Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Osama Bin Laden is dood

+19
Caro
TGR
patjuhhh
mosio
SuperGrover
Atelier Madame
psv-forever
VeryCherry
nina
_Femme
Jeanette
Feline
Sjaantje
TNMN
Happydobby
Kabouter
Moezie
blondje1313
Vancity_girl
23 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Osama Bin Laden is dood Empty Osama Bin Laden is dood

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 17:19

WASHINGTON - Terroristenleider Osama bin Laden is dood. Zijn lichaam is in handen van de Verenigde Staten. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama bevestigd.

Obama deed dit zondagavond laat (lokale tijd) tijdens een plotseling ingelaste persconferentie. "Het recht heeft gezegevierd'', zo zei de president.

Obama meldde dat Bin Laden werd gedood tijdens een door de VS geleide operatie. In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Dat werd vorige week pas duidelijk.

Special forces

Een klein team van special forces drong in Pakistan het gebouw in waar Bin Laden zich bevond. Ze brachten hem om en namen zijn lichaam mee. Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

Obama benadrukte verder dat de Verenigde Staten niet in oorlog zijn met de islam. Hij stelde dat Bin Laden juist oorlog voerde tegen moslims die ook slachtoffer werden van de aanslagen van al-Qaeda.

11 september

Bin Laden is de leider van terreurnetwerk al-Qaeda en wordt door de Verenigde Staten verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen op 11 september 2001, onder meer op de Twin Towers in New York. Daardoor kwamen bijna drieduizend mensen om het leven. De VS zochten al jaren naar Bin Laden, maar konden hem tot nog toe niet vinden.

De in Saudi-Arabië geboren Bin Laden is voor het laatst gezien in 2001 in Afghanistan. Vermoedelijk heeft hij zich tijdelijk schuilgehouden in het berggebied tussen Afghanistan en Pakistan, maar dat is altijd onzeker geweest. De terroristenleider stuurde af en toe video- of geluidsboodschappen waaruit bleek dat hij nog leefde.

Naast de aanslagen van 11 september wordt Bin Laden ook verdacht van betrokkenheid bij aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania in 1998 en de aanslag op het Amerikaanse marineschip USS Cole in Jemen in 2000.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Osama Bin Laden is dood Empty Re: Osama Bin Laden is dood

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 17:20

Oh wat 'gek' dat ie toch ineens is gevonden dan, na al die jaren.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl zo 1 mei 2011 - 17:25

Ik vind het ook echt raar dat ze hem ineens gevonden hebben zeg. Obama heeft hier wel punten mee gescoort denk ik zo. Vond zijn verklaring ook wel 'mooi' het woord ik kwam hier wel erg vaak in voor.

Pff wat een gekke huis zeg daar voor het Witte huis ( zit naar live beelden te kijken)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 17:29

Vancity_girl schreef:Obama heeft hier wel punten mee gescoort denk ik zo.

Ja dat is precies wat ik net hoor, en zeker voor een democraat. Is niet slecht voor zijn herkiezing misschien.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl zo 1 mei 2011 - 17:31

Marin schreef:
Vancity_girl schreef:Obama heeft hier wel punten mee gescoort denk ik zo.

Ja dat is precies wat ik net hoor, en zeker voor een democraat. Is niet slecht voor zijn herkiezing misschien.

Idd, hij was niet zo heel populair meer de laatste tijd volgens mij dus dit zal hem zeker helpen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 18:24

Dat is onverwacht, wel goed er ze hem hebben kunnen vinden en er van te voren niks naar buiten is gebracht.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 zo 1 mei 2011 - 18:38

Toch vreemd dat het eigenlijk een actie zou zijn om hem gevangen te nemen, maar dat ze hem toch ook meteen maar geliquideerd hebben (ik weet nog niet zo goed wat ik hier van moet vinden....)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:00

Ik vind het ook wel spannend wat er nu gaat gebeuren. Er is al een waarschuwing uitgegaan naar Amerikanen in het buitenland, met name landen waar de dood van Osama gevoelig ligt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:14

Wow, ik weet niet goed wat ik moet vinden. Wie gaat er nu opstaan en wat gaat er nu gebeuren... Maar ik vind het mss wel goed dat hij nu dood is.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:24

blondje1313 schreef:Toch vreemd dat het eigenlijk een actie zou zijn om hem gevangen te nemen, maar dat ze hem toch ook meteen maar geliquideerd hebben (ik weet nog niet zo goed wat ik hier van moet vinden....)
Ja, ik zie ook niet in wat er mis mee was geweest om hem gevangen te nemen en fatsoenlijk te berechten. Lijkt me beter bij een 'beschaafd' land passen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:35

blondje1313 schreef:Toch vreemd dat het eigenlijk een actie zou zijn om hem gevangen te nemen, maar dat ze hem toch ook meteen maar geliquideerd hebben (ik weet nog niet zo goed wat ik hier van moet vinden....)

Ik zou zeggen, beter geliquideerd dan ontsnapt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:37

Fauve schreef:Ik zou zeggen, beter geliquideerd dan ontsnapt.
Zo kun je iedereen die ergens van verdacht wordt wel meteen afschieten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:39

freakielief schreef:
Fauve schreef:Ik zou zeggen, beter geliquideerd dan ontsnapt.
Zo kun je iedereen die ergens van verdacht wordt wel meteen afschieten.

Dat ben ik absoluut niet met je eens, ik had het puur en alleen over dit geval.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:42

Fauve schreef:Dat ben ik absoluut niet met je eens, ik had het puur en alleen over dit geval.
Zo'n vermoeden had ik al wel, maar ik vind het een enigszins gevaarlijke gedachtengang. Ik vind dat een mens een mens is, waar trek je de lijn? Wie is zonder proces al schuldig genoeg om meteen van kant gemaakt te worden en wie niet? Komt bij dat ik sowieso tegen de doodstraf ben. Maar goed, dit zijn mijn gedachten over de zaak. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:45

freakielief schreef:
Fauve schreef:Dat ben ik absoluut niet met je eens, ik had het puur en alleen over dit geval.
Zo'n vermoeden had ik al wel, maar ik vind het een enigszins gevaarlijke gedachtengang. Ik vind dat een mens een mens is, waar trek je de lijn? Wie is zonder proces al schuldig genoeg om meteen van kant gemaakt te worden en wie niet? Komt bij dat ik sowieso tegen de doodstraf ben. Maar goed, dit zijn mijn gedachten over de zaak. smile

Ik ben ook tegen de doodstraf, maar dit vind ik eigenlijk een geheel andere kwestie. Ik wist trouwens ook niet dat het alleen een gevangenneming was. Ik neem aan dat er dan iets is gebeurd wat de gevangenneming belemmerde als ze hem hebben doodgeschoten. Nee maar echt, ik ben zelf ook nogal fel tegen de doodstraf en ik ben ook van mening dat een mens een mens is. Maar dat Osama bin Laden dood is, nee sorry daar kan ik echt niet rouwig om zijn. In andere topics over de doodstraf had ik precies hetzelfde gezegd als jij, maar hier kan ik niet meer van maken.

Edit: oh en ik vind het in bepaalde zaken ook moeilijk om een grens te trekken, maar ik vind die grens in dit geval eigenlijk wel vrij duidelijk overschreden. Ik weet dus niet hoe het precies zat met opdrachten en hoe dat is gegaan in Pakistan, maar goed.

Laatst aangepast door Fauve op zo 1 mei 2011 - 19:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:47

Ok. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:01

freakielief schreef:
Ik vind dat iemand die duizenden doden op zijn geweten heeft door extremistische gedachten en terroristische daden, zijn recht op het mens-zijn inmiddels wel verspeeld heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:06

Dood komen zijn volgelingen hem vast niet halen, levend waarschijnlijk wel.. Zit je daar weer mee..

Gast
Gast

Bericht  Moezie zo 1 mei 2011 - 20:07

Die man was geen mens meer.. Evil or Very Mad
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:09

Maple schreef:
freakielief schreef:
Ik vind dat iemand die duizenden doden op zijn geweten heeft door extremistische gedachten en terroristische daden, zijn recht op het mens-zijn inmiddels wel verspeeld heeft.
Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:19

Wat een nieuws! Ik werd wakker gesmst, maar voor dit nieuws mag dat. Bizar om de beelden uit New York te zien van het gefeest op Times Square en Ground Zero, als je daar een paar weken terug zelf nog stond.

Gast
Gast

Bericht  Kabouter zo 1 mei 2011 - 20:24

Ik ben er absoluut niet rouwig om dat hij dood is, maar vindt het wel spannend wat er nu allemaal gaat gebeuren..
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Happydobby zo 1 mei 2011 - 20:25

Na al die jaren zoeken hebben ze hem eindelijk!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TNMN zo 1 mei 2011 - 20:34

Ik weet eigenlijk niet of dit nou zo geweldig nieuws is. Natuurlijk zat hij achter de aanslagen, maar hij is.maar een 'figure'. Het zou hetzelfde zijn als bijv de koningin gedood werd; het land wordt dan nog steeds bestuurd door de premier, er staat iemand klaar die haar opvolgt en er komt misschien wel een wraakactie.
Of zie ik het nu te donker in?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:37

TNMN schreef:Ik weet eigenlijk niet of dit nou zo geweldig nieuws is. Natuurlijk zat hij achter de aanslagen, maar hij is.maar een 'figure'. Het zou hetzelfde zijn als bijv de koningin gedood werd; het land wordt dan nog steeds bestuurd door de premier, er staat iemand klaar die haar opvolgt en er komt misschien wel een wraakactie.
Of zie ik het nu te donker in?
Dat denk ik ook, maar dan nog is het wel een begin. Misselijkmakend vond ik trouwens Geert Wilders, die meteen begon over de islam bestrijden, terwijl Obama heeft benadrukt dat het geen actie is tegen de Islam maar tegen Al Qaeda.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: