Nav. kledingsetje maat 50. Een vragenlijstje
+11
Fiwen
sheila123
Bruintje Beer
Pussycat
Lindsya
pantuf
Annie24
Flip Fluitketel
M@niek
Liadan
Ezzer
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nav. kledingsetje maat 50. Een vragenlijstje
Hoihoi,
Een paar vraagjes nav het topic kledingsetje maat 50.
Ik heb namelijk echt geen idee of ik er beter aan doe om kleertjes in maat 50 of in 56 te kopen. (tis natuurlijk altijd afhankelijk of je een grote of kleine baby krijgt)
Welke maat had je het meeste aangeschaft?
Welke maat had je kindje het eerst aan?
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte?
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen?
We gaan er een beetje vanuit dat het een 'grote' baby wordt, vriendlief was bijna 10 pond bij de geboorte en de kleine loopt nu ook al voor op groei. Al wil dat natuurlijk nog geen garantie voor een groot kindje geven!
Een paar vraagjes nav het topic kledingsetje maat 50.
Ik heb namelijk echt geen idee of ik er beter aan doe om kleertjes in maat 50 of in 56 te kopen. (tis natuurlijk altijd afhankelijk of je een grote of kleine baby krijgt)
We gaan er een beetje vanuit dat het een 'grote' baby wordt, vriendlief was bijna 10 pond bij de geboorte en de kleine loopt nu ook al voor op groei. Al wil dat natuurlijk nog geen garantie voor een groot kindje geven!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Re: Nav. kledingsetje maat 50. Een vragenlijstje
Welke maat had je het meeste aangeschaft? Veel in maat 50/56 en 56.
Welke maat had je kindje het eerst aan? Eerst maat 50 en 50/56.
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 52 cm en 3490 gram.
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? Maat 50 heeft ze 2 weken aan gekund.
Welke maat had je kindje het eerst aan? Eerst maat 50 en 50/56.
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 52 cm en 3490 gram.
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? Maat 50 heeft ze 2 weken aan gekund.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
- combinatiemaat 50/56 en 56.
- maat 50
- 49 cm lang en 3500 gram
- ze pastte al heel snel niet meer in maat 50, ik denk dat ze die kleertjes een week of 2 aan heeft gehad. Bij de controle met 4 weken op het CB was ze ook al 54 cm lang.
- combinatiemaat 50/56 en 56.
- maat 50
- 49 cm lang en 3500 gram
- ze pastte al heel snel niet meer in maat 50, ik denk dat ze die kleertjes een week of 2 aan heeft gehad. Bij de controle met 4 weken op het CB was ze ook al 54 cm lang.
Gast- Gast
Welke maat had je het meeste aangeschaft? 56
Welke maat had je kindje het eerst aan? 50
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 50 cm, 3270 gram
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? 4 weken ongeveer
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 50 cm, 3270 gram
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? 4 weken ongeveer
Gast- Gast
Welke maat had je het meeste aangeschaft? 50/56
Welke maat had je kindje het eerst aan? maat 44, hebben we bij moeten kopen.
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 46 cm en 2500 gram
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? maat 44 1,5 maand maat 50/56 tot 5 maanden.
Welke maat had je kindje het eerst aan? maat 44, hebben we bij moeten kopen.
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 46 cm en 2500 gram
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? maat 44 1,5 maand maat 50/56 tot 5 maanden.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Welke maat had je het meeste aangeschaft? maatje 50/56
Welke maat had je kindje het eerst aan? maat 50
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 3040gr en 50cm
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? maat 50 week of 3/4. Maat 56 wordt nu te klein en zit ze sinds 2 weken in maat 62 toen was ze ruim 4maanden.
Welke maat had je kindje het eerst aan? maat 50
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 3040gr en 50cm
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? maat 50 week of 3/4. Maat 56 wordt nu te klein en zit ze sinds 2 weken in maat 62 toen was ze ruim 4maanden.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Maat 50 en 56, maar achteraf gezien maatjes 50 die best groot vielen.
Zijn 1e pakje was een Nijntje pakje in maat 50. Eigenlijk hadden we speciaal een pakje gekocht, maar dat was een 50/56 en daar verzoop hij dus in. Het Nijntje pakje zat voor nood in de ziekenhuistas, maar viel kleiner, dus werd het uiteindelijk dat pakje. De dag na de geboorte is familie nog maatje 44 gaan kopen omdat hij zo klein was en we alles in maatje 50 om moesten slaan (vinden wij niet mooi, ik ga zelf ook niet in te grote kleding lopen)
Hij was 2675gram en 48cm
Hij heeft 2 weken in maat 44 gezeten en toen zijn we over gegaan op maatje 50 van Noppies omdat dit smal valt. (kom ik weer met m'n Noppies, sorry meiden ) Hij draagt nu nog steeds maatje 50. Noppies zit nu mooi, maar inmiddels kan hij maatjes 50 van andere winkels/merken ook aan en hoeven we deze niet meer om te slaan. Hij is morgen 6 weken.
Dat klopt; ons kindje werd met de groeiecho nog geschat op 3500gram door de vk. Toen hij eruit kwam was hij mooi 'maar' 2675gram. Dat scheelde dus nogal
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Welke maat had je het meeste aangeschaft? 50/56 en 56
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 3370 gram en 50 cm
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? 50 een week of 2, toen 50/56. Dat heeft ze best lang aangehad. 62 was ze zo uit en in 68 heeft ze een dik half jaar gezeten.
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 3370 gram en 50 cm
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? 50 een week of 2, toen 50/56. Dat heeft ze best lang aangehad. 62 was ze zo uit en in 68 heeft ze een dik half jaar gezeten.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ezzer schreef:
Welke maat had je het meeste aangeschaft? 56
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 53 cm en 3275 gram
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? maat 50 4 weken en maat 56 3 maanden geloof ik
Gast- Gast
Welke maat had je het meeste aangeschaft? maat 56
Welke maat had je kindje het eerst aan? maat 44
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? ze hebben niet gemeten hoe lang hij was maar hij woog 2830 gram
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? twee weken en toen ging die naar maat 50 en daar heeft die twee maandjes ongeveer ingezeten
Welke maat had je kindje het eerst aan? maat 44
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? ze hebben niet gemeten hoe lang hij was maar hij woog 2830 gram
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? twee weken en toen ging die naar maat 50 en daar heeft die twee maandjes ongeveer ingezeten
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Welke maat had je het meeste aangeschaft? Maat 50/56 & 56
Welke maat had je kindje het eerst aan? Maat 50, maar sommige 56 paste ook wel.
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 48 cm en 3640 gram.Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? Ik had 2 pakjes maat 50 en 1 kan ze echt niet meer aan en die andere nog wel. Maar maat 62 past ze sommige dingen ook al wel van. En andere maat 56 zit weer te klein Het is allemaal passen en meten met al die kleren. Het ene valt groot en het andere weer te klein.
Oow en onze baby werd tijdens de echo's geschat tussen de 2500 en de 4500 gram
Dat had ik ook nog wel kunnen inschatten haha.
Welke maat had je kindje het eerst aan? Maat 50, maar sommige 56 paste ook wel.
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? 48 cm en 3640 gram.Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? Ik had 2 pakjes maat 50 en 1 kan ze echt niet meer aan en die andere nog wel. Maar maat 62 past ze sommige dingen ook al wel van. En andere maat 56 zit weer te klein Het is allemaal passen en meten met al die kleren. Het ene valt groot en het andere weer te klein.
Oow en onze baby werd tijdens de echo's geschat tussen de 2500 en de 4500 gram
Dat had ik ook nog wel kunnen inschatten haha.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik denk dat ik ook maar kleertjes maatje 50 moet gaan aanschaffen als ik ze niet krijg... Ik heb nu 56, 1 of 2 setjes, maar bijna alle kleintjes bij jullie zijn begonnen met maat 50. Ik dacht echt dat dat te klein zou zijn maar valt dus wel mee!
Gast- Gast
Bazyle schreef:Ik denk dat ik ook maar kleertjes maatje 50 moet gaan aanschaffen als ik ze niet krijg... Ik heb nu 56, 1 of 2 setjes, maar bijna alle kleintjes bij jullie zijn begonnen met maat 50. Ik dacht echt dat dat te klein zou zijn maar valt dus wel mee!
Nou als jij een baby van 8 of 9 pond krijgt dan heb jij geen maat 50 nodig hoor.
En als ik geen maat 50 had gekocht dan had ik mij ook prima gered, dus nodig is het zeker niet.
Tenzij je zeker weet dat jou baby 6 pond gaat zijn ofzo.
En als je baby alsnog klein schijnt te zijn kun je altijd bij kopen toch?
Ik zou in ieder geval zeker maar 1 of 2 in 50 kopen als je het echt wilt.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
In maat 50 heb ik wel een en ander, maar ik vind het er groot uit zien (merk Name- it).
Ga in elk geval nog wel iets kopen in maat 44, de kans dat ze klein zijn is vrij groot natuurlijk...
Ga in elk geval nog wel iets kopen in maat 44, de kans dat ze klein zijn is vrij groot natuurlijk...
Gast- Gast
Welke maat had je het meeste aangeschaft? Maat 50/56
Welke maat had je kindje het eerst aan?maat 50
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? Ze was 3115 gram en 51 cm
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? Maat 50 heeft ze zeker 3/4 weken aan gehad. Maat 56 zeker wel 2 maanden
Welke maat had je kindje het eerst aan?maat 50
Wat was de lengte en het gewicht van je baby bij de geboorte? Ze was 3115 gram en 51 cm
Hoelang heeft hij/zij die maat gedragen? Maat 50 heeft ze zeker 3/4 weken aan gehad. Maat 56 zeker wel 2 maanden
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Hier hebben we het meeste aangeschaft in maat 50/56. Had niet 1 pakje in maat 50. gelukkig maar want de kleine meid woog 8,5 pond bij de geboorte en kon gelijk maatje 50/56 aan. Ik had een setje van de Hema die vallen volgens mij wat groter.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Meeste aangeschaft: 50/56
1e pakje: rompertje maat 50 en pakje 3 maanden van petit bateau (valt heel klein)
Lengte en gewicht bij geboorte: 52 cm en 3635 gram
Hoe lang aan gehad: maat 50 alleen de eerste week en 56 ongeveer 2 maanden
1e pakje: rompertje maat 50 en pakje 3 maanden van petit bateau (valt heel klein)
Lengte en gewicht bij geboorte: 52 cm en 3635 gram
Hoe lang aan gehad: maat 50 alleen de eerste week en 56 ongeveer 2 maanden
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pussycat schreef:Bazyle schreef:Ik denk dat ik ook maar kleertjes maatje 50 moet gaan aanschaffen als ik ze niet krijg... Ik heb nu 56, 1 of 2 setjes, maar bijna alle kleintjes bij jullie zijn begonnen met maat 50. Ik dacht echt dat dat te klein zou zijn maar valt dus wel mee!
Nou als jij een baby van 8 of 9 pond krijgt dan heb jij geen maat 50 nodig hoor.
En als ik geen maat 50 had gekocht dan had ik mij ook prima gered, dus nodig is het zeker niet.
We zijn allebei niet zo groot, dus ik verwacht geen reuze baby Maar je hebt wel gelijk inderdaad, kopen kan later altijd nog. Ik weet ook niet zo goed of ik kan vertrouwen op wat de verloskundige inschat qua geboortegewicht. Eerst maar is de komende 6,5 maand afwachten haha, nog tijd genoeg.
Gast- Gast
Hoe groot je kindje wordt/ is hangt meer af van de kwaliteit/ grootte van je placenta als je eigen geboortegewicht.Bazyle schreef:Pussycat schreef:Bazyle schreef:Ik denk dat ik ook maar kleertjes maatje 50 moet gaan aanschaffen als ik ze niet krijg... Ik heb nu 56, 1 of 2 setjes, maar bijna alle kleintjes bij jullie zijn begonnen met maat 50. Ik dacht echt dat dat te klein zou zijn maar valt dus wel mee!
We zijn allebei niet zo groot, dus ik verwacht geen reuze baby Maar je hebt wel gelijk inderdaad, kopen kan later altijd nog. Ik weet ook niet zo goed of ik kan vertrouwen op wat de verloskundige inschat qua geboortegewicht. Eerst maar is de komende 6,5 maand afwachten haha, nog tijd genoeg.
Vriendin van mij is een flinke meid en haar man is ongeveer 2 meter en ook heel erg stevig, maar die krijgt hele kleine kindjes omdat haar placenta iedere keer niet helemaal goed is.
Gast- Gast
Maar BA, ik zie mezelf ook geen 9 ponder krijgen... Ik ben maar 1,67 groot, dan scheur ik van boven tot onder uit! Poeh nu krijg ik het van de gedachte al benauwd!
Gast- Gast
De oudste woog 3750, ik weet niet hoe lang ze was (werd niet gemeten). Ze kon direct maat 50/56 aan (van de Hema). 56 heeft ze volgens mij wel 2 maanden aangehad.
De jongste was al 56 cm toen hij werd geboren en woog 4250. Hij kon direct 56 aan, maar we hadden ook wat 50/56, dat ging de eerste week/twee weken ook nog net. Na twee maanden droeg hij maat 68.
(En sinds een paar weken al maat 80, onze lange reus)
De jongste was al 56 cm toen hij werd geboren en woog 4250. Hij kon direct 56 aan, maar we hadden ook wat 50/56, dat ging de eerste week/twee weken ook nog net. Na twee maanden droeg hij maat 68.
(En sinds een paar weken al maat 80, onze lange reus)
Gast- Gast
Het zou in theorie kunnen hoor. Maar dat houden ze echt wel in de gaten hoorBazyle schreef:Maar BA, ik zie mezelf ook geen 9 ponder krijgen... Ik ben maar 1,67 groot, dan scheur ik van boven tot onder uit! Poeh nu krijg ik het van de gedachte al benauwd!
Gast- Gast
@Bazyle, om je even uit de droom te helpen, een kennis van mij, 1.65 schat ik haar, heeft echt een heel mooi slank figuur. qua kleding zit ze op maatje 36 denk ik, die kreeg echt een kindje van 51 cm van 4800 gram!!
mijn tante, een vrouw met kledingmaat 54 en mijn oom een beer van een vent, kregen een zoontje, 46 cm en net 6 pond. je eigen lichaam en figuur zegt dus erg weinig!
mijn tante, een vrouw met kledingmaat 54 en mijn oom een beer van een vent, kregen een zoontje, 46 cm en net 6 pond. je eigen lichaam en figuur zegt dus erg weinig!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Owjee... Bedankt Pien! Haha ik moet me er maar niet te druk om maken, en afwachten wat ze tegen die tijd zeggen. Hij moet er toch uit he.
Gast- Gast
dat is ook echt de enige juiste gedachte Bazyle... hij of zij komt er echt wel uit, ongeacht of hij/zij 6 of 9 pond is!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Unisex kledingsetje maat 50
» Name it mini maat 98 of name it kids maat 98-104???
» Hou oud... (vragenlijstje)
» Het €€€ vragenlijstje 'op de dam'
» Vragenlijstje
» Name it mini maat 98 of name it kids maat 98-104???
» Hou oud... (vragenlijstje)
» Het €€€ vragenlijstje 'op de dam'
» Vragenlijstje
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: