Ramadan
+31
SuzieQ
Capt'n Zero
Juliette
Bazinga
Sayuri
Jeanette
SuperGrover
Auxo
Saga
Siamsa
Aziraphale
Sanne
Lot
Pitufo
Carmen_
Dora
Mint
Printje
Paper Crown
Razz
Coco
Tania
widko
Luce
Sugarfall
Maple
Starla
TukTuk
Suus
Sea of Trees
Caroow
35 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ramadan
Razz schreef:Dora schreef:En voor de vrouwen die (om welke reden dan ook) de pil slikken? Kunnen zij h dan ook doorslikken zodat ze het niet hoeven in te halen?
Die kan je s'avonds na zons ondergang toch innemen
Ze bedoelt de pil doorslikken zodat je niet ongesteld wordt en dus niet de ramadan hoeft te onderbreken
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Dora schreef:En voor de vrouwen die (om welke reden dan ook) de pil slikken? Kunnen zij h dan ook doorslikken zodat ze het niet hoeven in te halen?
Ik heb gehoord van diezelfde vrouw, dat je ongesteld moet worden en niet mag doorslikken (zou niet natuurlijk zijn). De ander zei juist dat ze de pil zou doorslikken, zodat ze niet ongesteld zou worden. Daar dachten ze allebei anders over!
Laatst aangepast door Mint op vr 2 aug 2013 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Oh sorry ik moet echt naar bed. Ik lees maar de helft
Volgens mij moet je dan gewoon mee doen.
Volgens mij moet je dan gewoon mee doen.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Coco schreef:Wij laten ze vrij daarin Printje. Ik vind dat je een geloof niet op kunt dringen en dwang zal alleen maar tegen werken. Daarnaast zullen ze vast stiekem eten als ze er zelf niet achter staan.
Dat vind ik heel mooi en goed van jullie. Zijn jullie allebei moslim trouwens? Ik meende van niet toch?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Zo Pippa ik vind je reactie niet echt respectvol naar Moslims toe. Ik wist (nog) niet dat het Ramadan was maar het lijkt me met deze weersomstandigheden ook extra zwaar om niet te eten en drinken.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Printje schreef:Coco schreef:Wij laten ze vrij daarin Printje. Ik vind dat je een geloof niet op kunt dringen en dwang zal alleen maar tegen werken. Daarnaast zullen ze vast stiekem eten als ze er zelf niet achter staan.
Dat vind ik heel mooi en goed van jullie. Zijn jullie allebei moslim trouwens? Ik meende van niet toch?
Jawel.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ow oké dan haal ik je denk ik met iemand anders door elkaar.
Maar gaat de Ramadam altijd door zeg maar, ondanks dit extreme weer, vinden jullie dat niet onverantwoord oid?
Maar gaat de Ramadam altijd door zeg maar, ondanks dit extreme weer, vinden jullie dat niet onverantwoord oid?
Printje- Lady Post-a-lot
De enige moslim bij mij op het werk zei dat water drinken wel mocht en dat deed ze dus ook de hele dag. Mag niet dus
Ik vind het ook altijd een beetje gek dat je overdag niet mag eten en 's avonds wel. Na een paar dagen heb je je ritme toch omgegooid en dan heb je toch niet echt honger meer? Dan is het idee erachter toch weg. Ik dacht trouwens ook dat 's avonds nog heel veel gegeten wordt, maar dat valt dus wel mee.
Eetse, Coco!
Ik vind het ook altijd een beetje gek dat je overdag niet mag eten en 's avonds wel. Na een paar dagen heb je je ritme toch omgegooid en dan heb je toch niet echt honger meer? Dan is het idee erachter toch weg. Ik dacht trouwens ook dat 's avonds nog heel veel gegeten wordt, maar dat valt dus wel mee.
Eetse, Coco!
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Printje schreef:Ow oké dan haal ik je denk ik met iemand anders door elkaar.
Ja, en dan? Allemaal staken en Ramadan verschuiven wanneer er gunstigere omstandigheden zijn? Het is toch ook onverantwoord voor arme mensen om nu niet goed te eten en te drinken?
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Ik heb het al op Sanne (geen vreetfestijn hier:D ), maar alsnog bede oordankt.
Ik denk het ook Printje. Het gaat altijd door, zolang je niet ziek bent/wordt. Of het onverantwoord is zijn de meningen over verdeelt. Zolang ik normaal functioneer vind ik het niet onverantwoord.
Ik denk het ook Printje. Het gaat altijd door, zolang je niet ziek bent/wordt. Of het onverantwoord is zijn de meningen over verdeelt. Zolang ik normaal functioneer vind ik het niet onverantwoord.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Aziraphale schreef:Printje schreef:Ow oké dan haal ik je denk ik met iemand anders door elkaar.
Ja, en dan? Allemaal staken en Ramadan verschuiven wanneer er gunstigere omstandigheden zijn? Het is toch ook onverantwoord voor arme mensen om nu niet goed te eten en te drinken?
Ja maar ja wat schieten die arme mensen er überhaupt mee op, ik vind het een mooi gebaar maar die echte arme mensen hebben er denk ik niet veel aan. Maar nogmaals ik heb niets met geloven en opgelegde dingen. Of gewoon standaard in de winter, maar het heeft iets met de maan ofzo te maken toch.
Printje- Lady Post-a-lot
Mint schreef:Dora schreef:En voor de vrouwen die (om welke reden dan ook) de pil slikken? Kunnen zij h dan ook doorslikken zodat ze het niet hoeven in te halen?
Ik heb gehoord van diezelfde vrouw, dat je ongesteld moet worden en niet mag doorslikken (zou niet natuurlijk zijn). De ander zei juist dat ze de pil zou doorslikken, zodat ze niet ongesteld zou worden. Daar dachten ze allebei anders over!
Haha, nog geen duidelijkheid dus
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Printje schreef:Aziraphale schreef:Printje schreef:Ow oké dan haal ik je denk ik met iemand anders door elkaar.
Ja maar ja wat schieten die arme mensen er überhaupt mee op, ik vind het een mooi gebaar maar die echte arme mensen hebben er denk ik niet veel aan. Maar nogmaals ik heb niets met geloven en opgelegde dingen. Of gewoon standaard in de winter, maar het heeft iets met de maan ofzo te maken toch.
Ik ben zelf ook niet gelovig maar als anderen denken dat dit goed is, wie ben ik dan om eraan te twijfelen? Ik snap je vragen wel maar daar is denk ik geen pasklaar antwoord voor te vinden. Vind dat mensen dit zelf moeten beslissen, ook al zie ik er zelf het nut niet van in :)En ik probeer niet eindeloos over na te denken over waarom en het nut en of het verantwoord is of niet. Het is puur een gevoel. Een geloof.
Dat ik geen vlees eet lost bijvoorbeeld ook het probleem van de bio-industrie niet op maar ik voel me er zelf wel beter bij.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Ow maar die mening deel ik ook hoor. Ieder zijn ding maar als ik erover nadenk dan denk ik bij sommige dingen, niet alleen bij dit geloof maar sowieso bij een geloof, mmmm ik respecteer het ook bij een ander maar zou zelf zoiets nooit kunnen. Kan het ook niet makkelijk uitleggen zo op de iPad maar ik ben er niet mee opgegroeid, heb er niets mee, vind het knap maar bij sommige dingen denk ik echt jeetje dat jij dat zo kunt doen/ willen. Maar goed dat denken ze vast bij mij ook wel hahaha.
Ik vind het wel mooi om te zien dat de moslim ouders die ik nu heb in de klas, veel vrijer zijn naar de kinderen toe, en ook veel meer met de Nederlandse dingen meedoen.
Ik vind het wel mooi om te zien dat de moslim ouders die ik nu heb in de klas, veel vrijer zijn naar de kinderen toe, en ook veel meer met de Nederlandse dingen meedoen.
Printje- Lady Post-a-lot
Bij mij op het werk zijn in de afgelopen weken al een aantal keer collega's die meedoen onwel geworden.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Lot schreef:Zo Pippa ik vind je reactie niet echt respectvol naar Moslims toe. Ik wist (nog) niet dat het Ramadan was maar het lijkt me met deze weersomstandigheden ook extra zwaar om niet te eten en drinken.
Welke reactie?
Ik heb overigens respect voor alles en iedereen, hoe je er uit ziet, of wat je gelooft. Ik deel puur mijn ervaring en dat is dat je enorm verschil merkt en dat het echt heel vervelend is om mee te werken op dit moment. Overigens geef ik alleen aan dat ik het niet perse knap vind, dan denk ik aan een uitzonderlijke prestatie, heeft dat iets met respect te maken dan? Ik vind het onverantwoordelijk om een hele dag niks te eten, of te drinken, en al helemaal met dit weer.
Laatst aangepast door Pippa op vr 2 aug 2013 - 10:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Nee, ik ben geen Moslim, maar het land waar ik vandaan kom is een Islamitisch land en daar eet je uit respect eigenlijk ook niet voor mensen die vasten. Dus deels doe je mee. Duurt trouwens 1 maand. Valt elk jaar in een maand ervoor, dus volgend jaar zal t van juni tot juli duren en daarna weer van mei tot juni.
Ik dacht altijd dat het elk jaar maar 8 dagen verschoof? Dat zei een Marokkaanse vriendin van mij.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Paper Crown schreef:Pippa schreef:Ze mogen niks, ook geen water. En je hebt niks aan zulke mensen op je werk, want ze zijn niet vooruit te branden, omdat ze totaal geen energie hebben en zich dood zweten, maar dat vocht niet bij mogen drinken. En eigenlijk vind ik het niet echt 'knap', het is hun eigen keuze, ze hoeven het niet te doen, dus knap vind ik niet het juiste woord. Ik vind het met zulk weer eigenlijk dom en gevaarlijk.
Ik vind dit behoorlijk dom overkomen.
Want? Dit is mijn persoonlijke ervaring, ben ik dan gelijk dom?
Gast- Gast
Siamsa schreef:Paper Crown schreef:Nee, ik ben geen Moslim, maar het land waar ik vandaan kom is een Islamitisch land en daar eet je uit respect eigenlijk ook niet voor mensen die vasten. Dus deels doe je mee. Duurt trouwens 1 maand. Valt elk jaar in een maand ervoor, dus volgend jaar zal t van juni tot juli duren en daarna weer van mei tot juni.
Ik dacht altijd dat het elk jaar maar 8 dagen verschoof? Dat zei een Marokkaanse vriendin van mij.
Dat wisselt per maand. Dat ligt aan de maankalender
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ramadan Als je bij de schattingen hier kijkt, is het soms een maand, soms een aantal dagen. Ligt eraan of er naar Mekka wordt gekeken, of niet zei mijn buurman.
Gast- Gast
Het lijkt me overigens wel zwaar om zo laat naar bed te gaan. Ik hoor ze nu het gebed doen in de moskee (ramen en deuren staan open) en ik neem aan dat ze daarna gaan eten met hun familie.
Gast- Gast
Pippa schreef:Het lijkt me overigens wel zwaar om zo laat naar bed te gaan. Ik hoor ze nu het gebed doen in de moskee (ramen en deuren staan open) en ik neem aan dat ze daarna gaan eten met hun familie.
Mijn overburen hebben al lang gegeten, volgens mij slapen ze al. (of ze zijn het aan het proberen, andere buren zijn serieus nu hun terras aan het schoonmaken met de hogedrukspuit )
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Caroow schreef:Pippa schreef:Het lijkt me overigens wel zwaar om zo laat naar bed te gaan. Ik hoor ze nu het gebed doen in de moskee (ramen en deuren staan open) en ik neem aan dat ze daarna gaan eten met hun familie.
Mijn overburen hebben al lang gegeten, volgens mij slapen ze al. (of ze zijn het aan het proberen, andere buren zijn serieus nu hun terras aan het schoonmaken met de hogedrukspuit )
O ik dacht dat ze eerst gingen bidden en daarna pas gingen eten; ik vond het al zo laat..
Gast- Gast
Onze housekeeping dames werken ook gewoon door en daar is niets aan te merken.
Ooit heb ik een Marokkaanse chef gehad en heb ik samen met het gem proberen te vasten. Ik heb het 5 dagen volgehouden, ik voelde me zo slecht omdat ik niets mocht drinken! Normaal gesproken drink ik op zijn minst wel 3 liter water per dag dus het verschil was ineens wel erg groot.
Ooit heb ik een Marokkaanse chef gehad en heb ik samen met het gem proberen te vasten. Ik heb het 5 dagen volgehouden, ik voelde me zo slecht omdat ik niets mocht drinken! Normaal gesproken drink ik op zijn minst wel 3 liter water per dag dus het verschil was ineens wel erg groot.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Saga schreef:Onze housekeeping dames werken ook gewoon door en daar is niets aan te merken.
Je ziet het niet aan ze; maar als je kijkt naar de productiviteit is het om te huilen, bij ons dan
Gast- Gast
Bij ons dus niet!Pippa schreef:Saga schreef:Onze housekeeping dames werken ook gewoon door en daar is niets aan te merken.
Je ziet het niet aan ze; maar als je kijkt naar de productiviteit is het om te huilen, bij ons dan
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: