Ik ga ... dagen naar... Facebook
+34
Kiekeboe
Printje
Artemis
Steep
Rush
Schaapke
Harrison
Exogenesis
Caramba
Moira
Ooh La La!
Carrie
Tsjip
Marin
Siamsa
SDL
Caro
Snoes
Sun88
Jeanette
nien
Elliot
SarahKey
Eppie
Snoopy
Maple
Ella
Taeda
Japie
Mint
Auxo
Burn
Nyx
Prosecco
38 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ik ga ... dagen naar... Facebook
Ik heb 'm ook gekopieerd op mijn FB Marin, goeie update! (Ik heb ook gereageerd op je status net en toen typte ik ook Marin in plaats van je echte naam. Gelukkig zag ik het op tijd! )
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Hahaha ja maar dat is typisch zo iemand die al die berichtjes doorstuurt via PM enzo en dan de trekt begint met 'Hello Ladies!'Carrie schreef:Ik vind die reactie van die mevrouw op jouw post stom Marin. En k vind het nog stommer dat 2 mensen haar reactie nog liken ook
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat dacht ik ook toen ik het lasCarrie schreef:Ik vind die reactie van die mevrouw op jouw post stom Marin. En k vind het nog stommer dat 2 mensen haar reactie nog liken ook
Vind de hele actie echt grote onzin. Helaas zijn er op mijn timeline (te) veel ganzen die meedoen aan deze actie. Heul irritant.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Vind het ook niet echt een super actie. Dan vind ik het pink ribbon gebeuren met accessoires, lintjes en evenementen veel beter. Dat gaf echt bekendheid en bracht ook nog eens geld in het laatje.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ik heb er ook vele in mijn lijst die er aan meedoen.
Zo zou ik, als ik er aan mee zou doen 31 dagen naar Australië gaan, mooi natuurlijk, maar zou echt wel langer gaan.
Nu las ik dit gister ergens:
Oké......... Nu moet ik even iets kwijt
Mensen plaatsen in hun status de nieuwste actie om mensen met kanker een hart onder de riem te steken
Voor dat je mee doet aan deze actie, lees dan eerst even dit...
Paar jaar geleden begon het met het plaatsen van de kleur BH....
Denk je echt dat je hier mee mensen die hun borst(en) zijn kwijt geraakt hiermee een hart onder de riem steekt ???
Toen gingen ...we met z'n allen aan de alcoholische drankjes... sympathie voor kankerpatiënten???
Ik noem het triest... denk je echt dat deze mensen ook wel eens zin hebben in een dikke borrel als ze voor de zoveelste keer een bestraling of chemo aan moeten gaan, of de volgende dag een zenuwslopende uitslag krijgen??? Maar vaak mag dit niet i.v.m. medicatie enz.
Nu gaan we met z'n allen op vakantie...
Ik kan je vertellen dat ik mensen ken die al regelmatig droomreizen af hebben moeten zeggen, omdat ze midden in de bestralingen, chemo of operaties zitten.
Zij zijn al lang blij wanneer ze thuis een goede dag hebben.
Denk je nu nog steeds dat je met de nieuwe actie kankerpatiënten "helpt" dan moet je vooral mee doen aan de nieuwe Facebook actie.
Ik doneer stilzwijgend, aan KWF en Kika.
Dat is mijn manier om deze mensen, zij het indirect, te helpen.
Wel mee eens.
Zo zou ik, als ik er aan mee zou doen 31 dagen naar Australië gaan, mooi natuurlijk, maar zou echt wel langer gaan.
Nu las ik dit gister ergens:
Oké......... Nu moet ik even iets kwijt
Mensen plaatsen in hun status de nieuwste actie om mensen met kanker een hart onder de riem te steken
Voor dat je mee doet aan deze actie, lees dan eerst even dit...
Paar jaar geleden begon het met het plaatsen van de kleur BH....
Denk je echt dat je hier mee mensen die hun borst(en) zijn kwijt geraakt hiermee een hart onder de riem steekt ???
Toen gingen ...we met z'n allen aan de alcoholische drankjes... sympathie voor kankerpatiënten???
Ik noem het triest... denk je echt dat deze mensen ook wel eens zin hebben in een dikke borrel als ze voor de zoveelste keer een bestraling of chemo aan moeten gaan, of de volgende dag een zenuwslopende uitslag krijgen??? Maar vaak mag dit niet i.v.m. medicatie enz.
Nu gaan we met z'n allen op vakantie...
Ik kan je vertellen dat ik mensen ken die al regelmatig droomreizen af hebben moeten zeggen, omdat ze midden in de bestralingen, chemo of operaties zitten.
Zij zijn al lang blij wanneer ze thuis een goede dag hebben.
Denk je nu nog steeds dat je met de nieuwe actie kankerpatiënten "helpt" dan moet je vooral mee doen aan de nieuwe Facebook actie.
Ik doneer stilzwijgend, aan KWF en Kika.
Dat is mijn manier om deze mensen, zij het indirect, te helpen.
Wel mee eens.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ja inderdaad. Het is toch eigenlijk sneu dat je een goed doel nodig hebt voor een zogenaamd lollig onderonsje.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vind dit belachelijk! Kan er heel slecht tegen en merk dat ik nu weer boos word hierom.
Mensen die dit achteloos op hun status plempen, begrijpen waarschijnlijk niet wat kanker werkelijk is en zijn gewoon een stel schapen die elkaar klakkeloos volgen. Bah!
Mensen die dit achteloos op hun status plempen, begrijpen waarschijnlijk niet wat kanker werkelijk is en zijn gewoon een stel schapen die elkaar klakkeloos volgen. Bah!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik verwijder mensen die dat op fb zetten haha. Ik vind het zo achterlijk.
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Oh Harrison, ik like jou! Held!
Exogenesis- Kletskop
Ja, het is toch ook stom? Meestal zijn het ook wel mensen die ik toch al nooit spreek hoor haha, maar dat is dan de druppel. Ik word er gewoon een beetje boos om.
En die reactie bij jou inderdaad Marin hahaha, wat erg!
En die reactie bij jou inderdaad Marin hahaha, wat erg!
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Om die gene te verwijderen, dat doe ik dan weer niet, omdat het om mijn zus gaat
Boos om worden doe ik ook niet, laat het gewoon gaan.
Als ik hierover boos tegen haar zou worden, krijg ik toch te horen, waar je je wel niet druk om maakt. Heeft ze ook wel weer gelijk in. Zonde van je tijd en energie om hier boos of wat dan ook om te worden. Er zijn op dit moment dingen waar ik me drukker over maak dan deze hoax.
Boos om worden doe ik ook niet, laat het gewoon gaan.
Als ik hierover boos tegen haar zou worden, krijg ik toch te horen, waar je je wel niet druk om maakt. Heeft ze ook wel weer gelijk in. Zonde van je tijd en energie om hier boos of wat dan ook om te worden. Er zijn op dit moment dingen waar ik me drukker over maak dan deze hoax.
Laatst aangepast door Caramba op vr 23 aug 2013 - 3:50; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba- Ratel
Ik ben het hier niet helemaal eens. Ik vind de actie op zichzelf een beetje achterhaald, aangezien mensen (en met name mannen) al snel bij dit soort status-updates (als er meerdere van in je lijst voorkomen) door hebben dat 'het weer zo ver is'. Echter ben ik er wél voor dat er aandacht blijft voor kanker, in welke vorm dan ook.
Deze *)(#^%#%& ziekte verdient de aandacht die het moet hebben, zij het via dit soort acties, zij het via een Alpe d'uhzes.
De uitspraak van Exo over dat mensen die dit maar klakkeloos op hun FB zetten, weten waarschijnlijk niet wat kanker werkelijk is. Well, I do know...
Ik doneer ook iedere maand aan KWF, maar zal ook aan (niet alle) FB-acties mee doen, omdat ik wil dat er aandacht blijft voor kanker, al is het alleen maar dat onderzoeken naar kanker worden gefinancierd door de overheid.
Deze *)(#^%#%& ziekte verdient de aandacht die het moet hebben, zij het via dit soort acties, zij het via een Alpe d'uhzes.
De uitspraak van Exo over dat mensen die dit maar klakkeloos op hun FB zetten, weten waarschijnlijk niet wat kanker werkelijk is. Well, I do know...
Ik doneer ook iedere maand aan KWF, maar zal ook aan (niet alle) FB-acties mee doen, omdat ik wil dat er aandacht blijft voor kanker, al is het alleen maar dat onderzoeken naar kanker worden gefinancierd door de overheid.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb er nu eentje die deze status dus ook heeft. En nu heeft een kankerpatiënt (ver gevorderd stadium, nog maar 40 jaar...), die ik via via ken, op haar gereageerd met:
Ik mag steeds alleen maar 11 dagen of meer naar de T. (ziekenhuis)..... moet toch een andere reisadviseur geloof ik.....
Echt, de tranen schieten me in de ogen. Die arme man.... Wat moet dit frustrerend voor hem zijn, al die onnadenkende, onnozele mensen.
Ik mag steeds alleen maar 11 dagen of meer naar de T. (ziekenhuis)..... moet toch een andere reisadviseur geloof ik.....
Echt, de tranen schieten me in de ogen. Die arme man.... Wat moet dit frustrerend voor hem zijn, al die onnadenkende, onnozele mensen.
Exogenesis- Kletskop
Deze actie is trouwens ook al enorm oud.
Ik ben blij dat ik m nog niet voorbij heb zien komen. Ik vind het echt om te janken zulke status updates.
Ik ben blij dat ik m nog niet voorbij heb zien komen. Ik vind het echt om te janken zulke status updates.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn vriend zijn tante, opgegeven etc. kan hier nog wel om lachen, gelukkig denken vele kankerpatiënten niet hetzelfde.
Caramba- Ratel
Maar Schaapke, aan deze 'actie' op facebook heeft toch helemaal niemand een klap?!
En ik zei 'waarschijnlijk', omdat ik de statussen ook bij mensen zie met recente kanker-ervaringen in hun familie. Maar, sorry, ik vind het gewoon heel onnodig en dommig.
En ik zei 'waarschijnlijk', omdat ik de statussen ook bij mensen zie met recente kanker-ervaringen in hun familie. Maar, sorry, ik vind het gewoon heel onnodig en dommig.
Laatst aangepast door Exogenesis op vr 23 aug 2013 - 4:02; in totaal 1 keer bewerkt
Exogenesis- Kletskop
Ik heb je status ook gebruikt Marin, thnx!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Maar Schaapke, de link tussen alcoholische drankjes of op vakantie gaan en kanker is toch ver te zoeken? Ik vind dit juist extra pijnlijk ook nog eens voor kankerpatiënten, dat met die vakanties.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Dat vind ik ook echt sneu, Exo.
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ja, oké...de link met alcoholische drankjes en vakantie. Het is maar om iets te verzinnen, want zo kan je alles wel als pijnlijk ervaren als kanker-patiënt. En is het dan als kanker-patiënt ook meteen uitgesloten dat je niks kunt drinken of niet meer op vakantie kan gaan? Die link snap ik niet helemaal.
Ik vind het niet onnozel of dommig om aandacht te vragen op Facebook. Zijn die kaarsjes dan ook niet enorm stom? 'Post dit kaarsje als je een dierbare aan kanker verloren bent' met vervolgens zo'n glitter-kaars met allerlei stomme kleurtjes.
Ik vind het niet onnozel of dommig om aandacht te vragen op Facebook. Zijn die kaarsjes dan ook niet enorm stom? 'Post dit kaarsje als je een dierbare aan kanker verloren bent' met vervolgens zo'n glitter-kaars met allerlei stomme kleurtjes.
Schaapke- Prater
Uh ja, maar het zegt wel meer dan zo'n geheimzinnig geblaat als wat nu rondgaat.
Exogenesis- Kletskop
Maar...door dit soort discussies komt het weer onder de aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht...
Schaapke- Prater
Maar wat is het doel? Awareness voor (borst?) Kanker. Hoe doe je dat als mensen gaan praten over hoe stom de statussen zijn? Daarom vind ik de status van Marin ook echt veel beter.
Edit: zeg gewoon waar het op staat bij zulke dingen. Met die kaarsjes heb ik nog zoiets van dat mensen laten zien dat ze er bewust mee bezig zijn en dat uitdragen.
Edit: zeg gewoon waar het op staat bij zulke dingen. Met die kaarsjes heb ik nog zoiets van dat mensen laten zien dat ze er bewust mee bezig zijn en dat uitdragen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Schaapkje: Het brengt niets specifieks onder de aandacht, er wordt alleen maar achter de schermen over borstkanker gesproken. Iemand die die status leest denkt werkelijk dat die persoon op vakantie gaat. Dat geheimzinnige gedoe gaat echt nergens over, heeft totaal geen doel. En verder wordt er met deze actie ook niet aangespoord tot doneren of collecteren. Ook wordt er geen hart onder riem gestoken. Ook wordt er niet (pijnlijk) duidelijk mee hoeveel mensen er aan borstkanker lijden of hoeveel mensen iemand kennen die de ziekte heeft of er aan is overleden (met die kaarsjes is dat wel in ieder geval nog awareness). Oftewel: deze actie is compleet nutteloos. Er is geen doel. Mag jij aan mij uitleggen op welke manier er een hart onder de riem wordt gestoken met deze actie. Ik zie het namelijk niet.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Jawel, het doel is aandacht en die is er. Alleen al door dit soort discussies.Siamsa schreef:Schaapkje: Het brengt niets specifieks onder de aandacht, er wordt alleen maar achter de schermen over borstkanker gesproken. Iemand die die status leest denkt werkelijk dat die persoon op vakantie gaat. Dat geheimzinnige gedoe gaat echt nergens over, heeft totaal geen doel. En verder wordt er met deze actie ook niet aangespoord tot doneren of collecteren. Ook wordt er geen hart onder riem gestoken. Ook wordt er niet (pijnlijk) duidelijk mee hoeveel mensen er aan borstkanker lijden of hoeveel mensen iemand kennen die de ziekte heeft of er aan is overleden (met die kaarsjes is dat wel in ieder geval nog awareness). Oftewel: deze actie is compleet nutteloos. Er is geen doel.
Het dikgedrukte is op zich niet helemaal waar, want ik heb al meer dan 10 van 'dit soort' status-updates zien staan in mijn time-line en inmiddels weten mensen wel waar dit over gaat.
Schaapke- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?
» paar dagen alleen naar Boedapest?
» kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?
» Haal jij de kerst naar je Facebook?
» facebook update naar twitter
» paar dagen alleen naar Boedapest?
» kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?
» Haal jij de kerst naar je Facebook?
» facebook update naar twitter
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: