Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babyshower - leuke ideeen?

+8
CCC
rapa nui
Framboos
Ella
Minx
Star007
Marin
JD
12 plaatsers

Ga naar beneden

Babyshower - leuke ideeen? Empty Babyshower - leuke ideeen?

Bericht  JD di 20 aug 2013 - 4:29

Een vriendin is zwanger van haar tweede en nu zijn we dus een babyshower aan het organiseren, alleen de vraag is....wat gaan we doen?
We zijn ongeveer met 15 meiden, en het gaat om 5 oktober.

Bij haar eerste zijn we gewoon lekker thuis gebleven met spelletjes en hapjes enzo, maar ze heeft zelf al aangegeven dat ze er wel even uit wil.
Nu kom ik op google van alles tegen - tapas/bonbon/sushi workshops, creatieve workshops, alleen..megaduur allemaal! rond de 55 euro p.p., dat vind ik aardig aan de prijs.
Mega-actieve dingen lukt natuurlijk niet meer, dus ik vroeg me af of de mama's hier nog een leuk idee hadden?

Ik zoek iets in de omgeving Alkmaar/Haarlem:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyshower - leuke ideeen? Empty Re: Babyshower - leuke ideeen?

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 4:30

Sushi zou ik niet doen met een zwangere vrouw.

Misschien kan je op Forteiland Ijmuiden iets vinden wat niet zo actief is: http://www.forteiland.nl/bedrijfsuitjes.php
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Star007 di 20 aug 2013 - 4:32

Workshop cupcakes maken , en dan de baby cupcakes variant ofzo?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  JD di 20 aug 2013 - 4:48

oh jeetje zo handig ben ik nou alweer.....suhi = rauwe vis.... inderdaad niet slim.
Cupcakes hebben we een paar maanden terug nog gemaakt met een andere babyshower (met grotendeels dezelfde meiden).

Forteiland ga ik eens kijken, dankjewel!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Minx di 20 aug 2013 - 4:56

En in het huis van iemand anders dan? Of is ze er dan niet genoeg uit. Vind het nogal een eis nl
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 5:14

Ik vind een uitje sowieso eigenlijk al niet echt passen bij een babyshower. Maar goed ik vind t sowieso een beetje een rare gewoonte, waarom zou je zo'n bijeenkomst doen (los van de cadeautjes die heel nuttig kunnen zijn). Kraambezoek lijkt me veel leuker als de baby er daadwerkelijk is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella di 20 aug 2013 - 5:21

Op een leuke locatie gaan high tea-en
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Framboos di 20 aug 2013 - 5:21

Gewoon gezellig buiten de deur gaan high-tea en met de hele club?
Framboos
Framboos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13

Bericht  rapa nui di 20 aug 2013 - 5:23

Ik zou er eigenlijk als vriendin helemaal niet op zitten te wachten om met een babyshower weer aan een workshop oid te moeten, een soort 2e vrijgezellendag maar dan met minder alcohol waarschijnlijk. Ik vind een babyshower al niet zo nodig, geef graag een cadeau op kraamvisite maar ik vind het er gewoon bij horen om dit thuis te doen of evt. bij een high tea maar verder geen gekke dingen graag. Dus ook geen tips.

Geef je dan trouwens na een babyshower ook nog weer een cadeau met kraamvisite of breng je dan niets mee?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Ella di 20 aug 2013 - 5:31

rapa nui schreef:Ik zou er eigenlijk als vriendin helemaal niet op zitten te wachten om met een babyshower weer aan een workshop oid te moeten, een soort 2e vrijgezellendag maar dan met minder alcohol waarschijnlijk. Ik vind een babyshower al niet zo nodig, geef graag een cadeau op kraamvisite maar  ik vind het er gewoon bij horen om dit thuis te doen of evt. bij een high tea maar verder geen gekke dingen graag. Dus ook geen tips.

Geef je dan trouwens na een babyshower ook nog weer een cadeau met kraamvisite of breng je dan niets mee?
Ik heb wel een babyshower gehad en vond het super leuk. Ik zou het voor een ander ook doen. Het gaat niet om het cadeau natuurlijk. Je kan ook een kleinigheidje kopen. Bijv een rompertje of sokjes.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 5:34

Ella schreef:
rapa nui schreef:Ik zou er eigenlijk als vriendin helemaal niet op zitten te wachten om met een babyshower weer aan een workshop oid te moeten, een soort 2e vrijgezellendag maar dan met minder alcohol waarschijnlijk. Ik vind een babyshower al niet zo nodig, geef graag een cadeau op kraamvisite maar  ik vind het er gewoon bij horen om dit thuis te doen of evt. bij een high tea maar verder geen gekke dingen graag. Dus ook geen tips.

Ik heb wel een babyshower gehad en vond het super leuk. Ik zou het voor een ander ook doen. Het gaat niet om het cadeau natuurlijk. Je kan ook een kleinigheidje kopen. Bijv een rompertje of sokjes.
Toch is dat eigenlijk wel zo'n beetje het doel van de babyshower, die cadeautjes. http://en.wikipedia.org/wiki/Baby_shower
Echt activiteiten er om heen zou ik ook wel overdreven vinden. Pfff man, ik vind het nu al vermoeiend dat die Duitse vriendin van mij net getrouwd is en nu al weer roept dat we écht wel voor haar babyshower weer moeten komen hoor.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC di 20 aug 2013 - 5:34

Ik zou op een leuke locatie gaan High tea-en.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ella di 20 aug 2013 - 5:36

Marin schreef:
Ella schreef:

Toch is dat eigenlijk wel zo'n beetje het doel van de babyshower, die cadeautjes. http://en.wikipedia.org/wiki/Baby_shower
Echt activiteiten er om heen zou ik ook wel overdreven vinden. Pfff man, ik vind het nu al vermoeiend dat die Duitse vriendin van mij net getrouwd is en nu al weer roept dat we écht wel voor haar babyshower weer moeten komen hoor.
dan nog kan je het qua bedrag voor kadootjes heel klein houden. Een rompertje en sokjes kost echt niet veel, bad eendje, bad boekje. Genoeg kleine dingen te verzinnen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 5:38

Ella schreef:
dan nog kan je het qua bedrag voor kadootjes heel klein houden. Een rompertje en sokjes kost echt niet veel, bad eendje, bad boekje. Genoeg kleine dingen te verzinnen.
Oh dat is absoluut waar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella di 20 aug 2013 - 5:39

jammer dat het in oktober is, anders kon je ergens buiten gaan high tea-en en het allemaal zelf regelen. Dat ieder iets meeneemt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Esmee di 20 aug 2013 - 6:13

Jeetje, dat vind ik ook nogal een eis. Dan krijg je toch bijna hetzelfde als vrijgezellenfeestjes straks. Ik vind eigenlijk dat de babyshowers ook nog een beetje leuk moeten blijven voor de gasten. Het is toch altijd al zo'n pre kraambezoek, zo'n babyshower.

Maar ot: eventueel zou je op 5 oktober bij mooi weer het ergens buiten kunnen doen? Of bij iemand in de tuin een babyshower bbq (met terrasverwarmers tegen de kou evt). Dan is ze er wel uit, iets anders dan anders maar zijn de kosten nog aardig te drukken.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Bericht  JD di 20 aug 2013 - 6:15

die vriendin heeft zelf aangegeven dat ze graag buitenshuis iets wil doen, ook omdat ze al vanaf week 20 thuis zit en er een beetje klaar mee is. 
Ik denk dat het inderdaad een high tea gaat worden ergens, en dan misschien wat met van die standaard spelletjes eromheen.
We hadden al besloten dat iedereen een kadootje van 5 euro - 7,50 koopt met daarbij een lief persoonlijk berichtje/kaartje
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 20 aug 2013 - 6:19

Ik heb begin juli ook een babyshower gehad voor mezelf en wij zijn toen heerlijk wezen high teaen! Was echt super geslaagd, we gingen bij een restaurant maar tegelijkertijd ook een winkel.

dit is de site http://www.buitenenbinnengoed.nl/home/1

Misschien kun je iets soortgelijks bij jou in de buurt vinden? Wat ik voornamelijk erg leuk vond was dat we tussen het high teaen door een rondje door de winkel konden en we zo dus niet 2 uur lang achter elkaar om onze gat zaten. Hebben ook 2 spelletjes gedaan daar en ze hadden het helemaal leuk aangekleed waar wij zaten. Allemaal blauwe muisjes over de tafel, blauwe ballonnen, slingers, servetten als luiers gevouwen en toen we weg gingen kreeg ik nog een zakje blauwe chocolade mee.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 6:22

Of een high tea bij een van jullie thuis.
Dan is ze er toch ook uit? Razz 
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Nana di 20 aug 2013 - 6:54

Ik kreeg de laatste keer op mijn babyshower een stoffen slinger. Op ieder vlaggetje hadden mijn vriendinnen een persoonlijke tekst/ gelukswens voor de baby gezet. Na de geboorte hebben we die opgehangen. Ik vond dat echt een super idee. 
Kadootjes vind ik zelf ook helemaal niet nodig bij een babyshower, gewoon een gezellige middag met al mijn lieve vriendinnen vond ik veel waardevoller.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: