2 namen combineren tot 1 doopnaam of moderne varianten
+4
Mamsie
Mamasapje
Monte
Floor
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
2 namen combineren tot 1 doopnaam of moderne varianten
wie kan ons helpen?
we willen ons kindje doopnamen meegeven, we hebben nog tijd genoeg om na te denken maar we willen toch vast beginnen. Het kindje wordt in geval van een jongen vernoemt naar beide opa's, in geval van een meisje naar beide oma's.
Nu zijn het ouderwetse namen die we kennen als doopnaam ervan. Wie kan er misschien 1 doopnaam van maken (dus 2 mannen namen combineren tot 1 doopnaam voor een jongen) of modernere namen er van maken zodat we het kindje toch 2 doopnamen meegeven.
Het hoeft overigens geen roepnaam te worden, er komt nog een naam voor.
C.ees - Cornelis
P.eter - Petrus
M.artina
C.arin - C.atharina
ik kwam zelf niet veel verder dan M.artina en C.arin gecombineerd in: Carina
we willen ons kindje doopnamen meegeven, we hebben nog tijd genoeg om na te denken maar we willen toch vast beginnen. Het kindje wordt in geval van een jongen vernoemt naar beide opa's, in geval van een meisje naar beide oma's.
Nu zijn het ouderwetse namen die we kennen als doopnaam ervan. Wie kan er misschien 1 doopnaam van maken (dus 2 mannen namen combineren tot 1 doopnaam voor een jongen) of modernere namen er van maken zodat we het kindje toch 2 doopnamen meegeven.
Het hoeft overigens geen roepnaam te worden, er komt nog een naam voor.
C.ees - Cornelis
P.eter - Petrus
M.artina
C.arin - C.atharina
ik kwam zelf niet veel verder dan M.artina en C.arin gecombineerd in: Carina
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: 2 namen combineren tot 1 doopnaam of moderne varianten
Marin? En over de jongensnamen ga ik nog even nadeken...
Gast- Gast
Marin kan voor beide vind ik. Vroeger zat er een Marin bij mij op school en dat was een jongen
Gast- Gast
Bedankt. Ik wist niet dat het ook een jongensnaam is. Weer wat geleerd.
Floor- Ratel
Voor een jongen kom ik niet verder dan CeePee (C.P.)
Gast- Gast
Maple schreef:Voor een jongen kom ik niet verder dan CeePee (C.P.)
ik denk niet dat m'n man dat wat vind hahaha
het mogen ook combi's zijn van c.ornelis en p.etrus hoor hoeft niet perse van de roepnamen. Maar die namen van onze vaders, ik kan er niks van maken.
Vandaag zei een klant toevallig, zeg wanneer komt er nou een kleine?!?!? wordt wel tijd zeg.
Die man zegt dat al maanden tegen mij (en mijn man), wel humor dat ik nu dus ook echt zwanger ben, maar dat weet hij nog niet natuurlijk. (alhoewel ik me nu niet echt een houding wist te geven )
Als ik het kind vernoem naar hem, krijg ik een kinderwagen van hem (dat zegt hij altijd )
Ik zei al tegen mijn man, als hij nou een naam had die in onze directe familie zat (ouder/broer ofzo) dan had ik hem dat wijs gemaakt maar ik heb niemand in de familie met die naam.
Floor- Ratel
Jeej Marin!
Ik ken via via inderdaad een jongens Marin. Maar daar wordt het uitgesproken als MAArin, met de klemtoon op de MAA. Als meisje doe je dan toch eerder MaRIN, zoals ik 'm ook doe. Ik hoop dat ik dat als tweede naam voor een eventueel kindje kan doen.
Ik ken via via inderdaad een jongens Marin. Maar daar wordt het uitgesproken als MAArin, met de klemtoon op de MAA. Als meisje doe je dan toch eerder MaRIN, zoals ik 'm ook doe. Ik hoop dat ik dat als tweede naam voor een eventueel kindje kan doen.
Gast- Gast
oh dus jouw forumnaam is ook MaRIN? Als ik aan jou denk, dan ''zeg'' ik altijd MAArin. Zo zie je maar weer hoe wel elkaars forumnamen uitspreken. Eigenlijk zouden we een lijstje moeten maken van forumnamen en dan kijken hoe iedereen die uitspreekt, lijkt me wel grappig om te zien(en hoe diegene het zelf heeft bedacht natuurlijk)Marin schreef:Jeej Marin!
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, grappig Marin, ik legde bij jou de klemtoon op de eerste lettergreep. Terwijl ik bij een oud klasgenootje van mij, die M.arinda heet en zichzelf op Hyves Marin noemt, de klemtoon we op de laatste lettergreep leg. Als ik dingen van haar op Hyves lees moet ik steeds 2x nadenken omdat ik steeds denk dat ze van jou afkomen. Terwijl jij niet zoveel op Hyves zit
Gast- Gast
Haha ik vind MARin zo lelijk klinken Maar ik ken niet beter dan MaRIN, omdat de provincie ook zo uitgesproken wordt. Ik ben waarschijnlijk ook de enige die het op z'n Engels uitspreekt Voor mij is m'n forumnaam dus MuhRIN zeg maar, zo is ie bedoelt
Maar voor een jongetje vind ik MARin dan inderdaad leuker. Voor meisje MaRIN.
Juist ja, duidelijk.
Juist ja, duidelijk.
Gast- Gast
Marin schreef:Haha ik vind MARin zo lelijk klinken Maar ik ken niet beter dan MaRIN, omdat de provincie ook zo uitgesproken wordt. Ik ben waarschijnlijk ook de enige die het op z'n Engels uitspreekt Voor mij is m'n forumnaam dus MuhRIN zeg maar, zo is ie bedoelt
Juist ja, duidelijk.
Waarschijnlijk zie je mijn forumnaam dan ook in het Engels als Montie. Ik zelf spreek hem namelijk niet in het Engels uit.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Haha nee die is Nederlands bij mij
Open er trouwens maar een topic over bij algemeen, dat is wat makkelijker dan hier off topic praten
Open er trouwens maar een topic over bij algemeen, dat is wat makkelijker dan hier off topic praten
Gast- Gast
Marin schreef:Jeej Marin!
en dat is Eva ?
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Mamasapje schreef:Marin schreef:Jeej Marin!
en dat is Eva ?
He wat? Ik snap je niet.
Gast- Gast
Marin schreef:Mamasapje schreef:Marin schreef:Jeej Marin!
en dat is Eva ?
He wat? Ik snap je niet.
Ik mezelf ook niet ik lees verkeerd... Ik dacht dat je Marin als 2e naam wilde doen... en dan als 1e naam Eva
Lekker bijbels.... Eva ( ja die ene van Adam) heet Eva Ma(a)rin..
Mamasapje- Prater
ohw echt, dat wist ik niet! Dat is wel leuk. Maar nee, ik wil Julia Marin
Gast- Gast
Marin schreef:ohw echt, dat wist ik niet! Dat is wel leuk. Maar nee, ik wil Julia Marin
Haha ja echt... ! Ik had Marin nl ook op mn namenlijstje bij mn dochter en ging betekenissen zoeken toen kwam ik daarachter:). Vond het wel mooi bij mijn achternaam passen, iets met adam en eva:P maar goed.. dan moet je eerst mn achternaam weten om daar iets aan te hebben haha..
Mamasapje- Prater
on topic: Carice ? vind ik ook wel er wat van weg hebben en een leuke naam!
Mamasapje- Prater
Haha ik vind het ook wel leuk om te weten! Dank je voor het doorgeven van de info
Gast- Gast
Cara, betekent liefje in het Italiaans.
Gast- Gast
Marin schreef:Cara, betekent liefje in het Italiaans.
Zo heet mijn zus
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mamsie schreef:Marin schreef:Cara, betekent liefje in het Italiaans.
Zo heet mijn zus
Wat leuk, ik vind het wel mooi!
De mannen namen combi is moeilijk zeg. Ik kan niets bedenken. Ja Corpus, maar dat doe je je kind natuurlijk niet aan
Gast- Gast
Marin schreef:Mamsie schreef:Marin schreef:Cara, betekent liefje in het Italiaans.
Zo heet mijn zus
De mannen namen combi is moeilijk zeg. Ik kan niets bedenken. Ja Corpus, maar dat doe je je kind natuurlijk niet aan
Ja zeker, alleen in Nederland toch soms lastig omdat mensen altijd zeggen "als die ziekte?"
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:Marin schreef:Mamsie schreef:Marin schreef:Cara, betekent liefje in het Italiaans.
Zo heet mijn zus
Ja zeker, alleen in Nederland toch soms lastig omdat mensen altijd zeggen "als die ziekte?"
Dat klopt ja... ik vind het een mooie naam maar jammer dat iedereen meteen aan zwaar astmatische mensen denkt ofzo!
Mamasapje- Prater
Ja idd dat is erg jammer.
Ik vind Cester leuk voor een jongens. Ces uit Cees en ter uit Peter
Ik vind Cester leuk voor een jongens. Ces uit Cees en ter uit Peter
Mamsie- Ratel