--
+6
Novalee
Ooh La La!
TukTuk
Beachgirl
Penélope
Caresses
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Re: --
Ik heb 2 weken geleden het 2e gedeelte van een wortelkanaalbehandeling gehad. Als ze foto's maken doen ze je een loodschort om. Mijn tandarts verzekerde mij dat dit geen kwaad kon!
Ik kreeg 2 maanden geleden ontzettende kiespijn in het weekend werd de pijn ondragelijk heb alleen maar geschreeuwd en gehuild van de pijn omdat ik buiten paracetamol niks mag nemen. Maandag hebben ze toen het eerste gedeelte van de wortelkanaalbehandeling gedaan en toen heb ik nog 5 dagen ontzettende pijn gehad.
Ik wil je echt adviseren om het nu te doen nu de pijn nog mee valt want ik heb ook ondraaglijke pijn gehad en moest 8 paracetamol nemen en dan was de pijn nog heftig dat gun ik echt niemand die pijn die ik toen had!!
Ik kreeg 2 maanden geleden ontzettende kiespijn in het weekend werd de pijn ondragelijk heb alleen maar geschreeuwd en gehuild van de pijn omdat ik buiten paracetamol niks mag nemen. Maandag hebben ze toen het eerste gedeelte van de wortelkanaalbehandeling gedaan en toen heb ik nog 5 dagen ontzettende pijn gehad.
Ik wil je echt adviseren om het nu te doen nu de pijn nog mee valt want ik heb ook ondraaglijke pijn gehad en moest 8 paracetamol nemen en dan was de pijn nog heftig dat gun ik echt niemand die pijn die ik toen had!!
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Juist GEEN loodschort over je buik leggen. De strooistraling die vanuit je kaak naar lager in je lichaam straalt blijft dan door dat loodschort IN je lichaam zitten.
Ten tweede is een kaakfoto voor zover ik weet niet heel veel straling en ook maar heel plaatselijk. Ik zie dat je 27 weken bent, ik zou als het echt niet anders kan gewoon die foto laten maken. En anders proberen te rekken met pijnstilling.
Maar ik zou je er niet al te druk om maken. Wij maken zelfs CT scans van hoofd en longen bij zwangere patienten als het écht nodig is.
En wat mensen vaak ook niet beseffen is dat als ze een paar dagen lekker in de zon zitten, of met het vliegtuig op vakantie gaan ze vaak net zoveel straling vangen als wat je met een gemiddelde rontgenfoto van je longen vangt.
Ten tweede is een kaakfoto voor zover ik weet niet heel veel straling en ook maar heel plaatselijk. Ik zie dat je 27 weken bent, ik zou als het echt niet anders kan gewoon die foto laten maken. En anders proberen te rekken met pijnstilling.
Maar ik zou je er niet al te druk om maken. Wij maken zelfs CT scans van hoofd en longen bij zwangere patienten als het écht nodig is.
En wat mensen vaak ook niet beseffen is dat als ze een paar dagen lekker in de zon zitten, of met het vliegtuig op vakantie gaan ze vaak net zoveel straling vangen als wat je met een gemiddelde rontgenfoto van je longen vangt.
Laatst aangepast door Beachgirl op wo 14 aug 2013 - 3:22; in totaal 2 keer bewerkt
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Beachgirl schreef:Juist GEEN loodschort over je buik leggen. De strooistraling die vanuit je kaak naar lager in je lichaam straalt blijft dan door dat loodschort IN je lichaam zitten.
Mijn tandarts zit in een kliniek! Waarom doen alle tandartsen dat daar dan als het zo slecht is? Ik zou toch wel verwachten dat hun het moeten weten...
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Ik zou de tandarts bellen voor advies hierover. Mijn zus is tandartsassistente en toen zij eens foto's bij mij moest maken terwijl ze zwanger was (die ze maken als je in de stoel ligt, waarbij dat ding gelijk op je wang staat), ging zij buiten de behandelkamer staan.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Puur psychologisch om mensen gerust te stellen.Penélope schreef:Mijn tandarts zit in een kliniek! Waarom doen alle tandartsen dat daar dan als het zo slecht is? Ik zou toch wel verwachten dat hun het moeten weten...Beachgirl schreef:Juist GEEN loodschort over je buik leggen. De strooistraling die vanuit je kaak naar lager in je lichaam straalt blijft dan door dat loodschort IN je lichaam zitten.
Als ik een zwangere patient krijg die een enkelfoto moet krijgen en zij eist een loodschort dan leg ik haar uit dat dit totaal geen zin heeft omdat die straling echt niet verder komt dan halverwege haar onderbeen.
Maar als mensen echt een schort willen om geruster te zijn dan kunnen ze een schort krijgen, zo lang het de foto maar niet negatief beivloedt.
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor foto er gemaakt wordt. Bij een longfoto vang je veel meer straling dan bij een simpele foto van je elkel of je vinger.
Een mammografie maken ze ook met hele hoge uitzondering als je zwanger bent wat dat is gewoon een flinke hoeveelheid straling.
Beachgirl- Kletskop
Dat doen alle assistenten en tandartsen, zwanger of niet zwanger. Je blijft er niet naast staan als het niet nodig is, en dus neem je minstens 3 meter afstand of ga je achter loodglas staan.TukTuk schreef:Ik zou de tandarts bellen voor advies hierover. Mijn zus is tandartsassistente en toen zij eens foto's bij mij moest maken terwijl ze zwanger was (die ze maken als je in de stoel ligt, waarbij dat ding gelijk op je wang staat), ging zij buiten de behandelkamer staan.
Beachgirl- Kletskop
Ik zou je tandarts even bellen. Die zal vast vaker deze vraag krijgen.
Als de pijn straks nóg erger wordt, is het echt geen pretje...
Als de pijn straks nóg erger wordt, is het echt geen pretje...
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Ah ok. Ja mijn tandarts doet dat normaal gesproken niet.Beachgirl schreef:Dat doen alle assistenten en tandartsen. Je blijft er niet naast staan als het niet nodig is, en dus neem je minstens 3 meter afstand of ga je achter loodglas staan.TukTuk schreef:Ik zou de tandarts bellen voor advies hierover. Mijn zus is tandartsassistente en toen zij eens foto's bij mij moest maken terwijl ze zwanger was (die ze maken als je in de stoel ligt, waarbij dat ding gelijk op je wang staat), ging zij buiten de behandelkamer staan.
TukTuk- Ratel
Je kan er wel naast blijven staan want die straling is zo weinig dat je als tandarts of als assistente nauwelijks wat zal vangen. Maar wat is de moeite om even weg te lopen.TukTuk schreef:Ah ok. Ja mijn tandarts doet dat normaal gesproken niet.Beachgirl schreef:Dat doen alle assistenten en tandartsen. Je blijft er niet naast staan als het niet nodig is, en dus neem je minstens 3 meter afstand of ga je achter loodglas staan.TukTuk schreef:Ik zou de tandarts bellen voor advies hierover. Mijn zus is tandartsassistente en toen zij eens foto's bij mij moest maken terwijl ze zwanger was (die ze maken als je in de stoel ligt, waarbij dat ding gelijk op je wang staat), ging zij buiten de behandelkamer staan.
Als ik een kindje op de foto moet zetten wat erg onrustig is blijf ik er ook wel eens naast staan, soms ook zonder loodschort.
Beachgirl- Kletskop
Ja het is idd kleine moeite om weg te lopen. Weet niet of mijn zus dat ook altijd doet, ze hadden idd wel enorm lang snoer om op het knopje te drukken voor de foto Maar ze zei wel dat het er ook mee te maken had dat ze zwanger was. Zit normaal gesproken niet bij haar in de praktijk, dus geen idee hoe het normaal gesproken gaat.Beachgirl schreef:Je kan er wel naast blijven staan want die straling is zo weinig dat je als tandarts of als assistente nauwelijks wat zal vangen. Maar wat is de moeite om even weg te lopen.TukTuk schreef:Ah ok. Ja mijn tandarts doet dat normaal gesproken niet.Beachgirl schreef:Dat doen alle assistenten en tandartsen. Je blijft er niet naast staan als het niet nodig is, en dus neem je minstens 3 meter afstand of ga je achter loodglas staan.TukTuk schreef:Ik zou de tandarts bellen voor advies hierover. Mijn zus is tandartsassistente en toen zij eens foto's bij mij moest maken terwijl ze zwanger was (die ze maken als je in de stoel ligt, waarbij dat ding gelijk op je wang staat), ging zij buiten de behandelkamer staan.
Als ik een kindje op de foto moet zetten wat erg onrustig is blijf ik er ook wel eens naast staan, soms ook zonder loodschort.
TukTuk- Ratel
Bij mij wilden ze ook foto's maken tijdens deze zwangerschap, gewoon ter controle. Toen ik aangaf zwanger te zijn hoefde het niet en nu gaan ze het in oktober bij mijn volgende afspraak doen. Volgens mijn tandarts is het nooit echt bewezen dat zo'n foto gevaarlijk kan zijn voor de baby, maar dat ze het risico liever niet nemen.
Persoonlijk zou ik proberen het uit te stellen maar als het echt niet gaat dan toch die foto's laten maken.
Persoonlijk zou ik proberen het uit te stellen maar als het echt niet gaat dan toch die foto's laten maken.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ik moest in het eerste trimester ook foto's van mijn gebit maken. Ik sliep al dagen niet meer van de kiespijn dus ik kon het niet langer uitstellen. Allerlei dingen over gelezen op internet en daar las ik veel dat het geen kwaad kan. Ik heb me er verder ook totaal geen zorgen meer over gemaakt.
Mijn tandarts loopt trouwens ook altijd even weg bij het maken van de foto's.
Mijn tandarts loopt trouwens ook altijd even weg bij het maken van de foto's.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Ik heb de laatste 4 maanden met enorme pijn gelopen en volop aan de paracetamol. Dit op advies van de gynaecoloog, zij adviseerden echt geen rotgenfoto's te maken, dat dat meer kwaad kan dan veel en langdurig paracetamol. Gevolg is wel geweest dat ik die tand nu kwijt ben De laatste twee maanden zat ik wekelijks bij de tandarts om het schoon te zuigen. Echt horrible.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik zou echt geen maanden doorlopen met pijn, heb het zelf een keer gehad en die pijn is echt ondraaglijk. Plus als je te lang wacht, kan die hele kies er nog eens uit ook waarschijnlijk.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Caresses- Kletskop
Sterkte!
Mijn tandarts zei toen ik zwanger was dat foto's geen probleem waren, het is zo weinig straling.
Mijn tandarts zei toen ik zwanger was dat foto's geen probleem waren, het is zo weinig straling.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Nou, net terug van de tandarts en deel 1 van de behandeling ondergaan. Zonder foto, dus daar ben ik wel blij mee.
Na de bevalling gaat ze deel 2 doen.
Oh my wat deed dat pijn zeg! Ook nog nog best veel napijn, hopelijk trekt het snel bij.
Na de bevalling gaat ze deel 2 doen.
Oh my wat deed dat pijn zeg! Ook nog nog best veel napijn, hopelijk trekt het snel bij.
Caresses- Kletskop
Fijn dat het zonder foto is gelukt. Hopelijk ben je snel van je pijn af.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: