dfgh
+12
Primrose
Mida4you
Océane
Mamsie
MamaCa
Monnie
PapillonRose
Liadan
bella
Tania
Lindsya
Sjonno
16 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: dfgh
Coco, even off topic, ben je eigenlijk moslima geworden of niet?
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Coco: sparen jullie dat ook per maand voor de kinderen, of hebben jullie dat nú gespaard?
Gast- Gast
Mamsie schreef:
Zou je dat ook doen als je 3 kinderen had?
Ja, dan ook... Tenzij er een tijd komt dat we het echt niet kunnen missen natuurlijk.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Aquala schreef:Mamsie schreef:
Zou je dat ook doen als je 3 kinderen had?
Ja, dan ook... Tenzij er een tijd komt dat we het echt niet kunnen missen natuurlijk.
Dat vind ik dus het lastige. Voorlopig ga ik er even vanuit dat het bij 1 kindje blijft, hoewel ik meerdere kindjes niet uitsluit.
En het lijkt me zo rot als ik voor haar veel kan sparen en bij een volgende niet meer. Dan krijg je toch ongelijkheden. Daarom ga ik maar redelijk veilig voor 25 euro per maand als vast bedrag.Maarja, als ik nu extra over heb spaar ik dat ook en wie weet heb ik bij een volgende wel meer of minder over als extra. Dus dan heb je nog ongelijkheden. Ach, ik zie het wel als de situatie zich voor mocht doen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
€15 euro per maand. En kleingeld dat ik vind in bijv broekzakken als ik de was doe, gooi ik vaak in zijn spaarpotje.
Gast- Gast
Mijn ideeHazeltje schreef:Dan zou je toch ook nog alles op 1 hoop kunnen gooien en dat delen?
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
We zijn begonnen met 20 euro in de maand. Maar dat hebben we momenteel even stop gezet omdat we het op dit erg krap hebben qua financiën. Dus we beginnen weer om voor haar te sparen wanneer we weer wat ruimer zitten.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Lieskuh schreef:10 euro per maand voor de kinderen. Dat vind ik meer dan genoeg.
@Lieskuh, ik zag je van de week lopen met je kiddies :p (vorig jaar zijn we verhuisd naar 'jouw' woonplaats)
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Wij sparen € 25,- per maand voor onze zoon. Ook gooien we elke week wat kleingeld in zijn spaarpot en legen die eens in de zoveel tijd bij de bank. Mijn vader heeft met een startbedrag de rekening voor hem geopend. Ik denk dat we het geld later gaan gebruiken voor rijbewijs/studie, dat soort dingen. B. kan er ook pas bij als hij 18 is.
Gast- Gast
Naar een andere rekening kost dat idd geld. Geld storten op je eigen (of je kinds) spaarrekening kost geen geld.Twellie schreef:
Ivax, kan dat nog een storting doen op een rekening? Ik zag laatst op televisie dat het tegenwoordig 7 euro kost om geld te storten ?
Gast- Gast
Hahaah serieus? Grappig. Waar zag je ons lopen dan?PlugInBaby schreef:Lieskuh schreef:10 euro per maand voor de kinderen. Dat vind ik meer dan genoeg.
@Lieskuh, ik zag je van de week lopen met je kiddies :p (vorig jaar zijn we verhuisd naar 'jouw' woonplaats)
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Hahaah serieus? Grappig. Waar zag je ons lopen dan?PlugInBaby schreef:Lieskuh schreef:10 euro per maand voor de kinderen. Dat vind ik meer dan genoeg.
Ik was in het citycentrum bij de Steps, in dat straatje zag ik jullie lopen.
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Wij storten 25 euro per maand. Het is niet zo dat we al het gespaarde geld aan hem 'geven' als hij straks 18 is. Misschien een deel, maar verder bepalen we wel mee of we datgene wat hij wil kopen het geld waard vinden. We gaan natuurlijk niet al die jaren sparen zodat hij het geld uit kan geven aan één of ander duur iets waar nooit meer naar omgekeken wordt.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Coco schreef:
@ Lindsya, vanwaar die vraag? Ik snap hem niet helemaal geloof ik.
Bedoel er verder niks mee, maar daar was ik nieuwsgierig naar.
Lindsya- Kletskop
Coco schreef:@ Dromertje, per maand.
@ Lindsya, vanwaar die vraag? Ik snap hem niet helemaal geloof ik.
Zo Coco, dat is een lekker bedrag! Zolang jullie het kunnen doen bouwen jullie zo aardig wat op!
Je weet inderdaad maar nooit wat studeren, rijbewijs, etc. allemaal kost over een jaar of wat.
Zelf kan ik zoveel echt bij lange na niet sparen, maar spaar wel alles wat ik kan missen, om dezelfde redenen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ga het wel proberen, om iets apart te zetten voor de kinderen straks, maar als dat niet lukt ga ik me er ook niet al te druk om maken, ik heb het zelf ook gered zonder geld van mijn ouders!
(Mijn ouders hebben nooit voor mij kunnen sparen, simpelweg omdat ze veel meer kinderen hadden als mij alleen. Heb er niks van gekregen, ben zelf vroeg gaan werken (BBL) en op mijn 18e rijbewijs en auto, 19e huis gekocht en 20e getrouwd.)
(Mijn ouders hebben nooit voor mij kunnen sparen, simpelweg omdat ze veel meer kinderen hadden als mij alleen. Heb er niks van gekregen, ben zelf vroeg gaan werken (BBL) en op mijn 18e rijbewijs en auto, 19e huis gekocht en 20e getrouwd.)
Gast- Gast
Mijn ouders hebben ook niks voor ons gespaard behalve ons rijbewijs.
Dat hebben we alledrie gekregen al is het bij mijn zusje iets anders gelopen.
Dat hebben we alledrie gekregen al is het bij mijn zusje iets anders gelopen.
Gast- Gast
Dromertje schreef:wij sparen standaard 25 euro voor onze dochter. Daarnaast doen we regelmatig wat kleingeld in haar spaarpot en die mag ze vlak na haar verjaardag naar de bank brengen. Hoe en wat verder weet ik nog niet, dat zien we wel als ze eraan toe is om zelf dingen te kopen.
Wij doen precies hetzelfde
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Beauty Addict schreef:Ga het wel proberen, om iets apart te zetten voor de kinderen straks, maar als dat niet lukt ga ik me er ook niet al te druk om maken, ik heb het zelf ook gered zonder geld van mijn ouders!
Hier qua ouders eigenlijk hetzelfde, en wij hebben er daarom voor gekozen om het bedrag niet al te hoog te maken per maand, maar dus wel een vast bedrag per maand te sparen. Vind dat toch wel een prettig idee om ze wat mee te kunnen geven, juist omdat ik het zelf niet heb gehad. (heb er zelf geen problemen mee gehad hoor)
Gast- Gast
Mijn ouders hebben ook niet voor mij gespaard maar hebben me wel geholpen met een rijbewijs, huis inrichten en zulke dingen. Ik vind ook dat een kind er zelf ook best iets voor kan doen werken of een vakantie baantje, zo leren ze wel de waarde van het geld kennen.
Lindsya- Kletskop
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: