Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schelden

+8
Saxy
Shisha
Rapunzel
Primrose
Poisongirl
Blond
Polly
Zora
12 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schelden - Pagina 2 Empty Re: Schelden

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:14

mozzarella schreef:
ABE schreef:Schelden en vloeken zijn twee verschillende dingen, maar ik vloek toch regelmatig met "Kut", "Fuck" en "Goddomme, verdomme, godverdomme".

Als je zegt dat dit twee verschillende dingen zijn dan snap ik niet waarom je alle 5 scheldwoorden onder de noemer vloeken zet nerd

Omdat het naar mijn mening vloeken is en niet schelden. Onder schelden versta ik iets heel anders.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Poisongirl zo 6 maa 2011 - 9:20

Ik wil nog wel eens kut, fock, klotezooi of shit roepen. Kanker of godver(domme) zeg ik echt nooit!! Maar eigenlij vloek/scheld ik zelden.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:22

ABE schreef:
mozzarella schreef:
ABE schreef:Schelden en vloeken zijn twee verschillende dingen, maar ik vloek toch regelmatig met "Kut", "Fuck" en "Goddomme, verdomme, godverdomme".

Als je zegt dat dit twee verschillende dingen zijn dan snap ik niet waarom je alle 5 scheldwoorden onder de noemer vloeken zet nerd

Omdat het naar mijn mening vloeken is en niet schelden. Onder schelden versta ik iets heel anders.

Dan weet jij niet waar het verschil ligt tussen schelden en vloeken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:26

mozzarella schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:

Kennelijk niet dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:42

ABE schreef:
mozzarella schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:

Kennelijk niet dan.

Vloeken is GVD en de naam van Jezus als scheldwoord gebruiken.

Schelen is al het andere.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:55

Jen_ schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:

Kennelijk niet dan.

Dat bedoel ik dus ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:56

ABE schreef:
Jen_ schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:

Kennelijk niet dan.

Dat bedoel ik dus ook.

Juist ja daarom staat godverdomme en fuck en kut in een rijtje onder de noemer vloeken?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:58

mozzarella schreef:
ABE schreef:
Jen_ schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:
ABE schreef:
mozzarella schreef:

Kennelijk niet dan.

Dat bedoel ik dus ook.

Juist ja daarom staat godverdomme en fuck en kut in een rijtje onder de noemer vloeken?

Serieus, ik snap even niet waar je naartoe wilt. nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:58

Ik merk het nerd .

Laat ook maar, niet belangrijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 9:59

Ik gebruik fuck behoorlijk vaak.. Kut (kuthoer, kutwijf, kutzooi) godver en godverdomme ook wel..

En teringlijer zo nu en dan :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 10:00

Ik zeg nooit gvd, dat vind ik echt heel naar, ook als iemand anders het zegt. Komt door mijn opvoeding. Soms zeg ik wel eens sjezussss, als mijn moeder dat hoort wordt ze boos, maar dan zeg ik: ik zei geen jezus, maar sjezus, haha heel kinderachtig... Als iemand vloekt met Gvd, dan moet ik wel zeggen dat ik dat echt heel slecht trek. Best vreemd, want dat komt dus echt alleen maar door mijn opvoeding...

Verder scheld ik wel eens met kut of shit, maar dat vind ik totaal niet shockerend ofzo, soms moet je ook gewoon even je frustratie eruit kunnen gooien.

Met kanker zou ik dan weer niet schelden, omdat mijn halve familie dat heeft of heeft gehad. Daar zit voor mij gewoon een hele zware lading aan... Maar tyfus en tering kan dan weer wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 10:00

mozzarella schreef:Ik merk het nerd .

Ik heb mijn dag niet vandaag, denk ik. Morgen doen we een nieuwe poging. :P

Gast
Gast

Bericht  Primrose zo 6 maa 2011 - 10:01

Ik vloek en of scheld eigenlijk best veel. Als ik mn best doe, dan kan ik zo minderen. Deed ik vorig jaar ook, ik dacht kom ik ga me netjes gedragen (werk in de kinderopvang, weliswaar op een babygroep, maar toch), blijkt dat mijn collega ook best af en toe vloekt. En ik ben zon nerdje die echt heel snel dingen overneemt, dus dan doe ik 'vrolijk' mee. De echte scheldwoorden probeer ik voor me te houden, maar als ik bijvoorbeeld een keer keihard mn kop stoot dan zal ik niet verdikkie zeggen. Meestal zeg ik wel kaa uu tee als ik kut zeg, of merde en scheisse ofzo. Maar ik heb nogal een breed assortiment.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 10:03

Ik kan aardig schelden, vloeken doe ik nooit.

Schelden doe ik met shit, kut, klote, tering, tyfus, hoerenzooi, fuck, etc.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 13:05

Mijn vriend heeft me een uurtje geleden een kutwijf genoemd. Hij was ladderzat ( carnaval ), maar hij krijgt morgen echt gigantisch de wind van voren.

En daarna komt er een silent treatment totdat hij oprecht sorry zegt. Daaaaag, ik pik dit niet van iemand, zeker niet van mijn vriend, helemaal niet als hij dronken is en sowieso... als t onterecht is. Ik deed namelijk niks, ik zei alleen "loop nou voorzichtig, gaat het wel? Ga even op de stoep lopen, ik zie fietsers aankomen en je loopt nogal heen en weer"

Cry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 17:27

Schelden doe ik niet zoveel, en mij zul je niet zo snel godverdomme of jezus ofzo horen zeggen. Ik woon in een gebied wat besgt wel gelovig is en veel van mijn vrienden zijn gelovig dusja..
Verder gebruik ik wel regalmatig shit, maar dat vind ik niet echt schelden..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 19:28

Reva schreef:Ik ben vooral van het godver, kut of schijt(zooi). Shit Maar plak meestal een heel rijtje achter elkaar. Volgens mij scheld ik behoorlijk veel. Tijdens mijn werk scheld ik echter nooit nooit nooit.

Ik ook. Maar als mensen gaan schelden met kanker vind ik gewoon echt niet kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 19:29

mozzarella schreef:Ik merk het nerd .

hahaha..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 20:01

Dolcis_ schreef:
Reva schreef:Ik ben vooral van het godver, kut of schijt(zooi). Shit Maar plak meestal een heel rijtje achter elkaar. Volgens mij scheld ik behoorlijk veel. Tijdens mijn werk scheld ik echter nooit nooit nooit.

Ik ook. Maar als mensen gaan schelden met kanker vind ik gewoon echt niet kunnen.
Met kanker schelden vind ik echt heel akelig, ook als mensen 'kk' schrijven ofzo (zie je wel eens bij 16jarige jochies) ik word daar echt naar van.

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel zo 6 maa 2011 - 20:28

Ik vind kanker écht niet kunnen. Met godverdomme heb ik ook moeite omdat ik ben opgevoed met de regel dat dat absoluut niet kan. Maar als ik de betekenis van dat woord probeer te ontrafelen staat er eigenlijk: God verdoem mij. Dat is dus helemaal geen belediging voor God, maar een vraag van jou aan hem om jou te straffen voor je daden! Eigenlijk valt het dus best mee. Al is het niet heel slim om straffen te vragen aan God.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 20:30

Storm schreef:
Dolcis_ schreef:

Met kanker schelden vind ik echt heel akelig, ook als mensen 'kk' schrijven ofzo (zie je wel eens bij 16jarige jochies) ik word daar echt naar van.

Dat zie ik ook wel eens op hyves bij de krabbel staan. Krijg daar ook echt de kriebels van.

Gast
Gast

Bericht  Shisha zo 6 maa 2011 - 21:00

Ik gebruik wel eens een shit of een kut en dat is maar zelden. Ik naai mijzelf meestal niet zo snel op dus als iets niet wil lukken dan ga ik wel wat anders doen.
Mijn vriend is een stukje erger. Als hij aan het gamen is hoor ik constant: "AAAh nee! Kutzooi! Kutgame! Ga dood! Wat een poepzooi!" etc....
En dat iedere keer weer. En maar blijven zeggen dat hij het wel een leuke game vindt.
Question
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Saxy zo 6 maa 2011 - 21:04

Ik ben ook een juf, maar ik ben echt geen heilige. Op mijn werk scheld ik nooit, maar als ik keihard mijn teen stoot, of ik laat een volle kom soep over mijn houten vloer vallen, dan scheld ik toch echt wel even hoor. Kut, shit, klotezooi... dat soort woorden. Ik vloek inderdaad ook nooit, nou ja, heeeeel soms misschien.
Ook gebruik ik nooit het woord kanker, want ik vind dat ook niet kunnen. Ik vind het niet zozeer 'niet kunnen' omdat je niet met ziektes moet schelden (want dan kan je ook geen tering en tyfus zeggen), maar ik vind het niet kunnen omdat ik het een tikkeltje asociaal vind.

Wat ik overigens altijd wel interessant vind, is dat de mensen zoals in OhOhCherso/Tirol constant schelden met kanker dit en kanker dat. Veel mensen vallen hier gigantisch over, omdat het echt niet kan, schelden met die ziekte. Ik vind het gewoon asociaal/tokkie-achtig staan. Ik denk dat het voor hen net zo'n uitroep is als KUT dat voor ons is. Ik neem toch aan dat zij niet wensen dat iemand kanker krijgt.
Saxy
Saxy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:05

Ik scheld zelf, maar als ik andere mensen hoor schelden, en dan vooral in een voorbeeldfunctie of op tv, vind ik dat zoooo leliljk klinken. Als mensen in een tv-programma gvd zeggen, vind ik dat al niet kunnen bijvoorbeeld. Terwijl ik daar zelf ook wel mee vloek.
Een beetje schijnheilig dus misschien...
Ik probeer er wel om te denken, zeker als ik in gezelschap ben, dan kan ik me wel inhouden.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry zo 6 maa 2011 - 21:21

Ik scheld veel, maar al een stuk minder dan vroeger. Vooral kut, cholera en godver zijn favoriet...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud