Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

+26
Schaapke
Verde
TGR
Sunny
bolus26
Antibes
Puk
Phileine
love
Lavendel
Monte
Aagje!
Penny Blossom
bluppie
Caramba
Pussycat
Zeepje89
Niekske
applestar
luenca
girli
Bliss
Catwoman79
Snoopy
Oasis
Inge
30 plaatsers

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 28 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Puk zo 1 mei 2011 - 8:02

He hallo!

Ik lees stiekem wel eens mee in dit topic, omdat ik ook aan het afvallen ben en ik vind het leuk om te lezen hoe iedereen met afvallen omgaat. Nu heb ik maar besloten om ook mee te gaan schrijven, als jullie dat goed vinden natuurlijk:-D

Ik ben dus Puk, 25 jaar en ik woon samen met mijn vriend op aan appartement. Ik sta voor de klas in het basisonderwijs en heb nu dus lekker vakantie. Ik ben nu 6 weken bezig met afvallen, maar ik weeg me niet! Met de weegschaal heb ik in het verleden een ontzettende haat liefde verhouding gehad.

6 weken terug heb ik me bij de sportschool aangemeld en doe ik mee aan het programma sportief afvallen, ik ben toen helemaal doorgemeten en mijn vetpercentage was niet eens te meten, zo hoog is hij dus:-( Ik ben 1.81 en woog 6 weken terug 123 kilo, om de 8 weken ga ik op controle bij mijn coach, dan word ik weer doorgemeten, en dan stellen we weer nieuwe doelen op. Nu is mijn doel geweest om 3 keer in de week te komen fitnessen en weer plezier in het sporten te krijgen, en natuurlijk een paar kilo eraf!

Eigenlijk vindt mijn coach dat ik in 6 maanden 25 kilo moet afvallen, maar dat vind ik persoonlijk een erg hoog doel. Ik word wel perfect begeleid, elke keer als ik er ben komt mijn coach bij me om te vragen hoe het gaat en we hebben echt een klik, we lachen wat af, en hij geeft me een heel goed gevoel!

Qua eten: ik eet 5 tot 6 keer per dag en probeer mager te eten, en ik snoep niet meer. Natuurlijk neem ik soms wel iets lekkers, maar dat probeer ik te beperken!
Zo, dat was mijn introductie, een beetje een lang verhaal geworden merk ik, sorry, haha!

Ik hoop hier een beetje herkenning te vinden en gewoon gezellig kletsen!!

liefs, Puk!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 28 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 8:07

Welkom Puk!

Fijn dat jij het goed kan vinden met je coach. Dat scheelt ook een hoop. Je gaat dan makkelijker daar naar toe denk ik.
Ik wil jou heel veel succes wensen ook al is het een groot doel opeens voor mij.
Ik stel kleinere doelen telkens.
De 1e was onder de 110 en daar ben ik nu, en nu wordt dat 100 of net er onder Wink Dat werkt voor mij net wat fijner.

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 1 mei 2011 - 8:08

Hey Puk, welkom hier... natuurlijk mag je meeschrijven... sterker nog, je moet meeschrijven :p
Ik heb ook sportief afslanken gedaan smile helaas is bij mij het 12 weekse programma voorbij en het vervolgprogramma start in september, dat is een programma van 20 weken. Ik baal onwijs dat de cursus is afgelopen en vind het erg jammer dat het vervolg pas in september start. Vond het zelf echt een fijne cursus. 2x in de week 5 kwartier sporten onder begeleiding en 1x per maand diëtiste begeleiding (bij mij dus iets anders dan bij jou zo te lezen)
Over vetpercentage, dat was bij mij ook hoog, weet niet meer precies hoeveel... maar het werd bij ons niet meer gemeten omdat ze aangaven dat die apparaten niet nauwkeurig zijn.
Ik ben met een iets lager startgewicht begonnen als dat jij bent begonnen en ben nu 17,8 kilo kwijt... dat gaat jou ook lukken!
Merk je al aan je kleding dat je wat kwijt bent?
25 kilo in 6 maanden is wel erg pittig hoor... dat is alle weken een kilo per week :o Ik had mijzelf dat als doelstelling gesteld en ik moest het terug brengen naar 15 kilo
Toen ben ik begonnen met kleinere doelen stellen; mijn 1e doel was onder de 110 te komen en mijn volgende doel is onder de 100 te komen
succes meid, je kan het... maar volgens mij ben je al heel goed bezig
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  girli zo 1 mei 2011 - 21:14

Welkom Puk!

Mensen, wat ben ik slecht bezig momenteel pffffffffff. Ik kan totaal geen ritme houden en eet pas als ik honger heb. Momenteel heb ik totaal geen honger. Ik kan gerust de hele dag zonder tussendoortjes. Grotere maaltijden (ontbijt e.d.) heb ik eigenlijk ook helemaal geen honger. Niet eten is een goede manier om snel af te vallen, maar zodra ik dan ga eten komt het er net zo snel weer aan. Geen methode die ik graag toepas dus. Echter, ik wil mezelf ook niet dwingen om een tussendoortje te eten, alleen maar omdat het moet. Ik weet ook niet waardoor het komt. Ik ben niet ziek o.i.d.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Puk zo 1 mei 2011 - 21:27

Wat een warm welkom Very Happy

Inge, bij mijn sportschool duurt sportief afvallen in principe ook maar 12 weken, maar ik ben volgens de big boss van de sportschool zo gemotiveerd dat ze me langer(6 maanden dus) willen begeleiden, dat vind ik natuurlijk helemaal fijn smile Zat jij dan met meerdere mensen in dat traject? Bij ons wordt iedereen apart begeleid, wanneer dan ook.
En jij bent al 17,8 kwijt, whow, echt goed van je zeg!! In welk tijdsbestek heb je dit voor elkaar gekregen?

Theedoosje, kleinere doelen stellen is ook beter, voor mezelf heb ik ook kleinere doelen gesteld, anders wordt het misschien een teleurstelling en dat zou jammer zijn he! Sport jij ook?

Girlie, ik moet van mezelf tussendoortjes nemen, en als ik dan geen honger heb, neem ik een appel of een peer. Maar het is wel het beste om je spijsvertering op gang te houden, zo blijf je een hongergevoel ook voor(goh nu klink ik als een juf, haha)

Puk
Puk
Prater
Prater

Bericht  bluppie zo 1 mei 2011 - 21:33

Welkom Puk! Je bent zo te lezen al erg goed bezig!

Hier gaat het even wat minder, heb echt een raar weekend gehad, waarbij ik eigenlijk slecht heb gegeten. Niet heel ongezond ofzo, maar gewoon echt te weinig denk ik.. Had geen zin in eten...Neutral
Ga er vanaf vandaag weer hard tegen aan!

@ de rest: Hoe gaat het bij jullie?
bluppie
bluppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:43

Hoi allemaal,

Ik lees hier ook al een hele tijd mee. Ik ben zelf ook aan het afvallen (geen 15kilo, daarom schrijf ik niet mee). Jullie motiveren mij om goed bezig te blijven, en ik heb ook wel wat aan jullie tips/adviezen. Misschien hier ook wat tips voor jullie..
Wat bij mij erg goed werkt is voor een aantal dagen op te schrijven wat ik mag eten aan maaltijden en tussendoortjes, hier kan ik mij dan echt aan houden. Wanneer ik het niet opschrijf is het te "vrijblijvend" en kies ik toch sneller ongezonde dingen.
Verder probeer ik wanneer ik iets eet 2.5 uur verder te rekenen, en mijzelf dan verplichten het tussendoortje te eten. Op deze manier vergeet ik eigenlijk nooit te eten!

Succes allemaal
cheers

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 1 mei 2011 - 23:37

@m1918, je mag best meeschrijven hoor, ook al wil je minder dan 15 kwijt...

@bluppie, ik herken dat te weinig eten wel... toen ik bij de dietiste begon kreeg ik te horen dat ik meer moest eten, dat vond ik zo vreemd... op vrije dagen moet ik mijzelf ook echt verplichten te ontbijten en lunchen, anders 'vergeet' ik dat gewoon.

@puk, ik kon in 1e instantie maar 12 weken ivm vergoeding van zorgverzekering. in september gaat de 20 weekse cursus verder, ook weer onder vergoeding zorgverzekering en klein deel eigen vergoeding. Omdat ik een BMI boven de 30 heb wordt het vergoed... als ik onder de 30 zou zitten zou ik het zelf moeten betalen.
Bij ons is het begeleiding van kleine groepjes, ik sportte op maandag in een groepje van 6 en op donderdag een groepje van 5... die 17,9 (vandaag gaf de weegschaal 17,9 aan) ben ik vanaf vorig jaar kwijt.. Naja vorig jaar ben ik begonnen met dr Frank op mijn eigen manier :p toen ben ik 10kilo afgevallen en helaas ook weer aangekomen toen ik na de vakantie in juni ermee gestopt ben en het niet meer op kon pakken. Ik was toen van 121,5 naar 111 gegaan zo'n beetje... op 14 januari (na mijn verjaardag) ben ik weer opnieuw begonnen en toen woog ik 116,5 eerst 2 weken dr Frank op eigen manier gedaan en daarna begonnen bij sportschool / dietiste / gezond eten. Toen ik daarmee begon op 31-1 woog ik 114,5 dus naja in dat tijdsbestek dus :p (5 kilo nog van vorig jaar, en de overige 12,9 vanaf 14-1)

Weegschaal was vanmorgen weer positief en ik blij smile 103,6 gaf die aan, dus 17,9 is er nu af... maandag is mijn officiële weegdag. die 100- grens komt steeds dichterbij Very Happy
Ga nu even lekker in het zonnetje zitten smile Fijne dag meiden
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 5:50

Puk> ik ga zowat elke dag op de hometrainer. Al heb ik dat de laatste dagen niet gedaan omdat ik ziek was, en nu moet ik even kijken of ik na dagje werken nog genoeg energie heb Wink

Gast
Gast

Bericht  applestar ma 2 mei 2011 - 8:37

Hello Dames!

Hier een drukke en hectische dag achter de rug. Moest vandaag werken op een andere groep, wat erg wennen was. Ik was helemaal gesloopt toen ik thuis kwam, haha.
Verder vandaag leuk nieuws te horen gekregen; mijn collega is zwanger. En minder leuk nieuws; iemand die ik ken heeft kanker..... Beetje een emotionele rollercoaster voor mij Wink

Met het afvallen is het goed gegaan vandaag! heb mij netjes aan de gezonde dingen gehouden en lekker veel water gedronken. ik wilde vanavond gaan sporten maar dat heb ik opgeschoven naar woensdag.
Gelukkig gaat het met mijn darmen ook weer een stuk beter en slaan de medicijnen goed aan.

mijn eetlijstje voor vandaag:
Ont: bakje yoghurt
Td: 3 glazen water
Lun: 2 boterhammen met kipfilet en een glas melk
Td: 1,5 liter water, appel, peer
Av: lasagna met roerbakgroente en gehakt

Ik hoop echt dat er aan het einde van deze week weer wat af en is en dat ik weer goed verder kan gaan. Voel mij op het moment echt schuldig dat er wat aan zit, ipv af.
Maar op mijn werk zagen veel collega's dat ik was afgevallen en 1 spijkerbroek zit al ietsjes losser Very Happy

Nou ik duik lekker mijn bedje in en ik hoop morgen even te kunnen reageren op jullie allemaal.

liefs,
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Puk ma 2 mei 2011 - 9:40

He hallo!

Ik heb een goede dag gehad, ben ook nog wezen sporten vanavond! Gaat echt heerlijk, voel me zo voldaan als ik thuis kom.

Mijn eetlijstje van vandaag:

Ontbijt: 2 boterhammen met halvajam, 1 grote mok thee
Tussendoor: 3 scheppen fruitsalade(die had ik gister al gemaakt)
Lunch: 2 boterhammen met boterhamworst en 1 kop Vivit light.
Tussendoor: Koekje(biscuitje die de kids van de vriendin waar ik op bezoek was ook krijgen) bij de thee
Avondeten: Magere gehaktbal, krieltjes, komkommer en een bakje optimel yoghurt.
Na het sporten: schaaltje bakje verse ananas.

Verder drink ik veel water en thee, maar dat houd ik niet bij.

Applestar: Je naamt komt me bekend voor, volgens mij hebben we op het oude forum al vaker in een afvaltopic gezeten, toen had ik trouwens wel een andere naam.
Kan me voorstellen dat het een emo rollercoaster is geweest vandaag!

Inge: Goh, ik wist niet dat de zorgverzekeraar iets betaald, moet ik toch eens achteraan dan! Haha Dr Frank op je eigen manier, het lijkt mij een verschrikkelijk dieet, geen koolhydraten, geen fruit, afschuwelijk! Lekker dat die 100- dichterbij komt, goed bezig:-D'

Theedoosje, en kijk je dan televisie onder het hometrainen? Het lijkt me redelijk saai om thuis te doen, haha! Wel goed dat je bijna elke dag erop gaat zeg!

Ik ga zo lekker naar bed, morgen naar school(mijn werk dus) om wat achterstallige administratie weg te werken, wat onderwijskundige rapporten schrijven en toetsen invoeren. En daarna nog ff bij een vriendin/collega haar nieuwe huisje bekijken!

Slaap lekker allemaal........XxX
Puk
Puk
Prater
Prater

Bericht  Inge ma 2 mei 2011 - 10:04

Puk, bij mij wel is, is een programma die door achmea aangeboden word.
Ik ben verslaafd aan pasta / rijst gerechten en toch had ik niks geen moeite toen ik geen koolhydraten at. Ik moest het ook van de internist ivm met de medicijnen die ik slikte (ik kwam aan door combi medicatie koolhydraten, ik wist dat al na een jaar te zeggen, de internist dacht na 3,5 jaar laten we dat eens onderzoeken of ze gelijk heeft en na 4 jaar kwam er uit dat dat inderdaad het geval is... afijn 35 kilo verder).
Ik vond het echt super makkelijk vol te houden en had helemaal geen trek. fruit mag je op een gegeven moment weer een beetje toevoegen. Ik ontbeet met magere franse kwark, lunch 2 gebakken eieren met groente/tomaatjes en/of een salade en als avondeten maakte ik echt heerlijke gerechten alleen dan dus niet met koolhydraten :p en verder als tussendoortjes kaas, worst, ei in rookvlees, augurk, zilveruitjes dat soort dingen... was echt ideaal hoor smile
net eetlijstje hoor... ik zou alleen de boterhamworst vervangen voor kipfilet... enne heb je alleen komkommer op als groente? ik hou wel van komkommer maar dan voor erbij :p

applestar, jeetje wat een heftig nieuws van die bekende van jou... en wat een mooie nieuws van je collega... snap dat je in een rollercoaster van emoties zit. net eetlijstje. fijn dat de medicatie aanslaat.

Hier ook een prima dag... vanavond 40 minuten baantjes getrokken.

Eetlijstje
O; 2 vbhm halvarine, 2 plakjes kipfilet. 0,5 L groene thee
T; niks ivm laat ontbijt, 1 L groene thee
L; 2 vbhm kipkerriesalade light, 1 l water
T; glas optimel, druiven, 0,5 L pu erth thee
D; noedels met een gerecht met kip, sperziebonen, wat wokgroente en cashewnoten en een soja achtig sausje, water
A; bakje optimel en mocht nog een zakje optimel omdat ik anders te weinig calorieën binnen had

had vandaag erg veel dorst dus veel gedronken, ga nu nog even lezen en dan slapen...
morgen lange dag op mijn werk, gelukkig gaan we wel lekker in de middag naar walibi... hebben met het werk een pas, er zijn 5 jongere op de groep, dus neem ze lekker mee die kant op rond 11.30uur en om 14uur sluit mijn collega bij smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 10:11

Heey meiden,

Na een hele heftige, verdrietige maar ook mooie tijd kom ik me hier weer voorzichtig melden. Ik heb de afgelopen 2 weken niet gezond gegeten maar ik ben toch 200 gram afgevallen. Niet veel maar dacht dat ik zou zijn bijgekomen dus dat valt me reuze mee. Het scheelt enorm dat het zo'n lekker weer was want dan eet ik veel minder. Ik voel me nog steeds onwijs verdrietig maar dat zal er allemaal bij horen denk ik. Het was niet zomaar een oma maar echt een maatje en tweede moeder voor me. Ik wil nu toch voorzichtig weer gaan beginnen, ook omdat mijn oma (zelf had ze maat 54!) vond dat ik moest afvallen smile. Ik heb voor mijn ipod het programma start running gedownload. Ik merk dat het teveel moeite kost om naar de sportschool te gaan, ben dan zo 2 uur van huis en die tijd heb ik niet (ervoor over?!). Dus wil nu met dit programma beginnen met hardlopen, gaat op een langzaam tempo wat goed is omdat ik 0 conditie heb.

Heb wel gelezen hoe jullie bezig zijn geweest en dat motiveert me ook weer enorm. Inge wat ben jij toch goed bezig! Ben zo benieuwd met welk maatje je straks je trouwjurken gaat passen. En voor alle nieuwe meiden, welkom Very Happy

XX

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 17:50

Applestar> Leuk van de collega die zwanger is. Maar heftig van degene met kanker.
Wel knap dat je het vandaag dan toch goed gedaan hebt smile Voel je niet schuldig dat er wat aan zit, dat gaat er ook weer af Wink Je bent nu weer goed begonnen dus komt goed!

Inge> Woow waarom pas na die 3,5 jaar en 35 kg pas? Echt belachelijk laat. Maar gelukkig zjn jullie er achter gekomen.

Puk> goed bezig smile Wat Inge zegt die boterhamworst zou ik ook vervangen door bv kipfilet. En ja ik ga onder gtst altijd er op en zaterdags onder iedereen is gek op jack bijvoorbeeld Very Happy
Heb gisteren nog niet gedaan, had toch nog niet al mijn energie terug. Ik hoop vandaag weer wel.

Appeltje> even een dikke hug voor jou! Het is ook niet niks zo'n dierbare te verliezen. Fijn dat je toch nog wat af bent gevallen Wink Heel veel succes met het rennen. Voor mij zou het niks zijn hahah :P Maar vele mensen vinden het super dus succes!

Bluppie> raar weekend door Koninginnedag of waarom een raar weekend?

Gast
Gast

Bericht  Puk di 3 mei 2011 - 1:44

Inge, zoals jij het beschrijft klinkt Dr. Frank wel een stuk aantrekkelijker, haha!
Mijn probleem is dat ik heel veel dingen niet lekker vind, mijn ouders hebben me van alles leren eten, maar ik zat dikwijls kokhalzend aan tafel, op een gegeven moment hebben ze de moed maar opgegeven en maakte mijn moeder bijna elke avond komkommer, spinazie, bietjes of sla voor mij, omdat het de enige groenten zijn die ik lust! Erg he, en het is nu niet veel beter helaas. Daarom zijn dieëten een ramp voor mij. Ook lust ik geen kipfilet/rookvlees etc. op brood, het enige dat ik lekker vind is boterhamworst, leverpastei, leverworst. Ik schaam me best voor dit alles, omdat het vaak problemen oplevert als ik bij iemand eet.

Ik ben nu nog ff op school, heb vanaf half 12 keihard gewerkt en ik ben nu klaar! Ga nu ff naar mijn collega/vriendin om haar huisje te bekijken:-)

Fijne dag nog....smile
Puk
Puk
Prater
Prater

Bericht  applestar di 3 mei 2011 - 6:08

@puk: Welkom hier! Natuurlijk mag je met ons mee schrijven! Vind ik wel erg gezellig.
25kg in 6 maanden is idd wel erg veel. Wil je ook echt dit doel behalen of heb je zelf zo iets van met wat minder ben ik ook tevreden. Enne plezier hebben in het sporten is ook belangrijk!
Als ik geen zin heb om te sporten werkt dat vaak averechts.

@theedoosje: ben wel weer blij dat ik het weer heb kunnen oppakken. Voelt weer goed.

@girlie: Ik heb ook wel eens dat ik gewoon geen trek heb in tussendoortjes. Dan eet ik gewoon niets want anders wordt ik misselijk en dat ik nou ook niet echt bepaald fijn.

@bluppie: balen dat het wat minder gaat. Goed dat je het weer gaan oppakken.

@M1918: natuurlijk mag je meeschrijven. Gezellig hoor. Ik hou voor mijzelf ook een eetdagboek bij en dat werkt voor mij ook prima. Zo heb ik zelf een overzicht van wat ik eet en eventueel welke producten ik de volgende keer moet laten staan over vervangen voor iets anders.

@inge: super dat de weegschaal zo positief blijft! Kan je hem eens deze kant opsturen Wink

@appeltje: doe het rustig aan hoor meid! Wel goed dat je wilt gaan hardlopen!

@all:
Vandaag voor mij opzich geen slecht dagje maar nu ik zo mijn eetlijstje op schrijf zie ik wel wat verbeterpuntjes. Heb vandaag ook niet zo veel gedronken. Dit omdat ik ook heel veel in mijn pauze drink en juist vandaag geen pauze heb gehad doordat ik werkoverleg had.

Mijn eetlijstje:
Ont: bakje yoghurt
Td 0.5 l thee + 2 bisquitjes
Lun: 1 boterhamm met eiersalade en 2 rijstewafels met gekleurde hagelslag en glas water
Td 1l thee + 3 paaseitjes en 3 bisquitjes
Av: Tartaartje met aardappels en appelmoes en glas water

Verder niet zo heel veel bijzonders te melden. Ik ga vanavond weer eens lekker buikspieroefeningen doen. Heb ik helemaal zin in.

Liefs,
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 7:46

Ik vind het zo knap dat jullie allemaal zo fanatiek sporten, dat is dus iets wat ik echt niet vol kan houden. Ik heb 2 maanden hardgelopen, tot ik 5 km in een stuk kon, toen was de lol eraf. Toen ben ik 2-3 weken dagelijks een half uur gaan snelwandelen, maar dat vind ik nu ook niet meer leuk..
Mijn vriend is nu geblesseerd, maar als hij straks "beter" is willen we samen gaan squashen tot het voetbalseizoen weer begint, als dan blijkt dat ik dat wel leuk vind voor langere tijd ga ik een ander squash-maatje zoeken.

Mijn eetlijstje van vandaag:
O: 250 gram yoghurt met 30 gram muesli
T: Schaaltje wortels
L: 2 volkoren bh. met 1x boter+jam en 1x kipfilet, 1 rijstwafel
T: 1 sultana
D: Pasta met een champignon-sausje
T: Rijstwafel

En voor morgen:
O: 250 gram yoghurt met 30 gram muesli
T: 2 kiwi's
L: 3 volkoren crackers met 1x boter+anijshagelslag, 1x kipfilet, 1x ossenworst en 200 ml jus d'orange
T: Rijstwafel
D: Slank recept vd C1000 met sperziebonen, krieltjes, kip en mais (lekker!)
T: Appel

Ik ontbijt altijd met hetzelfde. De lunch is of 2 boterhammen en 1 rijstwafel, of 3 crackers en dan met mager beleg. 's Avonds eten wij vaak slanke recepten of gekookte aardappels-groente-vlees, en soms uit de wok. Mijn tussendoortjes zijn vaak fruit of iets anders wat ik me nog kan herinneren van Sonja Bakker.
Als het erg warm is kan ik makkelijk veel water drinken, maar met de temperaturen van vandaag vind ik dat een stuk lastiger, ik probeer het dan te vervangen voor thee, maar of dat helemaal goed is...?

Succes allemaal!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 8:56

@ applestar; hoe gaat het met jou? Zag iets over een bekende die kanker had, dat lijkt me heel lastig. Hoe gaat het verder met afvallen?

@ theedoosje; dankjewel voor je knuffel, die kan ik wel gebruiken!

@ All; ik heb vandaag een beetje een raar dagje gehad, moest vanochtend naar de tandarts en daar ben ik enorm bang voor dus kreeg amper ontbijt naar binnen. Vervolgens duurde het 4 uur voor mijn verdoving was uitgewerkt en ik weer kon eten dus vandaar Wink. Heb vandaag samen met mijn nichtje alle sjaaltjes van mijn oma uitgezocht en daarna voor mijn opa gekookt. Was heel fijn om te kunnen doen samen.

Ontbijt: yoghurt met halve banaan en 5 aardbeien
Lunch: 5 witte boterhammen met 30+ kaas/ham/salami
Avondeten: Nasi
Tussendoor: toetje met chocolade/vanille ofzoiets. Ik eet nooit toetjes maar deze had opa speciaal gehaald voor ons dus kon ik niet weigeren smile
Tussendoor: Raketje

Ik heb vandaag mijn eerste les get running gedaan en ik vond het heeeeeeel zwaar ook al was het maar 8 keer 1 minuut hardlopen. Ik hoest nu de longen uit mijn lijf dus de volgende keer iets rustiger aan doen!

Gast
Gast

Bericht  Inge di 3 mei 2011 - 9:27

Yeahhh vanmorgen was het gewicht 103,3 dus -18,2 Very Happy
Vandaag een goede dag, veel gelopen want met de jongeren van het werk naar walibi geweest.

Eetlijstje
O; 2 volkoren bhm halvarine kipfilet
T; optimel yoghurt
L; 2 volkoren boterhammen kip kerrie light
T; niks
D; volkoren penne met rundergehakt, genoeg groente en een rode saus
A; optimel yoghurt
I know geen fruit... maar niet aan toegekomen / vergeten / geen zin in smile
verder 2 L water en 0,5 L groene thee

@appeltje... hug het is idd niet niks iemand verliezen die je dierbaar is...
ahhh dat herken ik, hier ook tandarts angst.
thanks... ik hoop te trouwen in maximaal maat 42 smile

@theedoosje, tja volgens de internist kon het niet dat ik aankwam van de medicatie... geen officiele bijwerking blablabla... dus volgens hem lag het aan iets anders... na 3,5 jaar zeuren wilde hij het toch onderzoeken en bleek het dus wel zo te zijn

@puk, tja ik vond dr Frank op eigen manier wel goed vol te houden :p vervelend lijkt mij dat als je niet zo veel lust. maar spinazie kan je lekker spinaziesaus van maken voor de pasta (spinazie, tomatenblokjes, rundergehakt, eventueel ui/champignons als je dat wel lust?, eventueel 2 el roomkaas light?) bietjes is lekker als bietensalade (bietjes, rode ui, feta, walnoot en frambozendressing, eventueel schepje honing) Maar geen idee of je die dingen lust :p

@applestar, ik zal mijn weegschaal jouw kant op sturen :p

@m1918 ik ben wel erg benieuwd naar dat lekkere c1000 recept :p deel met ons Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 17:35

Inge je gaat echt als een speer joh :O

Appeltje ik snap dat je dat toetje niet hebt kunnen laten staan wat je opa speciaal gehaald had. En fijn dat je met je nichtje sjaaltjes hebt uitgezocht. De tandarts is nooit leuk Wink Hebben ze wat speciaals moeten doen omdat je een verdoving had?

M1918 dat het zo fanatiek is hier werkt voor mij omdat het thuis is. Als ik moet werken ben ik vaak laat thuis en voor ik gegeten heb heeft het geen zin om nog te sporten. Dan wordt het zo laat. Dus dit is ideaal. Squashen lijkt mij ook een goede sport. Volgens mij kan je daarmee ook genoeg verbranden.

Applestar je zegt niet veel gedronken te hebben, maar kun je geen flesje water bij je neerzetten? Ook tijdens werkoverleg of wat je op dat moment hebt? Je moet echt goed blijven drinken.

Ik heb sinds gisteren weer lekker gesport. Ben denk ik weer helemaal de oude want ik hield het weer goed vol Very Happy

Succes vandaag iedereen weer!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 18:53

@ Inge: Ik zal het recept vandaag even overtypen.
@ Theedoosje: Ik denk dat het idd helpt omdat je het thuis kunt doen, dat scheelt sowieso al die stap naar de sportschool zetten, en het kost minder tijd! Ik hoop dat ik het squashen langer vol ga houden dan 1 maand :p

Ik stond vanmorgen weer op de weegschaal, en ik ben nu in totaal 3.8kilo afgevallen, wanneer ik precies ben begonnen weet ik niet, maar ergens begin Maart. Dus nu zeg maar 2 maanden bezig. Ik merk het ook echt aan mijn kleding, en er zijn al een aantal mensen die het opvalt. Dat is natuurlijk wel leuk! Ik ben al zo vaak bezig geweest met afvallen zonder resultaat, dat het wel erg leuk is om nu wel resultaat te zien, en dat terwijl ik nog nooit zo makkelijk ben afgevallen.

Werkze voor wie er moeten werken, en succes smile

Gast
Gast

Bericht  bluppie di 3 mei 2011 - 20:34

Zoooo He! Wat gaat het bij jullie allemaal goed!!

@Inge: Wat ga jij goed zeg! Nog even en je tussendoel is echt weer gehaald!! bounce

@M1918: je eetlijstje ziet er goed uit, maar heb je ook wel genoeg afwisseling erin? Ik ben ook wel erg benieuwd naar je recept, het klinkt namelijk wel erg lekker :-) Squashen lijkt mij ook een erg leuke sport en erg intensief ook!

@ Theedoosje: Fijn dat je weer je oude begint te worden! Dat is altijd een fijn gevoel he?! Nu blijven doorzetten.

@ all: ik weersta momenteel steeds meer verleidingen, alleen soms ook juist weer niet... Komt vast omdat ik ongesteld ben geweest.. Ik ben ook echt benieuwd wat ik vrijdag weeg... En het is nog maar woensdag....
Ik ga vandaag echt even flink sporten en het hele huis aan kant maken. Ben eindelijk dagje vrij, dus dan moet het ook weer gebeuren he?!

succes allemaal!!
bluppie
bluppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 21:22

@ Bluppie: Ik heb in mijn ontbijt sowieso geen afwisseling, in het weekend eet ik heel af en toe 2 beschuitjes met beleg ipv yoghurt, maar dat is zelden. Met de lunch varieer ik tussen brood en crackers, en natuurlijk in het beleg. Verder probeer ik in het avondeten wel af te wisselen met aardappels, pasta en een slank recept. Daar heb ik opzich wel voldoende afwisseling in.
Succes met het poetsen, dat is ook goed voor de caloriën!

Het recept (4 personen, 495 kcal pp)
- 500 gram sperziebonen
- zout
- olijfolie
- 400 gram kipfilet in reepjes
- 900 gram celavita wokjes
- 300 gram mais
- 1/2 flesje conimex woksaus five spice a 175 ml.

- kook de sperziebonen in ong. 5 minuten in ruim water en zout beetgaar en giet ze af.
- verhit de olijfolie in een wok en roerbak de kip in ong. 3 minuten bruin
- voeg de wokjes toe en roerbak ze ong. 5 minuten al omscheppend bruin
- schep de afgegoten sperziebonen, de mais en de saus erdoor en bak alles nog ong. 2 minuten al omscheppend

Gast
Gast

Bericht  Inge di 3 mei 2011 - 23:52

@M1918, klinkt goed... zeker die wokjes (mijn vriend werkt op kantoor bij dat bedrijf en elke vrijdag kan hij in de bedrijfswinkel goedkoop aardappeltjes kopen :P) hebben hier nog wokjes in de koelkast, maar dat zijn wokjes sate dus dat is niet de goede denk :p ik hou van mais dus dat moet goed komen.
Aardappeltjes wok ik altijd wel langer, dus die zal ik dan wat langer bakken dan 5 minuten smile zout laat ik weg want kook eigenlijk nooit meer met zout smile recept lijkt mij ook lekker met rijst ipv aardappeltjes... ik ga het beide een keer proberen smile Thanks voor het recept

@bluppie, thanks... ik hoop het... voor mijn vakantie (19juni) hoop ik onder de 100 te zitten... eigenlijk wel eerder, maar heb het tussendoel nu op die datum gezet... nog -3,4 kilo en ik zit op mijn tussendoel Very Happy
Goed dat je steeds meer verleidingen weerstaat en zo afentoe niet weerstaan hoort er bij hoor en idd ongesteldheid zorgt ervoor dat we lekkere dingen willen eten :p
succes met sporten/huishouden/calorieen verbranden :p

@theedoos, fijn dat je weer de oude bent en het sporten weer goed ging
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 2:42

@Inge: de sate-wokjes zou ik idd niet proberen, lijkt me geen lekkere combi met die woksaus! De kooktijden in het recept hou ik mij ook niet aan, je ziet vanzelf wanneer iets goed is smile Met rijst is idd wel een erg goed idee, ook maar eens proberen!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: