Bloedprikken baby
+2
mauwmauw
Parisienne
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bloedprikken baby
Ik ga vanmiddag met N. bloed laten prikken op advies van de kinderarts. Ze heeft veel last van haar luchtwegen en ze gaan haar testen op allergien van pollen, huisstofmijt, etc. Nu vroeg ik me af waar ze bij een baby bloedprikken bij dergelijke testen? Hebben ze veel bloed nodig? In het armpje lijkt me namelijk heel lastig aangezien ze heel beweeglijk zijn.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Bloedprikken baby
Toen Thije twee dagen en vijf dagen oud was moest er bij hem bloed geprikt worden. Dit ging in het hieltje en dat was drama. Dat duurt namelijk heel lang. Ik weet eigenlijk ook niet meer waarom dat zo gedaan werd. Ze moest echt op zijn hiel blijven drukken om het bloed eruit te krijgen en dat was niet leuk.
Bij Fenne is destijds een keer bloed geprikt in haar handje geloof ik. Dat ging wel een stuk makkelijker.
Maar het is nog steeds niet leuk om te zien hoe je kindje wordt geprikt. Ik moet zelf elke vier weken en dat maakt me geen drol uit, maar als ze in die kleintjes prikken dat kan ik wel janken. Succes met je meisje!
Bij Fenne is destijds een keer bloed geprikt in haar handje geloof ik. Dat ging wel een stuk makkelijker.
Maar het is nog steeds niet leuk om te zien hoe je kindje wordt geprikt. Ik moet zelf elke vier weken en dat maakt me geen drol uit, maar als ze in die kleintjes prikken dat kan ik wel janken. Succes met je meisje!
Gast- Gast
bij varian is tot dat hij 5 weken,heel vaak bloed geprikt,dit ging op een gegeven moment echt overal vandaan als ze maar bloed hadden.maar het meest toch wel uit zijn hiel en handje.
ik kan je wel vertellen is echt geen leuk gezicht hoor,dus wees echt sterk.succes en vooral sterkte.
ik kan je wel vertellen is echt geen leuk gezicht hoor,dus wees echt sterk.succes en vooral sterkte.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Bij T. hebben ze hem in de eerste week na zn geboorte in 5 dagen tijd 7 keer geprikt. Het werd allemaal in het hieltje gedaan en hij had er niet zo heel veel last van. Als ze het voetje van te voren goed warm wrijven komt het bloed er makkelijker uit.
Succes! Hopelijk kunnen ze wat vinden en is het niet al te ernstig!
Succes! Hopelijk kunnen ze wat vinden en is het niet al te ernstig!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Parisienne schreef:Ik ga vanmiddag met N. bloed laten prikken op advies van de kinderarts. Ze heeft veel last van haar luchtwegen en ze gaan haar testen op allergien van pollen, huisstofmijt, etc. Nu vroeg ik me af waar ze bij een baby bloedprikken bij dergelijke testen? Hebben ze veel bloed nodig? In het armpje lijkt me namelijk heel lastig aangezien ze heel beweeglijk zijn.
Onze zoon heeft ook erge last van zijn luchtwegen, wij gaan maandag naar de kinderarts om te testen waar hij last van heeft, kunnen ze dat met bloedprikken doen dan?
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ciske is heel veel geprikt na zijn geboorte en dat deden ze in zijn hieltje en handje.
Janneman is een paar keer in zijn hieltje geprikt.
Janneman is een paar keer in zijn hieltje geprikt.
Gast- Gast
wat bedoelen jullie met luchtwegen? X. roggelt heel veel. Dan ademt hij en dan hoor je hem roggelen...als hij hoest is het weer even weg.
Met vlagen heeft hij ook periodes dat ie heel veel hoest. Heeft tijdje aan Ventolin gezeten, maar nu doen we er eigenlijk niets aan. Misschien moet ik ook eens naar ha voor zo'n allergietest.
Met vlagen heeft hij ook periodes dat ie heel veel hoest. Heeft tijdje aan Ventolin gezeten, maar nu doen we er eigenlijk niets aan. Misschien moet ik ook eens naar ha voor zo'n allergietest.
Gast- Gast
Bloedprikken vandaag ging niet door. Er kwam iets tussen. Maar ik weet nu in ieder geval wat de mogelijkheden zijn hoe ze kunnen prikken, bedankt.
N. is al sinds haar geboorte verkouden, althans.. haar neusje zit constant dicht, ze hoest/kucht (niet echt veel, maar zeker wel een paar keer op een dag) en niest. Aan haar longetjes is niets bijzonders te horen, ik hoor haar niet 'piepen' o.i.d. Aangezien mijn vriend vroeger allergisch was voor huisdieren en huisstofmijt zei de kinderarts dat N. daarop dus getest zou kunnen worden. Dit schijnen ze met 6 maanden al te kunnen zien in het bloed.
N. is al sinds haar geboorte verkouden, althans.. haar neusje zit constant dicht, ze hoest/kucht (niet echt veel, maar zeker wel een paar keer op een dag) en niest. Aan haar longetjes is niets bijzonders te horen, ik hoor haar niet 'piepen' o.i.d. Aangezien mijn vriend vroeger allergisch was voor huisdieren en huisstofmijt zei de kinderarts dat N. daarop dus getest zou kunnen worden. Dit schijnen ze met 6 maanden al te kunnen zien in het bloed.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
R. lag met 6 maanden in het ziekenhuis en ze namen bij haar bloed uit haar duimpje.. 1 tip als je kindje koude handen heeft laat ze ze dan warm maken. Bij R. deden ze dat door in een rubbere handschoen wat warm water te doen en dan tegen het duimpje houden. Zodat het bloed wat makkelijker doorstroomt dat scheelt ze een hoop knijpen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Bij T.im en S.ven hebben ze het gewoon uit de elleboog gehaald, net als bij volwassenen. T.im hoefde maar 2 buisjes af te staan, S.ven moest er maar liefst 7 (!) afstaan.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Bij Hayley hebben ze het uit haar ringvinger gehaald.
Ze gaf geen kik. Zat alleen maar heel geboeid te kijken wat die mevrouw aan het doen was.
Ze gaf geen kik. Zat alleen maar heel geboeid te kijken wat die mevrouw aan het doen was.
Gast- Gast
Hier ook uit het duimpje dmv warm maken. Dat is ook het minst vervelende voor die kleintjes.
Ik vind het overigens wel raar dat ze al een allergietest gaan doen. Ons werd destijd verteld dat zo'n test pas betrouwbaar is vanaf het 6e jaar ongeveer. Voor die tijd wisseld het imuunsysteem nog te veel voor duidelijkheid te geven. Wij hebben toen zo'n test niet kunnen doen.
Ik vind het overigens wel raar dat ze al een allergietest gaan doen. Ons werd destijd verteld dat zo'n test pas betrouwbaar is vanaf het 6e jaar ongeveer. Voor die tijd wisseld het imuunsysteem nog te veel voor duidelijkheid te geven. Wij hebben toen zo'n test niet kunnen doen.
Gast- Gast
ivax schreef:wat bedoelen jullie met luchtwegen? X. roggelt heel veel. Dan ademt hij en dan hoor je hem roggelen...als hij hoest is het weer even weg.
Hier precies hetzelfde, maar nu hoest hij al 6 weken achter elkaar.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hik-baby
» Baby tv...???
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» There goes my baby.......
» Baby tv...???
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» There goes my baby.......
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: