Ramadan
+31
SuzieQ
Capt'n Zero
Juliette
Bazinga
Sayuri
Jeanette
SuperGrover
Auxo
Saga
Siamsa
Aziraphale
Sanne
Lot
Pitufo
Carmen_
Dora
Mint
Printje
Paper Crown
Razz
Coco
Tania
widko
Luce
Sugarfall
Maple
Starla
TukTuk
Suus
Sea of Trees
Caroow
35 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ramadan
Magrheb is rnnd half 10 Pippa, toe mocchten we eten. Elke dag een paar min eerder. Volgens mij zijn we begonnen met 22.10. Weet het niet meer precies.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pippa schreef:Ze mogen niks, ook geen water. En je hebt niks aan zulke mensen op je werk, want ze zijn niet vooruit te branden, omdat ze totaal geen energie hebben en zich dood zweten, maar dat vocht niet bij mogen drinken. En eigenlijk vind ik het niet echt 'knap', het is hun eigen keuze, ze hoeven het niet te doen, dus knap vind ik niet het juiste woord. Ik vind het met zulk weer eigenlijk dom en gevaarlijk.
Dit is in het geval van mijn collega's niet zo, ik heb er een aantal die aan de ramadan doen en die werken net zo hard als anders. Zelfs soms harder dan een aantal collega's die niet aan de ramadan doen. Vind het knap, ik heb na een half uur al dorst. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het verantwoord is met dit weer om niet te drinken.
Auxo- Ratel
- Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10
Ik merk productiviteitsverlies ook helemaal niet bij mijn vakantiebaantje. Meer dan de helft doet bij ons de Ramadan, het is vrij zwaar lichamelijk werk, maar ik heb geen van hen horen klagen of minder hard zien werken. Zeker niet. Ik heb wel degelijk diep respect voor ze, vooral het niet drinken terwijl het hartstikke warm is en je best zwaar werk doet.
Over de extreme weersomstandigheden, ja dat is het wel voor Nederland, maar in de meeste islamitische landen zijn temperaturen over de 30 graden helemaal niet uitzonderlijk. Ramadan betekent volgens mij ook iets van hitte ofzo?
Ik vind het trouwens erg mooi om te horen van die mensen op mijn werk dat ze veel koken, om dat te delen met hun buren, ook al kennen ze hun buren niet goed/zijn ze net verhuisd. Wat dat betreft vind ik het een mooie traditie, dat is delen wat je hebt met de mensen om je heen, ook al zijn het geen vrienden of familie. Verder ben ik erg blij wel te mogen eten en vooral drinken.
Over de extreme weersomstandigheden, ja dat is het wel voor Nederland, maar in de meeste islamitische landen zijn temperaturen over de 30 graden helemaal niet uitzonderlijk. Ramadan betekent volgens mij ook iets van hitte ofzo?
Ik vind het trouwens erg mooi om te horen van die mensen op mijn werk dat ze veel koken, om dat te delen met hun buren, ook al kennen ze hun buren niet goed/zijn ze net verhuisd. Wat dat betreft vind ik het een mooie traditie, dat is delen wat je hebt met de mensen om je heen, ook al zijn het geen vrienden of familie. Verder ben ik erg blij wel te mogen eten en vooral drinken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn collega die er ook aan mee doet, is steeds appeltaarten voor ons aan het bakken. Vind ie zelf een goede afleiding Vinden wij helemaal niet erg haha, al snap ik zijn logica niet haha.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Haha, als ik pannekoeken bak dan heb ik na al dat bakken al geen zin meer in pannekoeken, misschien is het ook zoiets?
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Dat zal het dan inderdaad zijn
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb nu geen collega's die moslim zijn, maar bij mijn vorige baan wel. Een deed mee aan de Ramadan vanwege zijn overtuiging en de andere, een mooi jong marrokaans meisje, zei dat ze helemaal niet zo streng gelovig was, maar dat ze toch elk jaar meedeed, omdat ze standaard 5 (!) kg afviel daarmee (en ze was al vrij slank, de rest van het jaar). Ze was namelijk vaak te lui/moe om op tijd op te staan om te eten, zei ze, dus sommige dagen kreeg ze echt bijna niks binnen. En haar vakantie viel vaak na de Ramadan (of ze plande het zo), dus dan was ze mooi slank op de vakantiefoto's. Ik vond dat heel grappig, maar ik kan me voorstellen dat als je zelf overtuigd moslim bent en je vast serieus, dat je zulke verhalen niet echt kan waarderen. Beiden personen werkten even hard en efficiënt trouwens als normaal.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Wat raar, 's nachts lig je en slaap je in bed, dus merk je ook niet dat je honger hebt. En dat is maar 8 uur. Tuurlijk heb je wel honger als je gewoon aan het werk bent. Ik vind dit een hele rare beredenering.Sanne schreef:De enige moslim bij mij op het werk zei dat water drinken wel mocht en dat deed ze dus ook de hele dag. Mag niet dus
Ik vind het ook altijd een beetje gek dat je overdag niet mag eten en 's avonds wel. Na een paar dagen heb je je ritme toch omgegooid en dan heb je toch niet echt honger meer? Dan is het idee erachter toch weg. Ik dacht trouwens ook dat 's avonds nog heel veel gegeten wordt, maar dat valt dus wel mee.
Eetse, Coco!
Gast- Gast
Wat bijzonder dat jij nu alle mensen die aan de ramadan dien over een kam scheert. En dom? Ik vind het wél knap dat ze het vol kunnen houden en dit doen voor hun geloof.Pippa schreef:Ze mogen niks, ook geen water. En je hebt niks aan zulke mensen op je werk, want ze zijn niet vooruit te branden, omdat ze totaal geen energie hebben en zich dood zweten, maar dat vocht niet bij mogen drinken. En eigenlijk vind ik het niet echt 'knap', het is hun eigen keuze, ze hoeven het niet te doen, dus knap vind ik niet het juiste woord. Ik vind het met zulk weer eigenlijk dom en gevaarlijk.
Gast- Gast
Carrie schreef:Wat bijzonder dat jij nu alle mensen die aan de ramadan dien over een kam scheert. En dom? Ik vind het wél knap dat ze het vol kunnen houden en dit doen voor hun geloof.Pippa schreef:Ze mogen niks, ook geen water. En je hebt niks aan zulke mensen op je werk, want ze zijn niet vooruit te branden, omdat ze totaal geen energie hebben en zich dood zweten, maar dat vocht niet bij mogen drinken. En eigenlijk vind ik het niet echt 'knap', het is hun eigen keuze, ze hoeven het niet te doen, dus knap vind ik niet het juiste woord. Ik vind het met zulk weer eigenlijk dom en gevaarlijk.
Ik heb het al een aantal keren uitgelegd, dat dit MIJN ervaring is op het werk. Het domme benoem ik alleen maar met dit warme/benauwde weer, ik noem het verder niet dom, ik heb respect voor iedereen zijn eigen geloof en leven.
Gast- Gast
"En je hebt niks aan zulke mensen op je werk, want ze zijn niet vooruit te branden" enz. Erg generaliserend van je. Jammer.Pippa schreef:Carrie schreef:Wat bijzonder dat jij nu alle mensen die aan de ramadan dien over een kam scheert. En dom? Ik vind het wél knap dat ze het vol kunnen houden en dit doen voor hun geloof.Pippa schreef:Ze mogen niks, ook geen water. En je hebt niks aan zulke mensen op je werk, want ze zijn niet vooruit te branden, omdat ze totaal geen energie hebben en zich dood zweten, maar dat vocht niet bij mogen drinken. En eigenlijk vind ik het niet echt 'knap', het is hun eigen keuze, ze hoeven het niet te doen, dus knap vind ik niet het juiste woord. Ik vind het met zulk weer eigenlijk dom en gevaarlijk.
Ik heb het al een aantal keren uitgelegd, dat dit MIJN ervaring is op het werk. Het domme benoem ik alleen maar met dit warme/benauwde weer, ik noem het verder niet dom, ik heb respect voor iedereen zijn eigen geloof en leven.
Gast- Gast
In vrijwel alle islamlanden is het nog wel warmer tijdens de ramadan
Maple- Prater
Dat IS ook zo op mijn werk, ze zijn enorm traag, zeuren, zijn niet vooruit te branden, en waar ze 4 kamers per uur schoon moeten maken, maken ze er nog niet eens 1 schoon. Dus ik ben er gewoon nu even niet zo blij mee omdat het heel veel extra tijd en energie kost, vind je het erg? Het zal vast niet bij alles en iedereen zo zijn, ik weet dat mijn bovenbuurman net zo hard werkt en dat heel erg goed doet, maar mijn ervaring is dat het gewoon met ramadan en dus geen eten/drinken en energie niet te doen is met mijn werk. Dus vind het wel erg overdreven dat iedereen het over generaliseren, respect, etc. heeft. Als je me ook maar een klein beetje kent, dan weet je dat ik echt totaal niet zo ben, maar goed, het zal wel.
Gast- Gast
Maple schreef:In vrijwel alle islamlanden is het nog wel warmer tijdens de ramadan
Dus? Vind ik het ook dom, omdat het gewoon heel gevaarlijk is, ze waarschuwen niet voor niks over uitdroging etc tijdens warmte. Overigens is de ramadan volgend jaar een maand vroeger, en het jaar daarna ook, dan is het toch wel een stuk minder warm, en vind ik het een hele andere situatie.
Gast- Gast
Het is vooral je manier van verwoorden, ook je uitlatingen dat het dom is. Ik vind dat je iets wat men vanuit geloofsovertuiging doet, nooit dom kunt noemen. Ja, hooguit dingen als de Jihad enzo, dar zijn gewoon verkeerde interpretaties van de Koran.
Maple- Prater
Daarom verbaasd het me ook zo dat jij dit zegt. Met je eerdere zin kwam het over alsof je het over alle mensen had die aan de ramadan mee doen. Nu nuanceer je het al meer.Pippa schreef:Dat IS ook zo op mijn werk, ze zijn enorm traag, zeuren, zijn niet vooruit te branden, en waar ze 4 kamers per uur schoon moeten maken, maken ze er nog niet eens 1 schoon. Dus ik ben er gewoon nu even niet zo blij mee omdat het heel veel extra tijd en energie kost, vind je het erg? Het zal vast niet bij alles en iedereen zo zijn, ik weet dat mijn bovenbuurman net zo hard werkt en dat heel erg goed doet, maar mijn ervaring is dat het gewoon met ramadan en dus geen eten/drinken en energie niet te doen is met mijn werk. Dus vind het wel erg overdreven dat iedereen het over generaliseren, respect, etc. heeft. Als je me ook maar een klein beetje kent, dan weet je dat ik echt totaal niet zo ben, maar goed, het zal wel.
Gast- Gast
Nee, ik bedoelde nooit alle mensen, want ik weet sowieso dat ik met een bepaald soort mensen te maken heb op mijn werk en dat dat niet standaard is, dus als dat zo overkwam, dan sorry.
Gast- Gast
Vond het al niks voor jou!Pippa schreef:Nee, ik bedoelde nooit alle mensen, want ik weet sowieso dat ik met een bepaald soort mensen te maken heb op mijn werk en dat dat niet standaard is, dus als dat zo overkwam, dan sorry.
Gast- Gast
Kortom; je hebt luie medewerkers Klinkt meer alsof ze dan 'misbruik' maken van de Ramadan. Vroeger op school hadden wij ook een paar klasgenootjes, die tijdens de ramadan spontaan niks meer konden doen. Begrijp me niet verkeerd; ik kan me voorstellen dat 't ontzettend zwaar kan zijn, tijdens hoge temperaturen bijv. Maar standaard moesten die 2 meiden elke middag naar huis, omdat ze flauw werden. En dat terwijl ik ze op andere dagen en 's winters en weet ik veel wat niet, ook amper zag eten en drinken :/
Maargoed, wat die meiden betreft is mijn beeld al aardig gekleurd, omdat ik wist dat ook 'gewoon' seks hadden en alcohol dronken bijv..
Maargoed, wat die meiden betreft is mijn beeld al aardig gekleurd, omdat ik wist dat ook 'gewoon' seks hadden en alcohol dronken bijv..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Maar buiten de ramadan om zijn het hele fijne & goede medewerkers, dus dat is het rare!
Gast- Gast
Carrie schreef:Wat raar, 's nachts lig je en slaap je in bed, dus merk je ook niet dat je honger hebt. En dat is maar 8 uur. Tuurlijk heb je wel honger als je gewoon aan het werk bent. Ik vind dit een hele rare beredenering.Sanne schreef:De enige moslim bij mij op het werk zei dat water drinken wel mocht en dat deed ze dus ook de hele dag. Mag niet dus
Ik vind het ook altijd een beetje gek dat je overdag niet mag eten en 's avonds wel. Na een paar dagen heb je je ritme toch omgegooid en dan heb je toch niet echt honger meer? Dan is het idee erachter toch weg. Ik dacht trouwens ook dat 's avonds nog heel veel gegeten wordt, maar dat valt dus wel mee.
Eetse, Coco!
Waarom is mijn redenering raar? Als je gedurende een paar dagen op hele andere tijdstippen eet, dus 's avonds na zonsondergang of 's ochtends voor zonsondergang, dan verleg je toch langzaamaan je eetritme? Ik kan mij voorstellen dat je op den duur overdag niet meer zoveel honger hebt, omdat je een ritme hebt van 's avonds laat en 's ochtends heel vroeg eten.
Ik eet bijvoorbeeld elke avond rond een uur of 7. Ik heb dan geen honger om 5 uur. Als ik een paar dagen elke avond om 5 uur eet, dan krijg ik ook honger rond dat tijdstip, omdat mijn hele eetpatroon daarop afgestemd is. Ik snap echt niet waarom mijn redenering nou zo raar is eigenlijk.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik snap je redenering maar ik denk dat dat niet helemaal opgaat omdat je overdag meer energie verbruikt omdat je dan aan het werk/naar school of iets anders aan het doen bent. Daar heb je energie voor nodig dmv eten en drinken, en dat valt dan dus helemaal weg.
Gast- Gast
Pippa schreef:Maple schreef:In vrijwel alle islamlanden is het nog wel warmer tijdens de ramadan
Dus? Vind ik het ook dom, omdat het gewoon heel gevaarlijk is, ze waarschuwen niet voor niks over uitdroging etc tijdens warmte. Overigens is de ramadan volgend jaar een maand vroeger, en het jaar daarna ook, dan is het toch wel een stuk minder warm, en vind ik het een hele andere situatie.
In juni kan het anders ook behoorlijk warm zijn. En de dagen duren in juni langer dan in juli en augustus. Ik gok zomaar eens dat het op 21 juni pas rond 23.00 etenstijd is. Als het niet later is.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Maple schreef:Het is vooral je manier van verwoorden, ook je uitlatingen dat het dom is. Ik vind dat je iets wat men vanuit geloofsovertuiging doet, nooit dom kunt noemen. Ja, hooguit dingen als de Jihad enzo, dar zijn gewoon verkeerde interpretaties van de Koran.
Mwoah, er zijn toch heel wat dingen vanuit het geloof wat de meeste mensen dom vinden hoor.
Ik kan me trouwens best voorstellen dat jouw medewerkers niet vooruit te branden zijn hoor Pippa. Met dat soort werk moet ik ook echt eten, anders trek ik het niet eens de ochtend door.
Daarom, ik vind het vooral met dit soort temperaturen echt onverstandig. Hoe wil je je lichaam naar de klote helpen? Zo warm en dan niet drinken..
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik maak schoon in een ziekenhuis, dus hetzelfde werk, en mijn collega's zijn absoluut niet minder productief. Ik moet ook eten en drinken, ik heb echt best wel honger tijdens het werk, maar ik hoor mijn collega's niet klagen en ze werken net als anders. Dus ik denk dat dat toch aan de individuele medewerkers bij Pippa op het werk ligt.Luce schreef:Maple schreef:Het is vooral je manier van verwoorden, ook je uitlatingen dat het dom is. Ik vind dat je iets wat men vanuit geloofsovertuiging doet, nooit dom kunt noemen. Ja, hooguit dingen als de Jihad enzo, dar zijn gewoon verkeerde interpretaties van de Koran.
Mwoah, er zijn toch heel wat dingen vanuit het geloof wat de meeste mensen dom vinden hoor.
Ik kan me trouwens best voorstellen dat jouw medewerkers niet vooruit te branden zijn hoor Pippa. Met dat soort werk moet ik ook echt eten, anders trek ik het niet eens de ochtend door.
Daarom, ik vind het vooral met dit soort temperaturen echt onverstandig. Hoe wil je je lichaam naar de klote helpen? Zo warm en dan niet drinken..
En je lichaam naar de klote helpen, dat gebeurt echt niet door de ramadan, tenzij je al verzwakt bent. Maar bij ziekte hoef je dus ook niet mee te doen. Het is ongetwijfeld niet bevorderlijk voor je gezondheid, maar je lichaam naar de klote helpen is wel een heel heftige uitspraak. Het menselijk lichaam kan echt ongelooflijk veel hebben, veel schadelijker dingen dan de ramadan.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: