Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel procent zekerheid?

+46
Feline
Merai
Aggi
Rush
Lot
mzcharlotte
Annie24
Burgemeester Julia
Steep
Ibbeltje
JD
Maple
JustMeDaan
Sea of Trees
Sayuri
Stuiterbal
Victoria-
Exogenesis
Mermaid
rapa nui
luisa
Mees
Artemis
Snoes
Ella
Milou
Capt'n Zero
Luce
SDL
xxjojootjexx
Susan
June
Bolleke
nijntje4
Starla
Bazinga
Lejow
Thunder
Twellie
Reva
Esmee
Marin
Bliss
Elliot
Charles
Engelse Drop
50 plaatsers

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel procent zekerheid? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel procent zekerheid?

Bericht  Capt'n Zero di 20 aug 2013 - 3:52

Ik weet 100% zeker dat mensen het niet 100% zeker kunnen weten.

Mijn 100% troeft dus, en ik heb daarmee gelijk want zo werkt het nu blijkbaar.Cool
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Milou di 20 aug 2013 - 3:56

Mijn vriend is ook enorm betrouwbaar en ik vertrouw hem voor de volle 100%, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Milou
Milou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:00

Pritt schreef:Wat doet jouw man/vriend dan als hij alleen naar huis fietst na een feestje?
?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 4:03

Engelse Drop schreef:
Pritt schreef:Wat doet jouw man/vriend dan als hij alleen naar huis fietst na een feestje?
?
Ja, precies dat. Een vraagteken. Dat weet je niet Wink. Niet dat ik zou suggereren dat hij van alles uitspookt, maar dan zegt maar wel weer hoe onnozel je beredenering is.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:04

Luce schreef:
Engelse Drop schreef:Om die honderd procent zekerheid te hebben is het in mijn relatie niet nodig om elkaar 24/7 in de gaten te houden, dat zou wat ver gaan. Het heeft veel te maken met elkaar door en door kennen, met vertrouwen en ook in véél gesprekken voeren en een open sfeer binnen je relatie, waardoor er stel dát iemand eens over de scheef zou gaan, de eerste impuls is het de ander te vertellen, in plaats van geniepig doen. Nouja, dat dus.
Ik dacht tot vorig jaar dat onze relatie ook zo in elkaar stak. Ik vertrouwde hem ook voor de bijna volle 100 procent. Toen leerde ik in 1 klap een kant kennen van hem die ik helemaal niet kende. Die niémand kende overigens. Na 8 jaar relatie, een huwelijk en 2 kinderen.

Dus ik zeg nooit meer dat je iemand voor de 100 procent kan vertrouwen/zekerheid hebben. Want dat ís gewoon niet zo. Mensen kunnen rare dingen doen. 

En ja, ik vind het naïef als je denkt dat je iemand wel voor de 100 procent kunt vertrouwen. Je kunt nou eenmaal niet bij iemand naar binnen kijken en zien wat hij denkt en je kunt ook niet zien wat hij doet als hij niet bij je is. Het is een illusie om te denken dat je daar controle over hebt.
Ik heb daar ook geen controle over. Alleen mijn man heeft wél controle over zijn eigen gedrag en daar kan ik van op aan. En zoals ik al eerder zei: ik geloof ook dat iedereen mogelijk vreemd kan gaan, alleen hoe je daar vervolgens mee omgaat, dát heb je wel zelf in de hand. En ik ben er dus zeker van, dat mijn man eerlijk tegen me zou zijn. Hij is geen huichelachtig persoon, nooit geweest. Zijn hele leven lang is hij goudeerlijk, dus vreemdgaan: ja, zou kunnen, maar tegen mij liegen over zoiets belangrijks: nee, dat zit gewoon echt niet in hem. En ik ken hem toch net even wat beter dan jullie hier op het forum. Sterker nog: jullie hebben hem zelfs nooit ontmoet!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:06

Luce schreef:
Engelse Drop schreef:
?
Ja, precies dat. Een vraagteken. Dat weet je niet Wink. Niet dat ik zou suggereren dat hij van alles uitspookt, maar dan zegt maar wel weer hoe onnozel je beredenering is.
Ik moet er een beetje om lachen, eerlijk gezegd. Mijn man is in de gelegenheid om vreemd te gaan, meer dan andere mannen. Hij is regelmatig op zakenreis, slaapt in hotels, etc. Daar gaat het alleen allemaal niet om. Ik denk juist dat mannen die nooit in de gelegenheid komen en dan ineens oog in oog staan met een lekkere wulpse blondine, dat dié mannen vele malen gevoeliger zijn voor vreemdgaan. Mijn man heeft wel geleerd zichzelf in toom te houden, gelukkig, wij zijn volwassen geworden.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 4:07

Joh..

Feit blijft alleen dat je niet 24/7 bij 'm bent en alleen kunt afgaan op hoop en geloof.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Ella di 20 aug 2013 - 4:07

Ik vertrouw mijn vriend 100%, alleen garantie heb je natuurlijk nooit. Wel hoop ik dat als het ooit ergens misgaat dat ik hem dan in 1 opzicht wel kan vertrouwen en dat hij het dan wel gelijk verteld. 
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 4:09

Engelse Drop schreef:
Luce schreef:
Engelse Drop schreef:
?
Ik moet er een beetje om lachen, eerlijk gezegd. Mijn man is in de gelegenheid om vreemd te gaan, meer dan andere mannen. Hij is regelmatig op zakenreis, slaapt in hotels, etc. Daar gaat het alleen allemaal niet om. Ik denk juist dat mannen die nooit in de gelegenheid komen en dan ineens oog in oog staan met een lekkere wulpse blondine, dat dié mannen vele malen gevoeliger zijn voor vreemdgaan. Mijn man heeft wel geleerd zichzelf in toom te houden, gelukkig, wij zijn volwassen geworden.
Tja, nogmaals. Zo dacht ik ook over mijn relatie. Bleek toch echt niet zo te zijn. Niet dat ik zeg dat jouw man vreemd gaat, maar ik vind je érg naïef hierin. Ik denk dat je een ander mens nooit helemaal kan kennen en dus nooit zeker kan weten of hij vreemd gaat of niet. Het is en blijft een mens. En mensen kunnen rare dingen doen. Je weet het nou eenmaal niet, Engelse Drop.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 4:11

Engelse Drop schreef:
Luce schreef:
Engelse Drop schreef:
?
En toch weet je het gewoon niet.

Ik ben er niet trots op maar ik heb twee jaar een soort relatie met een getrouwde kerel gehad. Zijn vrouw vertrouwde hem volledig, zei ze tegen hem, en hij gaf er ook geen reden toe tot wantrouwen, want hij was gewoon eerlijk tegen haar, zei hij. Maar hij leidde een compleet dubbelleven: In het weekend was hij poeslief daar, doordeweeks en op zakenreisjes was ik degene die mee ging. Echt het standaard klassieke verhaal van overspel. Het is nu al lang en breed over, maar zij weet tot op de dag van vandaag niks. Wellicht ben jij die vrouw wel. Je weet het toch niet?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:13

Mensen kunnen zeker rare dingen doen, daar twijfel ik ook niet aan. Het enige dat ik zeg is dat ik zeker ben over de eerlijkheid van mijn man. That's all! En ja, ik weet dat er genoeg mannen zijn die niet zo eerlijk zijn en ja, daar ben ik in het verleden ook tegenaan gelopen. En ja, ik heb er ook mee te maken gehad vanaf de andere kant (nog steeds trouwens) en tóch zie ik in (dat heeft zeker wel een aantal jaren geduurd), dat hij wél eerlijk tegen me is. En ja, dat weet ik zeker! Je kan nog honderd keer zeggen dat het niet kan en tóch is het zo. Ik ben 100% zeker van hem.

Misschien is dat iets ouderwets en mag je dat niet meer zeggen tegenwoordig, maar ik koester dit 'weten' wel.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 4:15

Dan hoop ik voor je dat je nooit tegen de lamp loopt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 4:15

Engelse Drop schreef:Mensen kunnen zeker rare dingen doen, daar twijfel ik ook niet aan. Het enige dat ik zeg is dat ik zeker ben over de eerlijkheid van mijn man. That's all! En ja, ik weet dat er genoeg mannen zijn die niet zo eerlijk zijn en ja, daar ben ik in het verleden ook tegenaan gelopen. En ja, ik heb er ook mee te maken gehad vanaf de andere kant (nog steeds trouwens) en tóch zie ik in (dat heeft zeker wel een aantal jaren geduurd), dat hij wél eerlijk tegen me is. En ja, dat weet ik zeker! Je kan nog honderd keer zeggen dat het niet kan en tóch is het zo. Ik ben 100% zeker van hem.

Misschien is dat iets ouderwets en mag je dat niet meer zeggen tegenwoordig, maar ik koester dit 'weten' wel.
Als je dat dan zo stellig zegt, vind je het goed dat ik dat dan naïef noem?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:16

Marin schreef:

Ik ben er niet trots op maar ik heb twee jaar een soort relatie met een getrouwde kerel gehad. Zijn vrouw vertrouwde hem volledig, zei ze tegen hem, en hij gaf er ook geen reden toe tot wantrouwen, want hij was gewoon eerlijk tegen haar, zei hij. Maar hij leidde een compleet dubbelleven: In het weekend was hij poeslief daar, doordeweeks en op zakenreisjes was ik degene die mee ging. Echt het standaard klassieke verhaal van overspel. Het is nu al lang en breed over, maar zij weet tot op de dag van vandaag niks. Wellicht ben jij die vrouw wel. Je weet het toch niet?
Ik ken dit soort verhalen wel hoor, wat misselijk van je, dat je daaraan heb meegewerkt! Wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit verhaal? Dat ik ga twijfelen aan mijn man? Waarom is dat zo belangrijk voor je.

Al die verhalen doen me weinig, die mannen en die vrouwen die zich opstellen als tweederangs stoeipoezen, ik kijk alleen maar naar mijn man en ja, daar ben ik zeker van.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 4:17

Volgens mij probeert Marin je alleen maar te laten zien dat wat jij zegt een beetje onnozel is. Maar hey, er is geen haartje op je hoofd die er over denkt om er ook maar iets anders over te denken, dus eigenlijk is het ook goedbedoelde verspilde moeite.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Reva di 20 aug 2013 - 4:18

Engelse Drop schreef:
Luce schreef:
Engelse Drop schreef:Om die honderd procent zekerheid te hebben is het in mijn relatie niet nodig om elkaar 24/7 in de gaten te houden, dat zou wat ver gaan. Het heeft veel te maken met elkaar door en door kennen, met vertrouwen en ook in véél gesprekken voeren en een open sfeer binnen je relatie, waardoor er stel dát iemand eens over de scheef zou gaan, de eerste impuls is het de ander te vertellen, in plaats van geniepig doen. Nouja, dat dus.
Ik dacht tot vorig jaar dat onze relatie ook zo in elkaar stak. Ik vertrouwde hem ook voor de bijna volle 100 procent. Toen leerde ik in 1 klap een kant kennen van hem die ik helemaal niet kende. Die niémand kende overigens. Na 8 jaar relatie, een huwelijk en 2 kinderen.

Dus ik zeg nooit meer dat je iemand voor de 100 procent kan vertrouwen/zekerheid hebben. Want dat ís gewoon niet zo. Mensen kunnen rare dingen doen. 

En ja, ik vind het naïef als je denkt dat je iemand wel voor de 100 procent kunt vertrouwen. Je kunt nou eenmaal niet bij iemand naar binnen kijken en zien wat hij denkt en je kunt ook niet zien wat hij doet als hij niet bij je is. Het is een illusie om te denken dat je daar controle over hebt.
Ik heb daar ook geen controle over. Alleen mijn man heeft wél controle over zijn eigen gedrag en daar kan ik van op aan. En zoals ik al eerder zei: ik geloof ook dat iedereen mogelijk vreemd kan gaan, alleen hoe je daar vervolgens mee omgaat, dát heb je wel zelf in de hand. En ik ben er dus zeker van, dat mijn man eerlijk tegen me zou zijn. Hij is geen huichelachtig persoon, nooit geweest. Zijn hele leven lang is hij goudeerlijk, dus vreemdgaan: ja, zou kunnen, maar tegen mij liegen over zoiets belangrijks: nee, dat zit gewoon echt niet in hem. En ik ken hem toch net even wat beter dan jullie hier op het forum. Sterker nog: jullie hebben hem zelfs nooit ontmoet!
Ook dat weet je niet zeker laughcry

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:18

Marin schreef:
Engelse Drop schreef:Mensen kunnen zeker rare dingen doen, daar twijfel ik ook niet aan. Het enige dat ik zeg is dat ik zeker ben over de eerlijkheid van mijn man. That's all! En ja, ik weet dat er genoeg mannen zijn die niet zo eerlijk zijn en ja, daar ben ik in het verleden ook tegenaan gelopen. En ja, ik heb er ook mee te maken gehad vanaf de andere kant (nog steeds trouwens) en tóch zie ik in (dat heeft zeker wel een aantal jaren geduurd), dat hij wél eerlijk tegen me is. En ja, dat weet ik zeker! Je kan nog honderd keer zeggen dat het niet kan en tóch is het zo. Ik ben 100% zeker van hem.

Als je dat dan zo stellig zegt, vind je het goed dat ik dat dan naïef noem?
Nee, want ik ben niet naïef. Ik ken mannen die vreemdgaan, ik ben zelf ook bedonderd, ik ben zelf ook vreemdgegaan, maar ik ben nu heel blij dat ik een eerlijke man heb gevonden. We zijn met elkaar getrouwd, we zijn vanaf het eerste begin eerlijk tegen elkaar geweest. Naïef ben ik dus niet. Ik ben gewoon een goede man tegengekomen. En ja, i've got news for you: die bestaan!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:19

Luce schreef:Volgens mij probeert Marin je alleen maar te laten zien dat wat jij zegt een beetje onnozel is. Maar hey, er is geen haartje op je hoofd die er over denkt om er ook maar iets anders over te denken, dus eigenlijk is het ook goedbedoelde verspilde moeite.
Jullie opstelling naar mijn idee van zeker weten is toch exact hetzelfde?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 4:20

Reva schreef:
Engelse Drop schreef:
Luce schreef:

Ook dat weet je niet zeker laughcry
Haha, exactly!

Het is alsof ik mezelf hoor praten, 2 jaar geleden.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 4:21

Engelse Drop schreef:
Nee, want ik ben niet naïef. Ik ken mannen die vreemdgaan, ik ben zelf ook bedonderd, ik ben zelf ook vreemdgegaan, maar ik ben nu heel blij dat ik een eerlijke man heb gevonden. We zijn met elkaar getrouwd, we zijn vanaf het eerste begin eerlijk tegen elkaar geweest. Naïef ben ik dus niet. Ik ben gewoon een goede man tegengekomen. En ja, i've got news for you: die bestaan!
Die heb ik ook, die goeie man! Weet je zeker dat het niet dezelfde is? Is die van jou nu wel thuis? De mijne is op zakenreis. Oehoehoeh.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce di 20 aug 2013 - 4:22

Engelse Drop schreef:
Luce schreef:Volgens mij probeert Marin je alleen maar te laten zien dat wat jij zegt een beetje onnozel is. Maar hey, er is geen haartje op je hoofd die er over denkt om er ook maar iets anders over te denken, dus eigenlijk is het ook goedbedoelde verspilde moeite.
Jullie opstelling naar mijn idee van zeker weten is toch exact hetzelfde?
Het is gewoon een feit dat het niet kan ED. Een feit. Je kunt niét zeker weten of hij iets uit heeft gespookt of gaat doen. Dat kan gewoon niet. Is gewoon wetenschap hoor.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes di 20 aug 2013 - 4:22

Eens met de meerderheid hier. 100% zekerheid heb je nooit, niemand niet.
Iemand voor 100% vertrouwen is een héél ander verhaal.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 4:22

Als ik jullie zou geloven, dan is die van mij momenteel met zijn tweede leg bezig. God, wat ben ik blij dat ik niet zo wantrouwig ben als de meesten hier. Wat een verspilling van energie moet dat zijn Sad 
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Milou di 20 aug 2013 - 4:23

Dat zegt toch niemand? Er wordt alleen gezegd dat je het nooit 100% zeker weet.
Milou
Milou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13

Bericht  Capt'n Zero di 20 aug 2013 - 4:26

maar, Engelse Drop, even los van dat - is er iemand die het wél met je eens is dan?
Ik bedoel, als jij het wilt denken dan doe je er niemand pijn mee verder toch.

Mensen proberen hier uit te leggen waarom je naïef bent genoemd, en als je dan niet wilt horen waarom dan is een topic openen nogal zinloos?
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: