Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Zware aardbeving in Nederland is kwestie van tijd'

+8
Minx
SuperGrover
Tyrael
Annoek
Jerry
Susan
silly-one
Cheesegirl
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

'Zware aardbeving in Nederland is kwestie van tijd' - Pagina 2 Empty Re: 'Zware aardbeving in Nederland is kwestie van tijd'

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:36

Ik moest er toevallig laatst aan denken, weet nog wel dat Roermond in '92 (geloof ik) getroffen werd door een flinke aardbeving. Wat toen gebeurde, zou nu zomaar ook nog kunnen gebeuren, vind dat wle zo realistisch om in je achterhoofd te houden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

'Zware aardbeving in Nederland is kwestie van tijd' - Pagina 2 Empty Re: 'Zware aardbeving in Nederland is kwestie van tijd'

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:38

Pff. En zo kan er ook wel weer een vliegtuig op je kop donderen, de rivieren overspoelen of je struikelt en je valt met je gezicht in een hondendrol.

Sommige dingen zijn niet te voorkomen, dus om je daar dan zorgen over te gaan maken confused als het echt 100% zeker is, dan bouw ik wel een kelder, maar niet eerder hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:43

Zero schreef:Pff. En zo kan er ook wel weer een vliegtuig op je kop donderen, de rivieren overspoelen of je struikelt en je valt met je gezicht in een hondendrol.

Sommige dingen zijn niet te voorkomen, dus om je daar dan zorgen over te gaan maken confused als het echt 100% zeker is, dan bouw ik wel een kelder, maar niet eerder hoor.

Is bijna ook goed. Aan de rand van mijn oude dorp bij het bos aan de de Duitse grens is een paar jaar geleden een awacs neegestort. Dat apparaat is zelfs nog over ons huis heengevlogen. Nou dan schrik je toch wel ff.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:52

*

Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op ma 18 apr 2011 - 20:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:02

En mijn dood is ook een kwestie van tijd. Moeten we in crisistijd allemaal massaal voedsel inslaan ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:37

Francaise_ schreef:En mijn dood is ook een kwestie van tijd. Moeten we in crisistijd allemaal massaal voedsel inslaan ofzo?

Dat is op zich wel handig als er echt crisis is. Of een noodpakket hebben. Kan geen kwaad om je beetje voor te bereiden. Maar je kunt ook overdrijven natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 11:02

Sommige mensen praten zichzelf ontzettend bang! Niet handig..

Zo lang er geen echte dreiging is, fladder ik vrolijk verder en kijk ik uit naar de toekomst Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 11:20

Youandi, ik dacht precies hetzelfde.

Elke keer verzinnen 'ze' wel weer iets anders om bang voor te zijn. Ik ga er mijn leven niet door laten verpesten iig.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 12:36

Nonnevot schreef:
Annoek schreef:Ik ben er totaal niet bang voor wat komt dat komt . Leef je leven zou ik zeggen want iedereen is maar bang voor 2012 en de aardbeving en dergelijke ..
In 1992 was er een zware aardbeving rond Roermond. Met een kracht van 5,8 op de schaal van Richter was het de sterkste aardbeving ooit in Nederland gemeten.

Hier woon ik 20 km vanaf en heb toen niks gemerkt.. mn ouders ook niet dus zo erg kan het niet zijn.

Ik schudde toen mijn bedje uit......

Ik ook en de inhoud van mijn kast schudde ook mijn kast uit.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 18:26

Annoek schreef:

Hier woon ik 20 km vanaf en heb toen niks gemerkt.. mn ouders ook niet dus zo erg kan het niet zijn.
Vreemd. Ik woonde toen als klein meisje met mijn ouders in de Randstad, en tot op de dag van vandaag geloof ik dat ik die beving aan de andere mant van het land wel gevoeld heb, maar dan natuurlijk in mindere mate dan in Limburg. We woonden langs een provinciale weg en het kwam op mij over alsof er een enorm zware vrachtwagen langsdenderde, ook zo'n trillend gevoel, alleen was er op dat moment geen vrachtwagen.

Het schijnt ook dat de beving tot in Tsjechië voelbaar was, en 5.8 op de schaal van Richter is niet zuinig, dus vreemd dat jullie niets gevoeld hebben.

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 22 maa 2011 - 18:32

Die beving heb ik lichtjes gevoeld. Ik kwam de volgende dag van bed en vroeg mijn vader was er een aardbeving vannacht, mijn vader zei: niet dat ik weet, later op het nieuws werd het bevestigd. Ik woon dan niet eens in Limburg, maar in het noorden van het land Wink
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Printje wo 23 maa 2011 - 1:35

Ik denk dat dit weer in het rijtje past net als toen met de Mexicaanse griep, wanneer er is actueel is speelt de media hier meteen op in door mensen eens even lekker bang te gaan maken.
Ooit zal er vast wel eens een aardbeving komen ja, dat kan ik ook wel voorspellen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:40

Het is inderdaad heel goed mogelijk dat er ooit een (zware) aardbeving komt in Nederland. Zien we dan wel weer.

We liggen niet direct aan de rand van een continentale plaat, dus dat scheelt denk ik wel..

Even iets anders, maar ik las ooit eens iets, of dat nou in de Quest was, weet ik niet meer zeker, maar onderzoekers hadden uitgezocht dat het theoretisch mogelijk is dat er ooit een vulkaan oprijst uit de Waddenzee.. Rolling Eyes Dat is helemaal een fantasy-verhaal natuurlijk.. Stel je voor.. Wat een spektakel zal dat zijn. :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: