Toeter jij?
+30
Lynn_
TukTuk
Exogenesis
Carmen_
Verde
Rouxxxe
Davinia
Destino
Pompoen
Caroow
Petteflet
Razz
Floor
SoGood
_Liv
GeKKiE
Elliot
Jeanette
loura
Atelier Madame
Framboos
Siem
Nyx
M-G
silly-one
Bosjesvrouw
Lady4
Toet
Twellie
Lot
34 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Toeter jij?
Toeter jij vaak?
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei'
- Als je je irriteert in het verkeer?
- Als je een bekende tegenkomt?
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt?
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei'
- Als je je irriteert in het verkeer?
- Als je een bekende tegenkomt?
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt?
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Re: Toeter jij?
De bovenste drie wel. Bij de laatste zou ik dan eerder even naar de deur lopen of als ik de kinderen in de auto zou hebben, een berichtje sturen.
En bij een bekende tegen komen let ik wel op het moment van toeteren, ik wil niet iemand de stuipen op het lijf jagen.
En bij een bekende tegen komen let ik wel op het moment van toeteren, ik wil niet iemand de stuipen op het lijf jagen.
Laatst aangepast door Twellie op wo 7 aug 2013 - 11:08; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Toetoettt
Als ik iemand ophaal soms, vaak stuur ik ook en appje maar meestal loop ik gewoon even naar binnen. Als ik een bekende tegenkom soms ook wel. In de andere situaties niet.
Toeteren bij irritaties in het verkeer vind ik onnodig, asociaal en irritant.
Als ik iemand ophaal soms, vaak stuur ik ook en appje maar meestal loop ik gewoon even naar binnen. Als ik een bekende tegenkom soms ook wel. In de andere situaties niet.
Toeteren bij irritaties in het verkeer vind ik onnodig, asociaal en irritant.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Alle keren ja, alleen bij nummer twee pas wanneer ik me echt mateloos irriteer. Vind dat best wel aso namelijk.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Lot schreef:Toeter jij vaak?
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei' Ja soms wel. Maar niet s,morgens voor 9 uur en s, avonds na 9uur ook niet meer. (Gebeurt hier jammer genoeg vaak in de straat)
- Als je je irriteert in het verkeer? Nee maar wel eens voor waarschuwing maar dan bedoel ik bijvoorbeeld als iemand achter uitrijdt en mij niet ziet.
- Als je een bekende tegenkomt? Soms
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Nee
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Ik toeter alleen als een automobilist van rijbaan verwisseld zonder te kijken en ik als motorrijder dan in de bedrukking komt. De rest eigenlijk niet, ik zwaai wel. Ik heb nog teveel in mijn hoofd zitten dat onterecht toeteren ook strafbaar is en je er een boete voor kan krijgen. Geen idee of het echt zo is, bij mij weten wel namelijk.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Daarom open ik dit topic . Er toeterde hier namelijk net nog iemand op dit tijdstip omdat hij wegging. Ik toeter zelf eigenlijk nooit, alleen bij een gevaarlijke situatie in het verkeer. En ooit als ik een bekende zie, dat gaat dan als reflex, daarna schaam ik me. Ik vind niet dat je zomaar mag toeteren (zeker sinds ik weet dat hier een boete op staat). Als anderen mensen toeteren denk ik ook altijd dat er iets is, maar dan toeteren mensen dus vaak om een andere reden. Ik vind dat je hem moet gebruiken waarvoor hij bedoelt is: gevaarlijke situaties.
Toeteren als je weggaat vind ik ook stom, je kunt toch gewoon zwaaien? En moet heel de buurt weten dat jij weggaat?
Toeteren als je weggaat vind ik ook stom, je kunt toch gewoon zwaaien? En moet heel de buurt weten dat jij weggaat?
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Ik toeter eigenlijk alleen als er "gevaar" dreigt. Iemand die bijvoorbeeld al naar rechts wil gaan terwijl hij/zij nog naast mijn auto zit, een fietser die nog net even voor de auto langs wil gaan terwijl het eigenlijk niet meer kan, dat soort dingen. Ow ja en als ik haast heb en iemand op moet halen en voor het huis sta te wachten maar over het algemeen bel ik even of stap ik even uit en bel ik aan.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Toeter jij vaak?
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei' Alleen bij mijn vader.
- Als je je irriteert in het verkeer? Nee
- Als je een bekende tegenkomt? Nee, dan zwaai ik. Ik ken de meeste auto's en anderen kennelijk ook.
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Nee, dan stuur ik een whatsapp.
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei' Alleen bij mijn vader.
- Als je je irriteert in het verkeer? Nee
- Als je een bekende tegenkomt? Nee, dan zwaai ik. Ik ken de meeste auto's en anderen kennelijk ook.
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Nee, dan stuur ik een whatsapp.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Bij alle 4 niet. Ik toeter alleen in 'gevaarlijke' situaties
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik ben het nu ondertussen al gewend.
Maar hier wordt door de buurvrouw elke ochtend als zij gaat werken rond 7.30 uur getoetert.
En onze buren aan de andere kant. Hebben s' avond vaak bezoek en als die weg gaan toeteren ze meestal ongeacht het tijdstip.
Ik vind het eigenlijks wel associaal teminste s avond laat en s morgens vroeg
En ja op toeteren staat een hoge boete.
Maar hier wordt door de buurvrouw elke ochtend als zij gaat werken rond 7.30 uur getoetert.
En onze buren aan de andere kant. Hebben s' avond vaak bezoek en als die weg gaan toeteren ze meestal ongeacht het tijdstip.
Ik vind het eigenlijks wel associaal teminste s avond laat en s morgens vroeg
En ja op toeteren staat een hoge boete.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Nee ik toeter niet vaak. Misschien een enkele keer als ik weg rij of als ik een bekende tegenkom, maar niet standaard. Als ik met iemand heb afgesproken om een bepaald tijdstip dan wil ik wel eens toeteren als ik voor de deur sta om meteen weer weg te kunnen rijden, maar meestal bel ik gewoon even aan.
In het verkeer toeter ik alleen als een auto bijna tegen mij aanrijdt of over de weg heen slingert, waardoor het gevaarlijk is voor de rest van het verkeer.
In het verkeer toeter ik alleen als een auto bijna tegen mij aanrijdt of over de weg heen slingert, waardoor het gevaarlijk is voor de rest van het verkeer.
Framboos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13
Ik toeter vooral bij gevaarlijke situaties maar ook bijv voor een stoplicht als degene voor me zit te spelen met z'n telefoom en bijv al 5-10 seconden niet wegrijdt.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nee maar ik bel wel vaak.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Toeter jij vaak?
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei' Ja
- Als je je irriteert in het verkeer? Ja, maar alleen als iemand hem er voor probeert te duwen, bij een versmalling waar je zelf voorrang hebt
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Nee, dan loop ik naar de deur
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei' Ja
- Als je je irriteert in het verkeer? Ja, maar alleen als iemand hem er voor probeert te duwen, bij een versmalling waar je zelf voorrang hebt
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Nee, dan loop ik naar de deur
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik heb echt een hekel aan mensen die toeteren als ze wegrijden, bij wijze van 'doei'. Mijn buurvrouw doet dat namelijk elke ochtend, en zij vertrekt altijd al tussen half 6 en 6. Waarom ga je dan in hemelsnaam toeteren!?
Ik toeter alleen als iemand mij afsnijdt of als er een andere gevaarlijke situatie ontstaat.
Ik toeter alleen als iemand mij afsnijdt of als er een andere gevaarlijke situatie ontstaat.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Toeter jij vaak?
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei'? Nee, heel irritant....
- Als je je irriteert in het verkeer? Nee, alleen als zich een gevaarlijke situatie voordoet.
- Als je een bekende tegenkomt? Nee, heel soms als het rustig op straat is.
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Nee, dan bel ik even.
Ik toeter niet zo vaak.
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei'? Nee, heel irritant....
- Als je je irriteert in het verkeer? Nee, alleen als zich een gevaarlijke situatie voordoet.
- Als je een bekende tegenkomt? Nee, heel soms als het rustig op straat is.
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Nee, dan bel ik even.
Ik toeter niet zo vaak.
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Alleen bij de tweede (in het verkeer) toeter ik niet. Bij de andere drie toeter ik maar net wanneer het mij uitkomt.
_Liv- Fluisteraar
- Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13
Nee!
Weet je wat dat kost?! Kan je nog beter door het rood rijden.
Weet je wat dat kost?! Kan je nog beter door het rood rijden.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Boete toeteren
Een van de boetes die afgelopen tijd het meest omhoog gegaan is is de boete voor onnodig toeteren. Veel mensen ergeren zich aan auto's die onnodig toeteren, voor 's avonds en 's nachts. Dit is dan ook de reden dat deze bekeuring flink meer is gaan kosten.
De bekeuring voor onnodig toeteren bedraagt in 2013:
€ 360
Een van de boetes die afgelopen tijd het meest omhoog gegaan is is de boete voor onnodig toeteren. Veel mensen ergeren zich aan auto's die onnodig toeteren, voor 's avonds en 's nachts. Dit is dan ook de reden dat deze bekeuring flink meer is gaan kosten.
De bekeuring voor onnodig toeteren bedraagt in 2013:
€ 360
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Nee ik vind het behoorlijk irritant al dat getoeter. Vooral in de woonwijk hier.
ik toeter alleen als iemand mij afsnijdt of als het gevaarlijk wordt/is.
ik toeter alleen als iemand mij afsnijdt of als het gevaarlijk wordt/is.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
- Als je ergens wegrijdt als een soort 'doei' nee
- Als je je irriteert in het verkeer? Alleen bij een gevaarlijke situatie zoals afsnijden
- Als je een bekende tegenkomt? Ja maar eerst zwaai ik en als ze me niet zien toeter ik
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Meestal bel ik maar ook soms toeteren
- Als je je irriteert in het verkeer? Alleen bij een gevaarlijke situatie zoals afsnijden
- Als je een bekende tegenkomt? Ja maar eerst zwaai ik en als ze me niet zien toeter ik
- Als je iemand ophaalt zodat hij naar buiten komt? Meestal bel ik maar ook soms toeteren
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
loura schreef:Nee maar ik bel wel vaak.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Wij toeteren altijd naar onbekenden een die draaien hun hoofd dan van hun romp om te kunnen zien wie het is. Lachen joh
Ik heb zelf geen auto, dus dit is het enige wat ik er over te zeggen heb.
Ik heb zelf geen auto, dus dit is het enige wat ik er over te zeggen heb.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Eigenlijk gebruik ik die toeter op mijn auto echt zelden. Zeker niet omdat ik iemand zie die ik ken, dan doe ik nog eerder mijn raampje open en geef ik een brul. En als ik wegrijd of iemand ophaal doe ik dat eigenijk ook nooit, dan stuur ik wel een whatsappje. Als ik me erger in het verkeer dan toeter ik héél soms, maar meestal meer omdat ik vind dat iemand gevaarlijk bezig is waar ik me dan weer aan erger.
Wat ben ik toch een brave wereldburger... Maar schijn bedriegt, op de fiets sjees ik het liefst door rood en overal langs luid bellend, ik ben een echte aso op de fiets...opgegroeid in Amsterdam he ;-).
Wat ben ik toch een brave wereldburger... Maar schijn bedriegt, op de fiets sjees ik het liefst door rood en overal langs luid bellend, ik ben een echte aso op de fiets...opgegroeid in Amsterdam he ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: