Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babyverzorging

+3
Mida4you
Liadan
Happydobby
7 plaatsers

Ga naar beneden

Babyverzorging Empty Babyverzorging

Bericht  Happydobby do 28 apr 2011 - 8:33

Ik stond vorige week bij de drogist te kijken naar een schap vol met spullen voor de babyzorg.
Ik zie bodylotion, olie, zachte creme enz.
Nu heb ik schampoo en zeepvrije wasgel gekocht maar wat heb ik verder nog nodig?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyverzorging Empty Re: Babyverzorging

Bericht  Liadan do 28 apr 2011 - 8:36

Ik heb wasgel en shampoo van neutral, verder niks. In het begin doen we ook alleen maar water in het badje en gebruiken we nog niks. Verder heb ik een tube bepanthen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 8:49

Wij gebruiken voor Z. wasgel, shampoo, body lotion voor na het badderen en soms lekkere haarlotion. En verder gebruiken we ook bepanthen. Dat was het. ( vaak gebruiken we de wasgel ook gewoon als shampoo )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Welles do 28 apr 2011 - 8:50

Ik gebruik nog steeds eigenlijk alleen maar zeepvrije wasgel (zwitsal), bepanthen (zo nodig) en bodylotion (alleen bij droge huid en/of winterwangetjes). En nu natuurlijk zonnebrand smile. Oh ja en ik heb twee keer talkpoeder gebruikt toen hij erg luieruitslag had, maar aan de lucht drogen werkte toch beter, dus verder nooit gebruikt.
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  PapillonRose do 28 apr 2011 - 8:51

Wat mij ook opviel was dat er op uitzetlijsten heel veel verschillende producten staan die je nodig zou hebben. Maar lang niet alles heb je nodig. En er is ook zo ontzettend veel te krijgen..dan zie je soms door de bomen het bos niet meer hè Wink

Hier heb ik in het begin eigenlijk alleen zeepvrije wasgel en shampoo gebruikt. Inmiddels gebruik ik ook wel eens wat andere producten. Badolie omdat ze snel een droog huidje krijgt, bodylotion om dezelfde reden en babyolie om in te smeren ook om dezelfde reden. Ik wissel dat trouwens een beetje af, gebruik niet alle drie de producten achter elkaar Wink
En haarlotion heb ik ook, dat gebruiken we regelmatig omdat het zo lekker ruikt.

Voor het geval dat heb ik ook talkpoeder voor baby's in huis, maar dat gebruik ik soms zelf ook dus dat was sowieso wel handig hier. Voor A. heb ik het ook nog niet nodig gehad.

Ook heb ik sudocrem in huis, maar dat heb ik ook nog nauwelijks nodig gehad.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Welles do 28 apr 2011 - 8:55

PapillonRose schreef:Wat mij ook opviel was dat er op uitzetlijsten heel veel verschillende producten staan die je nodig zou hebben. Maar lang niet alles heb je nodig. En er is ook zo ontzettend veel te krijgen..dan zie je soms door de bomen het bos niet meer hè Wink

Oh zo herkenbaar! En ik was door alle gierende hormonen ook nog eens vréselijk besluiteloos geworden, dus ik geloof dat ik wel twaalf keer bij de etos voor het babyverzorging-schap heb gestaan en dan zó gek werd van alle opties dat ik maar wanhopig met lege handen weer naar buiten rende Laughing
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Darius do 28 apr 2011 - 8:56

Ik gebruikte vaak de shampoo en badschuim voor in badje. Wasgel heb ik juist heel weinig gebruikt in het badje, dat gebruik ik nu meer nu L onder de douche gaat en zelf kan staan.

Verder wel 'veel' haarlotion van zwitsal gebruikt om een kuifje te maken. Misschien olie voor babymassage?

Verder is Bepanthen wel handig om in huis te hebben, kun je eventueel zelf ook gebruiken bij tepelblaasjes in de kraamtijd. Ook vond ik de badolie van Balneum ideaal. Hebben hier al heel wat flesjes opgebruikt.

Maar goed, voor de kraamtijd zou ik ook alleen wasgel en bepanthen aanschaffen, de rest komt later wel. Desnoods stuur je je partner er in de kraamweek op uit.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flip Fluitketel do 28 apr 2011 - 9:01

Ik had zelf shampoo, zeepvrije wasgel, bodylotion en lotion voor haartjes aangeschaft. Maar doordat ze een hele erge droge huid al vanaf de geboorte heeft. Heb ik ook badolie en balneumolie aangeschaft. Ik wissel de badolie, badolie, balneumolie en bodylotion wel af.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 9:04

Welles schreef:
PapillonRose schreef:Wat mij ook opviel was dat er op uitzetlijsten heel veel verschillende producten staan die je nodig zou hebben. Maar lang niet alles heb je nodig. En er is ook zo ontzettend veel te krijgen..dan zie je soms door de bomen het bos niet meer hè Wink

Oh zo herkenbaar! En ik was door alle gierende hormonen ook nog eens vréselijk besluiteloos geworden, dus ik geloof dat ik wel twaalf keer bij de etos voor het babyverzorging-schap heb gestaan en dan zó gek werd van alle opties dat ik maar wanhopig met lege handen weer naar buiten rende Laughing

Haha, dat laatste klinkt mij ook zeer bekend in de oren. Die keuzestress...verschrikkelijk!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 28 apr 2011 - 10:01

Welles schreef:

Dat had ik dus ook, ik zal nog wel bepanthenzalf halen maar ik laat het er dan verder wel bij, mocht de baby een droge huid hebben dan kan ik altijd nog lotion of olie kopen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven