Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
+26
Schaapke
Verde
TGR
Sunny
bolus26
Antibes
Puk
Phileine
love
Lavendel
Monte
Aagje!
Penny Blossom
bluppie
Caramba
Pussycat
Zeepje89
Niekske
applestar
luenca
girli
Bliss
Catwoman79
Snoopy
Oasis
Inge
30 plaatsers
Pagina 10 van 40
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
Wat is iedereen toch goed bezig wauw! Super goed!
Hier ook goed gegaan. Alleen was ik niet helemaal fit. En ben dan ook vroeg gaan slapen (ong 21.00 geloof ik).
Maar ja nadeel is dat ik nu wel al wakker ben, maar gelukkig een stuk fitter en zonder hoofdpijn
Mijn tussendoortjes waren vandaag 3 soepstengels gedoopt in beetje stroop (aten we met de kindjes op het werk ) en op weg naar huis (ik voelde mij erg flauw en had idee dat ik wat moest eten) heb ik een banaan op.
Verder een 3 wraps met roomkaas (dat is wat minder:P) en sla en kipfilet (als in broodbeleg). Dus lekker makkelijk.
Girlii> ik hou ook een document bij (tabel) wat ik per week afval
Appeltje> Je hebt wel 1 snoepje gegeten, maar het is bij 1 gebleven dus zo erg is het niet. Je hebt mate gehouden en dat is goed!
Iedereen weer succes vandaag!
Hier ook goed gegaan. Alleen was ik niet helemaal fit. En ben dan ook vroeg gaan slapen (ong 21.00 geloof ik).
Maar ja nadeel is dat ik nu wel al wakker ben, maar gelukkig een stuk fitter en zonder hoofdpijn
Mijn tussendoortjes waren vandaag 3 soepstengels gedoopt in beetje stroop (aten we met de kindjes op het werk ) en op weg naar huis (ik voelde mij erg flauw en had idee dat ik wat moest eten) heb ik een banaan op.
Verder een 3 wraps met roomkaas (dat is wat minder:P) en sla en kipfilet (als in broodbeleg). Dus lekker makkelijk.
Girlii> ik hou ook een document bij (tabel) wat ik per week afval
Appeltje> Je hebt wel 1 snoepje gegeten, maar het is bij 1 gebleven dus zo erg is het niet. Je hebt mate gehouden en dat is goed!
Iedereen weer succes vandaag!
Gast- Gast
Ik zit nu te wachten tot ik kan ontbijten. Ik probeer een schema van 2,5/3 uur aan te houden en ivm school kan ik om 11.15 uur tussendoortje eten, dus dat is rond 8.45 ontbijten.
Ik probeer inmiddels ook om niet meer te snoepen e.d. Als ik straks een goed schema heb, kan ik gaan beginnen met mager(der) broodbeleg en gezondere tussendoortjes e.d. Ik vind het zelf wel een goede aanpak, mezelf niet gelijk in het diepe gooien.
Ik heb geen idee wat ik 'onderweg' allemaal moet gaan verwachten. Ik heb het idee dat er nog wel een emotionele klap gaat volgen o.i.d. Ik heb geen idee wat ik bedoel, maar zo voelt het. Het is niet voor niets zo ernstig denk ik dan.
Ik probeer inmiddels ook om niet meer te snoepen e.d. Als ik straks een goed schema heb, kan ik gaan beginnen met mager(der) broodbeleg en gezondere tussendoortjes e.d. Ik vind het zelf wel een goede aanpak, mezelf niet gelijk in het diepe gooien.
Ik heb geen idee wat ik 'onderweg' allemaal moet gaan verwachten. Ik heb het idee dat er nog wel een emotionele klap gaat volgen o.i.d. Ik heb geen idee wat ik bedoel, maar zo voelt het. Het is niet voor niets zo ernstig denk ik dan.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Goedemorgen dames, succes weer deze dag!
@ inge. Ik werk ook op een woongroep 24 uurs zorg. met jongeren en volwassenen, alleen met een licht tot matig (soms iets minder dan matig) verstandelijke beperking. Daarnaast nog stoornissen zoals hechtingsproblematiek, gedragsproblematiek, contactstoornis etc.
Ook ik heb eerst SPW gedaan en ga nu bijna naar het laatste jaar van de SPH.
@ inge. Ik werk ook op een woongroep 24 uurs zorg. met jongeren en volwassenen, alleen met een licht tot matig (soms iets minder dan matig) verstandelijke beperking. Daarnaast nog stoornissen zoals hechtingsproblematiek, gedragsproblematiek, contactstoornis etc.
Ook ik heb eerst SPW gedaan en ga nu bijna naar het laatste jaar van de SPH.
Gast- Gast
@ Theedoosje: Dat zijn toch geen tijden om wakker te zijn ! Ben je vandaag weer fit? Het is niet echt lekker weer, dat draagt niet echt bij aan fitheid iig . Ja het was idd maar 1 snoepje, dat scheelt weer
@ Sannie: Jij ook veel succes vandaag, you can do it !
@ Girli: Ik denk dat je gewoon moet luisteren naar je lichaam, als je weet dat je wat later tussendoortjes kan eten, kun je misschien wat meer ontbijten. Ik denk dat at een goede aanpak is, rustig opstarten. Ik ben zelf wel meteen vol begonnen. Wat bedoel je met een emotionele klap? Vind je het zo lastig om je patroon om te gooien? Wij gaan je helpen, komt echt goed. Als je hulp/steun/positieve woorden of iets kan gebruiken :hug. En wat is er ernstig bedoel je?
@ All: Ik heb me gisteren gewogen op de wii, 103. Dus het klopte wel . We gaan beginnen met onder de 100
@ Sannie: Jij ook veel succes vandaag, you can do it !
@ Girli: Ik denk dat je gewoon moet luisteren naar je lichaam, als je weet dat je wat later tussendoortjes kan eten, kun je misschien wat meer ontbijten. Ik denk dat at een goede aanpak is, rustig opstarten. Ik ben zelf wel meteen vol begonnen. Wat bedoel je met een emotionele klap? Vind je het zo lastig om je patroon om te gooien? Wij gaan je helpen, komt echt goed. Als je hulp/steun/positieve woorden of iets kan gebruiken :hug. En wat is er ernstig bedoel je?
@ All: Ik heb me gisteren gewogen op de wii, 103. Dus het klopte wel . We gaan beginnen met onder de 100
Gast- Gast
Ik ga eerst voor 10 kg voor onze vakantie, na mijn vakantie begin ik weer dan moet er sowieso nog 8 kg af.
Maar mijn begin is er.
Maar mijn begin is er.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Wow Theedoosje, jij bent al vroeg wakker
@appeltje, goed zeg! Voor onder de 100 hoef je niet zoveel meer.
Net nog 20 minuutjes hard gefietst op de hometrainer. Moet vanavond werken (slaapdienst) dus niet zolang gefietst anders ben ik straks helemaal kapot haha. Weet ook niet wat ik vanavond ga eten, ik hoop wel iets gezonds.
@appeltje, goed zeg! Voor onder de 100 hoef je niet zoveel meer.
Net nog 20 minuutjes hard gefietst op de hometrainer. Moet vanavond werken (slaapdienst) dus niet zolang gefietst anders ben ik straks helemaal kapot haha. Weet ook niet wat ik vanavond ga eten, ik hoop wel iets gezonds.
Zeepje89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 47
Punten : 102
Registratiedatum : 18-11-10
Zo bij mij gaat het weer de goede kant op. Had even een slechte week (overleden opa) en vond dat ik snoep momentjes mocht hebben (ben een verschrikkelijke emo-eter).
Maar vandaag een goede start gemaakt. Gisteren gezonde boodschappen gedaan, zodat ik nu weinig ongezond in huis heb.
Tot nu toe gegeten:
Ontbijt (jawel ik heb gewoon ontbeten:D): 2 cracottes (nou ja c1000 merk) met leverpastei en 1 met kokosbrood
Tussendoor: Soepstengel
Lunch: dubbele boterham met kaas, sandwichspread en komkommer en een korstje met appelstroop.
Tussendoor 1 speculaas
en zometeen tussendoor fruit (op m;n werk) en avondeten weet ik nog niet.
Maar vandaag een goede start gemaakt. Gisteren gezonde boodschappen gedaan, zodat ik nu weinig ongezond in huis heb.
Tot nu toe gegeten:
Ontbijt (jawel ik heb gewoon ontbeten:D): 2 cracottes (nou ja c1000 merk) met leverpastei en 1 met kokosbrood
Tussendoor: Soepstengel
Lunch: dubbele boterham met kaas, sandwichspread en komkommer en een korstje met appelstroop.
Tussendoor 1 speculaas
en zometeen tussendoor fruit (op m;n werk) en avondeten weet ik nog niet.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ik ben idd meer (en minder) gaan eten. Meer ontbijt en meer avondeten. Hierdoor heb ik tussendoor veel minder trek. Bovendien eet ik dan gezonder, een boterham/stuk fruit ipv chips.appeltje schreef: @ Girli: Ik denk dat je gewoon moet luisteren naar je lichaam, als je weet dat je wat later tussendoortjes kan eten, kun je misschien wat meer ontbijten. Ik denk dat at een goede aanpak is, rustig opstarten. Ik ben zelf wel meteen vol begonnen. Wat bedoel je met een emotionele klap? Vind je het zo lastig om je patroon om te gooien? Wij gaan je helpen, komt echt goed. Als je hulp/steun/positieve woorden of iets kan gebruiken :hug. En wat is er ernstig bedoel je?
Ik bedoel, ik ben niet vanochtend wakker geworden en ineens woog ik veel te veel. Dit is niet een kwestie van 5 kilo afvallen en weer een gezond gewicht hebben. Het moet ergens vandaan komen. Meer de reden waarom ik zo zwaar ben (behalve dan ongezond eten). Misschien is dat nog wel moeilijker dan het daadwerkelijke afvallen.
Ik had laatst een openbaring voor mezelf. Ik doe best wel veel andere dingen tijdens het studeren. Dat komt waarschijnlijk voort uit faalangst. Daar ben ik ooit één keer op getest en toen was het negatief. Als ik een toets niet haal, omdat ik tussendoor spelletjes heb zitten spelen (bijvoorbeeld), dan is het logisch dat ik de toets niet gehaald heb. Als ik wel alles heb gedaan om de toets te halen en de toets uiteindelijk niet haal, kwam ik tot de conclusie dat het dan misschien wel te moeilijk was. Dat deed zeer.
Ik verwacht gewoon mezelf nog sterk tegen te gaan komen tijdens dit proces. Eigenlijk vind ik dit ook weer uitstelgedrag om er niet gelijk vol voor te gaan. Gewoon geen ongezonde dingen kopen en alleen maar gezonde dingen. Toch kan ik voor mijzelf op de een of andere manier die knop niet omzetten. Het voelt voor mij alsof ik ergens bang voor ben en dit gewicht een bescherming is.
Nu ik dit zo zit te typen, bedenk ik me dat dit vast heel erg vaag klinkt. Ik heb het voor mezelf ook nog niet helder.
girli- Ratel
Oh ja, ooit deze link van Maple (?) overgenomen, staat op welke dingen goed zijn, matig en slecht.
http://www.dse.nl/~kokopelli/variatielijst.html
http://www.dse.nl/~kokopelli/variatielijst.html
girli- Ratel
Zo te lezen is iedereen weer goed bezig.
Hier ook een goede dag
O; 1 volkoren boterham halvarine kipfilet, glas optimel
T; 1 volkoren boterham halvarine kipfilet
L; 2 volkoren boterhammen halvarine 30+ kaas
T; banaan en zo bakje optimel kwark (voor ik ga sporten)
D; wokgroente met volkoren macaroni (rest van gister)
Verder genoeg kruidenthee en water
Ga nu naar de sportschool,vandaar een korte reactie
Hier ook een goede dag
O; 1 volkoren boterham halvarine kipfilet, glas optimel
T; 1 volkoren boterham halvarine kipfilet
L; 2 volkoren boterhammen halvarine 30+ kaas
T; banaan en zo bakje optimel kwark (voor ik ga sporten)
D; wokgroente met volkoren macaroni (rest van gister)
Verder genoeg kruidenthee en water
Ga nu naar de sportschool,vandaar een korte reactie
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
@ Girli: Klinkt inderdaad alsof je het zelf ook nog niet helemaal helder hebt. Weet je zeker dat er een onderliggende reden is voor je extra kilo's? Ik hou gewoon teveel van lekker eten en ga bij iedere emotie ook eten.
Waarom denk je dat dat faalangst is en niet bijvoorbeeld onzekerheid? Ik heb met faalangstige kinderen gewerkt, ook al is dat misschien niet helemaal te vergelijken omdat jij volwassen bent, maar de dingen die jij noemt hoeven daar niet per se onder te vallen. Soms zijn dingen inderdaad te moeilijk maar wellicht is leren niet jou sterkste kant maar zijn je verslagen juist erg goed. Ik denk dat jij heel veel goede kwaliteiten hebt waar je best in mag geloven
@ Snoopy: Wat erg dat je opa is overleden . Dan heb je inderdaad snoepmomentjes verdiend. Supergoed van je dat je nu weer verder gaat met afvallen!
@ Zeepje: goed dat je hebt gesport! Succes met werken
Waarom denk je dat dat faalangst is en niet bijvoorbeeld onzekerheid? Ik heb met faalangstige kinderen gewerkt, ook al is dat misschien niet helemaal te vergelijken omdat jij volwassen bent, maar de dingen die jij noemt hoeven daar niet per se onder te vallen. Soms zijn dingen inderdaad te moeilijk maar wellicht is leren niet jou sterkste kant maar zijn je verslagen juist erg goed. Ik denk dat jij heel veel goede kwaliteiten hebt waar je best in mag geloven
@ Snoopy: Wat erg dat je opa is overleden . Dan heb je inderdaad snoepmomentjes verdiend. Supergoed van je dat je nu weer verder gaat met afvallen!
@ Zeepje: goed dat je hebt gesport! Succes met werken
Gast- Gast
@appeltje: thanks, ik had maandag al willen beginnen, maar merkte dat het nog niet echt ging (die dat ik me als een gek heb zitten volstouwen natuurlijk)
@Girli:Ik herken mijzelf wel in jou. En ik vind het goed dat je er nu iets aan wilt doen en ook aan je lichaam. Ik heb dat namelijk altijd uitgesteld, ik droomde er van heel veel af te vallen, maar het lukte niet, omdat ik zelf niet happy was. Ik ben 2 geleden zonder iets te doen ruim 10 kilo afgevallen. Ik was toen in het buitenland en voelde me helemaal op m'n plaats. Toen ik terugkwam naar Nederland viel ik in een gat en was diep ongelukkig. Voor ik het wist zat er 20 kilo aan.
Nu merk ik dat ik weer lekker in m'n vel zit en ben ik ook echt gemotiveerd om af te vallen en heb ik voor het eerst het idee dat ik het ook kan. Sterkte in ieder geval:hug: , het zal al een hoop schelen dat je je hier je verhaal kwijt kan en wij je kunnen steunen. Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk.
@Girli:Ik herken mijzelf wel in jou. En ik vind het goed dat je er nu iets aan wilt doen en ook aan je lichaam. Ik heb dat namelijk altijd uitgesteld, ik droomde er van heel veel af te vallen, maar het lukte niet, omdat ik zelf niet happy was. Ik ben 2 geleden zonder iets te doen ruim 10 kilo afgevallen. Ik was toen in het buitenland en voelde me helemaal op m'n plaats. Toen ik terugkwam naar Nederland viel ik in een gat en was diep ongelukkig. Voor ik het wist zat er 20 kilo aan.
Nu merk ik dat ik weer lekker in m'n vel zit en ben ik ook echt gemotiveerd om af te vallen en heb ik voor het eerst het idee dat ik het ook kan. Sterkte in ieder geval:hug: , het zal al een hoop schelen dat je je hier je verhaal kwijt kan en wij je kunnen steunen. Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk.
Snoopy- Prater
Ik ga ook nog goed Moet mezelf vaak wel dwingen om te koken, want ik heb nooit inspiratie en vind er geen reet aan om voor mezelf te koken! Ik doe het wel bijna altijd en wilde vandaag eerst iets makkelijks halen ofzo, maar ga zo toch maar koken. Ik maak meestal iets voor twee dagen, dus dan hoef ik morgen in elk geval niks te doen!
Keep up the good work everybody!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Ik ga ook nog goed Moet mezelf vaak wel dwingen om te koken, want ik heb nooit inspiratie en vind er geen reet aan om voor mezelf te koken! Ik doe het wel bijna altijd en wilde vandaag eerst iets makkelijks halen ofzo, maar ga zo toch maar koken. Ik maak meestal iets voor twee dagen, dus dan hoef ik morgen in elk geval niks te doen!
Salades kun je eindeloos op variëren maar weet niet of je dat lekker vindt ? En ik eet ook graag een uitgebreid broodje bijvoorbeeld. Ik heb er ook altijd een hekel aan om voor mezelf te koken
Gast- Gast
Hou op zich wel van salades, maar vind lang niet alles er lekker in! Wat doe jij er zoal in?
Ik maak altijd dezelfde, met sla (duhh), gerookte kip, feta en appel. Soms nog een beetje pasta er doorheen.
Ik maak altijd dezelfde, met sla (duhh), gerookte kip, feta en appel. Soms nog een beetje pasta er doorheen.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Hoi Allemaal,
ik lees hier al een tijdje mee en wil eigenlijk toch nog wel graag meedoen.
Ik wil graag een aantal kilo's kwijt, sowieso 10 maar het liefst 15 of zelfs nog ietsje meer.
ik hoop dat het lukt voor de zomer aan, want anders durf ik nog niet in mijn bikini.
Wat ik vandaag heb gegeten:
Ontbijt: 2 broodjes met achterham
Lunch: 2 broodjes met pindakaas
Straks het avondeten wordt vis (zalm) uit de oven met tomaatje en spinazie.
tussendoor heb ik wel 1 chocolademuffin gehad
verder ben ik veel aan het drinken; water, thee en roosvicee.
ik hoop dat jullie hier wel blijven stimuleren en mij die trap echt geven, want die heb ik echt nodig!
Ik wil graag een aantal kilo's kwijt, sowieso 10 maar het liefst 15 of zelfs nog ietsje meer.
ik hoop dat het lukt voor de zomer aan, want anders durf ik nog niet in mijn bikini.
ik hoop dat jullie hier wel blijven stimuleren en mij die trap echt geven, want die heb ik echt nodig!
bluppie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zal aan jullie trouwens nog even mijn gewicht opbiechten, jullie zijn de eerste en de enige
Ik heb eigenlijk jaren rond de 111 gewogen, soms iets minder, soms iets meer. Paar jaar terug zat ik even op 98 (onder de 100 dus, was zo blij toen ik dat zag). Daarna ging het dus minder en voor ik het wist woog ik 120! Denk dat ik zelf de 122 wel heb gehaald (m'n ouders hadden zo'n analoge weegschaal).
Vanmorgen was het 111,8.
Mijn doel is om eerst maar eens onder de 100 te komen (bij 97 heb ik geloof ik een bmi van onder de 30). Volgens mijn BMI zou ik 71 moeten wegen (BMI is dan 22), maar ik denk niet dat ik dat ooit haal als ik naar mijn lichaamsbouw kijk. Maar 80 zou ook fijn zijn.
Wat bij mij heeft geholpen: een weegschaal in huis. Vorig jaar heb ik namelijk ook een periode echt op m'n eten gelet, maar omdat ik geen verschil zag ging ik steeds weer ongezonder eten.
Nu weeg ik elke dag bij het opstaan en voor het slapen gaan. Hierdoor zie ik direct kleine verschillen en weet ik dat ik op moet passen. Mijn gewicht schommelt wel erg, dus ik moet eerst een paar keer gezien hebben dat de weegschaal onder een bepaald gewicht aangeeft, voordat ik geloof dat dat mijn gewicht is.
Dan ga ik nu een uur op de wii staan, doel: 400 cal. verbranden.
Ik heb eigenlijk jaren rond de 111 gewogen, soms iets minder, soms iets meer. Paar jaar terug zat ik even op 98 (onder de 100 dus, was zo blij toen ik dat zag). Daarna ging het dus minder en voor ik het wist woog ik 120! Denk dat ik zelf de 122 wel heb gehaald (m'n ouders hadden zo'n analoge weegschaal).
Vanmorgen was het 111,8.
Mijn doel is om eerst maar eens onder de 100 te komen (bij 97 heb ik geloof ik een bmi van onder de 30). Volgens mijn BMI zou ik 71 moeten wegen (BMI is dan 22), maar ik denk niet dat ik dat ooit haal als ik naar mijn lichaamsbouw kijk. Maar 80 zou ook fijn zijn.
Wat bij mij heeft geholpen: een weegschaal in huis. Vorig jaar heb ik namelijk ook een periode echt op m'n eten gelet, maar omdat ik geen verschil zag ging ik steeds weer ongezonder eten.
Nu weeg ik elke dag bij het opstaan en voor het slapen gaan. Hierdoor zie ik direct kleine verschillen en weet ik dat ik op moet passen. Mijn gewicht schommelt wel erg, dus ik moet eerst een paar keer gezien hebben dat de weegschaal onder een bepaald gewicht aangeeft, voordat ik geloof dat dat mijn gewicht is.
Snoopy- Prater
Snoopy schreef:Ik zal aan jullie trouwens nog even mijn gewicht opbiechten, jullie zijn de eerste en de enige
Vanmorgen was het 111,8.
@ Bliss: Ik heb het boekje 500 salades, kost geloof ik 10 euro en daar haal ik heel veel inspiratie uit. Ik kan zo ff niet bedenken wat ik altijd maak (doe ik vooral in de zomer)
@ Snoopy: Wauw wat goed van jou dat je dit durft te zeggen! Ik heb net mijn ticker gemaakt, wat niet lukte met op mijn profiel zetten, dat heeft mijn vriend voor mij gedaan en toen zag hij mijn gewicht. Echt NIEMAND weet hoeveel ik weeg dus ik vond het nogal een heftig moment . Ik ben heel trots op je dat je het hier neer zet
Gast- Gast
bluppie schreef:Hoi Allemaal,
Ja natuurlijk mag je meeschrijven! Gezellig juist ! Ik vraag me af wat voor broodjes je hebt gegeten? Je beleg is niet echt mager, misschien kan je dat nog aanpassen met bijvoorbeeld kipfilet, smeerkaas, 30+ kaas oid. Je avondeten is wel heel gezond!
Gast- Gast
appeltje schreef:
Ja natuurlijk mag je meeschrijven! Gezellig juist ! Ik vraag me af wat voor broodjes je hebt gegeten? Je beleg is niet echt mager, misschien kan je dat nog aanpassen met bijvoorbeeld kipfilet, smeerkaas, 30+ kaas oid. Je avondeten is wel heel gezond!
ik eet altijd bruin volkoren, tenzij het er niet meer is, dan is het gewoon bruin
bluppie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10
Oke, ik ga ook even met de billen bloot... schrijf ook op een ander forum mee in een afvaltopic (100+ afvaltopic) dus naast de forummers daar weet ook niemand dit.
Ik woog vorig jaar op mijn zwaarst 121,5 veel en veel te zwaar natuurlijk. Ik ben oa door medicatie aangekomen, in een paar jaar tijd 30kilo. Ik loop bij een internist vanwege familiair cholesterol en de medicatie die ik slikte in combi met koolhydraten zorgde ervoor dat ik aankwam (lang verhaal). Daarvoor heb ik altijd een verkeerd beeld van mijn eigen lichaam gehad, op de basisschool werd ik al dik genoemd. Ik geloofde dit en dacht "wat maakt ik uit als ik snoepje/koekje/chips eet, ben toch al dik" Als ik nu foto's terug kijk, denk ik wow ik had een normaal figuur. Ik kwam al jong in de pubertijd, was tot groep 8 lang voor mijn leeftijd (daarna amper meer gegroeid in de lengte), was vroeg ongesteld en had dus ook al wat borsten, billen en heupen.
Maar goed toen is het negatieve beeld van mijn eigen lichaam eigenlijk begonnen. Ben enkele keren wel afgevallen, dat ging dan om paar kilo's, meerdere diëten toen geprobeerd. Naja het welbekende jo-jo effect kwam toen om de hoek kijken.
Op een gegeven moment woog ik 105 en ben ik 20 kilo afgevallen. Daarna begon ik met mijn medicatie en ben ik aangekomen. Ook at ik toen niet altijd even goed en kon ik rustig in de avond teveel chips eten. Ik at altijd al wel genoeg groente, Ontbijt sloeg ik vaak over, overdag at / snoepte ik niet zo veel. maar de avonden waren / zijn mijn struikelblokken.
Vorig jaar begonnen met dr Frank 10 kilo afgevallen en toen ging ik op vakantie naar Amerika en nooit meer op kunnen pakken en ook weer 5 kilo aangekomen. (was dus gestopt met de medicatie). Toen ongeveer 6 maanden niet meer op kunnen pakken. De dag na mijn verjaardag in januari weer 2 weken begonnen met Dr Frank en 2 kilo kwijt. Toen begonnen bij fysiosport in samenwerking met de dietiste en nu ben ik in totaal 15 kilo kwijt en nu weeg ik 106,9 (althans dit was mijn gewicht afgelopen maandag)
@buppie, welkom hier, gezellig dat je mee komt doen.
Ik woog vorig jaar op mijn zwaarst 121,5 veel en veel te zwaar natuurlijk. Ik ben oa door medicatie aangekomen, in een paar jaar tijd 30kilo. Ik loop bij een internist vanwege familiair cholesterol en de medicatie die ik slikte in combi met koolhydraten zorgde ervoor dat ik aankwam (lang verhaal). Daarvoor heb ik altijd een verkeerd beeld van mijn eigen lichaam gehad, op de basisschool werd ik al dik genoemd. Ik geloofde dit en dacht "wat maakt ik uit als ik snoepje/koekje/chips eet, ben toch al dik" Als ik nu foto's terug kijk, denk ik wow ik had een normaal figuur. Ik kwam al jong in de pubertijd, was tot groep 8 lang voor mijn leeftijd (daarna amper meer gegroeid in de lengte), was vroeg ongesteld en had dus ook al wat borsten, billen en heupen.
Maar goed toen is het negatieve beeld van mijn eigen lichaam eigenlijk begonnen. Ben enkele keren wel afgevallen, dat ging dan om paar kilo's, meerdere diëten toen geprobeerd. Naja het welbekende jo-jo effect kwam toen om de hoek kijken.
Op een gegeven moment woog ik 105 en ben ik 20 kilo afgevallen. Daarna begon ik met mijn medicatie en ben ik aangekomen. Ook at ik toen niet altijd even goed en kon ik rustig in de avond teveel chips eten. Ik at altijd al wel genoeg groente, Ontbijt sloeg ik vaak over, overdag at / snoepte ik niet zo veel. maar de avonden waren / zijn mijn struikelblokken.
Vorig jaar begonnen met dr Frank 10 kilo afgevallen en toen ging ik op vakantie naar Amerika en nooit meer op kunnen pakken en ook weer 5 kilo aangekomen. (was dus gestopt met de medicatie). Toen ongeveer 6 maanden niet meer op kunnen pakken. De dag na mijn verjaardag in januari weer 2 weken begonnen met Dr Frank en 2 kilo kwijt. Toen begonnen bij fysiosport in samenwerking met de dietiste en nu ben ik in totaal 15 kilo kwijt en nu weeg ik 106,9 (althans dit was mijn gewicht afgelopen maandag)
@buppie, welkom hier, gezellig dat je mee komt doen.
Inge- Ratel
@Theedoosje: Zo jij bent wel erg vroeg van de party geweest vandaag! Voel je je nu wel weer beter?
@Bluppie: natuurlijk mag je meeschrijven!
@Snoopy: Bij mij werkt dat juist helemaal niet, elke dag op de weegschaal. Ik moet echt 1 vaste dag in de week hebben en het liefst nog hetzelfde tijdstip haha. Ik ga mij morgen weer wegen.
@all:
Vandaag ging niet zo erg super, heb wel niet zoveel gegeten maar dat komt omdat ik erg last van mijn maag heb :S Ik ben ook echt super moe. Ik had vandaag om mijn werk een oudermiddag gehad dat erg hectisch verliep. Gelukkig kunnen we er nu weer een half jaar vooruit tot de volgende
ENn ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mag blijven op mijn werk! Want er was een kans dat ik per mei moest vertrekken i.v.m. de reorganisatie dus ik ben blij!
Mijn eetlijstje:
Ont: Special k ontbijtgranen
Td. 1 l. water
Lun: 2 boterhammen met kaas/kip en glas water
td: appel en 1 l. water
Av: paar scheppen rijst
En vanavond nog een bakje yoghurt
Morgen ga ik mij trouwens wegen dus ik hoop dat ik al wat positief nieuws kan brengen.
Heeft iemand nog tips hoe je een verjaardag (goed) doorkomt. Mijn vader viert zaterdag zijn verjaardag en nu is er nu al veel lekkers in huis en ik kan mij vaak niet zo goed inhouden.
@Bluppie: natuurlijk mag je meeschrijven!
@Snoopy: Bij mij werkt dat juist helemaal niet, elke dag op de weegschaal. Ik moet echt 1 vaste dag in de week hebben en het liefst nog hetzelfde tijdstip haha. Ik ga mij morgen weer wegen.
@all:
Vandaag ging niet zo erg super, heb wel niet zoveel gegeten maar dat komt omdat ik erg last van mijn maag heb :S Ik ben ook echt super moe. Ik had vandaag om mijn werk een oudermiddag gehad dat erg hectisch verliep. Gelukkig kunnen we er nu weer een half jaar vooruit tot de volgende
ENn ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mag blijven op mijn werk! Want er was een kans dat ik per mei moest vertrekken i.v.m. de reorganisatie dus ik ben blij!
Mijn eetlijstje:
Ont: Special k ontbijtgranen
Td. 1 l. water
Lun: 2 boterhammen met kaas/kip en glas water
td: appel en 1 l. water
Av: paar scheppen rijst
En vanavond nog een bakje yoghurt
Morgen ga ik mij trouwens wegen dus ik hoop dat ik al wat positief nieuws kan brengen.
Heeft iemand nog tips hoe je een verjaardag (goed) doorkomt. Mijn vader viert zaterdag zijn verjaardag en nu is er nu al veel lekkers in huis en ik kan mij vaak niet zo goed inhouden.
Applestar, de tip die ik gekregen heb van de dietiste is om iets te kiezen waar je mee wilt / mag zondigen. Dus bv ik neem geen gebakje maar neem 4 hapjes of neem wat chips of juist wel dat gebakje maar verder niks.
Verder kiezen voor de wat gezondere hapjes / chips / nootjes / etc
Veel erbij drinken.
Ik heb nu meerdere keren verjaardagen gehad, sommige hou ik mij er helemaal aan, maar heb 2x gehad dat ik wel flink gezondigd heb en lekkere dingen gegeten... de dagen erna hield ik vocht vast, maar na een paar dagen was ik toch afgevallen
Verder kiezen voor de wat gezondere hapjes / chips / nootjes / etc
Veel erbij drinken.
Ik heb nu meerdere keren verjaardagen gehad, sommige hou ik mij er helemaal aan, maar heb 2x gehad dat ik wel flink gezondigd heb en lekkere dingen gegeten... de dagen erna hield ik vocht vast, maar na een paar dagen was ik toch afgevallen
Inge- Ratel
@Inge
Ik herken veel in jouw verhaal. Ik heb ook al vanaf kleins af aan het idee dat ik te zwaar ben, terwijl als ik nu idd foto's zie het best wel mee viel. Ja ik was wat groter, maar ja ik was ook langer. En veel van mijn vriendinnetjes op de basisschool waren 1 jaar jonger. Maar daar keek ik toen niet naar.
Door gepest op de middelbare school en mijn onzekerheid ben ik later omgeslagen naar meer eten omdat ik ongelukkig was. Ik denk dat als ik me toen niet zo gevoeld had, ik bij het volwassen worden over m'n gewicht heen was gegroeid, zoals de schooldokter dacht (dus dat het 'zware' wel bijtrekt als je rond de 18 bent).
@allemaal
In hoeverre is je omgeving op de hoogte van je afvallen?
Bij mij eigenlijk niemand. M'n ouders een beetje, omdat zij met Sonja Bakker veel zijn afgevallen en m'n moeder het mij ook aanpraatte. Ik heb aangegeven dat ik het op m'n eigen manier doe, omdat Sonja Bakker voor mij niet werkt. M'n moeder vroeg eerst nog wel of ik al wat was afgevallen (toen een paar kilo). Heb toen ook gezegd dat ik het zelf wel zou melden als er echt iets af is (werd gek van de vraag elke keer)
Verder weet niemand het. Een vriend van mij is veel te zwaar. En die begint elke keer weer wat nieuws. Heeft het daar dan ook de hele tijd over. Hij verliest een beetje en een tijdje later zie je hem weer te veel vette troep eten en is het dus mislukt. Ik wil het niet vertellen, zodat men ook niet weet als het me niet lukt.
Ik wil liever dat iemand op eens tegen me zegt: Goh ben je soms afgevallen? en dat ik vol trots kan zeggen 'ja 15/20/25/30 kilo!'
Ik herken veel in jouw verhaal. Ik heb ook al vanaf kleins af aan het idee dat ik te zwaar ben, terwijl als ik nu idd foto's zie het best wel mee viel. Ja ik was wat groter, maar ja ik was ook langer. En veel van mijn vriendinnetjes op de basisschool waren 1 jaar jonger. Maar daar keek ik toen niet naar.
Door gepest op de middelbare school en mijn onzekerheid ben ik later omgeslagen naar meer eten omdat ik ongelukkig was. Ik denk dat als ik me toen niet zo gevoeld had, ik bij het volwassen worden over m'n gewicht heen was gegroeid, zoals de schooldokter dacht (dus dat het 'zware' wel bijtrekt als je rond de 18 bent).
@allemaal
In hoeverre is je omgeving op de hoogte van je afvallen?
Bij mij eigenlijk niemand. M'n ouders een beetje, omdat zij met Sonja Bakker veel zijn afgevallen en m'n moeder het mij ook aanpraatte. Ik heb aangegeven dat ik het op m'n eigen manier doe, omdat Sonja Bakker voor mij niet werkt. M'n moeder vroeg eerst nog wel of ik al wat was afgevallen (toen een paar kilo). Heb toen ook gezegd dat ik het zelf wel zou melden als er echt iets af is (werd gek van de vraag elke keer)
Verder weet niemand het. Een vriend van mij is veel te zwaar. En die begint elke keer weer wat nieuws. Heeft het daar dan ook de hele tijd over. Hij verliest een beetje en een tijdje later zie je hem weer te veel vette troep eten en is het dus mislukt. Ik wil het niet vertellen, zodat men ook niet weet als het me niet lukt.
Ik wil liever dat iemand op eens tegen me zegt: Goh ben je soms afgevallen? en dat ik vol trots kan zeggen 'ja 15/20/25/30 kilo!'
Snoopy- Prater
Ik ben idd weer fit Heb tonnen energie nu hahah Nog heel even en dan ga ik gtst kijken en sporten
En ja ik was vroeg wakker , maar ja wat wil je als je al om 21.00 slaapt Maar maakt niet uit ik voel me top vandaag
Ik heb mij vandaag alleen gegrepen aan een paar snoepjes omdat onze vestigingsmanager afscheid nam. Maar verder heb ik mij wel goed gedragen
Morgenavond nog het echte afscheid met alleen de collega's (en geen kinderen van het werk) en dan zullen er hapjes e.d. staan maar ik ga met mate eten en probeer de gezondste te nemen.
Nu ga ik even de verdere reacties lezen.
En ja ik was vroeg wakker , maar ja wat wil je als je al om 21.00 slaapt Maar maakt niet uit ik voel me top vandaag
Ik heb mij vandaag alleen gegrepen aan een paar snoepjes omdat onze vestigingsmanager afscheid nam. Maar verder heb ik mij wel goed gedragen
Morgenavond nog het echte afscheid met alleen de collega's (en geen kinderen van het werk) en dan zullen er hapjes e.d. staan maar ik ga met mate eten en probeer de gezondste te nemen.
Nu ga ik even de verdere reacties lezen.
Gast- Gast
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen
» Nieuw afval topic voor mensen die 5 a 6 kilo willen afvallen
» Gezocht: meiden die samen willen afvallen (regio Utrecht)
» 5 x 20 = 100 kilo afvallen
» 25 kilo afvallen in 6 maanden.......
» Nieuw afval topic voor mensen die 5 a 6 kilo willen afvallen
» Gezocht: meiden die samen willen afvallen (regio Utrecht)
» 5 x 20 = 100 kilo afvallen
» 25 kilo afvallen in 6 maanden.......
Pagina 10 van 40
Permissies van dit forum: