Afronding studie; eindonderzoek!
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afronding studie; eindonderzoek!
Hallo allemaal!
Ik moet voor het afronden van mijn studie een eindonderzoek maken!
Misschien een beetje raar om op een forum te plaatsen, maar ik moet meningen van mensen weten en zo'n forum lijkt me daarbij wel handig..
Mijn eindonderzoek gaat over kindermishandeling!
Ik heb een stelling bedacht waarvan ik graag de meningen van andere mensen naar voren hoor komen! Hoe hun er tegen aan kijken en wat ze er van vinden..
De stelling is ; Kindermishandeling verplicht melden!
Jullie zouden me er erg bij helpen als jullie hiervan jullie voor en nadelen van willen opschrijven..
In ieder geval de mensen die mij hierbij helpen.. superbedankt!!
Groetjes.
Ik moet voor het afronden van mijn studie een eindonderzoek maken!
Misschien een beetje raar om op een forum te plaatsen, maar ik moet meningen van mensen weten en zo'n forum lijkt me daarbij wel handig..
Mijn eindonderzoek gaat over kindermishandeling!
Ik heb een stelling bedacht waarvan ik graag de meningen van andere mensen naar voren hoor komen! Hoe hun er tegen aan kijken en wat ze er van vinden..
De stelling is ; Kindermishandeling verplicht melden!
Jullie zouden me er erg bij helpen als jullie hiervan jullie voor en nadelen van willen opschrijven..
In ieder geval de mensen die mij hierbij helpen.. superbedankt!!
Groetjes.
saschaa- Zwijger
- Aantal berichten : 1
Punten : 6
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Afronding studie; eindonderzoek!
Ik vind je stelling nogal vaag... Wie moeten kindermishandeling verplicht melden? Hulpverleners die ermee te maken krijgen? Of iedereen die iets opvangt? En hoe ga je dit controleren?
Gast- Gast
Zou je onze meningen dan gebruiken als eindonderzoek? Lijkt me een beetje te makkelijk en niet erg betrouwbaar om dat zo te verwerken. Je kunt dan beter naast deze stelling ook een extra enquête maken
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
ik geloof dat je hier ook toestemming voor meot hebben van een moderator
Gast- Gast
Lily schreef:ik geloof dat je hier ook toestemming voor meot hebben van een moderator
ik weet dat wel zeker
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
En daarbij is de mening van alleen deze forumsters niet echt representatief als steekproef van de nederlandse bevolking. Neem tenminste aan dat je daar je onderzoek op richt..
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Eens, als afsluiter voor je studie is dit echt niet goed opgezet. Als je onderzoek doet, is een minimale vereiste dat je steekproef representatief is.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben het met mijn voorgangers eens.
Een stelling als onderdeel van je eindonderzoek vind ik geen goede opdracht. Daarnaast dat je ons vraagt om voor- en nadelen op te schrijven vind ik niet zo'n heel goed idee. Dat lijkt me jouw taak als onderzoekster. Ik zou zeggen: formuleer de stelling anders zodat er een ja of nee antwoord gegeven kan worden met een beargumentatie en post het liever op het forum van Viva, Libelle of een ander forum waarop vooral ouders te vinden zijn. Die hebben er meer aan dan wij. Heb je wel een goede doelgroep van je eindonderzoek?
Een stelling als onderdeel van je eindonderzoek vind ik geen goede opdracht. Daarnaast dat je ons vraagt om voor- en nadelen op te schrijven vind ik niet zo'n heel goed idee. Dat lijkt me jouw taak als onderzoekster. Ik zou zeggen: formuleer de stelling anders zodat er een ja of nee antwoord gegeven kan worden met een beargumentatie en post het liever op het forum van Viva, Libelle of een ander forum waarop vooral ouders te vinden zijn. Die hebben er meer aan dan wij. Heb je wel een goede doelgroep van je eindonderzoek?
Gast- Gast
Bitterkoek_ schreef:
Een stelling als onderdeel van je eindonderzoek vind ik geen goede opdracht.
Een stelling, of hypothese, is een vrij essentieel onderdeel van je eindonderzoek. Zonder dat kan je amper wat schrijven, lijkt me.
Maar de manier waarop het gestelt is, is niet duidelijk genoeg, het is heel erg vaag. Bovendien is de manier van data vergaren niet goed, dit kan ze beter via een enquete doen, en niet zomaar via een onduidelijke stelling op een forum.
Dus:
1) Formuleer eerst een duidelijke, specifieke stelling
2) Zorg dat je deze kunt onderbouwen met theorie
3) Creeer een duidelijke en handige manier van data vergaren. Dus bijvoorbeeld via een enquete. Dat kan ook kwalitatief, d.w.z. dat je geen statistische resultaten krijgt, maar open antwoorden, die je zelf in thema's kunt coderen.
4) Link deze gecodeerde antwoorden van je deelnemers aan de theorie
5) Schrijf een conclusie, wat weer terugkoppelt naar je stelling.
Even heel basaal en simpel hoe je een onderzoek opstelt.
Gast- Gast
+10Marin schreef:Bitterkoek_ schreef:
Een stelling als onderdeel van je eindonderzoek vind ik geen goede opdracht.
Een stelling, of hypothese, is een vrij essentieel onderdeel van je eindonderzoek. Zonder dat kan je amper wat schrijven, lijkt me.
Maar de manier waarop het gestelt is, is niet duidelijk genoeg, het is heel erg vaag. Bovendien is de manier van data vergaren niet goed, dit kan ze beter via een enquete doen, en niet zomaar via een onduidelijke stelling op een forum.
Dus:
1) Formuleer eerst een duidelijke, specifieke stelling
2) Zorg dat je deze kunt onderbouwen met theorie
3) Creeer een duidelijke en handige manier van data vergaren. Dus bijvoorbeeld via een enquete. Dat kan ook kwalitatief, d.w.z. dat je geen statistische resultaten krijgt, maar open antwoorden, die je zelf in thema's kunt coderen.
4) Link deze gecodeerde antwoorden van je deelnemers aan de theorie
5) Schrijf een conclusie, wat weer terugkoppelt naar je stelling.
Even heel basaal en simpel hoe je een onderzoek opstelt.
Je stelling kan alle kanten op, zou daar maar eens eerst goed over nadenken!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» HBO studie gedaan, nu een MBO studie?
» Help ! Stomme studie ook bah
» responsz-studie
» Stoppen met studie?
» uitkering na je studie?
» Help ! Stomme studie ook bah
» responsz-studie
» Stoppen met studie?
» uitkering na je studie?
Pagina 1 van 1