Doodstraf
+10
SuperGrover
CaptainSpectacular
Zora
Shisha
Tullow
Merai
Tyrael
Jeanette
Minx
Phileine
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Doodstraf
Merai schreef:Ik ben absoluut tegen de doodstraf. En dit eigenlijk om de simpele reden dat ik vind dat iemand die zoiets gruwelijks heeft gedaan dat hij daarvoor in aanmerking zou komen beter zijn hele leven kan lijden in een gevangenis, ik geloof dat dat veel zwaarder is.
+1
Vooral in het buitenland lijkt het mij een hel om de rest van je leven in de gevangenis te zitten. Geen prettig leven lijkt mij.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik verbaas me er altijd weer over dat er in Amerika maar zo relatief weinig de doodstraf écht toegepast wordt.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Tegen, alleen al omdat ik vind dat een overheid zich niet mag verlagen tot acties die voor ieder ander crimineel zijn.
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
Ik ook tegen. Ik zie geen enkel voordeel van de doodstraf tegenover levenslang, zonder kans op vervroegde vrijlating.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat mijn gevoel toch meer tegen is, hoewel ik bij sommige personen wel denk van geef die maar een spuitje, bijv een serie moordenaar die geen spijt heeft en die toch doorgaat.
Aan de andere kant, als je hem de doodstraf geeft dan vermoord je zelf diegene ook. En stel je voor dat achteraf blijkt dat diegene het niet heeft gedaan. Of erg bang is voor de dood.
Als ik zo nadenk, ben ik denk ik toch tegen.
Aan de andere kant, als je hem de doodstraf geeft dan vermoord je zelf diegene ook. En stel je voor dat achteraf blijkt dat diegene het niet heeft gedaan. Of erg bang is voor de dood.
Als ik zo nadenk, ben ik denk ik toch tegen.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Ik ben vooral tegen, omdat er fouten bij worden gemaakt. Elk leven dat onterecht wordt beeindigd, is er een teveel! Ook ben ik het met sommigen eens dat je zelf ook niet over levens van anderen moet gaan beschikken.
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
In tegenstelling tot de meeste mensen in dit topic ben ik voorstander van de doodstraf. Ik vind dat sommige mensen het recht om te leven verspeeld hebben na het plegen van bepaalde feiten. Bijvoorbeeld mensen als Robert M. of sadistische moordenaars die letterlijk levens vernietigd hebben en ook de nabestaanden tekenen voor het leven.
Ik vind het zelf geen argument dat je je dan verlaagt tot het niveau van de misdadiger. Een misdadiger doet onschuldige mensen wat aan, de doodstraf is er voor schuldigen en dat is een groot verschil.
Ik vind het zelf geen argument dat je je dan verlaagt tot het niveau van de misdadiger. Een misdadiger doet onschuldige mensen wat aan, de doodstraf is er voor schuldigen en dat is een groot verschil.
Gast- Gast
Ik ben tegen de doodstraf en wel om twee heel uiteenlopende redenen. Ten eerste omdat ik de doodstraf kwaad met kwaad vergelden vind. Een (serie)moordenaar de doodstraf geven, maakt de persoon die de doodstraf opgelegd heeft en de persoon die de doodstraf uitvoert, eigenlijk geen haar beter, want ook zij beslissen over het leven van een ander, net als die (serie)moordenaar ooit deed.
Daarnaast, en dat staat misschien weer 180 graden tegenover wat ik hierboven zei: ik vind de doodstraf te makkelijk. Bij een levenslange straf heb je het gevoel dat je je leven lang moet boeten, bij de doodstraf krijg je een injectie en je bent klaar. Dat vind ik wel erg makkelijk, eigenlijk. Los daarvan vind ik de doodstraf voor veel zware vergrijpen een te vriendelijke straf. Laat die persoon maar boeten, laat die persoon maar voelen.
Daarnaast, en dat staat misschien weer 180 graden tegenover wat ik hierboven zei: ik vind de doodstraf te makkelijk. Bij een levenslange straf heb je het gevoel dat je je leven lang moet boeten, bij de doodstraf krijg je een injectie en je bent klaar. Dat vind ik wel erg makkelijk, eigenlijk. Los daarvan vind ik de doodstraf voor veel zware vergrijpen een te vriendelijke straf. Laat die persoon maar boeten, laat die persoon maar voelen.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik ben tegen de doodstraf en wel om twee heel uiteenlopende redenen. Ten eerste omdat ik de doodstraf kwaad met kwaad vergelden vind. Een (serie)moordenaar de doodstraf geven, maakt de persoon die de doodstraf opgelegd heeft en de persoon die de doodstraf uitvoert, eigenlijk geen haar beter, want ook zij beslissen over het leven van een ander, net als die (serie)moordenaar ooit deed.
Zo had ik het zelf ook kunnen en willen verwoorden, hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op ma 18 apr 2011 - 20:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Isabella schreef:Maple schreef:Ik ben tegen de doodstraf en wel om twee heel uiteenlopende redenen. Ten eerste omdat ik de doodstraf kwaad met kwaad vergelden vind. Een (serie)moordenaar de doodstraf geven, maakt de persoon die de doodstraf opgelegd heeft en de persoon die de doodstraf uitvoert, eigenlijk geen haar beter, want ook zij beslissen over het leven van een ander, net als die (serie)moordenaar ooit deed.
Zo had ik het zelf ook kunnen en willen verwoorden, hier ben ik het ook helemaal mee eens.
+1
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Shisha schreef:Merai schreef:Ik ben absoluut tegen de doodstraf. En dit eigenlijk om de simpele reden dat ik vind dat iemand die zoiets gruwelijks heeft gedaan dat hij daarvoor in aanmerking zou komen beter zijn hele leven kan lijden in een gevangenis, ik geloof dat dat veel zwaarder is.
+1
Vooral in het buitenland lijkt het mij een hel om de rest van je leven in de gevangenis te zitten. Geen prettig leven lijkt mij.
Eens, ik ben ook tegen de doodstraf. Ik vind dat levenslang is sommige gevallen echt weleens levenslang mag zijn en niet 'maar' 20 jaar
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Twellie schreef:In tegenstelling tot de meeste mensen in dit topic ben ik voorstander van de doodstraf. Ik vind dat sommige mensen het recht om te leven verspeeld hebben na het plegen van bepaalde feiten. Bijvoorbeeld mensen als Robert M. of sadistische moordenaars die letterlijk levens vernietigd hebben en ook de nabestaanden tekenen voor het leven.
Ik ben het met je eens.
Gast- Gast
smooch schreef:Isabella schreef:Maple schreef:Ik ben tegen de doodstraf en wel om twee heel uiteenlopende redenen. Ten eerste omdat ik de doodstraf kwaad met kwaad vergelden vind. Een (serie)moordenaar de doodstraf geven, maakt de persoon die de doodstraf opgelegd heeft en de persoon die de doodstraf uitvoert, eigenlijk geen haar beter, want ook zij beslissen over het leven van een ander, net als die (serie)moordenaar ooit deed.
+1
Helemaal mee eens! Daarnaast vind ik het gevaar van een foutje toch ook wel heel ernstig.
Er werd gezegd dat het geven van de doodstraf anders is, dan een moord plegen. Dit vind ik dus niet. De moordenaar had misschien ook wel een (in zijn/haar ogen) een goede reden om een moord te plegen.
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Chipp aan wat voor goede reden denk je dan?
Wanneer iemand een familielid van jou vermoord of verkracht heeft, kan ik wel begrijpen dat je die persoon het leven niet meer gunt. De veroordeelde moordenaar heeft dan dus een reden om te moorden, (de moord op een dierbare). In de rechtbank wordt hij "vermoord" om dezelfde reden, een moord op een ander. Alleen nu zijn er 20 jaar aan procedures aan vooraf gegaan.
Dit betekent niet dat ik dat een goede reden zou vinden, ik vind dat er nooit een goede reden is voor moord. Dus ook niet als gerechtelijke straf.
Gast- Gast
Niemand heeft een reden te beslissen over andermans leven.Chipp schreef:Dolcis_ schreef:Chipp aan wat voor goede reden denk je dan?
Wanneer iemand een familielid van jou vermoord of verkracht heeft, kan ik wel begrijpen dat je die persoon het leven niet meer gunt. De veroordeelde moordenaar heeft dan dus een reden om te moorden, (de moord op een dierbare). In de rechtbank wordt hij "vermoord" om dezelfde reden, een moord op een ander. Alleen nu zijn er 20 jaar aan procedures aan vooraf gegaan.
Dit betekent niet dat ik dat een goede reden zou vinden, ik vind dat er nooit een goede reden is voor moord. Dus ook niet als gerechtelijke straf.
Gast- Gast
Maple schreef:Niemand heeft een reden te beslissen over andermans leven.Chipp schreef:Dolcis_ schreef:Chipp aan wat voor goede reden denk je dan?
Dit bedoel ik ook. Er werd alleen gezegd, dat de doodstraf voltrekken anders is dan een moord plegen. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Gast- Gast
Nouja, ik ben het er wel mee eens in de zin dat de doodstraf legaal gebeurt, en dat de doodstraf voltrokken wordt als vonnis, na een proces waarin de zaak hopelijk goed onderzocht is, opgeleg door een rechter/jury die bevoegd is om dergelijke straffen op te leggen. En al die rechten en bevoegdheden heeft een doorsnee moordenaar natuurlijk niet, die neemt het recht in eigen hand. Dus in dat opzich vind ik het natuurlijk wel heel wat anders.Chipp schreef:Maple schreef:Niemand heeft een reden te beslissen over andermans leven.Chipp schreef:Dolcis_ schreef:Chipp aan wat voor goede reden denk je dan?
Dit bedoel ik ook. Er werd alleen gezegd, dat de doodstraf voltrekken anders is dan een moord plegen. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Maar verder ben ik het wel met je eens hoor. Beslissen over andermans leven vind ik in geen enkel geval goed. Niet dat een schuldige nog veel rechten heeft in mijn ogen na het plegen van bepaalde feiten, maar helaas worden er teveel fouten bij gemaakt en worden er nog altijd onschuldige mensen ter dood veroordeeld.
Laatst aangepast door Maple op za 19 maa 2011 - 21:15; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : even een schandaaalige spelfout eruit gehaald *oepss*)
Gast- Gast
Absoluut tegen. Ik vind niet dat je als regering een mens mag straffen met de dood. Dat is gewoon niet te rechtvaardigen. Plus dat er veel mensen onterecht de dood in gejaagd worden. Iets wat gewoon niet tegen te houden is, dus des te belangrijker dat de doodstraf afgeschaft wordt.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: