Voor de treinreizigers; irritante bedelende muzikanten
+16
Niekske
loura
RYW
Zwerver
Lejow
BJA
rapa nui
May
Lindsya
Caramba
Blond
VeryCherry
Butterfly78
Makamba
Susan
Sterre
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Voor de treinreizigers; irritante bedelende muzikanten
Hahaha ik moest echt twee keer lezen voordat ik door had dat jullie iets anders zeiden!
Gast- Gast
Dat noem je humor voor de oplettende mens.
Gast- Gast
Hier staan ze elke dag bij het winkelcentrum. Als je dan net de winkels uit ben gelopen staan hun gelijk met een bekertje klaar om geld te ontvangen. Ik geef echt niet elke keer geld als ik uit de winkels komt.
Als ze in de trein spelen en met dat bakje langs gaan zou ik ook niet elke keer geld geven.
Als ze in de trein spelen en met dat bakje langs gaan zou ik ook niet elke keer geld geven.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Op het traject waar ik reis ben ik ze nog nooit tegen gekomen. Ik zou het overigens ook uitermate irritant vinden!
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Irritant? Ja, misschien als ik heel chagrijnig ben. Iets geven? Niet altijd, alleen als ik wat centen kan missen. Ik voel me niet verplicht, maar wel gelukkig dat ik dit niet zelf hoef te doen.
En respect, zeker. Ga er maar eens staan als je denkt dat dit je enige mogelijkheid is om aan geld te komen en eten te kunnen kopen.
Het breekt mijn hart, en ik voel me serieus heel k.ut als ik iemand met een daklozenkrant of muziekinstrument voorbij loop zonder wat te geven. En ik vind het ook heel erg dat er mensen zijn die hard oordelen over de personen die zo hun geld proberen te "verzamelen" En ja.. Ben niet naïef, ik weet dat er tussen zitten die het prima redden zonder 'bedelen'
Dan maar goody two shoes, ik geef liever mijn allerlaatste euro aan iemand die kapot gaat van de honger ( er vanuit gaande dat dat zo is ), dan dat ik lekker nog even een AH To Go broodje scoor.
En respect, zeker. Ga er maar eens staan als je denkt dat dit je enige mogelijkheid is om aan geld te komen en eten te kunnen kopen.
Het breekt mijn hart, en ik voel me serieus heel k.ut als ik iemand met een daklozenkrant of muziekinstrument voorbij loop zonder wat te geven. En ik vind het ook heel erg dat er mensen zijn die hard oordelen over de personen die zo hun geld proberen te "verzamelen" En ja.. Ben niet naïef, ik weet dat er tussen zitten die het prima redden zonder 'bedelen'
Dan maar goody two shoes, ik geef liever mijn allerlaatste euro aan iemand die kapot gaat van de honger ( er vanuit gaande dat dat zo is ), dan dat ik lekker nog even een AH To Go broodje scoor.
Gast- Gast
Het hangt er een beetje vanaf in wat voor bui ik ben of ik iets geef of niet. En ik denk dat je je soms ook niet moet verkijken op de bedragen die ze ophalen. Inderdaad op een leuk terras in Keulen waar best wel een goede straatartiest optrad en als je dan kijkt bij hoeveel terrassen hij langs loopt en wie er wat in gooien. En als dan dan bv. een euro per persoon is dan verdien ik minder op een dag.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Best wel lef hebben als je in de trein op je accordeon komt spelen.
Ik ken die mensen wel, maar ik zie ze alleen in de parkeergarages bij mij in de staat. Ze staan dan bij de betaalautomaat.
Ik ken die mensen wel, maar ik zie ze alleen in de parkeergarages bij mij in de staat. Ze staan dan bij de betaalautomaat.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Tea-Leaf schreef:Irritant? Ja, misschien als ik heel chagrijnig ben. Iets geven? Niet altijd, alleen als ik wat centen kan missen. Ik voel me niet verplicht, maar wel gelukkig dat ik dit niet zelf hoef te doen.
Daklozenkrant? Hier stond altijd iemand bij een winkel vlakbij die gewoon een dak boven zijn hoofd had hoor. Sterker nog, hij kwam op zijn brommer 'naar het werk'. Ik vind het eerlijk gezegd soms wel vervelend, die daklozen bij de ingang van elke winkel. Schept een soort verplichting om uberhaupt al gedag te gaan zeggen al doe ik het nooit. Ik heb ook nog nooit een krant gekocht. Ik zeg niet dat je naief bent maar van de ene weet ik dat hij wel een dak heeft, van de ander ziek je dat ze zwaar verslaafd is etc. Ik zie die krant niet als een oplossing maar eerder als het in stand houden van een probleem. Zwervers, in de trein of op straat geef ik niets. Ten eerste is het verboden, ten tweede ga ik niet mijn portomonee erbij pakken. Natuurlijk zullen er rotverhalen tussen zitten maar die kunnen beter op een andere manier hulp zoeken.
In de trein kan ik me wel ergeren aan mensen die hun tas op een zitplaats zetten als het onwijs druk is. En dan van je verwachten dat je eerst vriendelijk vraagt of je daar kunt zitten. Maar gelukkig reis ik erg weinig tijdens de spits . Qua tram heb ik altijd zitplek gelukkig haha.
Oh ik vind het ook vervelend als mensen gaan praten in de stiltecoupe. Gaan ze daar met hun kinderen zitten, of aan de telefoon. Zelfs een keer een vrouw die een heel gesprek met haar hond moest voeren...?
Gast- Gast
Ik heb het in Nederland nog nooit meegemaakt, in Spanje wel. Zit je in een overvolle trein naar Barcelona komt er ineens een bandje de trein in (met o.a. een accordeon).
Van mij krijgen ze niks, ik heb immers niet om die muziek gevraagd.
Ik kijk altijd net even de andere kant uit ofzo, als ik een mp3 speler bij zou hebben zou ik die harder zetten denk ik.
Van mij krijgen ze niks, ik heb immers niet om die muziek gevraagd.
Ik kijk altijd net even de andere kant uit ofzo, als ik een mp3 speler bij zou hebben zou ik die harder zetten denk ik.
Gast- Gast
Wat ik in Spanje bloed irritant vond is dat als je 's avonds zit te eten er van die kleine mannetjes langs komen die tig van die sleutelhangertjes op je tafel gooien met een briefje erbij. Dat ze doof zijn, weinig geld, nou noem het allemaal maar op wat voor zieligs. Als je die sleutelhangertjes aanraakt ben je zo ongeveer 'verplicht' ze te kopen..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
+1Lejow schreef:Wat ik in Spanje bloed irritant vond is dat als je 's avonds zit te eten er van die kleine mannetjes langs komen die tig van die sleutelhangertjes op je tafel gooien met een briefje erbij. Dat ze doof zijn, weinig geld, nou noem het allemaal maar op wat voor zieligs. Als je die sleutelhangertjes aanraakt ben je zo ongeveer 'verplicht' ze te kopen..
In parijs zitten ze op straat met een dier! Ook met een briefje dat ze dakloos zijn etc
Konijnen, honden, katten...heb toen heel veel dieren gezien
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan me nooit zo ergeren aan die straatmuzikanten. Die mensen staan ook gewoon te 'werken'. Ook irriteer ik me niet zo snel aan zwerfers. Als ze me om een sigaretje vragen dan geef ik die ook wel eens. Ik maak ook wel eens een praatje met ze. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Gast- Gast
Razz88 schreef:Ik kan me nooit zo ergeren aan die straatmuzikanten. Die mensen staan ook gewoon te 'werken'. Ook irriteer ik me niet zo snel aan zwerfers. Als ze me om een sigaretje vragen dan geef ik die ook wel eens. Ik maak ook wel eens een praatje met ze. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Nee, maar dat vind ik net wat anders.
Er zijn genoeg mensen die zich niet opdringen en gewoon 'normaal' doen.
Zodra mensen zich op gaan dringen vind ik het wel heel erg irritant worden.
Gast- Gast
Birgit schreef:Razz88 schreef:Ik kan me nooit zo ergeren aan die straatmuzikanten. Die mensen staan ook gewoon te 'werken'. Ook irriteer ik me niet zo snel aan zwerfers. Als ze me om een sigaretje vragen dan geef ik die ook wel eens. Ik maak ook wel eens een praatje met ze. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Nouja dan gun ik ze nog wel een blik waardig en vertel ik ze dat ik geen interesse heb, of ze niets geef of iets dergelijks. Ik loop er dan niet langs alsof ik ze niet zie, zoals ik wel vaak mensen zie doen.
Gast- Gast
Razz88 schreef:Birgit schreef:Razz88 schreef:Ik kan me nooit zo ergeren aan die straatmuzikanten. Die mensen staan ook gewoon te 'werken'. Ook irriteer ik me niet zo snel aan zwerfers. Als ze me om een sigaretje vragen dan geef ik die ook wel eens. Ik maak ook wel eens een praatje met ze. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Nouja dan gun ik ze nog wel een blik waardig en vertel ik ze dat ik geen interesse heb, of ze niets geef of iets dergelijks. Ik loop er dan niet langs alsof ik ze niet zie, zoals ik wel vaak mensen zie doen.
Hier ben ik het mee eens.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Razz88 schreef:Birgit schreef:Razz88 schreef:Ik kan me nooit zo ergeren aan die straatmuzikanten. Die mensen staan ook gewoon te 'werken'. Ook irriteer ik me niet zo snel aan zwerfers. Als ze me om een sigaretje vragen dan geef ik die ook wel eens. Ik maak ook wel eens een praatje met ze. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Hier ben ik het mee eens.
Ik weet niet of iemand weleens in Utrecht langs de Hema loopt, maar daar staat 9 van de 10 keer een dakloze en die is zó agressief! Hij duwt je de krant zo ongeveer in je gezicht en ik zie regelmatig dat hij boos wordt als mensen niks kopen. Ik loop altijd in een grote boog om hem heen als dat mogelijk is. Ik krijg echt de kriebels van deze meneer. Hij heeft ook weleens aan mijn dochter gezeten toen ze bij me in de draagdoek zat. Dat vond ik écht heel naar!
Gast- Gast
Ik heb het 1 keer meegemaakt in de trein en toen heb ik netjes nee geschudt en niks gegeven. Ik vind het eigenlijk alleen maar irritant. Net zo irritant dat als je op een terras zit en je verplicht muziek moet luisteren van muziekanten. Dat maak ik dan weer vaak mee in de zomer en heeel soms als ik het wel echt leuke muziek vind dan geef ik iets maar meestal niks.
Wat ik ook stom vind is dat blinden langs komen als je ergens zit en ze zn speeltje geven met een briefje en dat als ze dan terug komen, je dat speeltje moeten kopen uit medelijden. Dat doe ik echt nooit.
Ow en nog iets de daklozen krant voor de supermarkten geef ik nooit iets en ook de zigeunerin voor de Aldi niks.. Ook al vind ik die best sneu
Wat ik ook stom vind is dat blinden langs komen als je ergens zit en ze zn speeltje geven met een briefje en dat als ze dan terug komen, je dat speeltje moeten kopen uit medelijden. Dat doe ik echt nooit.
Ow en nog iets de daklozen krant voor de supermarkten geef ik nooit iets en ook de zigeunerin voor de Aldi niks.. Ook al vind ik die best sneu
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Vorige week in Maastricht kwam ik een vrouw tegen met een buggy en een volle boodschappentas. Ze begon tegen mij dat ze geen geld had om te eten (in het Engels) en of ik alsjeblieft iets kon missen voor de 'baby'. Er zat een doek voor de buggy want het regende. Toen ze die doek eraf haalde zag ik gewoon een kind van 5 zitten! Baby..yeah right.
Bij de Albert Heijn bij ons om de hoek staat 5 dagen in de week een hele aardige man die ik 9 van de 10 keer wel geld geef (en ik kom daar vaak). Die man klaagt nooit en is echt super aardig. Hij verkoopt de Daklozenkrant maar ik geef hem altijd gewoon 2 euro en zeg dat ik daar niks voor hoef te hebben. Ook neem ik wel eens gebak of brood voor hem mee uit de winkel.
Bij de Albert Heijn bij ons om de hoek staat 5 dagen in de week een hele aardige man die ik 9 van de 10 keer wel geld geef (en ik kom daar vaak). Die man klaagt nooit en is echt super aardig. Hij verkoopt de Daklozenkrant maar ik geef hem altijd gewoon 2 euro en zeg dat ik daar niks voor hoef te hebben. Ook neem ik wel eens gebak of brood voor hem mee uit de winkel.
Gast- Gast
Ik negeer dat soort mensen meestal... bedelaars sowieso, ga dan in elk geval muziek maken ofzo, gewoon om geld vragen vind ik niet netjes. Toen ik in London woonde, zag ik dat mensen bewust hun kinderen de straat op stuurden om om geld te bedelen. In mijn straat waren dat steeds dezelfde. Na een paar dagen herken je de kinderen en als je dan ziet dat ze toch elke dag andere (en schone!) kleren aanhebben, dus dan liep ik er al helemaal met een boog omheen...
De muzikanten die vaak in de Londonse metro staan kan ik trouwens wel waarderen, maar die kunnen vaak ook echt goed spelen/zingen. Die krijgend an wel wat kleingeld als ik het op zak heb
De muzikanten die vaak in de Londonse metro staan kan ik trouwens wel waarderen, maar die kunnen vaak ook echt goed spelen/zingen. Die krijgend an wel wat kleingeld als ik het op zak heb
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Waar ik me pas wel over stond te verbazen trouwens, was een straatkrantverkoper in Rotterdam. Die man stond daar z'n straatkrantjes te verkopen en aangezien ik het nog een leuk blaadje vind ook (check de horoscopen!) kocht ik er eentje van 'm. En toen ging die man z'n mobieltje af, en hij ging uitgebreid staan bellen met z'n smartphone! Toen dacht ik ook: dakloos, maar wel zo'n dure telefoon? Weird.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Voor de taalschool waarvoor ik soms nog wel eens als freelancer werk staat altijd een zwerver. Hij ziet er ontzettend ongezond en mager uit maar is altijd héél vriendelijk en bedelt ook niet. Ik heb altijd heel erg met hem te doen, vooral in de winter. Naast de taalschool ligt een starbucks en in de winter haalde ik daar elke keer koffie voor mezelf en eentje voor hem zodat ie zich kon warmer. Ook heb ik hem een keer een oude jas van mijn man gegeven die heeft ie de hele winter gedragen dat raakte me zó erg en krijgt hij vaak kleingeld van me. Als ik langsloop zegt hij altijd "Hoi Engel" tegen me. Tis een hele lieve man met een tragisch verleden en daar heb ik dan wel een zwak voor.
Gast- Gast
[quote="mozzarella"]Voor de taalschool waarvoor ik soms nog wel eens als freelancer werk staat altijd een zwerver. Hij ziet er ontzettend ongezond en mager uit maar is altijd héél vriendelijk en bedelt ook niet. Ik heb altijd heel erg met hem te doen, vooral in de winter. Naast de taalschool ligt een starbucks en in de winter haalde ik daar elke keer koffie voor mezelf en eentje voor hem zodat ie zich kon warmer. Ook heb ik hem een keer een oude jas van mijn man gegeven die heeft ie de hele winter gedragen dat raakte me zó erg en krijgt hij vaak kleingeld van me. Als ik langsloop zegt hij altijd "Hoi Engel" tegen me. Tis een hele lieve man met een tragisch verleden en daar heb ik dan wel een zwak voor.[/quote
Wat goed van jou! Zou ik ook eens meer moeten doen
Wat goed van jou! Zou ik ook eens meer moeten doen
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Minneke schreef:
Ik weet niet of iemand weleens in Utrecht langs de Hema loopt, maar daar staat 9 van de 10 keer een dakloze en die is zó agressief! Hij duwt je de krant zo ongeveer in je gezicht en ik zie regelmatig dat hij boos wordt als mensen niks kopen. Ik loop altijd in een grote boog om hem heen als dat mogelijk is. Ik krijg echt de kriebels van deze meneer. Hij heeft ook weleens aan mijn dochter gezeten toen ze bij me in de draagdoek zat. Dat vond ik écht heel naar!
nou voor mij houd hij altijd de deur open maar verder niks. Niet boos of agressief ofzo...
Ik zeg tegen de meeste , die bij winkels staan, wel gewoon gedag, maar ga geen geld geven, om de reden die ZvB noemde..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Ik geef de meneer die op Utrecht Centraal staat altijd iets als ik langskom. Dan koop ik zijn krantje en is hij ook weer blij. Het grote probleem met die krant is namelijk dat niemand het ding wil lezen en alleen maar zo geld geven: oftewel oplage gaat achteruit, is dan niet meer te betalen door stichting en dan houdt het initiatief op.
Op een zondag kwamen wij er om half vijf langs, braaf zijn krantje gekocht en toen vertelde hij ons dat we de eerste waren die dag. En hij stond er al vanaf 's ochtends zeven uur... Maar nog steeds erg vriendelijk en vrolijk...
Op een zondag kwamen wij er om half vijf langs, braaf zijn krantje gekocht en toen vertelde hij ons dat we de eerste waren die dag. En hij stond er al vanaf 's ochtends zeven uur... Maar nog steeds erg vriendelijk en vrolijk...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Caro schreef:Ik geef de meneer die op Utrecht Centraal staat altijd iets als ik langskom. Dan koop ik zijn krantje en is hij ook weer blij. Het grote probleem met die krant is namelijk dat niemand het ding wil lezen en alleen maar zo geld geven: oftewel oplage gaat achteruit, is dan niet meer te betalen door stichting en dan houdt het initiatief op.
Pfff respect hoor! Ik vind die krantjes vies, stom he. Dus ik geef altijd geld ipv dat krantje te kopen. Had er nog niet zo over nagedacht zoals jij nu zegt!
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Irritante reclames?
» Irritante reclames
» Irritante buurman
» Irritante reclame
» Irritante uitspraken
» Irritante reclames
» Irritante buurman
» Irritante reclame
» Irritante uitspraken