Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dfgh

+12
Primrose
Mida4you
Océane
Mamsie
MamaCa
Monnie
PapillonRose
Liadan
bella
Tania
Lindsya
Sjonno
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

dfgh Empty dfgh

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:42

dfgh

Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

dfgh Empty Re: dfgh

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:47

wij sparen standaard 25 euro voor onze dochter. Daarnaast doen we regelmatig wat kleingeld in haar spaarpot en die mag ze vlak na haar verjaardag naar de bank brengen. Hoe en wat verder weet ik nog niet, dat zien we wel als ze eraan toe is om zelf dingen te kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 0:04

Wij sparen sowieso elke maand vast 10 euro per kind. Geen groot bedrag, maar daar hebben we bewust voor gekozen met het oog op meerdere kinderen, en we willen wel iedereen een gelijk bedrag kunnen geven. Niet dat de oudste begon met 25, en de anderen met veel minder.

Verder sparen we in een spaarpot voor elk kind, en dat gaat ook elke keer op de rekening. Ze hebben nu al een lekker bedragje. (ook omdat we een startbedrag hebben bij ieder kind.)

Gast
Gast

Bericht  Sjonno za 5 maa 2011 - 0:05

Wij sparen per maand 20€ per kind. Ook gaat er regelmatig wat kleingeld in de spaarpotjes en dat gaat ook op de rekening van hun.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 0:09

Wij sparen 30,00 per kind per maand. Daar komt dan verjaardagsgeld bij en hun spaarpotje.
Waar het voor gebruikt gaat worden weten we nog niet. Mocht het nodig zijn zal er de studie van betaald worden, maar liever zouden we het gewoon pas ''geven'' als ze op zich zelf gaan wonen zodat ze wat spulletjes kunnen kopen.

Gast
Gast

Bericht  Lindsya za 5 maa 2011 - 0:13

Wij sparen niks voor ons zoontje. Zijn kinderbijslag wordt op zijn rekening gestort en zijn verjaardagsgeld en geld van feesten gaan ook naar zijn rekening. Waar het voor besteed is weten we nog niet maar dat zien we dan wel.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 0:27

Ik spaar per maand voor mijn dochter en mijn vriend per jaar. We storten samen 250 euro per jaar op haar rekening, dit geld is voor bijvoorbeeld haar rijbewijs of als ze ooit een mooie reis wil gaan maken. Studie gaan we van onze eigen spaarrekening betalen. De opa's en oma's sparen ook mee: die zetten er samen wel 500 euro per jaar op.

Ivax, kan dat nog een storting doen op een rekening? Ik zag laatst op televisie dat het tegenwoordig 7 euro kost om geld te storten :shock: ?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 0:40

Wij sparen nu 25 euro per maand voor hem.
Zodra ik weer een vaste baan heb, wil ik dat bedrag verdubbelen smile
Ook hebben we nog een spaarpotje voor hem waar het losgeld ingaat, en die gaan we gewoon 1x per jaar storten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 0:55

Wij sparen per maand 15.- voor haar en opa doet dat ook.

Gast
Gast

Bericht  Tania za 5 maa 2011 - 1:25

Wij sparen voor J. 25 euro per maand. Maar het is niet de bedoeling om hem dat geld te geven als hij 18 is. Dat geld is bedoeld voor dingen die we als hij ouder is voor hem willen betalen (studie, rijbewijs enz.). Verder heeft hij nog een eigen spaarpotje waar af en toe wat klein geld ingaat en daar mag hij dan als hij wat groter is zelf dingetjes van kopen.

Voor een eventueel volgende kindje gaan we het hetzelfde doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  bella za 5 maa 2011 - 1:29

Wij sparen voor beide kinderen 25 euro per maand, per kind.
We zijn er alleen nog niet over uit waar ze het voor mogen gebruiken.
Mijn vriend vind dat het voor hun zelf is, en dat ze maar zien wat ze er mee doen.
En ik vind eigenlijk dat ze er best iets van hun rijbewijs of opleiding o.i.d van kunnen betalen.
Maar nog alle tijd om daar samen uit te komen.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196

Bericht  Liadan za 5 maa 2011 - 1:37

Wij sparen de kinderbijslag en soms storten we wat extra op haar rekening. Ook hebben we hier een spaarpot staan waar we regelmatig kleingeld in doen en ook oma doet er regelmatig wat kleingeld in. Dat storten we op een aparte spaarrekening en willen we een speeltoestel voor in de tuin van kopen over een tijdje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  PapillonRose za 5 maa 2011 - 3:02

Ik spaar sowieso een vast bedrag per maand, 25 euro. Daarnaast stort ik elke keer dat ik wat over heb van mijn budget voor haar ook op haar rekening. De laatste tijd kan dat zomaar tussen de 50 en 100 euro per maand uitkomen in een goede maand, omdat ik vrij ruim gerekend heb met wat ik per maand wil kunnen uitgeven voor haar als het nodig is.
En aangezien de kast bijvoorbeeld al overvol is, koop ik op het moment geen kleertjes.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Monnie za 5 maa 2011 - 3:29

Wij sparen per maand 15 euro. Verder storten we ook de kinderbijslag op zijn rekening en het geld uit zijn spaarpot.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  MamaCa za 5 maa 2011 - 5:15

Wij sparen per mnd voor elk kind 15,- en het verjaardagsgeld en uit de spaarpotjes.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 5:23

Zelf sparen wij 20 euro per maand voor S. Mijn schoonmoeder spaart daarbij ook nog eens 50 euro per maand op dezelfde rekening voor hem. En van mijn ouders krijgt hij 2x per jaar een mooi bedrag. Dus meneer heeft (straks) niks te klagen Wink

Gast
Gast

Bericht  Mamsie za 5 maa 2011 - 5:45

Wij sparen 25 per kind per maand. We storten ook wel is verjaardag geld erop en ze verdienen zelf ook zo nu en dan wat leuks met opdrachten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 5:54

.

Laatst aangepast door Coco op di 21 jun 2011 - 6:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Mamsie za 5 maa 2011 - 6:10

haha Coco, poker je online?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Océane za 5 maa 2011 - 7:01

Coco schreef: Wij sparen een erg hoog bedrag per maand.

Wat vind jij een erg hoog bedrag dan? Want ik durfde het bedrag dat wij per maand sparen voor onze dochter al niet eens te noemen, omdat ik bang was dat het achterlijk hoog gevonden werd. Maar goed, wij sparen 100 euro per maand. En beiden opa's en oma's storten er eens per jaar ook nog eens wat op. Dat bedrag weet k niet precies.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  Mamsie za 5 maa 2011 - 7:14

Aquala schreef:

Wat vind jij een erg hoog bedrag dan? Want ik durfde het bedrag dat wij per maand sparen voor onze dochter al niet eens te noemen, omdat ik bang was dat het achterlijk hoog gevonden werd. Maar goed, wij sparen 100 euro per maand. En beiden opa's en oma's storten er eens per jaar ook nog eens wat op. Dat bedrag weet k niet precies.

Zou je dat ook doen als je 3 kinderen had?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 7:52

.

Laatst aangepast door Coco op di 21 jun 2011 - 6:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lindsya za 5 maa 2011 - 7:54

Aquala schreef:

Ik moet zeggen dat ik het niet achterlijk hoog vind. Als jullie het kunnen missen waarom niet?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Mamsie za 5 maa 2011 - 7:56

Coco schreef:Bij ons staat er nog een nul bij achter aqau Momenteel ivm kids alleen online mamsie.

Voorheen dus ook toernooien, leuk hoor.

Sparen jullie dat bedrag per kind of voor hun samen. Leuk bedrag haha
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 8:01

Wij sparen 25 euro voor beide kids op hun eigen rekening, en verder gaat hier hun verjaardagsgeld,geld wat er in hun spaartpot komt ook heen.

Verder hebben we alle kinderbijslag op een interbonus rekening gezet en dit is ons potje voor de kids wat we achter de hand hebben. Inmiddels een mooi bedrag en zolang we geen kinderbijslag nodig hebben zetten we dit weg zodat we dit waar nodig kunnen inzetten wanneer ze willen studeren o.i.d.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» dfgh
» dfgh