Kledingvraagjes
+9
Annie24
Mamsie
PapillonRose
bella
Bruintje Beer
nic_nac
Mamasapje
Annemie
Novalee
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kledingvraagjes
Vanaf wanneer hadden jullie kindjes spijkerbroekjes aan? Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar broekjes gekocht van zacht materiaal omdat ik denk dat dat fijner zit voor zo'n pasgeboren baby'tje. Maar ik vind spijkerbroeken ook wel schattig bij zo'n kleintje. Nu zag ik dat ze er bij de Hema wel hadden die van wat zachtere stof zijn, maar ik twijfel nog een beetje. En hielden jullie er rekening mee of een broek een knoop had?
En hoe combineerden jullie rokjes en jurkjes? Ik ben in juli uitgerekend, en ik hoor van mensen om me heen dat je de kleine dan toch nog best warm aankleedt (d.w.z lange mouwen) omdat zo'n kleintje moeite heeft met zichzelf warmhouden. En daarna leg je hem/haar ook niet in de volle zon natuurlijk. Deden jullie er dan een broekje/legging onder met sokjes? Of een maillot? Die laatste heb ik eigenlijk nog niet gezien in de kleine maten (50, 56), en het lijkt me eerlijk gezegd ook best een klus om zoiets aan te trekken bij zo'n klein frummeltje.
M'n laatste vraag, hoe lang pasten jullie kindjes in maat 50? En in 56?
En hoe combineerden jullie rokjes en jurkjes? Ik ben in juli uitgerekend, en ik hoor van mensen om me heen dat je de kleine dan toch nog best warm aankleedt (d.w.z lange mouwen) omdat zo'n kleintje moeite heeft met zichzelf warmhouden. En daarna leg je hem/haar ook niet in de volle zon natuurlijk. Deden jullie er dan een broekje/legging onder met sokjes? Of een maillot? Die laatste heb ik eigenlijk nog niet gezien in de kleine maten (50, 56), en het lijkt me eerlijk gezegd ook best een klus om zoiets aan te trekken bij zo'n klein frummeltje.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Kledingvraagjes
Wij hebben in maat 50 één spijkerbroekje gehad, maar daar sliep ze 's nachts niet in. Verder hadden wij ook vooral broekjes van soepele stof. Vanaf maat 62 had ze wel meer spijkerbroekjes en nu ze in maat 74 zit heeft ze vooral spijkerbroekjes, wel van soepele stof allemaal. Over het algemeen zitten er niet zulke hele grote knopen op babybroekjes, maar als die er wel op zitten koop ik ze niet.
In maat 50/56 hadden we geen jurkjes/rokjes. Vanaf maat 62 wel, dat combineerde ik eerst vooral met leggings, later ook met maillots. Volgens mij heb je bij de hans textiel en de zeeman sowieso wel maillots in kleine maatjes.
Als de baby net geboren is zul je wel lange mouwen gebruiken, maar als de kleine 4 of 6 weken is in augustus kan het ook nog warm zijn, dan zul je wel t-shirtjes gebruiken of de baby in de romper leggen.
Mijn dochter heeft iets van een week in maat 50 gepast en een week of 4 in maat 56, ze zat al heel snel in maat 62, terwijl ze toch 'maar' 49 cm was bij de geboorte.
In maat 50/56 hadden we geen jurkjes/rokjes. Vanaf maat 62 wel, dat combineerde ik eerst vooral met leggings, later ook met maillots. Volgens mij heb je bij de hans textiel en de zeeman sowieso wel maillots in kleine maatjes.
Als de baby net geboren is zul je wel lange mouwen gebruiken, maar als de kleine 4 of 6 weken is in augustus kan het ook nog warm zijn, dan zul je wel t-shirtjes gebruiken of de baby in de romper leggen.
Mijn dochter heeft iets van een week in maat 50 gepast en een week of 4 in maat 56, ze zat al heel snel in maat 62, terwijl ze toch 'maar' 49 cm was bij de geboorte.
Gast- Gast
Ik heb dan geen meisje, maar ons zoontje draagt pas sinds 1,5 maand spijkerbroekjes, ik vind die zachte broekjes van de Hema veel fijner voor een baby, maar is net wat je zelf wil en aangezien een baby veel slaapt, ben je de hele tijd bezig om broekjes te verwisselen, want je legt je kindje natuurlijk niet met een spijkerbroek in bed.
Mijn zoontje is eind juni geboren, ik was ook in juli uitgerekend, en had alleen maar rompers aan en soms een broekje, maar het was toen bloedheet, bijna 40 graden, maar je kunt altijd wat shirtjes met en wat met korte mouw halen. Mijn zoontje had ongeveer 2 weken maat 50 aan en daarna ongeveer 2 maanden maat 50/56. Mutsen heeft hij helemaal niet gedragen, alleen de 1e dag in het ziekenhuis. Ik hoop voor jou dat het dan niet zo warm is, want dat is bijna niet te doen.. pfff.
Mijn zoontje is eind juni geboren, ik was ook in juli uitgerekend, en had alleen maar rompers aan en soms een broekje, maar het was toen bloedheet, bijna 40 graden, maar je kunt altijd wat shirtjes met en wat met korte mouw halen. Mijn zoontje had ongeveer 2 weken maat 50 aan en daarna ongeveer 2 maanden maat 50/56. Mutsen heeft hij helemaal niet gedragen, alleen de 1e dag in het ziekenhuis. Ik hoop voor jou dat het dan niet zo warm is, want dat is bijna niet te doen.. pfff.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Novalee schreef:Vanaf wanneer hadden jullie kindjes spijkerbroekjes aan? Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar broekjes gekocht van zacht materiaal omdat ik denk dat dat fijner zit voor zo'n pasgeboren baby'tje. Maar ik vind spijkerbroeken ook wel schattig bij zo'n kleintje. Nu zag ik dat ze er bij de Hema wel hadden die van wat zachtere stof zijn, maar ik twijfel nog een beetje. En hielden jullie er rekening mee of een broek een knoop had?
Maillotjes vanaf mt 50 zijn te koop bij hema en dat deden wij bij onze dochtertjes ook gewoon aan in de zomer als het niet heel heet was ( mijn oudste is van aug 2006, het jaar met heel wat hittegolven). Dat aantrekken is eigenlijk best makkelijk hoor.. Het wordt pas moeilijk als ze een jaar of 3 zijn en alles zelf willen doen;)
Spijkerbroekjes: ik had er 1 in mt 50 van Pointer voor mijn zoontje, niet zo'n stugge, maar gewoon zachte jeansstof. Nu zit hij in maat 62 en nu heb ik 2 jeans voor hem, beide met knoop.
Mijn zoontje is nu 4.5 mnd en past nu nog 56. Mt 50 paste hij tot 3.5 mnd. ( dit is niet reeel want hij is 5 weken te vroeg geboren. ) Mijn oudste dochter ( precies op 40 weken geboren) was mt 53cm en 3550 gram bij de geboorte en was binnen 2 weken uit maatje 50, 56 heeft ze denk ik hooguit een maandje gedragen. Bij 4 mnd (kerst)zat ze in mt 68. Mijn 2e dochter was wat kleiner 48 cm en 3080gram. Zij droeg mt 50/56 ongeveer 1.5 mnd. Mt 68 droeg zij met een half jaar.
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Novalee schreef:Vanaf wanneer hadden jullie kindjes spijkerbroekjes aan? Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar broekjes gekocht van zacht materiaal omdat ik denk dat dat fijner zit voor zo'n pasgeboren baby'tje. Maar ik vind spijkerbroeken ook wel schattig bij zo'n kleintje. Nu zag ik dat ze er bij de Hema wel hadden die van wat zachtere stof zijn, maar ik twijfel nog een beetje. En hielden jullie er rekening mee of een broek een knoop had?
Hier hadden ze vanaf maat 62 spijkerstof aan, ik had in het begin ook het liefste de zachtere stoffen, ook omdat ze daar vaak ook in sliepen 's nachts. (in het begin deed ik ze nooit een pyjama aan, waren toch zachte pakjes)
Ik was van de oudste in juli uitgerekend, en net die week was het erg warm. Onze dochter had toen ook al meteen korte mouwtjes aan, lang was echt niet te doen. Kruiken hadden we dus ook niet ndodig. Hier had ze ook alleen sokjes aan dan.
Hema heeft volgens mij wel de kleine maatjes maillotjes.
Mijn kinderen hebben maat 50 eigenlijk niet aan gehad, misschien 1x, ik had een pakje maat 50 gekregen van iemand, maar zelf had ik alleen maat 56 gekocht, en die konden ze meteen aan, tot ruim 4 maanden beide. Ze waren beide bijna 8 pond, maar groeiden daarna niet erg hard meer.
Gast- Gast
Ik geef je de tip om voor het begin pakjes uit 1 stuk te kopen! Die zijn makkelijk en snel aan te trekken, zacht en zitten lekker. Of zoek naar broekjes met voetjes eraan. Sokjes gaan naar mijn ervaring steeeeeds weer uit! Hier bij de C&A hebben ze best leuke babypakjes in maar 50 met mouwtjes en voetjes eraan!
nic_nac- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 24
Registratiedatum : 09-12-10
nic_nac schreef:Ik geef je de tip om voor het begin pakjes uit 1 stuk te kopen! Die zijn makkelijk en snel aan te trekken, zacht en zitten lekker. Of zoek naar broekjes met voetjes eraan. Sokjes gaan naar mijn ervaring steeeeeds weer uit! Hier bij de C&A hebben ze best leuke babypakjes in maar 50 met mouwtjes en voetjes eraan!
En ik zou dan juist de tip geven om dat niet te doen, haha! Ik heb bij de oudste zo'n pakje gehad maar ze zaten er beide strak in, echt niet prettig. Ook met verschonen vond ik het helemaal niet fijn. Ik heb liever losse broekjes en truitjes. Sokjes gaan hier de 1e tijd eigenlijk nooit uit, pas als ze ouder zijn gaan ze wat sneller uit.
Gast- Gast
Het leek mij ook al dat als het bijvoorbeeld in augustus rond de 30 graden is dat ze dan best een t-shirtje of iets met korte mouwen aankan. Of gewoon lekker in alleen een romper.
Dromertje, was jouw meisje vrij groot dan bij de geboorte? Of groeide ze heel hard?
Annemie, ik hoop inderdaad ook dat het niet te warm zal zijn. Net boven de twintig graden vind ik normaal gesproken al warm genoeg, veel warmer hoeft van mij niet. Laat staan als ik hoog zwanger ben of lig te bevallen
MamaRosa, met maat 50 ben ik ook wat huiverig. We hebben nu een soort van boxpakje/romper (weet eigenlijk niet zo goed wat het is ) en één shirtje in die maat. Verder wel wat in 50/56 en in maat 56 hebben we al een hoop truitjes met lange mouwen. Maar dat kan ze dan in het najaar ook nog aan. En dit zijn wel voornamelijk neutrale dingen dus dat kan een broertje of zusje over een paar jaar ook nog wel aan.
Nic_nac, pakje aan een stuk koop ik juist iets minder omdat je dan weer het risico loopt dat ze er snel uitgroeien omdat bijvoorbeeld de pijpje te kort zijn of wat dan ook. Met een los broekje/rokje en truitje kun je makkelijker 2 maten combineren. Sokjes lijken mij inderdaad ook niet zo handig, vandaar die vraag over maillots. Maar daar moet ik dus blijkbaar gewoon nog wat beter naar zoeken.
Dromertje, was jouw meisje vrij groot dan bij de geboorte? Of groeide ze heel hard?
Annemie, ik hoop inderdaad ook dat het niet te warm zal zijn. Net boven de twintig graden vind ik normaal gesproken al warm genoeg, veel warmer hoeft van mij niet. Laat staan als ik hoog zwanger ben of lig te bevallen
MamaRosa, met maat 50 ben ik ook wat huiverig. We hebben nu een soort van boxpakje/romper (weet eigenlijk niet zo goed wat het is ) en één shirtje in die maat. Verder wel wat in 50/56 en in maat 56 hebben we al een hoop truitjes met lange mouwen. Maar dat kan ze dan in het najaar ook nog aan. En dit zijn wel voornamelijk neutrale dingen dus dat kan een broertje of zusje over een paar jaar ook nog wel aan.
Nic_nac, pakje aan een stuk koop ik juist iets minder omdat je dan weer het risico loopt dat ze er snel uitgroeien omdat bijvoorbeeld de pijpje te kort zijn of wat dan ook. Met een los broekje/rokje en truitje kun je makkelijker 2 maten combineren. Sokjes lijken mij inderdaad ook niet zo handig, vandaar die vraag over maillots. Maar daar moet ik dus blijkbaar gewoon nog wat beter naar zoeken.
Novalee- Kletskop
nee, ze was bij de geboorte 3500 gram en 49 cm, niet extreem groot dus, eerder gemiddeld, ze groeide heel hard. Ze zat met 3.5 maand ook al in 68 en met 5.5 maand in 74.
Pakjes uit één stuk raad ik ook af. Of ze zijn te groot waardoor ze constant met 2 beentjes in één pijpje zitten, of ze zijn te klein, waardoor ze niet meer dicht kunnen.
Pakjes uit één stuk raad ik ook af. Of ze zijn te groot waardoor ze constant met 2 beentjes in één pijpje zitten, of ze zijn te klein, waardoor ze niet meer dicht kunnen.
Gast- Gast
Ik vond de pakjes uit 1 stuk wel heel erg fijn.
Spijkerbroekjes had ze met 74 eigenlijk pas voor het eerst aan.
Ik vind spijkerbroekjes voor die kleintjes veel te stug.
Spijkerbroekjes had ze met 74 eigenlijk pas voor het eerst aan.
Ik vind spijkerbroekjes voor die kleintjes veel te stug.
Gast- Gast
Ze had hier al gauw normale kleertjes aan. dus ook een spijkerbroekje. Ik lette wel op dat ze voor haar ook comfortabel zaten en niet zo stug waren. Ik deed ze met slapen gaan uit als we thuis waren.
S. is in augustus 2009 geboren en dat was best een warme maand met op veel dagen tegen de 30 graden. Ze heeft in het begin toen een rompertje met korte mouwen gedragen en daarover een een dunne kleertjes. Ze had ook gewoon jurkjes en rokjes aan met blote beentjes. Op de camping of in de tuin had ze vaak alleen een rompertje met korte mouwtjes aan. Ze was toen 3/4 weken
Zeeman en de hema enz verkopen leggings en maillots in maat 50/56
Die pakjes aan elkaar heb ik niet eens in huis die lijken me echt verschrikkelijk.
Ik krijg nu weer een zomerkindje en doe hetzelfde als ik toen heb gedaan als het zo warm was.
S. is in augustus 2009 geboren en dat was best een warme maand met op veel dagen tegen de 30 graden. Ze heeft in het begin toen een rompertje met korte mouwen gedragen en daarover een een dunne kleertjes. Ze had ook gewoon jurkjes en rokjes aan met blote beentjes. Op de camping of in de tuin had ze vaak alleen een rompertje met korte mouwtjes aan. Ze was toen 3/4 weken
Zeeman en de hema enz verkopen leggings en maillots in maat 50/56
Die pakjes aan elkaar heb ik niet eens in huis die lijken me echt verschrikkelijk.
Ik krijg nu weer een zomerkindje en doe hetzelfde als ik toen heb gedaan als het zo warm was.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Novalee schreef:Het leek mij ook al dat als het bijvoorbeeld in augustus rond de 30 graden is dat ze dan best een t-shirtje of iets met korte mouwen aankan. Of gewoon lekker in alleen een romper.
Mijn zoon is van begin augustus vorig jaar, en heb geen enkel shirt met korte mauwen aan gedaan, en alleen in romper al helemaal niet. Hij heeft de eerste dagen zelfs nog een mutsje op gehad, omdat hij moeite had de temperatuur op peil te houden, dus verkijk je er niet te snel op.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Hier heeft ze nu twee spijkerbroekjes in maat 62 die ze weleens aan heeft. Maar nog geen stugge broekjes hoor. Eentje van heel soepele stof en die is ook gevoerd met zachte stof. Een een soort jeanslegging, die rekt een beetje mee en zit ook lekker. In maat 68 heb ik wel twee stuggere broekjes liggen, maar die maat heeft ze voorlopig nog niet. Ik ben ook meer van de soepele stofjes voor een baby. De broeken die ik heb, hebben trouwens geen gewone knoop. De ene heeft alleen elastiek en dat vind ik heel handig, de andere een drukknoopje. Een echte gewone knoop lijkt me niet fijn.
Rokjes en jurkjes gaat hier een maillot of legging onder, maar ze is van eind oktober dus met warm weer heb ik nog geen ervaring.
Maat 50 heeft ze hier tot een week of 11 in gepast, toen werden de meeste dingetjes langzaam te klein. Ze is nu ruim 4 maanden en draagt nog wat dingen in maat 56. We zijn wel al met aat 62 begonnen, die past ook. Ze was gemiddeld bij de geboorte (3250 gram en 49 cm) en is nu 5800 gram en 62 cm. Ik had trouwens niet heel veel kleertjes in maat 50, maar wel wat meer in de combinatiemaat 50/56.
Rokjes en jurkjes gaat hier een maillot of legging onder, maar ze is van eind oktober dus met warm weer heb ik nog geen ervaring.
Maat 50 heeft ze hier tot een week of 11 in gepast, toen werden de meeste dingetjes langzaam te klein. Ze is nu ruim 4 maanden en draagt nog wat dingen in maat 56. We zijn wel al met aat 62 begonnen, die past ook. Ze was gemiddeld bij de geboorte (3250 gram en 49 cm) en is nu 5800 gram en 62 cm. Ik had trouwens niet heel veel kleertjes in maat 50, maar wel wat meer in de combinatiemaat 50/56.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
S. had pas in maat 62 zijn eerste spijkerbroekjes aan. Voor die tijd vond ik ze helemaal niet fijn. Ik geloof dat S. 3 weken in 50 heeft gezeten en toen 3,5 maand in 56 geloof ik. Nu zit hij alweer in 68/74
Gast- Gast
Bedankt voor alle reacties!
Maar afgelopen augustus was het ook best koud. Tenminste, niet heel warm Ik ben 6 juli uitgerekend dus in augustus zal ze minimaal 2 weken oud zijn. Verder heb ik al wel wat vestjes en koop ik denk ik ook wat rompers met lange mouw, zodat als het toch nog te koud voor haar is, ik de t-shirtjes daarmee kan combineren.bella schreef:Mijn zoon is van begin augustus vorig jaar, en heb geen enkel shirt met korte mauwen aan gedaan, en alleen in romper al helemaal niet. Hij heeft de eerste dagen zelfs nog een mutsje op gehad, omdat hij moeite had de temperatuur op peil te houden, dus verkijk je er niet te snel op.
Novalee- Kletskop
Ik vond pakjes uit 1 stuk ook heerlijk. Maar niet met voetjes eraan.
Ik had een super mooie van babielove, zo schattig!
Ik had een super mooie van babielove, zo schattig!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Y had gister voor het eerst een spijkerbroekje aan! Althans het ziet er uit als een spijkerbroekje, maar is zelfs minder stug dan sommoge andere broekjes die we hebben. Hij had een maatje 56 aan, maar dat was omdat 50 er niet meer hing, al denkt ik dat de 50 te strak had gezeten bij zijn middeltje en we moeite hadden gehad om hem over z'n luierkont te krijgen
De jongensuitvoering: http://www.noppies.com/newborn2_lijstweergave2/Broekjes/Trousers_boy_Diabolo
De meisjesuitvoering: http://www.noppies.com/newborn2_lijstweergave2/Broekjes/Trousers_girl_Diabolo
Het gedeelte rokjes en jurkjes sla ik over
Over de pakjes die aan elkaar zitten; mocht je die willen heb ik nog een hele stapel liggen voor je in creme en wit. Het is blijkbaar een favoriet iets om cadeau te doen bij een kraambezoek, want we hebben er nu een aantal liggen, terwijl we ze zelf niet gekocht hadden. Heb het 1x geprobeerd, maar vond het niets. Doe mij maar gewoon een stoer broekje en shirtje
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Wij hebben een zoontje en die draagt al vanaf zn geboorte bijna alleen maar spijkerbroekjes. Ik let wel altijd op dat de binnenkant niet van spijker is maar dat dat lekker zachte stof is. Snachts heeft hij wel een pyjama aan en overdag laten we hem wel eens in een legging/ maillot (niet verder vertellen he haha) onder de babygym of in de box spelen omdat hij dan beter kan bewegen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Annie24 schreef:
Over de pakjes die aan elkaar zitten; mocht je die willen heb ik nog een hele stapel liggen voor je in creme en wit. Het is blijkbaar een favoriet iets om cadeau te doen bij een kraambezoek, want we hebben er nu een aantal liggen, terwijl we ze zelf niet gekocht hadden. Heb het 1x geprobeerd, maar vond het niets. Doe mij maar gewoon een stoer broekje en shirtje
Die gebruiken wij als pyjama. Voor overdag vind ik ze ook niet leuk
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Die pakjes aan 1 stuk zijn ook niet allemaal even leuk/mooi.
Persoonlij kvind ik dat er wel hele mooie zijn maar daar betaal je vaak wel wat meer voor...
Persoonlij kvind ik dat er wel hele mooie zijn maar daar betaal je vaak wel wat meer voor...
Gast- Gast
Kledingvraagjes
Ik heb mijn dochertje vanaf maat 74 een spijkerbroekje aangetrokken. Ik vond ze zelf ook te hard, leek me niet lekker. Vanaf maat 80 heeft ze er meerdere gehad. Ik heb geen broekjes gekocht met knopen. De kleine ligt toch regelmatig op de buik en dan lijkt me zo'n knoop toch niet echt prettig.
Mijn dochtertje is half maart geboren, lekker dikke baby van 52cm en 4 kilo , dus maat 50 heeft ze nooit gedragen. Ik geloof dat ze in mei al wel maat 62 had en in sept al maat 74, dus het gaat hard! Zeker de eerste weekjes heb ik haar veel pakjes aangetrokken, dus 1 geheel. Shirtjes kruipen vak wat op en dat leek me dan weer niet lekker slapen.
Ik zou een pasgeboren baby geen maillot aantrekken, lijkt me ook niet lekker. Eerder een katoenen legging ofzo. Een shirtje met lange mouwen lijkt me een goed idee of een romper met lange mouwen en een jurkje eroverheen. De sokjes zou ik bij warm weer weglaten.
Mijn dochtertje is half maart geboren, lekker dikke baby van 52cm en 4 kilo , dus maat 50 heeft ze nooit gedragen. Ik geloof dat ze in mei al wel maat 62 had en in sept al maat 74, dus het gaat hard! Zeker de eerste weekjes heb ik haar veel pakjes aangetrokken, dus 1 geheel. Shirtjes kruipen vak wat op en dat leek me dan weer niet lekker slapen.
Ik zou een pasgeboren baby geen maillot aantrekken, lijkt me ook niet lekker. Eerder een katoenen legging ofzo. Een shirtje met lange mouwen lijkt me een goed idee of een romper met lange mouwen en een jurkje eroverheen. De sokjes zou ik bij warm weer weglaten.
Miriam- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 09-03-11
Pakjes aan in 1 stuk vind ik echt ondingen. En foeilelijk.
Ze hebben er beiden 1 keer eentje 's nachts aan gehad, maar die dingen vind ik nergens naar zitten.
Ik ben 15 juni bevallen, maar 2 weken later lagen ze alleen in een romper in de kinderwagen, de iets koudere dagen een broekje erover.
Verder trek ik ze nu thuis gewoon altijd een joggingbroekje met leuk truitje aan. In een joggingbroekje kunnen ze zich veel vrijer bewegen. Als ik ze een gewone broek aan doe zijn ze veel minder bewegelijk.
Heb wel mooie spijkerbroekjes voor ze hoor, maar die doen we aan als we naar buiten gaan of op bezoek o.i.d.
Mijn dochtertje is net pas uit maat 62, heeft zeker tot 6 maand maat 56 nog gedragen. Ik denk alleen dat ze maat 68 max. een maandje zal dragen.
Mijn zoontje droeg vanaf een maand of 4 maat 62 en 74 begint nu krap aan te worden.
Ik denk dus dat maten gewoon heel erg lastig zijn te bepalen van te voren. De groei is per kind zo anders.
Ze hebben er beiden 1 keer eentje 's nachts aan gehad, maar die dingen vind ik nergens naar zitten.
Ik ben 15 juni bevallen, maar 2 weken later lagen ze alleen in een romper in de kinderwagen, de iets koudere dagen een broekje erover.
Verder trek ik ze nu thuis gewoon altijd een joggingbroekje met leuk truitje aan. In een joggingbroekje kunnen ze zich veel vrijer bewegen. Als ik ze een gewone broek aan doe zijn ze veel minder bewegelijk.
Heb wel mooie spijkerbroekjes voor ze hoor, maar die doen we aan als we naar buiten gaan of op bezoek o.i.d.
Mijn dochtertje is net pas uit maat 62, heeft zeker tot 6 maand maat 56 nog gedragen. Ik denk alleen dat ze maat 68 max. een maandje zal dragen.
Mijn zoontje droeg vanaf een maand of 4 maat 62 en 74 begint nu krap aan te worden.
Ik denk dus dat maten gewoon heel erg lastig zijn te bepalen van te voren. De groei is per kind zo anders.
Gast- Gast
Mijn zoontje heeft maatje 56 ook zeker 2,3 a 3 mnd aangehad. Nu heeft hij maatje 74/80 scheelt een beetje per merk. De broekjes zijn bijv in maatje 80 nog veel te lang.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Bedankt nog voor de reacties! Afgelopen dinsdag heb ik bij de H&M een schattig spijkerbroekje gekocht in maat 62. Het is van heel soepele stof en heeft aan de bovenkant een elastische band (net als mama nu aan heeft ). Heb er een plaatje van kunnen vinden:
Ik heb nu in maat 56 al aardig wat broekjes (4 met lange pijp en 1 met 3/4 pijp) en maar één jurkje. Ik denk dat ik dan één maillotje of legging koop voor onder dat jurkje. En verder mag ik niks meer kopen, eerst maar eens zien wat ik krijg en hoe lang ze het überhaupt aankan.
Hoe deden jullie dat eigenlijk met jasjes? Hadden jullie echt een (zomer)jasje of gewoon een lekker vest? En hoe dik was dat dan? In de wandelwagen kan ze natuurlijk onder een dekentje als het nodig is, maar hoe doe je dat in de auto?
Ik heb nu in maat 56 al aardig wat broekjes (4 met lange pijp en 1 met 3/4 pijp) en maar één jurkje. Ik denk dat ik dan één maillotje of legging koop voor onder dat jurkje. En verder mag ik niks meer kopen, eerst maar eens zien wat ik krijg en hoe lang ze het überhaupt aankan.
Hoe deden jullie dat eigenlijk met jasjes? Hadden jullie echt een (zomer)jasje of gewoon een lekker vest? En hoe dik was dat dan? In de wandelwagen kan ze natuurlijk onder een dekentje als het nodig is, maar hoe doe je dat in de auto?
Novalee- Kletskop
Novalee; wat een superschattig broekje!!!! Wij hebben hier ook nog een H&M broekje maat 56 in de kast liggen, maar mini ventje verzuipt er nog in
Wat betreft jasjes: we hadden 2 van die 'beroemde' gevoerde jasjes gekocht, maar dat blijkt dus nog erg moeilijk aantrekken bij zo'n humpie die niet meewerkt Nu dus maar overgestapt op een soort van vestjes...*kom ik weer met m'n Noppies kleding )
jongens: http://www.noppies.com/newborn2-lijstweergave2/C1C4383/Vestjes/Cardigan-rev-boy-Juggle
meisjes: http://www.noppies.com/newborn2-lijstweergave2/C1C4394/Vestjes/Cardigan-rev-girl-Juggle
Ventje ligt met dit vestje/jasje aan in zijn voetenzak in de Maxi Cosi of onder zijn dekentje in de wagenbak (die we in de afgelopen 6 weken pas 3x gebruikt hebben )
Wat betreft jasjes: we hadden 2 van die 'beroemde' gevoerde jasjes gekocht, maar dat blijkt dus nog erg moeilijk aantrekken bij zo'n humpie die niet meewerkt Nu dus maar overgestapt op een soort van vestjes...*kom ik weer met m'n Noppies kleding )
jongens: http://www.noppies.com/newborn2-lijstweergave2/C1C4383/Vestjes/Cardigan-rev-boy-Juggle
meisjes: http://www.noppies.com/newborn2-lijstweergave2/C1C4394/Vestjes/Cardigan-rev-girl-Juggle
Ventje ligt met dit vestje/jasje aan in zijn voetenzak in de Maxi Cosi of onder zijn dekentje in de wagenbak (die we in de afgelopen 6 weken pas 3x gebruikt hebben )
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: