Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé 2011

+18
Lotus_
Jordana
Kabouter
Suus
Blond
Elin
Zwerver
Burn
studiebol
Chocolate Cookie
VeryCherry
Lotus
Qiara
Roze Roos
Try
May
Cheesegirl
Lejow
22 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé 2011 - Pagina 10 Empty Re: Dagcafé 2011

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:00

_Chance schreef:
Anousch schreef:
Carola589 schreef: Anousch: Nee, ik ken deze mensen al persoonlijk, waardoor de ingang eigenlijk vrij simpel was. Maar met je PW opleiding is het toch wel mogelijk om bijvoorbeeld in de kinderopvang te werken?

Ja dat is het hele idee.
Maar ik heb overal gesolliciteerd hier in de omgeving, en ze wilde me niet omdat ik of te weinig ervaring heb, of omdat ik te jong ben, of omdat ik net van school af ben..

Maar ik heb via een meisje op hyves weer een vacature gekregen, zij werkt ook in de kinderopvang en ze zijn daar nog op zoek naar invalkrachten dus daar ga ik ook maar weer even op reageren.

Wat vreemd, hebben jullie ook geen oproeppoule?
Ik had ook mogen werken als oproepkracht in de BSO/KVD's/Psz als ik meer beschikbaar was geweest.

Nou ja ik had dus open sollicitaties gestuurd, en bij 2 zeiden ze van we houden je in ons bestand..
Bij de ander, had ik dus via het uitzendbureau al gewerkt dus mocht ik daar niet solliciteren de eerste 3 maanden (dat was dus als oproep) dus dat ging ook al niet door.
En weer bij een ander had ik een meedraaidag, en voor mijn gevoel ging het gewoon super goed en toen kreeg ik te horen dat ze vond dat ik geen activiteiten gedaan had (was ook voor inval)

Dus ja zo hebben ze bij allemaal wel wat.
Dus die waar ik nu nog op ga reageren is eigenlijk mijn laatste hoop.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 23:01

Anousch schreef:
Carola589 schreef: Anousch: Nee, ik ken deze mensen al persoonlijk, waardoor de ingang eigenlijk vrij simpel was. Maar met je PW opleiding is het toch wel mogelijk om bijvoorbeeld in de kinderopvang te werken?

Ja dat is het hele idee.
Maar ik heb overal gesolliciteerd hier in de omgeving, en ze wilde me niet omdat ik of te weinig ervaring heb, of omdat ik te jong ben, of omdat ik net van school af ben..

Maar ik heb via een meisje op hyves weer een vacature gekregen, zij werkt ook in de kinderopvang en ze zijn daar nog op zoek naar invalkrachten dus daar ga ik ook maar weer even op reageren.

Dat slaat echt zo helemaal nergens op :S
Ik rolde zo een KDV in toen ik net van school af kwam, je moet toch ergens beginnen met ervaring op doen :S En te jong.. je bent toch geen 15 ofzo :S Je hebt verdorie je diploma!!
Ik zou echt alle stichtingen bij jou in de buurt plat bellen en mailen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Cheesegirl di 1 maa 2011 - 23:02

Anousch Begrijpelijk dat je er van baalt, zou ik ook doen! Ik hoop dat je snel wat leuks vindt!

Giacomo Klinkt leuk! Ik studeer in juni af voor SPH en ga ik september deeltijd beginnen met Pabo. Maar iets van een eigen bedrijfje is wel altijd een grote wens geweest, maar wat precies... Rolling Eyes

Ladies, ik ga nu wat doen want de tijd vliegt weer voorbij! Tot later.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:02

Oh Anousch, ik heb ook zoveel gesolliciteerd in de kinderopvang, maar er is gewoon geen werk in te vinden hier..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:03

Carola589 schreef: Anousch Begrijpelijk dat je er van baalt, zou ik ook doen! Ik hoop dat je snel wat leuks vindt!

Giacomo Klinkt leuk! Ik studeer in juni af voor SPH en ga ik september deeltijd beginnen met Pabo. Maar iets van een eigen bedrijfje is wel altijd een grote wens geweest, maar wat precies... Rolling Eyes

Ladies, ik ga nu wat doen want de tijd vliegt weer voorbij! Tot later.

Nou, dan heb je nog genoeg tijd om erover na te denken! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Blond di 1 maa 2011 - 23:03

Lejow schreef:
Anousch schreef:

Ja dat is het hele idee.

Ik rolde zo een KDV in toen ik net van school af kwam, je moet toch ergens beginnen met ervaring op doen :S En te jong.. je bent toch geen 15 ofzo :S Je hebt verdorie je diploma!!Ik zou echt alle stichtingen bij jou in de buurt plat bellen en mailen..

Nou ja, daar loop ik ook tegenaan in mijn vakgebied. Als je 23 bent en net klaar met je studie dan ben je echt nog jong. Iemand van 28 met 4 jaar ervaring is dan in veel gevallen een betere keuze in hun ogen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elin di 1 maa 2011 - 23:04

Giacomo schreef:
Elin schreef:
_Donnaa schreef:
Giacomo schreef:7,50 per uur is nog aan de hoge kant hoor voor oppassen, als je denkt aan een gastouder. Over het algemeen krijgen gastouders maar 5 euro per uur. En daar moet belasting vaak nog af. En ja , dan heb je dus ook een opleiding gedaan. Erg he? Dat is dan trouwens wel per kind, dus als je meerdere kinderen hebt, dan verdien je uiteraard meer.
Ja dat is belachelijk, helemaal voor een soort van echte baan. Maar als je dan toch aan het zwart werken bent, zou ik ook hoger inzetten :P

Toch vreemd eigenlijk, ik werk als bijbaan in de kinderopvang (inval) en verdien ruim 11 euro bruto. Hoe kan daar zo'n groot verschil in zitten?

Omdat je de verantwoordelijkheid hebt over een grote groep kinderen, en als gastouder heb je dat over het algemeen niet. Ja, of je moet er 5 tegelijk opvangen maar dan verdien je ook meer dan 11 euro bruto Wink

Hmm, opzich best logisch nerd
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:05

studiebol schreef:
@ Donnaa, ik weet niet precies hoeveel ik elke maand overhoud, maar ik denk dat het met 300 euro wel te doen is. En idd meer etentjes bij jou thuis, net zo gezellig en een stuk goedkoper! Weet je al iets wanneer je een huisje krijgt?
Grr nee, ik zit er echt zo op te wachten.. Ik hoop iedere dag op een brief, maar het is gewoon een kut woningbouw. Ze doen alles handmatig en sjoemelen ook wel eens wat, maar hoe bewijs je zoiets?

In dec. heb ik 3 aanbiedingen gekregen. In de eerste is een 'vriendin' gaan wonen en vrijwel direct na haar acceptatie was dat zichtbaar op de lijst. Die andere 2 woningen zijn ook gewoon bewoond inmiddels, maar er is daarvan nooit iets veranderd op de lijst. Ik vermoed dat er 1 of 2 mensen voorrang gekregen hebben en dan niet via urgentie, maar maak het maar eens hard?

Maargoed, er verhuist nu dus even niemand blijkbaar..
laughcry

Gast
Gast

Bericht  Elin di 1 maa 2011 - 23:05

_Chance schreef:
Lejow schreef:
Anousch schreef:

Ja dat is het hele idee.

Ik rolde zo een KDV in toen ik net van school af kwam, je moet toch ergens beginnen met ervaring op doen :S En te jong.. je bent toch geen 15 ofzo :S Je hebt verdorie je diploma!!Ik zou echt alle stichtingen bij jou in de buurt plat bellen en mailen..

Nou ja, daar loop ik ook tegenaan in mijn vakgebied. Als je 23 bent en net klaar met je studie dan ben je echt nog jong. Iemand van 28 met 4 jaar ervaring is dan in veel gevallen een betere keuze in hun ogen.

Toch inval dan? Ik kwam van de pabo, had 0,0 ervaring in de kinderopvang en kon zo aan de slag. Op die manier doe je wel veel ervaring op.
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Bericht  Blond di 1 maa 2011 - 23:06

_Donnaa schreef:
studiebol schreef:
@ Donnaa, ik weet niet precies hoeveel ik elke maand overhoud, maar ik denk dat het met 300 euro wel te doen is. En idd meer etentjes bij jou thuis, net zo gezellig en een stuk goedkoper! Weet je al iets wanneer je een huisje krijgt?
Grr nee, ik zit er echt zo op te wachten.. Ik hoop iedere dag op een brief, maar het is gewoon een kut woningbouw. Ze doen alles handmatig en sjoemelen ook wel eens wat, maar hoe bewijs je zoiets?

In dec. heb ik 3 aanbiedingen gekregen. In de eerste is een 'vriendin' gaan wonen en vrijwel direct na haar acceptatie was dat zichtbaar op de lijst. Die andere 2 woningen zijn ook gewoon bewoond inmiddels, maar er is daarvan nooit iets veranderd op de lijst. Ik vermoed dat er 1 of 2 mensen voorrang gekregen hebben en dan niet via urgentie, maar maak het maar eens hard?

Maargoed, er verhuist nu dus even niemand blijkbaar..
laughcry

Bewijzen kan je het niet, maar bij de woningbouwvereniging in mijn woonplaats wordt er ook aan vriendjespolitiek gedaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:07

May schreef:
_Donnaa schreef:
May schreef:Donnaa ik hou per maand gemiddeld zo'n 150 euro over voor zulk soort dingen. Ik hou per maand wel meer over maar dat gaat naar mijn spaarrekening.
Heb je dat dan altijd op? Ik wil wel graag blijven uitgaan enzo, maar daar geef ik gelukkig toch al niet zoveel aan uit. Alleen uit eten gaan moet ik drastisch verminderen..

Nee maar het scheelt ik ga heel weinig uit. Dus daar hoef ik al geen geld aan uit te geven. En zoveel kleding koop ik ook niet. Dus ik kom zat rond van dat bedrag.
Ja, kleding kopen moet ik ook verminderen. Maar ik heb een hele nieuwe garderobe gekocht, dus dat heeft wel even wat gekost.. Nu hoef ik daar natuurlijk niet meer zoveel aan te besteden.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 23:08

Het gaat zo snel hier, dat niemand mijn postje gelezen hebt geloof ik hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:08

Zo wow, wat veel reacties zijn er bijgekomen!

Ik betaal voor A. € 6,20 per uur voor de kinderopvang. Vandaar dat ik het bedrag dat Anousch vraagt echt niet hoog vind, ik vind het normaal.

Overigens vind ik 'je bent te jong en/of je hebt te weinig ervaring' zo'n rotsmoes! Ik heb dat ook zooo vaak gehoord toen ik 18 en net van school af was. Als iedereen dat zegt kom ik nooit aan ervaring natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:08

Lejow schreef:Het gaat zo snel hier, dat niemand mijn postje gelezen hebt geloof ik hehe

Ikke wel hoor, CeePee! Jammer dat het niet doorgaat vanavond! Kun je eventueel met iemand anders uit eten? (ik kan niet trouwens :P ).

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:09

Lejow schreef:Het gaat zo snel hier, dat niemand mijn postje gelezen hebt geloof ik hehe
Hahaha, ik was net aan het typen..

Maar dat is niet leuk zeg! Kan je niet met iemand anders gaan wokken? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  May di 1 maa 2011 - 23:10

_Donnaa schreef:
May schreef:
_Donnaa schreef:
May schreef:Donnaa ik hou per maand gemiddeld zo'n 150 euro over voor zulk soort dingen. Ik hou per maand wel meer over maar dat gaat naar mijn spaarrekening.
Heb je dat dan altijd op? Ik wil wel graag blijven uitgaan enzo, maar daar geef ik gelukkig toch al niet zoveel aan uit. Alleen uit eten gaan moet ik drastisch verminderen..

Nee maar het scheelt ik ga heel weinig uit. Dus daar hoef ik al geen geld aan uit te geven. En zoveel kleding koop ik ook niet. Dus ik kom zat rond van dat bedrag.
Ja, kleding kopen moet ik ook verminderen. Maar ik heb een hele nieuwe garderobe gekocht, dus dat heeft wel even wat gekost.. Nu hoef ik daar natuurlijk niet meer zoveel aan te besteden.
Ja precies, en ach ik heb het jaren van 50 euro per maand aan leuke dingen moeten doen. Dus ja voor mijn doen heb ik nu veel te besteden Wink
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 23:10

Alex167 schreef:

Ikke wel hoor, CeePee! Jammer dat het niet doorgaat vanavond! Kun je eventueel met iemand anders uit eten? (ik kan niet trouwens :P ).

Gemenerd nerd

Ben mijn pa al aan het charteren.. Een andere vriendin houdt niet van wokken, dus die hoef ik niet te vragen Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:10

Alex167 schreef:Zo wow, wat veel reacties zijn er bijgekomen!

Ik betaal voor A. € 6,20 per uur voor de kinderopvang. Vandaar dat ik het bedrag dat Anousch vraagt echt niet hoog vind, ik vind het normaal.

Overigens vind ik 'je bent te jong en/of je hebt te weinig ervaring' zo'n rotsmoes! Ik heb dat ook zooo vaak gehoord toen ik 18 en net van school af was. Als iedereen dat zegt kom ik nooit aan ervaring natuurlijk.

Precies mijn punt.
En bij 1 sollicitatiegesprek heb ik dat ook gewoon gezegd, was er klaar mee.
Maar ja dan zeggen ze toch weer ja het is belangrijk dat je ervaring heb.
Ze hebben blijkbaar geen tijd meer om iemand de kans te geven om het te leren..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:10

Alex167 schreef:
Maar vind je dat niet anders dan? Ik zie iemand die oppast echt als iemand die zijn vrije avond/dag op offert om op je kind te passen en dat je daar dan ook wel wat voor over kan hebben..

Maar dat komt misschien omdat ik oppassen altijd zo gezien heb haha.. Ik wilde best oppassen, maar daar staat wel wat tegenover, aangezien ik wel een vrije avond opoffer :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:11

Ik ga anders liever met jou wokken dan naar de tupperware party die gepland staat voor vanavond ... nerd

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 23:11

Alex167 schreef:Ik ga anders liever met jou wokken dan naar de tupperware party die gepland staat voor vanavond ... nerd

Uchhe.. uche... was je niet HATSJOEEE een beetje ziek toevallig?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:14

Whaha nee, ik ga met mijn moeder dus die trapt daar vast niet in :P

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 23:15

Alex167 schreef:Whaha nee, ik ga met mijn moeder dus die trapt daar vast niet in :P

He jammert..
Ik geloof dat ik mijn pappie om heb, ik zou normaal toch op woensdag bij mn pappie eten, dus komt gelijk goed :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:16

Dag allemaal!

Ik kom net terug met mijn zoontje van de eerste ochtend peuterspeelzaal, en ik was zoooo trots Very Happy hij heeft super lief met de andere kindjes gespeeld en heb hem anderhalf uur lang bijna niet gehoord of gezien, hij was veel te druk aan het spelen met andere kindjes.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 23:19

Leuk hoor Storm, dat hij het zo naar zijn zin heeft gehad! Geeft vast een goed gevoel Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud