Ik ga ... dagen naar... Facebook
+34
Kiekeboe
Printje
Artemis
Steep
Rush
Schaapke
Harrison
Exogenesis
Caramba
Moira
Ooh La La!
Carrie
Tsjip
Marin
Siamsa
SDL
Caro
Snoes
Sun88
Jeanette
nien
Elliot
SarahKey
Eppie
Snoopy
Maple
Ella
Taeda
Japie
Mint
Auxo
Burn
Nyx
Prosecco
38 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ik ga ... dagen naar... Facebook
Ik moet mezelf zo inhouden om geen venijnige kut opmerkingen te maken op dergelijke statussen....
Hoe dom, naïef enzo moet je zijn om iets dergelijks op je Facebook te zetten.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Yeah right, alsof het de bedoeling was geweest dat er negatieve aandacht zou komen. Maar nogmaals: Als mensen eenmaal weten waar het over gaat, wat dan? Er wordt daarna vervolgens niets over verteld en er wordt tot niets aangespoord.Schaapke schreef:Jawel, het doel is aandacht en die is er. Alleen al door dit soort discussies.Siamsa schreef:Schaapkje: Het brengt niets specifieks onder de aandacht, er wordt alleen maar achter de schermen over borstkanker gesproken. Iemand die die status leest denkt werkelijk dat die persoon op vakantie gaat. Dat geheimzinnige gedoe gaat echt nergens over, heeft totaal geen doel. En verder wordt er met deze actie ook niet aangespoord tot doneren of collecteren. Ook wordt er geen hart onder riem gestoken. Ook wordt er niet (pijnlijk) duidelijk mee hoeveel mensen er aan borstkanker lijden of hoeveel mensen iemand kennen die de ziekte heeft of er aan is overleden (met die kaarsjes is dat wel in ieder geval nog awareness). Oftewel: deze actie is compleet nutteloos. Er is geen doel.
Het dikgedrukte is op zich niet helemaal waar, want ik heb al meer dan 10 van 'dit soort' status-updates zien staan in mijn time-line en inmiddels weten mensen wel waar dit over gaat.
Laatst aangepast door Siamsa op vr 23 aug 2013 - 4:46; in totaal 3 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Ik vind het zo dom zulke dingen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap die hele actie sowieso al niet. Waarom moet het onder de aandacht gebracht worden? Borstkanker is toch geen taboe? Iedere vrouw weet toch wel inmiddels hoe of wat en dat je je borsten regelmatig moet controleren? En bovendien, waarom wordt het gedaan alsof het alleen iets van vrouwen is, terwijl ook mannen borstkanker krijgen?
Ik vind het echt helemaal nergens op slaan.
Wie verzint ze eigenlijk? Wie start ze? Was de allereerste actie niet gewoon wel van PR of KWF en heeft nu gewoon een stel verveelde huismoekes de trent voortgezet? Helemaal dat 'niet aan de mannen vertellen'.. why?!
Esmee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13
Helemaal mee eens! Wij zitten nu dus in die situatie en kunnen hierdoor o.a. niet op vakantie (want testen/controles en weer zenuwachtig wachten op uitslagen..). Als ik dan bij verschillende mensen deze statussen voorbij zie komen, doet dit mij wel zeer. Zij hebben een gezonde partner, net op vakantie geweest en genieten nog even van het mooie weer hier. En dan tussendoor even met de hype meedoen om te laten weten dat je er ook bij hoort.. Nee, dank je. Doneer aan goede doelen, daar heb je nog iets aan.Siamsa schreef:Maar Schaapke, de link tussen alcoholische drankjes of op vakantie gaan en kanker is toch ver te zoeken? Ik vind dit juist extra pijnlijk ook nog eens voor kankerpatiënten, dat met die vakanties.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ik snap ook niet zo goed wat de toegevoegde waarde van die statussen is, onderstaande link had een vriendin van me op Facebook geplaatst. Vond ik dan wel weer een erg heftige reactie maar goed, ik kan niet in haar hoofd kijken. Het is in ieder geval duidelijk dat het zijn doel volledig voorbij schiet.
Klik!
Klik!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Seriously? Hobby, uitgaan en vrije tijd?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Nou dat sowieso Elliot..
Maar die link vind ik ook heftig, maar het zet wel ff neer hoe het overkomt.
Maar die link vind ik ook heftig, maar het zet wel ff neer hoe het overkomt.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Treffende blog!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Dikke +1Artemis schreef:Ik moet mezelf zo inhouden om geen venijnige kut opmerkingen te maken op dergelijke statussen....
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Mijn oma heeft vorige week te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Ik vind borst kanker zeker een onderwerp m aandacht voor te vragen, maar dat geld ook voor alle andere soorten kanker.
roosje89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Ook op deze manier? De meeste mensen snappen het niet eens en wensen je een fijne reis.roosje89 schreef:Mijn oma heeft vorige week te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Ik vind borst kanker zeker een onderwerp m aandacht voor te vragen, maar dat geld ook voor alle andere soorten kanker.
Carmen_- Fluisteraar
Oh wat ontzettend naar, Roosje:( Waren ze er vroeg bij of weten ze dat nog niet?
Laatst aangepast door Siamsa op vr 23 aug 2013 - 6:19; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
En veel sterkte met je oma, natuurlijk.
Carmen_- Fluisteraar
Nog zoiets inderdaad.Kiekeboe schreef:Ik snap die hele actie sowieso al niet. Waarom moet het onder de aandacht gebracht worden? Borstkanker is toch geen taboe? Iedere vrouw weet toch wel inmiddels hoe of wat en dat je je borsten regelmatig moet controleren? En bovendien, waarom wordt het gedaan alsof het alleen iets van vrouwen is, terwijl ook mannen borstkanker krijgen?
Auxo- Ratel
- Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Nee zeker niet op deze manier.. Ik was het vergeten er bij te zetten!Carmen_ schreef:Ook op deze manier? De meeste mensen snappen het niet eens en wensen je een fijne reis.roosje89 schreef:Mijn oma heeft vorige week te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Ik vind borst kanker zeker een onderwerp m aandacht voor te vragen, maar dat geld ook voor alle andere soorten kanker.
Oma heeft direct gekozen voor amputatie, ze is er zelf heel nuchter onder! We weten nog niet of het is uitgezaaid. Ze heeft zelf het bobbeltje ontdekt en waarschijnlijk is ze er nog op tijd bij. We hopen het beste
roosje89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?
» paar dagen alleen naar Boedapest?
» kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?
» Haal jij de kerst naar je Facebook?
» facebook update naar twitter
» paar dagen alleen naar Boedapest?
» kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?
» Haal jij de kerst naar je Facebook?
» facebook update naar twitter
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: