Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 27 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Chelle di 26 apr 2011 - 18:16

Goedemorgen!!

@ Theezakje, balen dat het wat minder gaat! Doe lekker rustig aan!

@ Liadan, Wat fijn dat je kindje nu weer "goed" lag en je weer terug mag naar de vk!
Het gaat nu inderdaad ineens snel! Nog maar even ervan genieten van de kleine in mijn buik voordat de bevalling zich aandient! Laughing

@ Kruumel, geniet van je rustige dagje vandaag. Nog leuke dingetjes die je gaat doen?

@ Woezel, het is inderdaad het beste voor jezelf en je lichaam om het te doen en te regelen zoals je nu doet. En wie weet... komt je kindje wel ineens vanzelf! Kijk maar naar Limburg waarbij haar kindje ook vanzelf kwam met 37 weken. Waarschijnlijk was haar lichaam er ook gewoon "klaar mee". Ik duim voor je dat alles voorspoedig verloopt!

@ Teigertje, wat vreemd ze dat je nu alsnog gedoe hebt met de achternaam ondanks dat jullie getrouwd zijn! Je zou dan toch denken dat je net als bij een man en vrouw niets meer hoeft te regelen... nerd Dat is toch ook het handige van trouwen?!
Leuk he als je buik zo beweegt door je uk!? Het wordt alleen maar erger! Haha!! Soms schrik ik gewoon als er weer een voetje uitsteekt en lekker even zo blijft staan en vervolgens mijn hele buikwand langs gaat om vervolgens weer te verdwijnen. Zo lief!

@ All, hier maar even lekker vroeg uit bed. Heb lekker geslapen!
Straks even naar de fysio voor mijn nek. Daar ga ik nu maar elke week heen zodat mijn nek ontspannen is voor het geval de bevalling begint.
Verder de verbeterde proefdruk van de geboortekaartjes ophalen. En ik ga maar verder met enveloppen schrijven... Het is toch niet zo mooi weer vandaag.

Jullie nog leuke plannen??
Fijne dag allemaal!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 27 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Laced di 26 apr 2011 - 19:21

Hoi meiden!

Ook weer even een teken van leven van mijn kant. Ik voel me telkens bezwaard om te reageren, aangezien ik toch alleen maar aan het zeuren ben. Hier een ontzettend druk weekend gehad. Vrijdagavond hadden we feest van de oom van mijn man, maar manlief die wou weer minimaal tot 24.00 uur blijven hangen (aangezien hij de volgende dag jarig zou zijn). Snap hem wel, maar ik trok het om 22.30 uur al niet meer. Met pijn en moeite heb ik het weten te rekken tot 23.00 uur, dus is hij wel meegegaan. Zaterdagochtend snel even wat extra taart gekocht en zaterdagmiddag vanaf 14.00 uur de hele dag inloop gehad i.v.m. de verjaardag van mijn man. Was erg gezellig. Om 18.00 uur ben ik even een uurtje op bed gaan liggen. s'avonds hebben we nog lekker buiten kunnen zitten, maar rond 22.00 uur ben ik ook maar weer op de bank gaan liggen. Vind het zo vervelend dat ik niet mezelf kan zijn, dat ik niet de gezellige "Laced" kan zijn. Zondag heerlijk in de tuin gelegen met een boekje erbij. sávonds samen uiteten geweest bij het pannenkoekenhuis, daar had ik al een paar weken zo'n zin in! haha! Maandag nog een paasbrunch gehad, kortom... veel te druk weekend gehad! Sinds eergister kan ik dus ook niet slapen van de pijn. Gisteren zou ik eigenlijk beginnen met het maken van 4 uurtjes op mijn werk, maar ik trek het niet. Na 3 uurtjes ben ik al doodop.. Morgen heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts dus dan ga ik dat aangeven. Ik heb sinds gister ook veel pijn aan mijn ribben? Wat kan dat zijn? Zo genoeg geklaag... We hebben van mijn zus een nachtje weg gehad voor onze bruiloft, dus nu gaan we 21 mei heerlijk een dag / nacht naar Scheveningen. Ik heb er zo'n zin in! Ga ook nog even kaartjes boeken voor Mary Poppins, dat we er saampjes een leuke dag van kunnen maken.

Chelle: Wat ben jij er vroeg bij! Veel succes bij de fysio, hopelijk kan ze je nek wat losser maken! Het mooie weer is helaas weer voorbij.. Ach, de enveloppen moeten oo geschreven worden toch, kun je dat mooi doen! ;-)

Teigertje: Hoe kan het dat de kleine nu toch niet automatisch de achternaam van je vrouw zou krijgen? Ik dacht als je getrouwd bent is dat toch automatisch geregeld enzo? Anders moet ik er ook nog even achteraan gaan... Wauw, nog 5 weken.. wat een heerlijk vooruitzicht!

Woezel: Wat ontzettend klote dat je lichaam gewoon op is.. Ik hoop zo voor je dat de kleine zich van zichzelf aandient! Maar ook fijn dat je serieus wordt genomen en dat je nu bij de gyn terecht kan voor het verdere plan.

Kruumel: Hoeveel uur maak jij nu op een dag? Lukt dat wel weer allemaal een beetje? Zijn jullie er al uit met de geboortekaartjes? Wat goed! Ik zal binnenkort eens wat mappen gaan halen.. Ik wil dat wel graag allemaal op tijd geregeld hebben..

Mijn vader was gisteren begonnen aan een geboortebord voor ons. Zo lief! Van woezel & pip had hij er eentje gemaakt, maar hij was iets te klein haha.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Theezakje13 di 26 apr 2011 - 19:40

Hoi meiden,

Liadan, wat een verrassing dan dat je terug mag naar de verloskundige en eventueel ook thuis mag bevallen!!

Kruumel, wij hebben wel een gedichtje voor op het geboortekaartje. Maar wel 1 die wij niet te zoet/sappig vinden..

Woezel, fijn dat er wat geregeld is voor je 2 jongens, maar kan me voorstellen dat je je zo de laatste tijd van je zwangerschap niet zo had voorgesteld. Hoop dat je snel je meisje in je armen houdt.

Teigertje, maar goed dat je navraag gedaan hebt wat betreft de achternaam van de kleine uk.
Fijn dat jullie uit de naam zijn, ben heel benieuwd!! En dat je buik zo beweegt, ik heb dat hier ook. Vooral als ik op bed ga liggen dan wordt hij/zij wakker en gaat een hele tijd tekeer!

Chelle, hopelijk is de verbeterde druk van jullie kaartje naar jullie zin!!

Laced, ik ken je gevoel dat je jezelf niet bent. Heb dat ook een hele tijd gehad maar gaat nu gelukkig beter! Wel een leuk weekend heb je gehad! Lekker dat je volgende maand naar Scheveningen gaat. En Mary Poppins is heel erg leuk!! Lief dat je vader een geboortebord aan het maken is! Begint hij nu opnieuw nu het te klein is?

Zo, heb iedereen weer gehad geloof ik!
Gaat wel weer ietsje beter. Harde buiken zijn een heel stuk minder. Rugpijn gaat ook weer ietsje beter. Heb maar een afspraak bij de fysio gemaakt en daar kan ik vrijdag heen.
Toch nog maar rustig aan doen. Vanmiddag even een paar uur werken en verder maar niet al teveel!
Zo eerst maar eens beginnen met douchen.. Zit nog in mijn pyama!
Merk wel dat mijn buik hard begint te groeien.. Shirtje wat vorige week nog prima zat, zit nu een stuk strakker!

Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Happydobby di 26 apr 2011 - 22:11

@Theezakje, vervelend van je rug, dat heb ik dus ook. jij kan wel snel terecht bij de fysio, ik heb gisteren gebeld en moet naar een ander centrum die pas volgende week plek hadden anders ging het nog 2 weken langer duren.

@woezel, hopelijk begint het vanzelf, vandaag bijv. op mijn verjaardag hihi

@teigetje, goed dat jullie het nog nagevraagd hebben, ik had er nooit over nagedacht hoe getrouwde stellen van hetzelfde geslacht dat doen.
Mag ik vragen waarom je de naam van je vrouw hebt genomen? Het is wel handiger met de kinderen, allebei dezelfde achternaam.

Mijn buik beweegd ook alle kanten op, ons ukkie is ook erg actief.

@laced, ik ga elke middag ook even liggen, anders hou ik het niet vol.

@mel, hou jij het nog vol of is het inmiddels begonnen.

Ik ben vandaag jarig! Ik ben 28 jaar geworden en ik ben vandaag precies 28 weken zwanger.
Ga maar eens douchen!
Ben net pas uit bed.
Gisteren nog naar zwangerschapscursus geweest, pff als ik op de grond heb gelegen kom ik bijna niet meer overeind.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:31

Happydobby, gefeliciteerd met je verjaardag!

Theezakje, ik ga gewoon op internet zoeken, dan vind ik hopelijk wel een gedichtje wat bij ons past.

Laced, ik werk in principe 2 dagen van 4 uur. Maar op dinsdag werk ik meestal 5,5 of 6 uur, en op donderdag 4 uur. Dat gaat goed, ik vind het erg fijn.
Mijn werkgever heeft me gevraagd meer te werken als hij op vakantie is, maar ik weet nog niet wat ik ga doen. Hij heeft gevraagd voor 2 volle dagen en af en toe checken, maar mijn man vindt het geen goed idee dat ik hele diensten ga draaien (7.00-15.00 uur).
's Ochtends gaat het gewoon niet zo goed... maar de laatste tijd gaat het steeds beter. Ik denk dat ik maar voorstel om 2 halve diensten te draaien, dan moet hij iemand anders vragen voor 7.00 tot 11.00, en dan begin ik twee dagen om 11.00 uur, dan kan ik nog een extra dag komen checken hoe het gaat.

Chelle, ik ga vanmiddag even bij een vriendin langs... en dan vanavond naar de yoga. Verder rustig aan.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 di 26 apr 2011 - 22:32

Happydobby, Gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!!!
Ga je je verjaardag vandaag ook vieren?
Vervelend dat jij nog niet meteen terecht kunt bij de fysio..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Theezakje13 di 26 apr 2011 - 22:34

Kruumel, ik ben ook gewoon op internet gaan zoeken naar een leuk gedichtje!
Goed dat je aan jezelf denkt wat werk betreft. Denk dat je baas het wel kan waarderen dat je zelf met een alternatief komt. Wat voor werk doe je?
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:40

Ik ben receptioniste in een hotel. Het hotel is middelgroot, en ik runde de receptie eerst helemaal. In de 8 jaar die ik er werk heb ik veel extra taken op me genomen/gekregen. Sinds ik ziek ben is er een nieuw meisje aangenomen. Zij doet nu voornamelijk de receptietaken, en ik doe de extra taken op het moment. Daarnaast doe ik natuurlijk wel de receptietaken die net voorkomen als ik aanwezig ben. Dat vind ik erg leuk. We hebben maar 1 computer, dus we kunnen niet tegelijk werken.

Gast
Gast

Bericht  chipa di 26 apr 2011 - 22:45

@Teigetje: De adapter heb ik toen maar geannuleerd en bij een ander bedrijf besteld. Die leverde snel, maar de adapter bleek defect. Terug gestuurd (op eigen kosten) maar blijkt nu een week later nog niet te zijn aangekomen. Helaas dus nog geen nieuwe adapter Sad

Wat betreft de achternaam. Wanneer een man en vrouw trouwen krijgt het geboren kind wel automatisch de naam van de man, tenzij je anders aangeeft. Bij vrouwen is dit niet zo. Is al veel over te doen geweest, maar helaas nog steeds niet aangepast. Heb het 2 jaar gelden uitgebreid gehad bij personen- en familierecht.

@all: begint nu toch allemaal wel wat zwaarder te worden. Letterlijk en figuurlijk. Vanmorgen op de weegschaal: +20kg :shock: en ik kan alleen nog maar op mijn teenslippers lopen. Voor al mijn andere schoenen zijn mijn voeten te dik (vocht of vet?). Voel me echt een elephant
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Novalee di 26 apr 2011 - 22:55

Happydobby, ik had je op hyves ook al gefeliciteerd maar ik doe het hier nog maar eens. Dus gefeliciteerd met je verjaardag! Very Happy Heb je nog leuke plannen voor vandaag?

Chipa, ik weet helaas precies wat je bedoelt. Ik ben nu in totaal al ruim 14 kg aangekomen, en ik moet nog 10 weken... Toch snap ik niet waar al die kilo's blijven want m'n armen en benen zien er niet veel dikker uit dan eerst, maar m'n buik is ook niet supergroot Question De afgelopen dagen ben ik mijn enkels ook even kwijt geweest Wink Gelukkig helpt het wel om met de voetjes omhoog te zitten.

Geboortekaartje, wij doen ook een gedichtje op het kaartje, dat staat al sinds het begin van de zwangerschap of misschien al wel daarvoor vast. Het kaartje zelf hebben we echter nog niet. Binnenkort maar eens bij de drukkerij van die boeken halen.

All, nou ik ga nog maar eens een poging doen om actief mee te lezen en te schrijven. Maar als ik zie hoe dat tot nu toe is gegaan heb ik er een hard hoofd in Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Limburg85 wo 27 apr 2011 - 0:05

Hi meiden,

Sorry dat ik al even niet heb gereageerd maar tot vorige week wel bijgelezen maar sinds dit weekend is me dat zelfs ook niet gelukt. Weet echt even niet waar ik de tijd en energie vandaan moet halen (druk met R. en S., kraamvisite, familie, de verbouwing, huishouden).

Sinds vorige week woensdag ben ik overgegaan op flesvoeding, eerst gedeeltelijk maar sinds afgelopen zaterdag volledig omdat de borstvoeding heel hard achteruit liep waardoor hij tijdens/na die voedingen weer heel ontevreden was, we merken nu dat hij wel meer tevreden is. R. was zo onrustig, deed een paar keer per dag 5 kwartier over het drinken aan de borst en dan nog was die ontzettend ontevreden en was het constant krijsen daarna en veel krampjes. Ook ´s nachts tussen 2 voedingen in was het alleen maar krijsen en ontevreden zijn en op een gegeven moment kreeg ik er zo´n negatief gevoel bij + het slaapgebrek (3 weken maar max. 3 uur per nacht slapen) + ik had erg het gevoel dat ik er 24 uur per dag alleen voor stond voor R., het huishouden en S. waardoor er spanningen kwamen, wat voor mij echt een breekpunt en hebben er veel tranen gestroomd.

De eerste dagen met flesvoeding heeft hij ontzettend veel gespuugd maar hij lijkt er nu meer aan gewend waardoor het spugen minder is geworden. We merken dat hij nu meer tevreden is en minder krampjes heeft alleen heeft hij nu veel meer moeite met poepen. Helaas wil die het liefst nog constant op je arm liggen maar dat gaat niet. Wel komt hij nu om de 4 uur overdag en ’s nachts om de 5 uur, dit bevalt me beter haha en hij mag nu zelfs 120 cc + 4 schepjes kortom groeien doet die ontzettend goed.
Afgelopen donderdag met R. naar de dokter geweest voor zijn tongriempje en die is idd te kort. De dokter wou hem gelijk door knippen maar daar had R. geen zin in en nu moeten we 13 mei naar de KNO.

Donderdagavond ga ik lekker alleen naar de stad om te shoppen, kijk er zo naar uit! Merk dat het nu langzaam weer beter me gaat nu ik langzaam weer een normaal leven krijg :-).

Ik kom snel weer op jullie reageren!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Mel wo 27 apr 2011 - 4:04

He meiden,

Hier nog steeds niks..
Beroerde nacht gehad, heb maar 2u geslapen. Voel me niet echt lekker vandaag, beetje wazig. Morgenmiddag naar de vk, eindelijk na 10 dagen weer ivm pasen.
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Smaragdje wo 27 apr 2011 - 4:06

@ Mel, willen ze bij jouw ook nog gaan strippen of niet?

@ Chipa, hoop voor je dat je nu niet meer zo veel aankomt en dat het vooral vocht is...dat gaat er toch het snelst weer er van af. Was zelf 20 kg in totaal aangkomen en helaas is het hier volgens een groot gedeelte ook vet, want er zitten nog heel wat extra kilootjes aan...terwijl ik toch echt niet zo slecht at..

@ Happydobby, gefeliciteerd!

@ Chelle, nog even een antwoord op je vraag over hoe ik mij voelde na de bevalling. Denk dat dit wel ontzettend verschilt per persoon. Zolang ik op het bed lag in het ziekenhuis voelde ik mij geweldig en dacht wel zo naar de auto te kunnen lopen..dit idee veranderde toch drastisch nadat ik naar de douche toeliep. Ik voelde mij opzich goed, niet duizelig en op dat moment ook niet echt moe, maar dat lopen ging niet geweldig na bevallen te zijn en gehecht te zijn.
De eerste week vooral heb ik wel veel last gehad van mijn hechtingen en de tweede week ook nog wel. Dit hield mij alleen niet tegen om te gaan lopen en alles, want ik kan gewoon niet stilzitten.
Moe werd ik pas na een dag of 2. Maar ik was op donderdag bevallen en zaterdagavond zat ik dan ook gelijk al alleen met mijn zoontje, omdat mijn man moest werken en dit was bijna heel de kraamweek het geval. Dan moet je alles doen en dat viel mij vooral de eerste dagen toch wel tegen.
Maar loop nu al hele stukken met hem. De eerste keren vielen mij wel tegen, maar vrij snel gaat dat ook wel weer beter. En de emoties zijn geweldig....heb mee lopen huilen met mijn zoontje, omdat ik het zo erg vond dat hij krampjes had.
Dus of je het echt wilt weten weet ik niet, maar het viel mij opzich nog wel mee Wink

@ Liadan, wat fijn dat je kleintje goed aan het indalen is!

@ Woezel, wanneer wordt je ingeleid of heb ik daar overheen gelezen?

@ Teigertje, wat raar dat bij jullie die achternamen dan niet gelijk goed gaan!

@ Limburg, wat fijn dat je mannetje nu met flesvoeding tevredener is!

zo, heb nu wel weer even genoeg getypt smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 5:01

Limburg, wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.
Als je mannetje nu beter tevreden is dan met borstvoeding heb je toch de juiste keuze gemaakt... het gaat er toch om dat hij tevreden is en genoeg voeding binnen krijgt!
Kunnen ze dat tongriempje gewoon doorknippen dan? Het klinkt zo akelig. Hoe komen ze er achter dat dat te kort is?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 19:24

Hier even een snel berichtje. Alles nog rustig hier.
Gister bij de vk geweest en toen lag ze dus weer niet goed. Niet helemaal in stuit, maar ook niet met haar koppie bij de ingang. Dus toch al die harde buiken enzo voor niets geweest. Vanmiddag naar de gyn, dan zal ze wel weer goed leggen.
Ben er nu wel over uit dat ik zo en zo maar naar het zkh ga, of het moet ineens heel rap gaan. Ik bedoel het zal me niets verbazen als ze met 8cm nog denkt van laat ik eens verkeerd leggen. Heb wat dat betreft geen vertrouwen meer in die kleine meid.

Limburg, druk he zo'n eerste periode met een kleintje.

Mel, succes vandaag bij de vk. Hopelijk willen ze kijken hoe het er voor staat.

Happydobby nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Chipa, heel herkenbaar die kilo's. Bij de oudste ook ruim 20 kilo aangekomen, de jongste 16 en nu zit ik op 18. Deze week ook ineens 2 kilo erbij, maar dat is denk ik vocht.

Liadan, ik hoop dat jullie kleine niet zo eigenwijs is als de mijne. En die van jou nu wel in de juiste positie blijft liggen

Gast
Gast

Bericht  Chelle wo 27 apr 2011 - 20:29

@ Limburg, jammer dat de bv niet meer lukt. Wel heel fijn dat R. beter reageert op de flesvoeding. En je weet wat ze zeggen... als jij je hierdoor rustiger en beter voelt en je kindje krijgt genoeg voeding is het voor iedereen beter... Welke voeding heb je trouwens genomen? Het schijnt dat de kruidvat voeding hetzelfde is als de "dure". Ik denk dat ik daar voor zal gaan... Het scheelt de helft! :shock:
Aaahhh moeten ze nu zijn tongriempje alsnog doorknippen? Zielig he voor zo'n klein ventje? Maar het kan misschien beter nu gedaan worden zodat hij er niet aan hoeft te geloven als hij ouder is en het beter "beseft".
Veel plezier vanavond met het shoppen!!

@ Smaragdje, bedankt voor je verhaal over "na de bevalling". Het valt me gewoon op dat er nooit over gesproken wordt waardoor ik dus juist wil weten... hoe voelt iemand zich nou na een bevalling? Maar zo te lezen valt het nog wel mee...met uitzondering van de hechtingen dan... Ik hoor alleen maar dracula verhalen van 2 verbanden in je onderbroek doen omdat het vloeien zo verschrikkelijk erg is en niet kunnen lopen, flauw vallen etc. etc.. hahha!!

@ Laced, gewoon lekker blijven komen om te zeuren hoor! Moet kunnen toch!? Wij horen jouw gezeur met liefde aan ;-)
Wat een fijn vooruitzicht om 21 mei saampjes weg te gaan! Zijn de kaartjes inmiddels geboekt? Ik heb ook weer eens zin om weg te gaan met mijn mannetje. Maar even wachten tot uk er is, dan kunnen we met z'n drietjes. Daar kijk ik ook zó naar uit!

@ Theezakje, jaja je buik gaat nu een groeispurt krijgen he!? Fijn dat het nu wel beter gaat, maar wel zo slim om inderdaad rustig aan te blijven doen.

@ Happydobby, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad? Wat grappig dat je dan ook precies 28 weken zwanger bent! Ik let daar ook altijd op Laughing zo was ik op oudjaarsdag precies op de helft (20 weken zwanger)! En toen we 1 jaar getrouwd waren ben ik "bevrucht" d.m.v. IUI. Vind ik allemaal toch wel bijzonder!

@ Kruumel, hoe was yoga? Nog wat zinnigs geleerd? Wink
Goed dat je voor jezelf opkomt voor wat betreft je werk. Het is (weet ik uit ervaring) niet makkelijk om je baas af te wijzen om extra te werken maar soms is het nou eenmaal niet anders... Wat heb je trouwens een leuke baan! Lijkt mij ook erg leuk in een hotel...

@ Chipa, wat heb jij een giga pech met die adapter zeg! Hoe ga je het nou oplossen?
Vervelend dat je "zoveel" bent aangekomen. Hoewel ik vaak hoor dat dit gebeurd hoor. Dit is natuurlijk per persoon verschillend. Het kan natuurlijk ook enorm veel vocht zijn wat je straks ook zo weer kwijt bent.
Ik ben tot nu toe 11 kilo aangekomen. Maar had nooit verwacht dat dat me zou lukken om aan te komen aangezien ik heel slank ben van mezelf en aankomen nooit lukte. De eerste maanden ging snel, nu gaat het heel langzaam maar vind het zo wel best...
Maar je bent al aardig ver (33 weken en 1 dag zie ik) dus het eind is in zicht Wink. Nog even volhouden!!

@ Novalee, Ik zie de kilo's ook niet zo goed aan mijn armen en benen maar voel het wel. Mijn bovenbenen vooral. Ik krijg mijn gewone broeken echt niet meer over mijn bovenbenen heen. Zo merk ik wel dat er toch echt wel wat aan zit! haha!!

@ Mel, hoe gaat het met je??? Voel je je al wat beter? Het begint er nu toch echt om te spannen! Meis, probeer nog te "genieten" van je kindje en de bewegingen in je buik zolang je die mogelijkheid nog krijgt... straks is dat voorbij en ga je het nog missen... (zo probeer ik te denken als ik het soms al zat ben). Maar ja, voor mij is dit ons eerste en laatste kindje dus ik wil ECHT bewust van elke minuut en beweging genieten omdat ik dit nooit meer zal meemaken...
Succes bij de vk vandaag!

@ Woezel, oh jee, je uk toch nog heel erg eigenwijs!? Ik denk dat je nog wat gaat meemaken als je kindje er is en gaat opgroeien. Als ze nu al zo eigenwijs is!... haha, dat ga je nog wat mee meemaken!
Maar hoeveel ontsluiting heb je nu al dan? Maar dan moet je toch ook al weeen hebben? Of zijn dat toevallig die harde buiken? Wat erg, ik ben zelf 37 weken zwanger en weet nog niet precies hoe het werkt. hahaha!!
Succes vandaag bij de gyn. Je zal inderdaad net zien dat je uk nu wel ineens goed gaat liggen...

@ All, afgelopen 2 nachten nog aardig goed geslapen (voor mijn doen) eindelijk! Vandaag is mijn man naar een cursus (1,5 uur rijden) waar hij geen zin in heeft. Hij wil niet meer ver weg gaan omdat hij dan bang is dat het gaat "gebeuren". haha!!
Ik ga vandaag dus lekker rustig aan doen... Ik ga zo eerst maar eens mijn nagels doen. Die zijn zo lang! En ze breken ook niet! Lang leve het zwangerschapshormoon!
Verder heb ik wel nog enorme last van mijn liezen en heb nog steeds het gevoel dat ik heeeeel hard in mijn kruis ben getrapt! Is helemaal beurs als ik beweeg, opsta of ga zitten. haha!!

Iedereen een fijne dag vandaag (ondanks dat het zonnetje ver te zoeken is)...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Liadan wo 27 apr 2011 - 20:30

woezel schreef:
Liadan, ik hoop dat jullie kleine niet zo eigenwijs is als de mijne. En die van jou nu wel in de juiste positie blijft liggen

Ik denk dat onze kleine net zo eigenwijs is, ik voelde gisteren namelijk de hik weer in mijn zij en ook het kindje weer duidelijk dwars liggen....
Ik denk dat het nu wel weer met het hoofd naar beneden ligt maar zeker niet meer een stuk ingedaald. Ik wacht de controle dinsdag bij de verloskundige maar weer af maar het zou me niks verbazen als ik weer terug moet naar de gyn.
Maar wat rot dat jullie meisje toch ook nog niet stabiel blijft liggen, wat een tegenvaller is dat:-(. Ik zag eigenlijk helemaal niet tegen de bevalling op maar ik voel me er helemaal niet fijn bij dat het nog steeds zo blijft draaien. Ik kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Laced wo 27 apr 2011 - 20:53

Limburg: Goed dat je voor jezelf de beslissing hebt kunnen nemen om over te gaan op flesvoeding. Als het niet meer gaat, dan gaat het niet.. Het belangrijkste is dat de kleine man tevreden is en genoeg binnenkrijgt toch! Wat lekker dat je even de stad in gaat. Geniet ervan en verwen jezelf maar eens goed!

Mel: Wat vervelend dat je zo slecht slaapt.. Succes vandaag bij de verloskundige! Gaan ze je nu proberen te strippen?

Woezel: Wat vervelend dat de kleine zo aan het draaien is. Wel goed dat je voor jezelf nu de beslissing hebt genomen op in het ziekenhuis te gaan bevallen.

Theezakje: Ik denk dat mijn vader of opnieuw begint of iets anders creatiefs gaat bedenken. Ik ben in ieder geval benieuwd. Fijn dat het weer wat beter met je gaat, neem wel op tijd je rust hé! Jij werkt in de zorg toch? Hou je dat nog vol? Je zit gedeeltelijk toch in de ziektewet?

Happydobby: Beter te laat dan... Alsnog gefeliciteerd met je 28ste verjaardag! Wat bijzonder, ook nog eens 28 weken zwanger! Heb je een leuke verjaardag gehad?

Kruumel: Goed dat je je eigen grenzen weet aan te geven. Heb je het al voorgesteld aan je werkgever hoe hij denkt over jouw voorstel? Volgens mij heb jij wel een leuke baan!

Chipa: Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en ben nu ongeveer 5 kilo aangekomen. Volgens mij is dat toch per persoon verschillend. Trek je het nog wel een beetje?

Novalee: Leuk dat je probeert wat vaker mee te schrijven! Maar ik snap ook heel goed als het teveel tijd kost Wink

All: Nou, ik hoor me net toch een verhaal. De vrouw van een collega van me is op dit moment ongeveer 33 / 34 weken zwanger. Nu hadden ze gisteren een echo gehad en daar vertelde ze dat ze toch het kindje toch van het andere geslachts blijkt te zijn, dan bij de 20weken echo verteld! Nu moeten ze de kamer opnieuw gaan doen, geboortekaartjes, kleertjes.. alles! oohh.. erg he?!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Theezakje13 wo 27 apr 2011 - 21:24

Limburg, leuk om wat van je te horen! Fijn dat je een rustig mannetje hebt gekregen nu je flesvoeding gebruikt!

Mel, vervelend zeg! Hoe was je nacht vannacht?

Smaragdje, ook leuk om van jou wat te horen! Lekker aan het genieten van je mannetje nu! Fijn om te lezen dat je je ook weer wat beter voelt.

Kruumel, klinkt als een leuke baan die je hebt.

Woezel, wat rot dat je meisje neit ligt zoals ze zou moeten liggen. Hopelijk kan de gyn haar draaien en blijft ze nu wel liggen.

Chelle, lekker dat je 2 goede nachten gehad hebt. Doe maar rustig aan vandaag. Zou niet fijn zijn als het vandaag begint en je man een eind van huis is!

Laced, werk inderdaad in de zorg. Als verpleegkundige in de thuiszorg. Clienten zijn (bijna) allemaal heel meelevend en bezorgd, erg lief! Ik ben nu alweer een hele tijd voor 25% ziek. Gaat nog wel, maar merk wel dat het allemaal steeds moeizamer gaat. Ben benieuwd of ik het volhou tot de 34 weken, hoop het wel natuurlijk!

All, heb een paar ellendige nachten achter de rug. Weet door de pijn in mijn rug geen lekkere houding in bed te vinden. Als ik zit krijg ik veel last van mijn ribben, liggen gaat dan wel even goed, maar dan begint mijn rug weer te vervelen.. Bleeh, voel me een zeur, sorry!
Zometeen vergadering op het werk. Daarna even paar boodschappen doen.
Daarna weer naar huis, en als ik me goed voel de benedenverdieping een beetje onder handen nemen. Moet vanavond werken, dus beetje rustig aan!
Morgen weer controle bij de verloskundige. Ben benieuwd wat de weegschaal aangeeft...
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Chelle wo 27 apr 2011 - 21:51

@ laced, haha! Wat erg!heel de kamer klaar en uitzet compleet, kun je weer opnieuw beginnen! Wij weten dat we een meisje krijgen maar voor de zekerheid toch het kamertje neutraal gehouden... Je weet maar nooit!

@ theezakje, doe je wel beetje rustig aan!? Zoveel last en dan nog boodschappen doen en huis schoonmaken...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Novalee wo 27 apr 2011 - 22:52

Limburg, jammer dat je al met de borstvoeding moest stoppen maar als R het daar nu veel beter op doet dan is dat wel een goed teken natuurlijk. Wat zielig dat zijn tongriempje doorgeknipt moet worden. Misschien een domme vraag maar wordt dat dan wel verdoofd? Of voelt hij daar niks van?

Mel, jammer van de slechte nacht. Heb je vannacht wel wat beter kunnen slapen? Veel succes vandaag bij de VK!

Smaragdje, ik vond het ook wel fijn om te lezen hoe jij je na de bevalling voelde. Ik merk bij mezelf tenminste dat ik vooral bezig ben met de bevalling zelf, maar bij de nasleep sta ik veel minder stil. Waarschijnlijk om de moed er in te houden Wink

Woezel, jeetje wat een gedraai nog van je kleine meid. Kan me voorstellen dat je dan liever in het ziekenhuis bevalt. Veel succes vandaag bij de gyn!

Chelle, fijn dat je goed hebt geslapen. En wat schattig van je man smile Ik ben benieuwd hoe dat hier gaat straks. Lekker hoor, een dagje rustig aan doen. Ik heb ook ineens veel sterkere nagels, dat mag van mij wel blijven na de bevalling! M'n oude broeken durf ik nu niet te passen, dat komt na de bevalling wel smile Gelukkig heb ik een aantal jurkjes, daar kom ik de eerste tijd wel mee door mochten m'n broeken dan toch niet meer passen. Ik ben nu trouwens uit een van m'n positiebroeken gegroeid :shock: De broek zelf past nog wel maar de band is te klein en zakt af tot onder m'n buik. Ik denk dat ik er maar een losse buikband bijkoop en dan die erop draag.
Jij bent ook van de speciale data dus. Mij valt zoiets ook altijd op. Ik vind het echt een mooi verhaal dat je gewoon op je trouwdag zwanger bent geraakt. Hier eigenlijk geen speciale data. Alleen dat we op 25 november '09 in het ziekenhuis zijn begonnen (eerste afspraak bij de gyn) en 24 november '10 hadden we de eerste echo. Wat ik ook wel grappig vind is dat ik op vakantie tegen m'n vriend zei dat ik hoopte dat het niet lang meer zou duren voor ik zwanger was, terwijk ik het op dat moment al was smile Dat is ook wel leuk bij foto's terugkijken.

Liadan, bij jou ook al zo'n draaikont dus Sad Hopelijk blijkt ze dinsdag toch goed te liggen. Ik dacht eigenlijk dat als hij/zij eenmaal ingedaald is dat dat dan zo blijft, maar blijkbaar niet dus. Weer wat geleerd smile

Laced, jee wat een verhaal! Daar zit je dan echt niet op te wachten lijkt me! Hier is het geslacht 4x gezien, en ook 4x hetzelfde Wink. Een jongensnaam en kleertjes hebben we niet, maar het kamertje is geel dus mocht het hier toch een jongen blijken te zijn dan hoeven we iig niet te schilderen smile

Theezakje, wat vervelend van de slechte nachten. Helpt het misschien voor je rug als je op je zij ligt met een kussen tussen je knieën? Ik geloof dat best veel zwangeren zo slapen, en het schijnt ook aangeraden te worden aan mensen met rugklachten. Wel een beetje rustig aan doen, hè? Alvast veel succes bij de VK morgen! Ben je bang dat je veel aangekomen bent?

All, zal ook even een "kleine" update geven van hoe het hier gaat. We (nou ja, mijn schoonouders Wink) zijn druk bezig met de babykamer. We hadden behang gekocht en dat hebben ze afgelopen vrijdag op de muur geplakt. Zaterdagochtend bleek echter dat de vlekken die in de muur zitten door het behang heen komen. Eigenlijk heel vreemd, want er zat eerder dunner en lichter behang op en daarbij zag je het niet Question Toen hebben we verf gekocht en gisteren hebben ze over het behang heen geverfd. De donkere vlekken zie je nu gelukkig niet meer, maar er zit op sommige plekken wel wat kleurverschil. Gelukkig hebben we nog een halve emmer verf over dus waarschijnlijk is dit makkelijk te verhelpen door nog een laag te doen. Dan moeten we nog nieuwe plinten uitzoeken en dan kunnen eindelijk de meubels in elkaar en kan ik gaan inrichten smile

Inmiddels hebben we de meeste spullen wel in huis. De kinderwagen staat al te pronken in de keuken en ik heb al een paar rondjes door de kamer gereden Embarassed Helaas moeten we nog wel de reiswieg omruilen want de mevrouw van de Prenatal had per ongeluk de verkeerde kleur besteld (knalrood ipv zwart) en daar kwamen we natuurlijk pas achter toen we alweer thuis waren Rolling Eyes

Dinsdag had ik het intakegesprek bij de kraamzorg. Dat was eigenlijk niet zo spannend, kwam niks nieuws in naar voren. Wat ik wel erg prettig vond is dat ik merkte dat zij ook erg voor borstvoeding zijn. M'n vriend en ik vinden dat namelijk erg belangrijk omdat hij veel allergiën en hooikoorts heeft en we willen de kans daarop zo klein mogelijk maken. En ik kreeg nu van de kraamzorg ook het idee dat ze er alles aan willen doen om het te laten slagen, dus dat is mooi smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:02

Smaragdje, mooi dat je je verhaal hier neergezet hebt, ik ben daar ook altijd heel erg benieuwd naar. Dat hoor je meestal niet van vrouwen die net zijn bevallen.

Woezel, wat vervelend dat je kindje nog steeds draait. Misschien is het inderdaad wel het beste als je sowieso in het ziekenhuis bevalt.

Chelle, de yoga is fijn... de oefeningen voor de rug en nek vind ik erg prettig, en ik krijg er veel informatie over de bevalling en dat geeft toch een gevoel dat ik er enigsinds op voorbereid ben. Alle bevallingen zijn anders, en je weet nog steeds niet wat je moet verwachten, maar het geeft me een goed gevoel.
Ik heb ook een leuke baan, dat vind ik nog steeds. Ik ga vanmiddag weer werken dus ik zal het er vanmiddag met mn werkgever over hebben. Ik vind het wel moeilijk om te zeggen dat ik het anders wil doen, niet zoals hij voorgesteld had. Maar ja... het is beter voor me.
Mijn nagels zijn ook heel sterk. Ik heb altijd lange sterke nagels, maar nu kan ik ze bijna niet meer knippen, zo hard zijn ze.
Ook is mijn haar een stuk minder vet, hebben jullie dat ook?

Laced, ik heb inderdaad een leuke baan, ik werk er al 8 jaar en vind het nog steeds leuk! Zeker nu ik 10 weken niet gewerkt heb toen ik ziek was, nu geniet ik enorm van het werken die 2 dagen. Ik ga het vanmiddag voorstellen aan mn werkgever, ik vind het ebst lastig, maar we zullen zien.
Wat vervelend zeg als je op het laatst te horen krijgt dat het geslacht toch anders is, haha...

Novalee, fijn dat je een goed gevoel had over de kraamzorg.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje wo 27 apr 2011 - 23:10

@ Chelle, van dat vloeien moet je ook echt afwachten. Bij mij viel dat alles mee, de eerste dag hebben ze inderdaad twee van die verbanden erin gedaan omdat je dan het ergste vloeit. De dagen daarna heb ik het er gewoon met één gedaan en ben nu al een tijdje over op gewoon dun maandverband. Maar ken inderdaad ook iemand die dat verband heel vaak moest verwisselen omdat die zoveel vloeide.
Maar denk dat je zo wie zo eerder de draculaverhalen hoort, die had ik ook allemaal gehoord Wink Kan meevallen of het kan tegenvallen, dat weet je toch pas achteraf. Gewoon goed op jezelf letten. Ow en dat beurse waar over je het hebt daaronder, die kans is denk ik wel heel groot na de bevalling...had zelfs ook blauwe plekken. Dus daar ben je denk ik voorlopig nog niet van af Wink

@ Laced, ze dachten zeker dat ze zwanger was van een meisje. Lijkt mij echt vervelend als dan alles weer veranderd moet worden en dat je allemaal kleertjes voor niets gekocht hebt!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:13

Wat voor verband en hoeveel van elk 'moet' je in huis hebben?

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje wo 27 apr 2011 - 23:24

Kruumel schreef:Wat voor verband en hoeveel van elk 'moet' je in huis hebben?

Als het goed is zit er in je kraampakket van dat kraamverband. Bij mij zaten daar twee pakken in. Die heb ik persoonlijk niet opgemaakt. In plaats daarvan heb ik nog wat nachtmaandverband gekocht. Was ook dikker, maar net iets minder dik dan dat kraamverband. Hier had ik wel te veel van gekocht. Zou gewoon als ik jouw was met kraamverband beginnen en dan als je iets anders wilt of het bijna op is er wat bij laten halen in de winkel.
Owja en persoonlijk zou ik de dag van de bevalling volgende keer ook al een gewoon maandverband in doen, of ik nou weet of het doorzet of niet. Aleen dat is iets persoonlijks denk ik..maar zou dus ook een pakje gewoon maandverband in huis halen, maar dat is net wat jezelf fijn lijkt.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: