Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 18 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Liadan ma 11 apr 2011 - 8:01

Oja en hier nog 2 foto's van onze babykamer:
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 18 005-3
Op de grijze muur bij het vogeltje komt de naam nog in witte letters te hangen (maar dat komt na de bevalling want we weten nog niet of het een jongen of meisje wordt).
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 18 007

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 18 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 8:42

Chipa, ja donderdag is mijn tante overleden, de begrafenis is morgen. Ze is 70 geworden. Sterkte met de begrafenis van je oma, wat is ze oud geworden zeg.

Liadan, ik heb me vandaag ook ingesmeerd toen ik de zon in ging. Doe ik normaal nooit, maar is nu wel beter. Ik heb zondag 2 bloedneuzen op 1 dag gehad. Maar kan ook te maken hebben met m'n hooikoorts.
Kamertje ziet er mooi uit.

All, vandaag rustig aan gedaan. nu alleen weer een super pijnlijk dik rood oog... ik haat hooikoorts! Normaal is het met medicijnen (tabletten, oogdruppels en neusspray) nog niet uit te houden, nu mag ik alleen een milde oogdruppel gebruiken...

Gast
Gast

Bericht  Chelle ma 11 apr 2011 - 9:05

Hallo!!

@ Blondje, Hoe was het babyshoppen? Ook nog een beetje van het weer kunnen genieten?

@ Chipa, ja dat antagel had een kennis me ook al aangeraden. Hoewel het zuur nu wel mee valt omdat ik heel erg op mijn eten let ga ik toch maar binnenkort even langs de apotheek.
Gecondoleerd met je oma... wat een mooie leeftijd zeg!! Succes en sterkte alvast bij de begravenis do of vr.

Ook lekker in het zonnetje gezeten en verbrand lees ik? haha!! Gaat snel hè nu met die hormonen. Ik kleur ook echt verschrikkelijk snel! Maar wordt ook echt bruin gelijk terwijl ik dát niet zo snel heb. Inderdaad maar goed insmeren hoor, voor dat je een zwangerschapsmasker krijgt!

@ Laced, wij zijn hier inderdaad zo goed als klaar. Het kamertje is klaar en de kleertjes zijn ook allemaal gewassen. Als ik wat nieuws koop/krijg was ik dat ook gelijk.
Ben alleen nog bezig met mijn ziekenhuiskoffertje in te pakken. Zit nog steeds te twijfelen wat ik mee moet nemen om in te bevallen. Had niet verwacht dat ik dat moeilijk zou vinden. haha!!
Leuk dat je dit weekend aan de kinderkamer gaat beginnen!! Leuk als je foto's plaatst van je buik (en de kamer)! :-)

@ Kruumel, gecondoleerd met het overlijden van je tante. Succes morgen bij de begravenis.
Wat balen dat je zo erg last van hooikoorts hebt zeg! Sterkte ermee! Cry

@ Happydobby, onze uk ligt al wel met hoofdje naar beneden, maar ze draait met haar ruggetje van links naar rechts. De voetjes voel ik altijd rechts maar soms (is 2 keer gebeurd) draait ze en voel ik haar voetjes links. (wat raar aanvoelt omdat ik dus daar geen trapjes gewend bent! hahah!!) Inmiddels ligt ze nu weer "goed" en dat voelt weer vertrouwd. ;-)
Ik denk inderdaad dat ik nog maar geen grotere kleertjes ga kopen. Dalijk koop ik het allemaal voor niks. Mijn moeder zei vandaag ook al hetzelfde als jij.
Fijn dat alles goed was bij de vk. Wanneer heb je weer een echo dan? En waar zou het aan moeten liggen "waar" je gaat bevallen? (denk dat ik eroverheen heb gelezen).

@ PM, wordt het werken zwaar voor je? Wat doe je ook al weer voor werk? Goed om je grenzen aan te geven hoor! Twee kindjes dragen is natuurlijk dubbel zo zwaar en vermoeiend.

@ Bruintje Beer, wat fijn dat jij en je kindje weer zijn goed gekeurd bij de vk!

@ Woezel, wat fijn dat je tuin af is. Kun je lekker van je tuin genieten met dit mooie weer!
Jouw kindje ook zo lekker aan het draaien... hahaha!! Ik hoop voor je dat ze gauw haar positie gaat innemen want ik snap heel goed dat je daar onrustig van wordt.

@ Liadan, Huh? Je hebt nu verlof en je begint eind augustus pas weer? Wat doe ik verkeerd of wat doe jij slim? haha!! Heb jij extra vakantiedagen opgenomen? Ik heb vanaf vandaag verlof en moet 1 augustus weer aan de bak...
Ik heb trouwens een medische indicatie omdat ik bloedingen heb gehad en in het ziekenhuis heb gelegen. Het blijkt dat mijn placenta lager ligt dan gebruikelijk. Hierdoor kwam de bloeding. Ze houden me dus in de gaten... Gelukkig is een normale bevalling wel gewoon mogelijk omdat mijn placenta niet vóór de uitgang ligt.
Wat een leuke babykamer trouwens zeg!
Op wat voor kratjes heb jij je bed trouwens gezet? En valt ie er niet zo af als je in of uit bed stapt?

@ Limburg en Smaragdje (als jullie nog meelezen), hoe gaat het met jullie?

@ All, Ben vandaag ook maar even naar de hema geweest. Heb een t-shirtje en een wit broekje gekocht voor onze uk en een extra kruikzak en badcape. Ook een witte legging voor mezelf maar die gaat terug want die is heel lang en wilde een 3-kwart...
Ik ga die maar ruilen voor onderbroeken die ik toch nog moet hebben.

Ik ben ook al druk aan het denken wat ik aan ga doen bij de bevalling. Maar ik zit zooo te twijfelen. Had niet gedacht dat ik daarover in zou gaan zitten! haha!!
Wat als het koud is, of juist warm. Moet ik een zwangerschapsshirt aan of juist een shirt van mijn man die lekker lang is (maar zo niet mooi). haha!! Moet ik met of zonder mouwen meenemen en van wat voor stof moet ie zijn. Jeeeetje, begin beetje last van mijn hormonen te krijgen... ik wil nu al echt alles geregeld hebben! haha!!

Fijne avond nog allemaal meiden!! Ik meld me morgen wel weer! ;-)

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 9:13

Hebben jullie iemand bij de bevalling gevraagd? Je moeder of je zus of zo? Het nichtje van m'n man is bevallen en had d'r moeder en zus erbij, ik heb daar nog helemaal niet over nagedacht bedacht ik me net.

Ik heb geen kruikzakken gekocht, omdat iedereen zegt dat je die niet nodig hebt omdat ze hydrofielluiers om de kruik wikkelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 20:52

Kruumel, hier alleen de vader bij de bevalling. Vind het toch echt een moment van ons 2en.
Dat is minder dat je hooikoorts hebt.

Chelle, hier voor tijdens de bevalling gewoon een bigshirt.

Liadan, wat een leuk kamertje. Fijn dat je verlof je ribben en buik goed doen.
Jij dus ook zo'n lekkere draaikont. Ik vind het vooral eng dat ze nog niet is ingedaald. Dus hoop wat dat betreft dat ze gauw op de juiste manier gaat liggen.

Zo hier vanacht weer elk uur wakker. Mijn heup doet dan zo zeer, dus moet dan omdraaien, au, en na 1 uur doet die kant weer zeer. Vanmorgen al vroeg op school want de fotograaf kwam bij de oudste, dus voor schooltijd mochten broertjes en zusjes erbij.

Gast
Gast

Bericht  Laced ma 11 apr 2011 - 21:01

Goedemorgen!

Kom net al uit een vergadering, dus heb al een productieve ochtend achter de rug. Mijn oude bazen kwamen al vroeg langs om te kijken hoe het met mij gaat. Wel erg lief, dan realiseer ik me dat ik mijn oude baan en mijn oude collega's toch wel heel erg mis! Deze locatie is zo minder leuk, minder sfeervol.

Kruumel: Ik wil alleen dat mijn man aanwezig is bij de bevalling, voor de rest geen andere familieleden. Wel zit ik er telkens aan te denken wanneer ik mijn ouders / schoonouders inlicht. Doen jullie dat op het moment dat de eerste weeën er zijn of pas als je bevallen bent? Mijn schoonouders hebben 4 september een groot feest. 3 september ben ik uitgerekend, maar mocht ik op 4 september bevallen dan heb ik niet zo'n zin om hun te gaan bellen als ik bevallen ben en hun zo zat als iets zijn. Maargoed, dat bekijken we t.z.t. wel weer Wink Heel veel sterkte trouwens vandaag Kruumel met de begrafenis van je tante.

Chelle: haha ik moet wel lachen om je opmerking m.b.t. wat je aan moet trekken bij de bevalling. Ik zit daar ook weleens over na te denken. Ik wil eigenlijk niet in zo'n big shirt ofzo. Ik zie het wel voor me dat ik mezelf nog even snel opmaak of mijn haar fatsoeneer, maar dat is ook onzin Wink Denk je er er ook weleens over na hoe je man reageert op het moment dat de bevalling begint? Zal hij rustig blijven of in paniek raken? haha ik durf dat echt niet te zeggen over mijn man. Heb je verder nog leuke plannen vandaag? Jammer dat het weer niet zo meezit.

Liadan: Wat een leuk / mooi kamertje! Hoe is het vandaag gegaan bij de verloskundige? Hoe ligt de kleine nu? Fijn dat je "to-do lijstje" steeds kleiner wordt!

Woezel: Ik denk dat ik ook gewoon rompertjes koop met korte mouwen. Ik koop gewoon een paar met lange mouwen, zodat ik die in ieder geval ook heb. Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Probeer je rust te nemen, maarja dat is makkelijk gezegd met 2 kleintjes die nog rondlopen.

Happydobby: haha word je daar nooit gek van dat alles op z'n gemakje gedaan wordt? Ik moet mijn vent soms echt aan z'n oren trekken om iets gedaan te krijgen. Als het morgen kan, doet hij het bij wijze van overmorgen. Dus nu heb ik met mijn vader afgesproken dat hij zaterdag mee komt helpen (i.v.m. het overplaatsen van de telefoon, internet, en natuurlijk de bureau's verplaatsen), dus nu kan hij er niet meer onderuit. Hoe was de 1e les?

Blondje: Ik wil denk ik ook een pretecho laten maken. Waar laat jij die maken? jij woont toch ook in de omgeving van E.? Of zit ik nu verkeerd?

All: Nou, ben alweer bijna afgewerkt. Gisteravond hadden we nog de restjes opgegeten van de bbq, maar het waaide zo hard. Vannacht ook erg slecht geslapen, het waaide zo hard en die regen. We hebben zo'n loungestoel in de vorm van een ei en die hangt aan een stang en ik hoorde dat ding de heletijd op en neer gaan. Uiteindelijk toch in slaap gevallen, maar ben nu wel heel moe. Gistermiddag even een nieuwe prullenbak gekocht bij de blokker. Ik wou heel graag een mooie brabantia prullenbak, maar die dingen zijn zo duur. Nu was er eentje in de aanbieding bij de makro, dus gelijk er naartoe gereden en gekocht. Vandaag maar even een to-do lijstje maken, ik kan er nl. heel slecht tegen als alles last minute gedaan moet worden. Hoe gaan jullie het trouwens straks doen met de opvang? Hoeveel dagen gaan jullie werken?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien ma 11 apr 2011 - 21:48

Goedemorgen allemaal!!

Ik zal eerst even een update geven van mijn bloedtesten op zwangerschapsdiabetes en van de groei echo van gister!! Gisterochtend moesten we dus naar het ziekenhuis hier voor een groei echo, dit doen ze omdat ik een verhoogd bmi heb, dit willen ze goed in de gaten houden zodat mocht de kleine een afwijkende groei hebben, ze in konden grijpen.
Gelukkig was alles goed, onze kleine meid zit eigenlijk met alles keurig op de middenlijn in de curve, het enige wat wat lager lag waren de lengte van haar beentjes!
ze werd nu geschat op 1150 gram en 36 centimeter! Ook kreeg ik de uitslagen van mn bloedtesten, ik moest op 1 dag 3 keer naar het ziekenhuis,
1 keer nuchter, uitslag was 4,7
1 keer 2 uur na het ontbijt, uitslag was 4,4
1 keer 2 uur na de lunch, uitslag was 5,8
de verloskundige van het ziekenhuis vertelde dat het tussen de 4 en 7 moet zijn! keurig dus... ik moet nu 9 mei weer terug komen, dan hebben we de tweede groei echo, hopelijk is deze net zo goed!

was gister wel leuk, tijdens de echo ging ze kijken hoe de kleine lag, ik kon het zelf precies vertellen, toen ging de kleine op een gegeven moement ook nog eens gigantisch hard schoppen, dus ik benoemde dat en toen liet ze dat ook even in beeld zien.. vond ik zelf erg leuk om te zien! je zag haar op een gegeven moment echt heel hard tegen de baarmoederwand afzetten en je zag daar ook echt mn buik aan de buitenkant bewegen!

verder heb ik even weinig nieuws, heb weer heel veel pijn en het belemmerd me heel erg in mijn doen en laten en in mijn humeur! mijn man heeft gelukkig veel begrip ervoor, maar andere mensen niet echt. vooral mijn schoonouders stellen mij best teleur, ze vragen vrijwel nooit hoe het gaat en als ik dan een keer uit mezelf vertel, kappen ze het gelijk af! ik heb bijv naast de bekkenpijn dat mijn linkerbeen uitvalt, een heel vervelend gevoel, het is niet altijd pijn wat je voelt maar een branderig gevoel, slapend, prikkelend en soms alsof ze er met een mes steken in zetten... mijn schoonvader denkt dan dat hij grappig is door me even in mn linkerbeen te knijpen, of expres hard erop te slaan, (net zoals een schouderklopje zeg maar) en ik verga dan echt van de pijn... daarnaast slaat hij ook altijd vrij hard tegen mn buik, dat terwijl ik vaak harde buiken heb en dat dan echt niet prettig is! als ik er wat van zeg, ben ik een pieperd, een aansteller en weet ik het wat, van de week ben ik zelfs boos weg gelopen en was het allemaal mijn schuld!
ben er een beetje heel erg klaar mee inmiddels, mijn man is ook echt boos op zn vader geweest maar het lijkt niet door te dringen op de één of andere manier. verder ben ik ook best geirriteerd omdat mijn man pas een buikgriepje had, hun staan dezelfde dag hier op de stoep om bij hun zieke zoon te kijken, ik zit al vanaf 15 januari in de ziektewet en voor mij zijn ze nog nooit hier geweest, sterker nog, ze hebben nog nooit gebeld o.i.d.!

heerlijk, dat klagen lucht even op! ga zo eens een stukje terug lezen, durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat ik dit keer weer op jullie allemaal ook reageer.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Chelle ma 11 apr 2011 - 22:15

Goedemorgen dames!!

@ Pien, ik sta echt van je verhaal over je schoonouders te kijken! Schrik er zelfs een beetje van.... Wat onwijs raar dat je schoonvader zulke dingen bij je doet. Als mij dat zou gebeuren denk ik niet dat ik daar nog over de vloer zou komen. Zou echt niet willen dat iemand een beetje op mijn buik gaat staan tikken/slaan!!
Wel voor jezelf en vooral voor je kindje opkomen hoor!
Ik vind het geen zeuren wat je doet. Je moet het juist niet opkroppen.

Wel onwijs leuk van die echo. En dat je ook precies hebt gezien wat je kindje doet als je het voelt! :-) Ook fijn dat de testen goed zijn. Weer even een geruststelling!!

@ Laced, je een bigshirt is wel het makkelijkst maar ziet er zooooo niet uit (vind ik). haha!!! Ik denk dat ik een paar shirtjes in mijn koffertje doe dan kan ik nog kiezen als ik bij zinnen ben. ;-)
Wel weet ik dat mijn man rustig zal reageren. Toen ik de naar het ziekenhuis moest vanwege die bloeding reageerde hij ook heeeeel kalm terwijl ik niet meer wist waar ik het zoeken moest. haha!! Was dus een goeie test...

@ Woezel, jij gaat ook gewoon voor de big-shirt? Hihi! Ik twijfel nog wel even verder, maar denk dat ik daar uiteindelijk ook op uit kom...
Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. En dan ook nog de volgende dag druk in de weer... pfff!! Ging jij nu wel of niet naar een therapuit voor je heupen?

@ Kruumel, bij mij zal mijn man bij de bevalling zijn, maar ook mijn moeder. We hebben afgesproken dat ze wel op een "afstand" blijft maar ik vind het wel een fijn idee dat ze er ook bij is. Daarnaast zal ze mooie foto's maken van het moment dat ik en mijn man ons kindje in onze armen krijgt.
Ja, hydrofielluiers kun je ook om de kruik heen doen ja... maar een zak kun je ook dicht doen. Als zo'n doek los laat (die niet vast zit) dan ligt je kindje weer tegen zo'n stalen kruik aan lijkt mij...

@ All, nou hier wéér een niet zo fijne nacht. Sinds 2 nachten is uk verschrikkelijk druk! Normaal gesproken slaapt ze ook de grootste gedeelte van de nacht. Maar dat is nu over. Als ik op mijn zij wil liggen gaat ze met haar beentjes tussen mijn ribben en onder mij zodat op mijn zij liggen niet lukt. haha!! En als ik op mijn rug ga liggen krijg ik het ineens benauwd. (komen mijn longen dan in de knel of zo?).
Dus dat zijn lekkere onderbroken nachten... Op zulke momenten snap ik waar verlof goed voor is. Hahah!!

Meiden, allemaal fijne dag! Hier ga ik lekker rustig aan doen! :-)
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Dora ma 11 apr 2011 - 22:43

Hier ben ik weer

Vandaag 27 weken zwanger. Nog maar 3 maanden te gaan of met andere woorden nog 13 weken. Wat gaat het toch snel als je zo kijkt. Maar voor het zelfde geldt worden het er nog 15 weken.

@ All: alles was weer prima bij de tandarts. Ik heb er dan ook geen hekel aan om daar naar toe te gaan, want het is eigenlijk nooit wat.

Ook bij de verloskundige ben ik weer goed gekeurd. De bloeddruk was 105/70 en de baarmoeder kwam 2 vingers boven de navel uit. Meten ze deze bij jullie ook op? Hier was ie 24 cm lang. Moet binnen 2 weken weer een keer bloed laten prikken op ijzergehalte en suiker. Heb wel aangegeven dat ik makkelijk last heb van een strakke gevoelige buik, zeker na wat inspanningen. Het advies gehad het op zulke momenten toch wat rustiger aan te doen.

Oei, als ik op het lijstje tel ben ik gewoon al de 11de die straks mag bevallen! Jemig, het klinkt nog zover weg.

@ Blondje: Geslaagd bij de babydump? Veel plezier bij de verloskundige morgen. Vaak moet je inderdaad een pretecho op tijd afspreken, want vaak zitten ze al snel vol. En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat 2 boxen een beetje overdreven is. Volgend jaar kan je kindje al zitten en misschien begint ie al wel te kruipen en dat is de box zo leuk niet meer.

@ Chipa: is je adapter al binnen?

@ Novalee: dat werd bij ons ook geroepen, de bevalling begint ’s nachts wanneer je met zijn 2-en bent. Nou, niet dus. Ik werd mooi op mijn werk gebeld met de mededeling dat ze weeën had, alleen kon ik op dat moment niet meteen weg. En toen ik terug belde kwam de mededeling dat de vliezen gebroken waren. Moest vervolgens van Eindhoven naar Etten-Leur rijden in de ochtendspits. Haha, heb gewoon 150 gereden waar het mogelijk was.

@ Fearie: hopelijk komt het nog goed met je moeder!

@ Proudmama: ik ben niet bekend met bloedneuzen en blauwe plekken, dus kan je helaas niet helpen. Wanneer heb je een afspraak met de vitaal coach? Wel aan jezelf en je 2 kleintjes denken he!

@ Chelle: ‘fijn’ dat je baas al een week niet meer gebeld heeft. Dat geeft denk ik toch iets meer rust. Hier draait Ukkie zich wezenloos. Kan nog niet zeggen waar de voetjes etc precies liggen, maar wel voel ik een hoop gedraai in mijn buik. Fijn dat de kleine flink bijgegroeid is! Ik zou nog geen winterkleertjes kopen. Het is echt niet te voorspellen hoe hard je kleintje groeit. Wij hebben voor de geboorte een winterjasje gehad (of net na de geboorte), maatje 9 tot 12 maanden. Oke, klopt, in de wintermaanden was ze 9 -12 maanden. Alleen is hij nog veel te groot en verzuipt ze er in. Dus helaas, die zal ze nooit aan kunnen, want volgend jaar is ie te klein.

@ Kruumel: Echt mijden doe ik de zon niet, maar ik ga er niet uitgebreid in zitten. Zo heb ik wel zaterdag in het zonnetje de achtertuin gedaan. Ik wil eigenlijk mijn moeder denk ik bij de bevalling, alleen Yuanita wilt het liever met zijn 2-tjes doen (en de verloskundige en kraamhulp natuurlijk + eventuele leerlingen), dus dat moeten we nog even bezien.

@ Liaden: hoe was de echo? Ligt hij/zij al klaar voor de start?

@ Pien: wat balen van het onbegrip van je schoonouders! Wat een stelt *piep*mensen. Ik zou dat ook niet kunnen waarderen en er dus bijna niet meer naar toe gaan.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Fearie ma 11 apr 2011 - 22:55

Teigertje schreef:@ Fearie: hopelijk komt het nog goed met je moeder!

Even snel hier een reactie op (aangezien er zulke lappen tekst worden getypt, daar moet ik eens goed voor gaan zitten).

Jammer genoeg ziet het er niet naar uit dat het op de korte termijn goed gaat komen, heb vorige week een mail gekregen van haar. Ze heeft vervolgens alle foto's van mij en mijn zusje (was zijdelings ook betrokken) verwijderd van hyves en facebook en heeft haar vakantie al ingetrokken (die ze had opgenomen rondom mijn uitgerekende datum).
En het ergste vind ik eigenlijk nog wel dat ze alles (zonder duidelijk met een vinger te wijzen) op internet zet, iedereen heeft dus medelijden met haar maar niemand weet wat er precies aan de hand is.
Bij dit soort dingen schaam ik me echt dat zij mijn moeder is en dat ze zo sneu doet.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Dora ma 11 apr 2011 - 23:06

Wat balen Faerie. Het zou toch zonde zijn dat je kleine een oma moet missen en dat zij een kleinkind moet missen (en in de toekomst misschien wel meerdere kleinkinderen)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Liadan ma 11 apr 2011 - 23:29

Hoi allemaal,
Ik kom net bij de verloskundige vandaan en helaas ligt ons kindje nog steeds helemaal dwars in mijn buik.
Dat houdt in dat ik ook niet thuis mag bevallen als het kindje nog goed gaat liggen (omdat de ligging van het kindje tot nu toe te grillig is). Dat is even een hele grote teleurstelling en ik heb even flink zitten huilen.
Donderdag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en dan krijg ik weer een echo. Als het kindje zo blijft liggen dan blijf ik bij de gyn. onder controle, als het toch nog goed gaat liggen dan mag ik terug naar de verloskundige.
Ik hoop heel hard dat het kindje nog anders gaat liggen want een keizersnee is mijn grootste angst, dat lijkt me verschrikkelijk.

Teigetje, bij jou schiet het ook al op, 27 weken alweer en mooie buik zag ik in het buikentopic!
Chelle, ik kan ook niet meer op mijn rug liggen, ik krijg het dan ook erg benauwd en word duizelig. En als ik op mijn zij lig dan wordt er hier ook flink in mijn matras geschopt en ook tegen mijn ribben.
Ik neem 4 weken vakantie op na mijn verlof, vandaar dat ik pas eind augustus weer begin.
Pien, jee wat een acties van je schoonvader, daar zou ik echt heel pissig om worden. Maar wat naar dat je weer zoveel pijn hebt, doe het maar rustig aan!
Laced, ik werk 3 dagen (27 uur), onze kinderen gaan straks 1 dag naar oma en 2 dagen naar het kdv.
Woezel, lagen jouw jongens al wel ingedaald rond deze tijd van de zwangerschap? Yara lag pas ingedaald toen mijn vliezen braken.
Kruumel, wij hebben niemand gevraagd om bij de bevalling te zijn, dat wil ik echt niet. Bij mijn dochter waren alleen mijn vriend, ik en de verloskundige er, dat vond ik heerlijk rustig.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 1:37

Liadan, balen zeg dat het kindje nog zo dwars zit en dat je al doorgestuurd bent naar de gyn. Kan me voorstellen dat het tegenvalt. Hopelijk gaat de kleine nog goed liggen. En ze kunnen straks toch ook nog proberen om te draaien?
M lag volgens mij met 38 weken echt goed ingedaald en C weet ik eigenlijk niet. Zit me dat de laatste dagen ook af te vragen. We hebben toen met 37 weken een echo gehad toen lag hij eindelijk met het koppie beneden.

Faerie, wat erg zeg van je moeder. Kan je je toch niet voorstellen.

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik ga inderdaad elke week naar de fysio.

Zo hier net even een uurtje op bed gelegen. stil liggen gaat een uurtje wel, maar daarna weer uit bed komen. Ik ga dit echt geen 5 weken meer vol houden volgens mij.

Laatst aangepast door woezel op wo 13 apr 2011 - 19:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  chipa di 12 apr 2011 - 2:17

Even snel een ego berichtje want mijn adapter is nog niet binnen Evil or Very Mad

Net terug van de verloskundige. Bloeddruk was weer netjes 125/75 en mijn ijzer en glucose waren helemaal in orde. De kleine ligt al met zijn hoofdje in mijn bekken en mijn buikje groeit precies goed. Helemaal tevreden dus.
Vond het geduw trouwens wel een beetje pijnlijk. Zeker helemaal onderin bij mijn bekken.

Donderdag de echo voor de placenta locatie. Gaan ervanuit dat de placenta gewoon mee omhoog is gegroeid en ik normaal kan bevallen. Kunnen we mooi weer even naar onze kleine man spieken:)

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Chelle di 12 apr 2011 - 5:21

@ Liadan, Wat vervelend dat je kindje nog niet "goed" ligt. Ik snap dat je daar echt van baalt! Maar wie weet heb je gewoon een mega eigenwijs kindje en draait hij/zij alsnog goed. Maar ik snap dat het je alles behalve lekker zit! Cry

Maar jij krijgt het dus ook benauwd als je op je rug ligt. Ik vond het al zo raar. Kreeg echt minder lucht en raakte er een beetje van in paniek! haha!! Maar ik had gelezen dat het komt doordat het kindje dan op een ader ligt. Ik had er alleen nog niet eerder "last" van gehad. En dan ook nog eens niet op mijn zij kunnen liggen omdat uk dan begint te trappen, nou dan is er eigelnijk verder geen optie meer! ;-)

@ Fearie, balen van je moeder zeg! Dat zijn nou net dingen die je er echt niet bij kan hebben tijdens je zwangerschap!

@ Woezel, ik vroeg het over de fysio ;-)
Tja, meer kun je eigenlijk niet doen he? Helaas moet je nog een paar weekjes... Rustig aan dan maar hoor!

@ Chipa, Ik duim voor je dat je donderdag te horen krijgt dat je placenta gewoon is meegegroeid. Fijn dat alles verder goed was met jou en je buikje!
Ik vind het ook nooit fijn dat geduw in mijn buik. Maar ja, het is voor een goed doel ;-)
Wanneer krijg je je adapter nou eindelijk eens? nerd

@ Teigertje, fijn dat jij ook weer bent goed gekeurd bij de vk! En ook bij de tandarts... lekker medisch dagje! haha!!
Bij mij meten ze ook inderdaad de baarmoeder. Maar de maten en zo weet ik nooit. Ik vraag er eigenlijk ook niet naar, want het zegt me weinig. nerd Als het niet goed zou zijn hoor ik het vanzelf wel ;-)

@ All,
Hier heeft mijn baas het vanaf het begin van mijn verlof (gister) al bijna 2 dagen volgehouden niet te bellen! Vandaag belde hij dus weer. Met een vraag over werk, en dat ik iets niet goed had gedaan en wilde weten hoe het zat...........
Ik dus maar gelijk even gekeken en hem terug gebeld met de opmerking dat ik op de 2e dag van mijn verlof gelijk maar even zal kijken..... Zegt ie: "je had niet gelijk hoeven te kijken hoor..!" Grrrrr!!!! Evil or Very Mad
Ik zit dus weer lekker terug in mijn werkritme en irriteer me alweer lekker.
Hij had zelfs zijn vraag naar mijn privémail gestuurd!!!(naar mijn oude én nieuwe mailadres!!!) :shock:

Ik denk dat hij vrijdag aan mij heeft gezien dat het goed gaat en heeft het idee dat het allemaal wel mee valt. Terwijl ik toch echt rustig aan moet doen...
Ik heb het "probleempje" van mijn werk toch maar telefonisch besproken en per mail bevestigd (voor de zekerheid) en hoop dat ie niet nog eens met iets gaat bellen. Wordt er nu wel echt gek van!
(svp niet quoten, wil het nog weghalen, je weet maar nooit.....)
Manlief was gelijk ook super geirriteerd en als het nog vaker voorkomt ben ik bang dat hij mijn baas gaat bellen. haha!!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 di 12 apr 2011 - 6:43

Hallo meiden,

Kom ik eventjes iets minder, is er ineens veel geschreven hier ;-) haha.

Vanmiddag is de verpleegkundige van het consultatiebureau langs geweest, had pas aan het einde van de week/begin volgende week verwacht. Maar vind het wel fijn dat ze nu al is langs geweest, ook al had ze R. zijn dossier nog niet. Donderdag gaan we naar het weeguurtje, wil toch graag zijn gewicht in de gaten houden. Verder een erg fijn gevoel aan overgehouden, wat we deden deden we namelijk allemaal goed. 9 mei hebben we de 1e afspraak.

Verder gaat het met R. nog steeds goed, hij wordt wel iets onrustiger/ligt vaker te miepen/mopperen maar eigenlijk is het nog een erg tevreden baby.

S. wou gisteren alleen maar zijn vader of moeder als er iets was en niet mij, dat was wel weer even moeilijk maar wel logisch van hem, hij is nog maar jong en er is veel veranderd. Gelukkig was er vanochtend niks aan de hand.

Met mij gaat het wisselend, ik verwacht te veel van me zelf op dit moment wat niet realistisch is, ik moet me zelf de tijd geven en verder nog erg last van mijn knip, al moet ik zeggen dat het vandaag wat beter gaat maar heb ook echt helemaal niks in huis gedaan en veel gelegen.

Zondag trouwens op de weegschaal gestaan en er zat nog maar 0,2 kg aan, morgen eens kijken of alles er af is ;-).

We zijn nog niet naar buiten geweest en nu is het helaas weer een stuk frisser waardoor we extra op moeten letten maar denk dat ik morgen toch eventjes een klein stukje met hem naar buiten ga, zal me zelf goed doen na al dat binnen zitten.

@ Kruumel, hoe gaat het nu met je? Balen dat het even wat minder met je ging maar komt volgens mij omdat het te druk was.

Hoe gaat het met je collega? Is/was zij ook zwanger? Hopelijk heeft ze geen miskraam gehad!

Van mij mag de naam er zo bij blijven staan, ben benieuwd welke er volgen :-).

Lekker pannenkoeken gegeten in een pannenkoekenhuis, wil ik ook weer maar hier houden ze niet van pannenkoeken :-(.

Gecondoleerd met je tante.

Bij mij was alleen mijn man bij de bevalling, ik wou niemand anders erbij hebben, dan zou ik me niet op mijn gemak voelen.

Uiteindelijk had ik toch een heel bed vol toeschouwers ;-).

@ Blondje, nee het gevoel is niet zomaar weg ondanks dat ik weet dat de gevoelens niet realistisch zijn maar het heeft echt tijd nodig om alles een plek te geven alleen ben ik zelf ongeduldig en verwacht ik dat ik gewoon weer mezelf ben en alles weer gaat zoals ik wil.

Geslaagd met baby shoppen? Wat hebben jullie allemaal gekocht?

Ik zou geen 2 boxen kopen zeker omdat je in oktober ben uitgerekend. Zo heel veel en lang liggen ze niet in de box (als je geluk heb wat langer en als je pech heb zelden).

Wanneer is de datum voor de pretecho?

@ Happydobby, druk bezig geweest met de babykamer?

Ja mijn lichaam heeft veel moeite gehad met de zwangerschap en was er helemaal klaar voor, gelukkig wel gewacht tot precies 37 weken dus dat was wel netjes, hadden ze eigenlijk niet verwacht.

Hoeveel exact weet ik niet maar bij week 35 of 36 was ik 6,2 kg aangekomen, kan me niet voorstellen dat daar de laatste week nog iets bij was gekomen want m’n buik was ook niet meer gegroeid sinds week 35. Die 14 kilo is netjes van je vriendin, is echt niet veel.

Fijn dat de echo goed was!

@ Smaragdje, hoe gaat het met jou en J.?

Het weer wordt nu minder dus nu moeten we even opletten maar sowieso gaan we donderdag heel even naar buiten voor het weeguurtje en vrijdag gaan we naar m’n ouders op de camping, ben blij dat ik straks weer even weg kan en misschien morgen even naar de winkel lopen maar dan moet ik me echt heel goed voelen.

Wat doet J. het goed met zijn gewicht en ’s nachts ook al zonder kruik, hij doet het echt heel erg goed! Hier zijn we nog niet zover maar dat komt vanzelf.

Hoeveel hechtingen heb je? En alleen bovenhuids of ook onderhuids? En hoe bevalt de kraamzorg?

@ Chelle, hopelijk volgt hier nog wel een volgend zwangerschap, heb echt geroepen nooit meer maar een paar uur na de bevalling is dat gelukkig helemaal veranderd. Ik weet dat ik een rot zwangerschap heb gehad en een heftige bevalling en dat het ontzettend pijn heb gedaan maar hoe dat precies voelde allemaal, kan ik me niet meer voor me halen. Knap van moeder natuur :-).

Gelukkig dat de baby goed gegroeid is, hoe groot word die nu geschat?

Ik ben uiteindelijk ook medisch bevallen.

De kleertjes hangt af van hoe groot je kindje geschat word met de geboorte? Ze doen ongeveer een kwartaal met de kleertjes maar dat kan ook korter of langer zijn. Ik had alles in maat 56 en paar 50/56 en paar 62 maar wij konden maat 50 erbij kopen en maat 56 heeft hij nog niet aan gehad tot nu toe.

Bij ons was het heel warm in het ziekenhuis, heb echt gezweet daar. Ik had ook een setje wat ik aan wou tijdens de bevalling maar de mijne ging zo snel en onverwachts dat ik geen tijd heb gehad om me om te kleden.

Kruikzakken worden niet gebruikt, ze gebruiken idd hydrofiele luiers. Ik had ook 2 kruikzakken gekocht maar die worden niet gebruikt. De doek kan niet zomaar loslaten, daar gaat een flinke knoop in.

Wat ontzettend balen dat je baas het niet kon volhouden en je gewoon lekker stoort in je verlof en geloof dat hij de hint niet snapte die je maakte, daar ben je mooi klaar mee!

@ Chipa, dank je, ben ook helemaal verliefd op hem!

@ Laced, ik zou als ik jouw was zowel korte als lange mouw kopen. Als je baby zich zelf moeilijk op temperatuur kan houden dan moet je lange mouw aan doen en in september kan het ook frisser zijn, alleen zonder mouw is fijner om aan te trekken ;-).

Ik heb nog aardig last van de knip, de enige bovenhuidse hechting hebben ze eruit kunnen halen maar daardoor en doordat ik te veel wil, is die open gaan staan :-(. De wond moet 2/3 weken na de bevalling niet meer pijn doen en als dat nog wel zo is of hij wordt weer dik of ontstoken moet ik de verloskundige bellen voor controle. Dus nu maar rustig aan doen en niet te vaak op de bank zitten want dan doet het behoorlijk pijn.

Leuk dat jullie dit weekend aan de slag gaan met de babykamer, dan wordt het nog echter. Wat voor idee heb je in je hoofd? En nog lekker geshopt voor de baby, moeten jullie nog veel?

Spannend maandag de 20 weken echo, hopelijk is alles goed! Willen jullie het geslacht weten?

Wij hebben niemand ingelicht toen de bevalling was begonnen, had geen idee hoelang het zou duren en ze zouden zich alleen maar druk er om maken. Wel hebben we ze gelijk gebeld toen R. was geboren (midden in de nacht).

Ik ga 3 dagen totaal 24 uur werken. Hier gaat R. 1 dag naar oma en 2 dagen naar het kdv. Wat is jullie idee?

@ Proudmama, gaat de vitaal coach kijken of je gepast of minder kan gaan werken?

Het moederschap is onbeschrijfelijk. Mensen kunnen het wel vertellen maar het is echt in geen woorden te omschrijven wat je voor je kleintje voelt en wat je terug krijg. Als ik dit had geweten had ik gewild dat ik mijn man jaren eerder had ontmoet en eerder een kindje hadden gekregen, zo geweldig!

@ Bruintje Beer, fijn dat de echo goed was! Alleen balen dat de kleine in een stuit ligt, hopelijk draait de kleine nog. Wil je anders voor een stuitbevalling gaan of een keizersnede?

@ Woezel, eindelijk de achtertuin klaar, toch nog gered voor de bevalling!

Wat gaan de jongens trakteren?

Hoe was het gegaan met de schoolfotograaf?

Gaat het al iets beter met je heup?

@ Liadan, vervelend dat de kleine nog steeds niet goed ligt! Nu moet je omschakelen en kan me goed voorstellen dat daar tranen bij kwamen kijken. Hopelijk kun je snel aan het ziekenhuis idee kan wennen.

Je bent al helemaal klaar voor de bevalling, nu de baby nog.

Het is gelijk goed gegaan zonder de kraamverzorgster. Vond het heerlijk dat ze er was, nam zo veel werk uit handen, hielp goed en was gezellig. Dat mis ik wel, maar niet dat er iemand in huis is maar ook dat is me echt 100% meegevallen.

Wat is de babykamer leuk geworden! Waar hebben jullie de schommelstoel gekocht? Ik wil ook nog een witte schommelstoel of een leuke stoel maar kan niks vinden op internet.

@ Pien, fijn dat de bloedtesten en groeiecho allemaal goed was, een zorg minder!

Balen dat je nog steeds nog zoveel klachten heb en kan me je geklaag goed voorstellen! Sommige mensen vallen zo tegen in zo’n periode, dat is juist iets wat je niet kan gebruiken.

@ Teigertje, fijn dat jullie goedgekeurd zijn door de verloskundige! Hopelijk komt er niks uit het bloedprikken.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Bruintje Beer di 12 apr 2011 - 7:33

Happydobby: ik werk ook in de zorg en met name de dagdiensten vielen mij weer tegen. Ben ook vanaf 25 weken 50% gaan werken en met 28 weken 100% ziek. Fijn dat je werk z begripvol is.

Liadan: Balen dat je gevoel waarheid is. Gelukkig kan je wel snel terecht bij de gyn.

Chell: Ik ben vorige keer met 30 graden bevallen(had ik trouwens totaal geen last van thuis en later in het ziekenhuis ook niet) maar ik had een hemdje aan en dat trek ik dit keer weer aan. En wat een lef heeft die baas van jou zeg!!!

Kruumel: Bij mij was mijn man aanwezig en de aangevraagde kraamverzorgster was erbij aangezien dit een goede vriendin van ons is en ze ons steun en advies kon geven thuis en later in het ziekenhuis. Ze is er bij deze bevalling ook weer bij want heb het echt als fijn ervaren en ze liet ons echt ons moment alleen beleven toen ze eruit kwam.

Woezel: Ik kan je ee hand geven wat betreft het slechte slapen. Fijn dat de tuin af is.

Pien: Fijn dat alles goed was!! Minder van je schoonouders. Mijn schoonouders zijn wel enthousaist maar het is natuurlijk het 2e kind van ons dus dat is heel anders en mijn 2 schoonzussen zijn zwanger van de 1e en daar is ze wel ietsje meer in geintresseerd in.

Teigertje: Ja ze meten bij mij ook met de vingers de baarmoeder.

Limburg: Fijn dat de verpleegkundige vindt dat jullie het goed doen. Doe je wel rustig aan! Je moet niet te snel iets willen. Je bent net bevallen. Wij zijn toen ook redelijk snel naar de camping van mijn schoonouders gegaan na mijn bevalling lekker genieten.
Ik hoop ook dat de baby draait. Dat zullen we over 4 weken zien en is het toch nog zo dan met ik naar de gyn. Ligt he dan nog in stuit dan wil ik me goed inlichten maar ik neig nu naar een stuitbevalling maar ze kunnen het dan ook nog proberen te draaien. We zullen zien.

Vandaag vanaf half 9 vanmorgen is mijn man de deur uitgegaan en hij is u nog niet thuis. Hij was zo ingeroosterd met verplichte vergadering en daarna werken. Pff maar dat is best wel zwaar dan met nog een peuter die ook nog eens dan de hele dag bij mama wil zijn en niet wil slapen.... Gelukkig ging ze naar dat ze even eruit was en wat gedronken had weer terug erin en heeft ze nog 2 uurtjes geslapen. dus mama kon ook rusten.

Nu dus wachten op mijn mannetje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Smaragdje di 12 apr 2011 - 7:34

@ Limburg, hier gaat het goed hoor. Hij komt op het moment wat vaker voor een voeding, maar verder is het een heel tevreden mannetje. Hij doet het qua groei inderdaad ook erg goed. Hij weegt vandaag zelfs 110 gram zwaarder dan zijn geboortegewicht (is even in 1 dag 140 gram aangekomen :S) dus ben erg blij hiermee! Ze zijn hier gister geweest voor de hielprik en de gehoortest.
Was de gehoortest goed bij je mannetje? Ben benieuwd wat hij nu weegt!
Ik weet niet precies hoeveel hechtingen ik heb om eerlijk te zijn. Ik heb twee scheurtjes die onderhuids en bovenhuids gehecht zijn zover ik weet en heb onderhuidse en bovenhuidse hechtingen van de knip. Weet eigenlijk ook niet of het aantal ergens te vinden is. Hopen dat wij beiden snel geen last meer van die hechtingen hebben. Weet jij wel hoeveel hechtingen je hebt?
De kraamzorg bevalt ontzettend goed, had het volgens mij niet beter kunnen treffen.
Maar hoe doe je dat , dat gewicht zo snel kwijt raken…nog tips? Wink

@ Chelle, wat vervelend dat je baas zo belt! Probeer lekker van je verlof te genieten!

@ Chipa, fijn dat alles weer goed was!

@ Woezel, voor jouw schiet het ook al lekker op! Hoop voor je dat dit geen 5 weken meer gaat duren!

@ Liadan, ik hoop voor je mee dat je kindje zich nog draait!

@ Fearie, wat vervelend dat je moeder zo doet! Je hoop toch op iets anders. Probeer je niet al te druk er om te maken en te genieten van je zwangerschap!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annie24 di 12 apr 2011 - 8:11

Limburg; mocht het morgen nou ook slecht weer zijn kan je misschien even naar een tuincentrum of overdekt winkelcentrum? Hebben wij ook gedaan hier de 1e keer. Ik wilde ook even naar buiten maar het was toen rond het vriespunt....
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 9:19

Woezel, ik neig ook naar alleen met mijn man bevallen, maar ik moet er nog effe over nadenken.

Laced, ik weet niet wanneer we bellen, ligt denk ik helemaal aan hoe ik me voel. Mijn schoonouders zijn mijn buren, dus die zullen het wel al door hebben als er iets gaande is.
Ik ga 3 dagen werken. Maandag, dinsdag en vrijdag/zaterdag/zondag afwisselend. Maandag gaat mijn schoonmoeder oppassen, dinsdag gaat ie naar het dagverblijf, en de wisselende dag past mijn moeder (met back-up van mijn vader) op. Zo willen we het gaan doen.

Pien, goed om te lezen dat je groeiecho en bloeduitslagen goed zijn!
Wat naar van je schoonouders. Gelukkig heb ik hele lieve... zondag toen ik ziek was stond m'n schoonmoeder al aan m'n bed 's ochtends. Dat je schoonvader dat doet zeg, wat raar!

Chelle, ik twijfel nog of ik m'n moeder zal vragen erbij te zijn. Ook voor de foto's inderdaad erg leuk, had ik helemaal niet bij nagedacht.
Ik heb vaak gehoord dat mensen voor niks kruikzakken gekocht hebben.

Teigertje, dus jullie moeten nog effe met z'n tweeen erover hebben of je moeder wel of niet bij de bevalling gaat zijn.

Fearie, wat een rare actie van je moeder... heel veel sterkte ermee, het is niet iets wat je zomaar naast je neer legt.

Liadan, ik hoop voor je mee! Wat jammer dat je kindje 'verkeerd' ligt.

Chipa, leuk dat jullie donderdag weer even mogen kijken!

Chelle, je baas kan je echt niet met rust laten he? Wat vervelend!

Limburg, fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie, hebben jullie je draai al gevonden? Met mij gaat het weer goed... zaterdag is te veel geweest denk ik. Maar ik voelde me echt raar...ziek... heel vreemd gevoel.
Mijn collega heeft donderdag een afspraak voor een echo, ze heeft heel weinig bloed verloren, dus ze weet het echt niet. Ze zal 6/7 weken zijn als ze nog zwanger is. Heel naar, maar effe afwachten tot donderdag.
Mijn man wilde ook nooit mee pannekoeken eten, maar zondag waren er vrienden hier, en toen zij het voorstelden ging die toch mee. Hij vond het heel lekker (terwijl hij er geen zin in had, zei hij), dus misschien gaan we nu nog wel een keer.
Nu al je kilootjes kwijt? Doe je goed! Is je buik ook weer een beetje normaal, of heeft dat nog effe nodig?
Na je vervelende zwangerschap en zware bevalling ben je alles dus alweer 'vergeten', is dat nou echt zo? Ze zeggen dat altijd, maar het klinkt zo raar als je het zelf niet hebt meegemaakt. Hoe kijk jij nu terug op de bevalling? Het viel tegen op het moment zelf... maar je geeft al aan dat je wel een tweede wil. Hoe is je gevoel nu? Ik vraag me dat echt af.

Bruintje Beer, is dat niet raar, een vriendin bij de bevalling?

All, vanmorgen gewerkt, maar kon niet veel doen, de computer was kapot. Nu ga ik morgen even terug om m'n werk af te maken. Daarna naar de begrafenis geweest. Nu lekker op de bank met de laptop, wat duurt dat lang om alles te lezen en beantwoorden zeg! smile

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 di 12 apr 2011 - 18:49

Goeiemorgen,
@Kruumel, lees nu je bericht pas van zaterdag, toen helemaal overheen gelezen. Hopelijk is er morgen goed nieuws voor je collega bij de echo.
Ik wil behalve mijn man niemand bij de bevalling.
@Laced, ik heb inmiddels de vrouw van Fontys nog niet te pakken gekregen, vandaag nog maar een keertje proberen. Zou wel grappig zijn als ik ook dinsdag zou kunnen. Heb je gepm’d over een pretecho (moet zelf nog steeds bellen).
Ik wil vandaag op het werk navragen hoe de ouderschapsverlofregeling bij ons is, we krijgen best veel doorbetaald, ik ga maximaal 3,5 dag werken, maar misschien tot einde schooljaar maar 2,5 dag. Mijn moeder pas een halve dag op, 2 dagen opvang en mijn man neemt een dag vrij.
@Happydobby, vervelend dat het klaarmaken van de babykamer niet wat sneller gaat, ben bang dat dat hier straks ook een beetje zo gaat. Wij wonen al ruim een jaar in ons huis, maar veel dingen zijn nog steeds niet afgewerkt, nu vier ik over 2,5 week mijn verjaardag en dan wil ik dat alles er toonbaar uitziet!
@Proudmama, jammer dat het toch moeilijker wordt om te werken, hopelijk hou je het in elk geval wel nog een tijd deels vol.
@Kruumel en Chipa, gecondoleerd. Sterkte met de begrafenis.
@Woezel, fijn dat de tuin af is!
@Liadan, goed dat je to-do lijstje al aardig ingekort is. Fijn dat je zo lang verlof hebt!
Babyshoppen was heel leuk, laat later vandaag wel zien wat we gekocht hadden, moet nu gaan werken! Er zat een gratis box bij, dus nu hebben we er twee, of de andere gaat naar mijn moeder (die gaat één dag in de week oppassen), of we zetten hem weer op marktplaats.
Mooi hoor, jullie babykamer!
Nog niet klaar met reageren, maar helaas moet ik hoognodig vertrekken!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Bruintje Beer di 12 apr 2011 - 20:58

Kruumel: Die goede vriendin is kraamverzorgster dus zo raar vind ik het niet want anders is er een andere kraamverzorgster erbij om de veloskundige te assisteren. Dus dan heb ik liever haar erbij. En ze heeft me bij de 1e bevalling echt goed geholpen en bijgestaan samen met mijn man. Die bevalling duurde 27 uur dus had ik wel nodig ook.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Fearie di 12 apr 2011 - 21:34

@ Kruumel, wij hebben het er al vrij snel thuis over gehad en ik wil alleen mijn vriend en de VK bij de bevalling. Geen familie, vrienden etc. Denk dat ik daar helemaal geen behoefte aan heb tegen die tijd.
Wel spannend voor je collega trouwens, hoop dat alles goed bij haar is.
Hoop dat de begrafenis mooi was. Wel vervelend dat je computer kapot is, zeker met zulke stukken tekst lezen en beantwoorden, das best veel werk (ben er nu ook ff mee bezig :P)

@ Smaragdje, fijn te horen dat het goed met jullie gaat.

@ Limburg, ook goed te horen dat het met jullie goed gaat en zo snel al je kilo's kwijt - wat is je geheim? Dat zou ik ook wel willen weten alvast ! :P

@ Chelle, heb je geen nummermelder? Dan kun je gewoon zien wie het is en als je baas belt, lekker laten rinkelen. Geniet lekker van je verlof (zeker met dit mooie weer), dan moet je baas maar even zelf wat harder rennen om achter het antwoord te komen of het probleem op te lossen.

@ Bruintje Beer, vervelend dat je kleine nog zo aan het draaien is. Zou je niet op zien tegen een stuitbevalling (hoor hier allemaal van die horrorverhalen :S). Hoop voor je dat je man niet te vaak zoveel en lang wordt ingeroosterd, zeker als het al zo zwaar voor je wordt dan is het fijn als ie wat vaker thuis is om te helpen.

@ Pien, vervelend dat je schoonouders zo raar doen. Lekker op afstand houden en negeren, is misschien wel het beste.

@ Chipa, je wacht wel erg lang op die adapter. Enig idee waarom het zo lang duurt? Beetje slechte service van dat bedrijf Sad Hopelijk hoor je donderdag goed nieuw over de placenta, dat zou toch wel fijn zijn.

@ Woezel, vervelend dat je het nu al zo zwaar hebt. Hoop dat de kleine je niet tot 42 weken laat wachten.

@ Liadan, hoop voor je dat je kleine alsnog goed gaat liggen. Als je een thuisbevalling wilt en dat kan zo niet, kan ik me voorstellen dat je goed baalt. Keizersnee zou ook niet mijn voorkeur hebben.

@ PM, wanneer heb je de afspraak met je vital coach? Wat doet zo iemand eigenlijk voor je?

@ Laced, je bent ook nog mooi druk zie ik. Mbt je vraag over kinderopvang, mijn vriend heeft maandags papadag en ik donderdag. Vrijdag zal de kleine de hele dag naar opvang gaan en dinsdag en woensdag alleen de ochtend. 4 dagdelen in totaal dus.

@ Teigertje en anderen, ik vind het ook erg jammer dat het zo moet. Ik heb gisteravond eens alles voor mezelf op papier gezet en een reactie geschreven naar mijn moeder, was best heftig om zo te doen. De band met mijn moeder mis ik al jaren en als je dat ineens op papier zet en hardop leest, is dat echt zwaar. Ik heb de brief dan ook gisteren verstuurd en mijn moeder daarop van hyves en facebook verwijderd omdat ik niet continue geconfronteerd wou worden met haar steken onder water en de sympathie die ze van anderen krijgt (en in mijn ogen niet verdiend). Kreeg zojuist ook een reactie terug en het is nu duidelijk dat ik geen enkel contact meer met mijn moeder zal gaan hebben, erg jammer. Maar blijkbaar wel noodzakelijk om stress te vermijden en mijn eigen leven te kunnen hebben.

Voor de rest voel ik me redelijk goed, merk wel dat ik de laatste dagen last heb van mijn lijf (zal waarschijnlijk van de stress komen). En hoop dat ik daar nu minder last van ga krijgen. Deze week 5 dagen werken, is wel weer ff wennen na een week vrij te zijn geweest. Van 't weekend ga ik naar elf fantasy fair in Haarzuilens (zo'n fantasyfestival), kent iemand het? smile Je kunt je buik daar laten schilderen, dus dat ga ik denk ik maar eens laten doen :P Lijkt me wel leuk !

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 21:35

Bruintje Beer schreef:Kruumel: Die goede vriendin is kraamverzorgster dus zo raar vind ik het niet want anders is er een andere kraamverzorgster erbij om de veloskundige te assisteren. Dus dan heb ik liever haar erbij. En ze heeft me bij de 1e bevalling echt goed geholpen en bijgestaan samen met mijn man. Die bevalling duurde 27 uur dus had ik wel nodig ook.

Op die manier bedoelde ik het woordje raar ook helemaal niet. Maar het is toch een heel intiem moment, en je vriendin ziet dan toch alles... dat bedoelde ik meer. Meestal ken je de personen die erbij zijn (verloskundige/kraamhulp) niet prive. Misschien is dat voor sommige vrouwen een fijn gevoel dat het 'onbekenden' zijn.

Maar als jij je fijn voelt moet je het zeker doen. Iedereen moet het toch zo regelen zodat zij denkt dat ze zich het prettigst voelt!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 21:43

Fearie schreef:@ Kruumel, wij hebben het er al vrij snel thuis over gehad en ik wil alleen mijn vriend en de VK bij de bevalling. Geen familie, vrienden etc. Denk dat ik daar helemaal geen behoefte aan heb tegen die tijd.
Wel spannend voor je collega trouwens, hoop dat alles goed bij haar is.
Hoop dat de begrafenis mooi was. Wel vervelend dat je computer kapot is, zeker met zulke stukken tekst lezen en beantwoorden, das best veel werk (ben er nu ook ff mee bezig :P)
Ja, ik hoop het ook zo voor haar! Het is zo verdrietig om het zo dichtbij mee te maken allemaal... we hebben een heel goed contact.
De begrafenis was helaas niet heel persoonlijk, dat was jammer.
De computer op het werk is kapot, dus forummen thuis kan ik wel. Ik kon alleen m'n werk gisteren niet doen, daarom ga ik vanmiddag nog effe terug. Ik kan er niet zo goed tegen dat dat werk dan blijft liggen.
Fearie schreef:
Van 't weekend ga ik naar elf fantasy fair in Haarzuilens (zo'n fantasyfestival), kent iemand het? smile Je kunt je buik daar laten schilderen, dus dat ga ik denk ik maar eens laten doen :P Lijkt me wel leuk !
In de kasteeltuinen in Arcen zijn ook soms van die fair's, ik zie dan overal verklede mensen rondlopen, ga jij dan ook in zo'n jurk?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: