan dat er een proces van het millennium zou starten.
TGR- Kletskop
Odilia schreef:Daar heb je gelijk in TGR, maar ik denk dat je in je eigen systeem moet blijven geloven. Dus niet jezelf verlagen naar andere standaarden, wat nu wel gebeurt is. Dit is zo onwesters.
Dit ben ik dan weer gedeeltelijk met je eens. Wat de westerse wereld doet, is zijn normen en waarden opdringen aan die bepaalde landen. Kijk naar Libie... bijvoorbeeld. En wat hypocriet is, dat ook Osama op de loonlijst heeft gestaan van de CIA, destijds was hij een informant maar zodra er geen geld meer te verdienen valt (kijk naar Kadhaffi), dan pas wordt er een oorlog verklaard.
Dus ja, wij als westerse wereld zijn heel goed in het opdringen van onze normen en waarden aan andere niet westerse landen. Maar los daarvan is Osama gewoon een terrorist die verantwoordelijk is voor meerdere duizenden doden (en niet alleen de Twin Towers)....
Caro- Ratel
Odilia schreef:Daar heb je gelijk in TGR, maar ik denk dat je in je eigen systeem moet blijven geloven. Dus niet jezelf verlagen naar andere standaarden, wat nu wel gebeurt is. Dit is zo onwesters.
Wat is westers dan? Want de Amerikanen hebben zich ook behoorlijk misdragen in Guantanamo Bay, Afghanistan, Irak. Als er veel woede komt kijken bij een oorlog, omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen, dan verdwijnt alle redelijkheid. Dat is niets westers of onwesters, dat is gewoon menselijk gedrag. In oorlog en liefde is alles geoorloofd misschien?
TGR- Kletskop
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: