Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Raar zien, vlekken, flitsen...

+9
Annie24
Flip Fluitketel
Floor
Rouge
Teddyaapje
Tiara
Zora
Monte
Bruintje Beer
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Raar zien, vlekken, flitsen... - Pagina 2 Empty Re: Raar zien, vlekken, flitsen...

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:03

Ik had dit juist doordat mijn bloeddruk erg laag was 65/100. Hierdoor kreeg ik flitsen... vlekken en gezichtsverlies (op het laatst durfde ik geen eens meer auto te rijden).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar zien, vlekken, flitsen... - Pagina 2 Empty Re: Raar zien, vlekken, flitsen...

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:57

mijn bloeddruk was 140/85 vanmorgen, maar dat is natuurlijk ook maar momentopname. In elk geval gelukkig niet veel te hoog.

Gast
Gast

Bericht  majo8782 za 26 maa 2011 - 23:17

klinkt mij in de oren als een lage bloeddruk
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 23:33

majo8782 schreef:klinkt mij in de oren als een lage bloeddruk
laag is tie niet, bij mijn laatste co was het 120/70 dus is niet gezakt. In begin van mijn zwangerschap was ie maar 100/60

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje zo 27 maa 2011 - 1:08

ProudMama schreef:
Teddyaapje schreef:Als je dit later in de zwangerschap krijgt kunnen het ook symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn...
Dat kan nu toch nog niet?

Ik zei daarom ook LATER in de zwangerschap. Maar ik durf eigenlijk niet te zeggen vanaf wanneer dit kan. 140/85 is wel redelijk hoog, vooral tijdens de zwangerschap. Mij hebben ze naar het ziekenhuis gestuurd toen mn bloeddruk 140/90 was en die werd vanaf toen (36w) alleen maar hoger, met 37w zat ik op 150/100 en had eiwitten in mn urine (wel minimaal en nog onder de norm). Ik zou het dus wel even goed in de gaten houden! Heb je trouwens zelf je bloeddruk gemeten of heb je het ergens laten doen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 1:23

Teddyaapje schreef:
ProudMama schreef:
Teddyaapje schreef:Als je dit later in de zwangerschap krijgt kunnen het ook symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn...

Ik zei daarom ook LATER in de zwangerschap. Maar ik durf eigenlijk niet te zeggen vanaf wanneer dit kan. 140/85 is wel redelijk hoog, vooral tijdens de zwangerschap. Mij hebben ze naar het ziekenhuis gestuurd toen mn bloeddruk 140/90 was en die werd vanaf toen (36w) alleen maar hoger, met 37w zat ik op 150/100 en had eiwitten in mn urine (wel minimaal en nog onder de norm). Ik zou het dus wel even goed in de gaten houden! Heb je trouwens zelf je bloeddruk gemeten of heb je het ergens laten doen?
Zelf gemeten, we hebben van die electrische meters op het werk. Alleen vertrouw ik die niet helemaal alsik eerlijk ben, metingen met de hand vind ik altijd beter.

Gast
Gast

Bericht  nisavi zo 27 maa 2011 - 2:27

ProudMama schreef:mijn bloeddruk was 140/85 vanmorgen, maar dat is natuurlijk ook maar momentopname. In elk geval gelukkig niet veel te hoog.

Dat vonden ze bij mij in het ziekenhuis wel redelijk hoog. Richting de grens zeg maar. Zeker omdat ik meestal 120/70 had of iets lager. Vandaar dat ze zo'n bloeddruk dan wel hoog vinden.

Bij zelf meten kan het wel iets afwijken, misschien andere apparatuur dan bij de vk? Hoe dan ook zou ik even contact met de vk opnemen. Of als je snel al een afspraak hebt dit aankaarten.

Mijn ervaring is dat het snel kan oplopen, mijn bloeddruk was op een gegeven moment 165/110.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 27 maa 2011 - 2:45

Ik zou even contact opnemen met je vk. Omdat je zwanger bent van een 2ling heb je denk ik sneller kans op zwangerschapsvergiftiging. Zwangerschapsvergiftiging komt namelijk doordat de baby op je nieren drukt die daardoor minder goed gaan werken. Hierdoor wordt je bloed niet meer goed gezuiverd en vergiftig je jezelf dus.

Ik wil je niet bang maken ofzo maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 2:51

Ik vind het ook vrij hoog. Ik had bij de start van mijn zwangerschap een normale bloeddruk, maar al snel zwakte die af en had ik de rest van mijn zwangerschap een erg lage bloeddruk, behalve de laatste week/2 weken, maar als ik het goed heb begrepen was alles boven de 120 bij mij reden tot opname.
Weet het niet precies meer, die dingen vergeet je na je bevalling echt belachelijk snel. :shock:

Ik zou iig even je bloeddruk opnieuw laten opmeten door iemand, of de verloskundige bellen. Er is vast niets aan de hand, maar beter het zekere voor het onzekere. En beter iets te voorbarig, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 3:06

ProudMama schreef:
Teddyaapje schreef:
ProudMama schreef:

Zelf gemeten, we hebben van die electrische meters op het werk. Alleen vertrouw ik die niet helemaal alsik eerlijk ben, metingen met de hand vind ik altijd beter.

Wat is je bloeddruk normaal? 140/85 is mijn normale bloeddruk, ik heb 'm altijd wat hoger. Ik zit inmiddels al rond 150/100 met medicatie. Heb ook al 170/110 gehad, maar ze proberen het bij mij eerst met medicatie lager te krijgen, omdat de bloedwaardes wel elke keer goed zijn. Zit wel elke keer een spoortje eiwit in mn urine.
Ze gaan er bij mij vanuit dat dit nog op de grens zit, omdat ik dus ook al hoger begon in de zwangerschap.
Zou dus even kijken waar je mee bent begonnen, al moet ik wel zeggen dat ik die electrische meters ook niet echt vertrouw.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 5:58

Ik heb donderdag een afspraak, dan kaart ik het wel even aan.
Zal morgen en woe op het werk nog wel een keer meten om zeker te weten dat ie niet stijgt.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx zo 27 maa 2011 - 6:36

Ik heb het ook regelmatig in de zwangerschap van Tristan gehad. En na de zwangerschap nog 2 keer.
Waar het aan ligt of heeft gelegen weet ik niet. Mij hielp het om even een uurtje te gaan slapen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: