Schelden
+8
Saxy
Shisha
Rapunzel
Primrose
Poisongirl
Blond
Polly
Zora
12 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Schelden
Ik had hier net een gesprek over met mijn ouders. Over wat wij wel en niet vinden kunnen op het gebied van schelden.
Uiteindelijk is dat gesprek helaas nogal geëscaleerd. Mijn moeder was het niet eens met mij en mijn vader en toen ontstond er ruzie. Beetje jammer. (mijn moeder gaf aan het vervelend te vinden wanneer men 'godver(domme)' en/of 'Jezus' zegt. Mijn vader en ik vonden dat gek want ze gebruikt deze woorden zelf ook regelmatig.)
Welke scheldwoorden gebruiken jullie wel eens en wat vinden jullie echt niet kunnen?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens scheld. Niet heel vaak, maar ik roep wel eens 'godver(domme)', 'klote', 'kut', 'shit', 'fuck' of 'jezus'. Heel af en toe zeg ik 'tering hé', maar verder houdt het wel op.
Ik ga geen 'chips' 'of shoot' zeggen in plaats van 'shit'. Ik kan me trouwens wel inhouden Een tijd terug liet ik mijn beker vallen op het werk en mijn eerste ingeving was om heel hard 'kut' te roepen, maar in plaats daarvan heb ik maar heel hard 'oeps' geroepen
Ik vind zelf 'kanker' echt niet kunnen. En het uitschelden van mensen vind ik ook not done. Maar even schelden omdat er iets mis gaat, kan best opluchten.
Hoe zit dat bij jullie? Wat vinden jullie wel en niet kunnen op het gebied van schelden en schelden jullie zelf veel?
Is er trouwens een verschil tussen schelden en vloeken of is dat hetzelfde?
Uiteindelijk is dat gesprek helaas nogal geëscaleerd. Mijn moeder was het niet eens met mij en mijn vader en toen ontstond er ruzie. Beetje jammer. (mijn moeder gaf aan het vervelend te vinden wanneer men 'godver(domme)' en/of 'Jezus' zegt. Mijn vader en ik vonden dat gek want ze gebruikt deze woorden zelf ook regelmatig.)
Welke scheldwoorden gebruiken jullie wel eens en wat vinden jullie echt niet kunnen?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens scheld. Niet heel vaak, maar ik roep wel eens 'godver(domme)', 'klote', 'kut', 'shit', 'fuck' of 'jezus'. Heel af en toe zeg ik 'tering hé', maar verder houdt het wel op.
Ik ga geen 'chips' 'of shoot' zeggen in plaats van 'shit'. Ik kan me trouwens wel inhouden Een tijd terug liet ik mijn beker vallen op het werk en mijn eerste ingeving was om heel hard 'kut' te roepen, maar in plaats daarvan heb ik maar heel hard 'oeps' geroepen
Ik vind zelf 'kanker' echt niet kunnen. En het uitschelden van mensen vind ik ook not done. Maar even schelden omdat er iets mis gaat, kan best opluchten.
Hoe zit dat bij jullie? Wat vinden jullie wel en niet kunnen op het gebied van schelden en schelden jullie zelf veel?
Is er trouwens een verschil tussen schelden en vloeken of is dat hetzelfde?
Gast- Gast
Re: Schelden
Ik ben vooral van het godver, kut of schijt(zooi). Maar plak meestal een heel rijtje achter elkaar. Volgens mij scheld ik behoorlijk veel. Tijdens mijn werk scheld ik echter nooit nooit nooit.
Gast- Gast
Ik vind dat ik het eigenlijk ook niet kan maken om te schelden op mijn werk, maar toch floept er soms een 'fuck' uit. Maar dan wel zachtjes. En gelukkig zit ik alleen met mijn directe collega('s), dus verder heeft niemand daar last vanReva schreef:Ik ben vooral van het godver, kut of schijt(zooi). Maar plak meestal een heel rijtje achter elkaar. Volgens mij scheld ik behoorlijk veel. Tijdens mijn werk scheld ik echter nooit nooit nooit.
Gast- Gast
Ik heb daar de laatste tijd heel erg aan moeten werken. Ik werk nu ergens waar 90% van de werknemers gelovig is. Laat nou net mijn stopwoordje 'jezus' zijn. Ik heb daar zo op moeten letten. Nu zeg ik bijna nooit meer jezus, en als ik het thuis zeg, dan schrik ik er helemaal van als mijn vriend godverdomme zeg, denk ik al helemaal dat het nooit meer goed komt :p maar goed, wat is nou een mooie vervanging voor Jezus?! 'Jeetje' is zoooo'n understatement. Mijn moeder zijn dan altijd 'Jezum'
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil liever helemaal niet schelden, vooral niet nu met mijn dochter maar soms floept het erg gewoon uit.
Dingen als godver en kut worden het meest gebruikt.
Zelf vind ik ook dat mensen het hele gedoe omtrent godver een beetje uhm... uit het verband trekken.
Ik bedoel, ik ben niet gelovig en voor mij zijn het gewoon een paar letters achter elkaar en heeft het niks met God te maken.
Een klasgenoot heeft mij en mijn vriendinnen er weleens op aan gesproken en mijn enige antwoord was: Bedenk het dan maar met een T i.p.v. een D.
Als ik echt iets doms gedaan heb dan wil ik nog weleens godverdegodverdekutkutkut zeggen.
Dingen als godver en kut worden het meest gebruikt.
Zelf vind ik ook dat mensen het hele gedoe omtrent godver een beetje uhm... uit het verband trekken.
Ik bedoel, ik ben niet gelovig en voor mij zijn het gewoon een paar letters achter elkaar en heeft het niks met God te maken.
Een klasgenoot heeft mij en mijn vriendinnen er weleens op aan gesproken en mijn enige antwoord was: Bedenk het dan maar met een T i.p.v. een D.
Als ik echt iets doms gedaan heb dan wil ik nog weleens godverdegodverdekutkutkut zeggen.
Gast- Gast
Ik zeg altijd heel overdreven 'sshjjitt', of 'kut', of soms zoiets als 'ja, jeeeezus'. Vloeken met godverdomme doe ik daarentegen alleen maar als ik écht link ben, verder kan ik niet zo goed tegen dat gvd-woord. Mijn man heeft ooit een periode gehad dat hij behoorlijk kon godver-de-godveren, maar gelukkig is hij daar nu vanaf gestapt.
Gast- Gast
Ik scheld ook wel eens, maar gelukkig niet zo heel vaak. Ik ken mensen die schelden terwijl ze praten, dat vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Bv van 'de tering wat een lekker wijf' of 'kanker op met dat gedoe van je' :O Ik schaam me ook echt als ik bij dat soort mensen ben.
Woorden die ik wel eens zeg zijn meestal crap of kak. Jezus wil ik ook wel gebruiken maar das meer uit ongeloof.
Woorden die ik wel eens zeg zijn meestal crap of kak. Jezus wil ik ook wel gebruiken maar das meer uit ongeloof.
Gast- Gast
Ik scheld best veel. En dan vooral in de auto. Vooral k*t en g*dverdomme. Kanker gebruik ik echt nooit !
Gast- Gast
Vloeken doe ik bij een relatief klein iets. Teen stoten, iets onbelangrijks laten vallen... Dan hou ik 't bij 'fuck, shit of kut'. Als er iets ergers gebeurd, komt er een bijzonder hartgrondige 'Godverdomme' uit. Gevolgd door een 'Nou nou nou...' van mam Verder scheld/vloek ik wel veel, kort lontje.
Oh en wat ik opvallend vind; over 't algemeen ben ik redelijk accentloos geloof ik.. Tot ik begin te vloeken, dan ben ik spontaan Amsterdams
Oh en wat ik opvallend vind; over 't algemeen ben ik redelijk accentloos geloof ik.. Tot ik begin te vloeken, dan ben ik spontaan Amsterdams
Gast- Gast
Ik vloek eigenlijk alleen met het woord 'godver' alleen komt er nog wat achteraan. Godverdegodverdekutterderkut..
Soms floept het woord 'fuck' er ook nog wel eens uit.
Soms floept het woord 'fuck' er ook nog wel eens uit.
Gast- Gast
Ik gebruik godverdomme, schijtzooi en shit. Soms zeg ik wel eens kut in combinatie met een woord maar dat is maar zelden.
In het Engels gebruik ik voornamelijk fuck(ing blablabla).
In het Engels gebruik ik voornamelijk fuck(ing blablabla).
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Weet je wat ik heb? Als ik mijn teen stoot of iets laat vallen en ik zeg dan 'klote' of 'kut', dan raak ik vaak alleen maar nóg geïrriteerder en lijkt het alsof mijn teen meer pijn doet dan eerst. Dus tegenwoordig als ik mijn teen stoot, dan zucht ik even en ga ik weer verder en dat werkt veel beter
Gast- Gast
Oh en als ik game, dan wil je niet bij me zitten.... Althans; als 't niet lukt.. En da's eigenlijk bij bijna elk spel, vooral race spelletjes. Dan zijn 't allemaal focking modderf-ers (zo zeg ik 't ook) teringlijers, godvergetenklootzakken, bitches, naaiers, nakkers, kakkerlakken, 'flikker nou toch een end op', 'sodemieter op' etc etc... Maar met kanker scheld ik niet!
Zou ik ook nooit doen.. Wel roep ik soms dat iemand chronische diaree mag krijgen.
Zou ik ook nooit doen.. Wel roep ik soms dat iemand chronische diaree mag krijgen.
Gast- Gast
Trisha schreef:Oh en als ik game, dan wil je niet bij me zitten.... Althans; als 't niet lukt.. En da's eigenlijk bij bijna elk spel, vooral race spelletjes. Dan zijn 't allemaal focking modderf-ers (zo zeg ik 't ook) teringlijers, godvergetenklootzakken, bitches, naaiers, nakkers, kakkerlakken, 'flikker nou toch een end op', 'sodemieter op' etc etc... Maar met kanker scheld ik niet!
.
Hahahaha dat heb ik ook! Soms vraag ik me ook af waarom ik nog game, want als je me dan hoort dan is het spel kut, de controller kut, mijn vriend kut, en ik ga alleen maar dood, en ik kan er helemaal niks van, kutkutkut
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Hahaha Trisha ik moest lachen om je laatste opmerking!Trisha schreef:Oh en als ik game, dan wil je niet bij me zitten.... Althans; als 't niet lukt.. En da's eigenlijk bij bijna elk spel, vooral race spelletjes. Dan zijn 't allemaal focking modderf-ers (zo zeg ik 't ook) teringlijers, godvergetenklootzakken, bitches, naaiers, nakkers, kakkerlakken, 'flikker nou toch een end op', 'sodemieter op' etc etc... Maar met kanker scheld ik niet!
Een vriendinnetje van me zegt wel eens 'mofo' in plaats van motherfucker
Ik vind het ook gek als mensen zeggen: "Dat feest was kankervet!" :S Sowieso vind ik het gebruik van kanker niet kunnen (tenzij je het over de ziekte zelf hebt uiteraard), bizar hoeveel mensen het zeggen.
Oh en ik kende een meisje en die dacht volgens mij dat het minder erg was als ze 'kenker' zei. Wat heb ik me daar vaak aan geërgerd zeg!
Gast- Gast
Trisha schreef:Oh en als ik game, dan wil je niet bij me zitten.... Althans; als 't niet lukt.. En da's eigenlijk bij bijna elk spel, vooral race spelletjes. Dan zijn 't allemaal focking modderf-ers (zo zeg ik 't ook) teringlijers, godvergetenklootzakken, bitches, naaiers, nakkers, kakkerlakken, 'flikker nou toch een end op', 'sodemieter op' etc etc... Maar met kanker scheld ik niet!
Autsj, daar trap je op mijn
Gast- Gast
Ik scheld zelden, want
À: als juf kan dat echt niet
B: als medewerker in een bejaardentehuis kan dat ook echt niet (zeker met allemaal gelovige collega's)
Heeeel soms floept er nog een fuck of kut uit, maar dat is echt zelden!
À: als juf kan dat echt niet
B: als medewerker in een bejaardentehuis kan dat ook echt niet (zeker met allemaal gelovige collega's)
Heeeel soms floept er nog een fuck of kut uit, maar dat is echt zelden!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ja maar! Dat zou ik echt alleen zeggen als iemand écht écht écht stom is en zo. Want naar de Maan lopen is onmogelijk en zo en chronische diaree lijkt me echt zó kut gewoon..
@Zora; járen gleden had ik een old skool Nintendo Die met een vierkante controller zegmaar. En ik zat op m'n bed, met aan beide kant zo'n hoge rand, van hout. En stééds als 't mis ging... (en op een gegeven moment ging 't heeeul vaak mis) gooide ik de controller tegen de rand van 't bed. Gevolg? Allemaal deukjes in 't hout
Conclusie? Trisha kan niet zo goed tegen haar verlies Ik ga sowieso heel vreemd doen. We hadden Mario Kart te leen en 't was 't enige Wii spelletje wat mam ook leuk vond. Eerst won ik steeds (duh..) Maar mam deed 't steeds beter en op een gegeven moment won ze bijna! Dus uiteindelijk stond ik vlak voor de tv te trappelen omdat ik bijna verloor
@Zora; járen gleden had ik een old skool Nintendo Die met een vierkante controller zegmaar. En ik zat op m'n bed, met aan beide kant zo'n hoge rand, van hout. En stééds als 't mis ging... (en op een gegeven moment ging 't heeeul vaak mis) gooide ik de controller tegen de rand van 't bed. Gevolg? Allemaal deukjes in 't hout
Conclusie? Trisha kan niet zo goed tegen haar verlies Ik ga sowieso heel vreemd doen. We hadden Mario Kart te leen en 't was 't enige Wii spelletje wat mam ook leuk vond. Eerst won ik steeds (duh..) Maar mam deed 't steeds beter en op een gegeven moment won ze bijna! Dus uiteindelijk stond ik vlak voor de tv te trappelen omdat ik bijna verloor
Gast- Gast
Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik vaak: ach mens ga toch fietsen!
Maar dit is geen vloeken.
Laatst aangepast door plumke op zo 6 maa 2011 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Vloeken en schelden zijn 2 heel verschillende dingen he?
Vloeken doe ik nooit (Christen) schelden wel, maar ook niet vaak geloof ik. Wel zeg ik vaak 'kut' of 'fuck'.
Vloeken doe ik nooit (Christen) schelden wel, maar ook niet vaak geloof ik. Wel zeg ik vaak 'kut' of 'fuck'.
Gast- Gast
Kut, godverdomme, schijtzooi, godverdegodver, Jezus,....zet mij in een kerk en ze trappen mij eruit. Ben net een bouwvakker wat schelden betreft..
Gast- Gast
Wat heerlijk braafplumke schreef:Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik vaak: ach mens ga toch fietsen!
Gast- Gast
Ik vind jezus geen scheldwoord maar daar denken anderen wellicht anders over.
Godverdomme zeg ik nooit.
Ik zeg vaak kut en shit .
Godverdomme zeg ik nooit.
Ik zeg vaak kut en shit .
Gast- Gast
Schelden en vloeken zijn twee verschillende dingen, maar ik vloek toch regelmatig met "Kut", "Fuck" en "Goddomme, verdomme, godverdomme".
Gast- Gast
ABE schreef:Schelden en vloeken zijn twee verschillende dingen, maar ik vloek toch regelmatig met "Kut", "Fuck" en "Goddomme, verdomme, godverdomme".
Als je zegt dat dit twee verschillende dingen zijn dan snap ik niet waarom je alle 5 scheldwoorden onder de noemer vloeken zet
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: