Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Raar zien, vlekken, flitsen...

+9
Annie24
Flip Fluitketel
Floor
Rouge
Teddyaapje
Tiara
Zora
Monte
Bruintje Beer
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Raar zien, vlekken, flitsen... Empty Raar zien, vlekken, flitsen...

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:20

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, het is heel raar. Zie nu ook bijna niet wat ik aan het typen ben.

Ik heb af en toe (toevallig gister ook opeens met boodschappen doen) momenten dat ik heel raar zie. Rare vlekken/ flitsen, kan ook amper lezen dan.

Het ligt niet aan 1 van mijn ogen, zie met allebei hetzelfde.

Voel me verder niet heel naar ofzo, maar ik vind het wel eng.

Herkent iemand dit? Heb net nog wat gegeten, dat kan het niet zijn...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar zien, vlekken, flitsen... Empty Re: Raar zien, vlekken, flitsen...

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:23

Stress? Spanning?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:28

Is dat niet een migraine-aura?

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 26 maa 2011 - 4:32

Zoals jij beschrijft lijkt het mij een migraine aura. Heb er zelf jammergenoeg ook last van.

Ik ga dan meestaal wat eten en lekker naar bed
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:38

Ben je heel erg moe? Duizelig?
Want ik heb het ook als mijn HB (zoals bijna altijd) erg laag is.

Gast
Gast

Bericht  Monte za 26 maa 2011 - 4:38

Mijn oogarts geeft aan dat iedereen die regelmatig(meer dan 1-5 x per jaar) flitsen ziet, moet zeker langs komen bij de oogarts. Mocht het namelijk wel iets zijn, dan zijn flitsen/slecht zien vaak tekenen, al kan het ook iets niet ernstig zijn dan kun je misschien nog even langs gaan en laten controleren(als je het vaker hebt)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Zora za 26 maa 2011 - 4:41

Even goed in de gaten houden hoor! Mijn vriendin had dat laatst ook, en de dokter dacht of aan migraine (dat bleek het 'gelukkig' te zijn) of aan netvliesloslating Evil or Very Mad Maar goed, dat zal het natuurlijk niet zijn smile Ben je ook moe?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Monte za 26 maa 2011 - 4:44

Zora schreef:Even goed in de gaten houden hoor! Mijn vriendin had dat laatst ook, en de dokter dacht of aan migraine (dat bleek het 'gelukkig' te zijn) of aan netvliesloslating Evil or Very Mad Maar goed, dat zal het natuurlijk niet zijn smile Ben je ook moe?

Daar doelde ik eigenlijk ook op in mijn vorige post. Het zit namelijk bij ons in de familie en de arts zij daarom dat flitsen zien en even niets zien nooit goed is en dat je je altijd dan even moet laten controleren(of het nou in je familie zit of niet). Mijn oom heeft namelijk vanaf zijn 18e flitsen/rare vlekken en gezichtsverlies/slecht zien gehad en nooit naar een arts geweest. Tot hij 40 was en slechter begon te zien. Nu heeft hij nog maar 20/30% (slecht)zicht.
Maar niet om je bang te maken hoor, het zal vast niets ernstig zijn, maar ik vind het altijd wel prettig dat het even nagekeken is.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:45

Mijn HB was laag, slik Ferro. Maar gaat de laatste 2 dagen juist beter qua vermoeidheid.

Ben niet gespannend voor mijn gevoel, ook geen hoofdpijn.

Heb het echt sinds 3 weken, voor mijn zwangerschap heb ik dit echt nog nooit gehad.

Heb wel een soort slaap-hand links, maar dat heb ik vaak.

Gast
Gast

Bericht  Tiara za 26 maa 2011 - 4:45

Ben je ook duizelig? Ik had dit laatst ook een paar keer en de verloskundige zei dat het kan komen door een lage bloeddruk. Ik was er ook heel erg duizelig bij.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:47

aanitaa schreef:Ben je ook duizelig? Ik had dit laatst ook een paar keer en de verloskundige zei dat het kan komen door een lage bloeddruk. Ik was er ook heel erg duizelig bij.
Nee, totaal niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:56

Het is zo gek, het begint in het midden van mijn zichtsveld, en zit nu links. Kan nu wel gewoon lezen zonder dat letters er raar uit zien, maar links zit een vlek alsof er iets op mijn lens zit.

Hoop toch niet dat ik dit soort gekkigheid dagelijks en onder werktijd ga krijgen als ik iedere keer moet rijden of insuline ofzo moet spuiten... :shock:

Zal het er donderdag met de gyn eens over hebben!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 26 maa 2011 - 4:57

Als je dit later in de zwangerschap krijgt kunnen het ook symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:58

Hazeltje schreef:Ben je heel erg moe? Duizelig?
Want ik heb het ook als mijn HB (zoals bijna altijd) erg laag is.

+1.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 5:01

Teddyaapje schreef:Als je dit later in de zwangerschap krijgt kunnen het ook symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn...
Dat kan nu toch nog niet?

Gast
Gast

Bericht  Rouge za 26 maa 2011 - 5:08

Ik heb het weleens gehad, soort migraine achtig iets. Daarna was ik ontzettend misselijk en moest overgeven.
Maar dat is gelukkig eenmalig geweest. Dus geen idee wat het kan zijn, maar zou ook niet naar een beeldscherm gaan kijken nu.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Floor za 26 maa 2011 - 5:18

Houdt je veel vocht vast? Je ogen bestaan ook uit vocht en als je tijdens de zwangerschap veel vocht vast houdt loopt de druk door vocht in je ogen ook op. Misschien drukt het in je ogen en zie je daardoor vlekken. (slechter zien tijdens de zwangerschap komt namelijk ook door toename van het oogvocht)
Ik zou het er over hebben met je gyn en/of huisarts.
sterkte
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flip Fluitketel za 26 maa 2011 - 5:23

Ik heb altijd last van vlekken, flitsen in de ogen en slapende handen e.d.. als ik last van migraine hebt. Als je het niet vertrouw zou ik de gyneacoloog bellen van hoe en wat.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Annie24 za 26 maa 2011 - 5:31

Ik zeg ook oog-migraine. Google maar eens dan zal je zien dat het overeenkomt met wat jij beschrijft.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 5:56

Annie24 schreef:Ik zeg ook oog-migraine. Google maar eens dan zal je zien dat het overeenkomt met wat jij beschrijft.
Heb even gelezen, en dat komt idd overeen!

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 26 maa 2011 - 6:36

ProudMama schreef:
Annie24 schreef:Ik zeg ook oog-migraine. Google maar eens dan zal je zien dat het overeenkomt met wat jij beschrijft.
Heb even gelezen, en dat komt idd overeen!

Ik heb het ook jaren gehad en toen is het een tijdje weggeweest. Toevallig kreeg ik het tijdens mijn bevalling ook (denk spanning/stress) Bij mij begint het als een trillend stipje. Dit stipje breidt zich uit tot een cirkel. Alles wat binnen de cirkel zit kan ik gewoon lezen/zien en alles daarbuiten niet. Als de cirkel compleet is stopt de migraine en heb ik nergens meer last van. Erg vaag dus....Ik heb tijdens het 'cirkeltje' worden ook tintelende handen en een doof gevoel meestal aan de rechterkant. Ook mijn gezicht doet mee. Toen ik het de 1e keer had wist ik niet wat me overkwam. Ik wilde uit bed stappen en dacht dat m'n arm/been verkeerd had gelegen, maar het bleef tintelen! Dacht echt serieus dat ik één of andere aanval had gehad, want ook m'n mondhoek voelde verdoofd aan en hing helemaal :shock:
Gelukkig is het nooit meer zo erg geweest als de 1e keer. Nu weet ik ook wat er aan de hand is en blijf ik gewoon rustig zitten en wacht tot de stip een cirkel is geworden en ik weer rustig verder kan gaan waar ik mee bezig was.

Denk dat je het wel even tegen de verloskundige moet zeggen trouwens. Misschien dat ze je doorverwijst naar de huisarts, want er zijn medicijnen voor, al weet ik niet of je die mag nu je zwanger bent.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 6:44

Annie24 schreef:
Denk dat je het wel even tegen de verloskundige moet zeggen trouwens. Misschien dat ze je doorverwijst naar de huisarts, want er zijn medicijnen voor, al weet ik niet of je die mag nu je zwanger bent.
Ik heb donderdag weer controle en 20 weken echo bij de gyneacoloog, bespreek het wel even met haar.
Mijn huisarts laat medicatie ook liever over aan de gyn, die weten beter wat je wel en niet mag tijdens zwangerschap.

Gelukkig kan ik geen enkele link tussen deze klachten en TTS vinden, dat geeft al een hoop rust.

Gast
Gast

Bericht  nisavi za 26 maa 2011 - 8:31

Teddyaapje schreef:Als je dit later in de zwangerschap krijgt kunnen het ook symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn...

Ik had vooral last van die flitsen en die had ik iets na de 20 weken, maar af en toe. Destijds was mijn bloeddruk telkens nog goed. Later in de zwangerschap kreeg ik een hoge bloeddruk en uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging.

Zou het inderdaad aankaarten bij jouw vk.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Chelle za 26 maa 2011 - 8:41

ProudMama schreef:
Dat kan nu toch nog niet?

Ik dacht ook gelijk aan zwangerschapsvergiftiging. Volgens mij zou het wel kunnen hoor rond deze tijd. Maar komt volgens mij niet veel voor.
Ook omdat je over je hand verteld wat slaapt.
Ik zou voor de zekerheid maandag je VK bellen en met hun overleggen. Liever een keer teveel bellen dan te weinig.

http://www.babyinfo.nl/advies/medisch/complicaties/art_zwangerschapsvergiftiging.asp

Op deze site zie je de symptonen. Maar maak je inderdaad maar niet te vroeg druk. Maar ik zou wel eventjes bellen voor de zekerheid. Ze kunnen je dan ook eventueel gerust stellen en zeggen wat het wel zou kunnen zijn en wat je eraan kunt doen.

Succes!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 9:31

mijn bloeddruk was tot een week terug eerder laag dan hoog, maar zal morgen op het werk even meten. Mocht die hoog of aan het stijgen zijn trek ik aan de bel.
Vocht hou ik niet vast.
Het risico op zw.vergift. is bij een tweeling natuurlijk wel groter...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: