Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ramadan

+31
SuzieQ
Capt'n Zero
Juliette
Bazinga
Sayuri
Jeanette
SuperGrover
Auxo
Saga
Siamsa
Aziraphale
Sanne
Lot
Pitufo
Carmen_
Dora
Mint
Printje
Paper Crown
Razz
Coco
Tania
widko
Luce
Sugarfall
Maple
Starla
TukTuk
Suus
Sea of Trees
Caroow
35 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Ramadan - Pagina 2 Empty Re: Ramadan

Bericht  Razz vr 2 aug 2013 - 7:51

Ik hoor wel van mijn collega dat veel jonge mensen vaak smokkelen. Stiekem toch een slok water drinken of een mars opeten als niemand het ziet. Doe dan gewoon helemaal niet mee denk ik dan. Maarja dan moeten ze weer geld betalen aan de armen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 8:01

Ik wel, maar kinderen inderdaad niet. Dat hoeft pas vanaf de eerdte tekenen van het volwassen worden (menstruatie, zaadlozing, schaamhaar).
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 8:03

Razz schreef:Ik hoor wel van mijn collega dat veel jonge mensen vaak smokkelen. Stiekem toch een slok water drinken of een mars opeten als niemand het ziet. Doe dan gewoon helemaal niet mee denk ik dan. Maarja dan moeten ze weer geld betalen aan de armen.

Wat neerbuigend zeg. Er zijn er ook genoeg die niet meedoen en dus sneaky ergens eten waarbij anderen hrt niet zien omdat je je zonden beter tussen jou en God kunt houden. En zo spoor je mensen ook niet aan tot roddelen, wat in de ramadan ook niet mag.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Luce vr 2 aug 2013 - 8:06

Caroow schreef:
Luce schreef:Ik vind het op dagen als deze echt ontzettnd onverstandig.. Maar goed, ik snap sowieso niet goed waarom men mee doet aan de Ramadan.

Gewoon, omdat het bij je geloof hoort?

Ja, duh Wink. Maar ik zie er zelf het nut er niet van. Bovendien lijkt het me ook niet gezond, maar dat terzijde. Verder moet iedereen lekker doen waar ze zin in hebben Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Paper Crown vr 2 aug 2013 - 8:09

Pippa schreef:Ze mogen niks, ook geen water. En je hebt niks aan zulke mensen op je werk, want ze zijn niet vooruit te branden, omdat ze totaal geen energie hebben en zich dood zweten, maar dat vocht niet bij mogen drinken. En eigenlijk vind ik het niet echt 'knap', het is hun eigen keuze, ze hoeven het niet te doen, dus knap vind ik niet het juiste woord. Ik vind het met zulk weer eigenlijk dom en gevaarlijk.

Ik vind dit behoorlijk dom overkomen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Razz vr 2 aug 2013 - 8:14

Coco schreef:
Razz schreef:Ik hoor wel van mijn collega dat veel jonge mensen vaak smokkelen. Stiekem toch een slok water drinken of een mars opeten als niemand het ziet. Doe dan gewoon helemaal niet mee denk ik dan. Maarja dan moeten ze weer geld betalen aan de armen.

Wat neerbuigend zeg. Er zijn er ook genoeg die niet meedoen en dus sneaky ergens eten waarbij anderen hrt niet zien omdat je je zonden beter tussen jou en God kunt houden. En zo spoor je mensen ook niet aan tot roddelen, wat in de ramadan ook niet mag.

Zo bedoelde ik het niet maar als er mensen zijn die daar aan mee doen en dan toch iedere dag iets eten en drinken en dat toch trots lopen te verkondigen dat ze aan de ramadan mee doen vind ik dat niet eerlijk tegenover de mensen die er wel echt voor gaan.

Oh en mijn collega waar ik het over had in mijn vorige post doet ook mee aan de ramadan. Maar ziet dat dus bij leeftijdsgenoten.

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 8:19

Sea of Trees schreef:Ik zou het echt voor geen goud willen, vooral niet in de snikhete zomer waar de dagen toch al lang zijn......zonder drinken bij 35 graden, pff respect hoor.

+1 ik vind het knap maar aan de andere kant ook wat raar aangezien ze na zonsondergang weet ik hoeveel gaan eten. Ik vind het met dit weer ook niet verantwoord.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 8:25

Ik zou hem de volgende keer zeep aanbieden om zijn mond te spoelen. Hij is zelf zondig door te roddelen. Wink  
Waarom niet eerlijk tegenover mensrn die wel meedoen? Het zou mij echt een biet zijn hoor. Ieder zijn eigen graf. Ik vast ook niet voor anderen om mij heen dus of zij nu meedoen of doen alsof, heb er niets aan om hun zonden te weten. Ja, ik kan een dua(smeekgebedje)voor ze doen, maar misschien geloven ze niet eens maar willen ze dat niet bekend maken. Een geloof is iets tussen jou en God, niet tussen jou en de rest van de wereld.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 8:27

Printje schreef:
Sea of Trees schreef:Ik zou het echt voor geen goud willen, vooral niet in de snikhete zomer waar de dagen toch al lang zijn......zonder drinken bij 35 graden, pff respect hoor.

+1 ik vind het knap maar aan de andere kant ook wat raar aangezien ze na zonsondergang weet ik hoeveel gaan eten. Ik vind het met dit weer ook niet verantwoord.

Heb je weleens een iftar meegemaakt?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow vr 2 aug 2013 - 8:29

Coco, ben jij zelf Moslim? Want jij pokert toch? Een vriend van mijn vriend mag nooit meedoen als ze gaan pokeren omdat dat gokken is.

(als je geen antwoord wil geven of ik het weg moet halen moet je het ook zeggen hoor)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 2 aug 2013 - 8:30

De schoonmakers op mijn werk doen hun werk net zo goed als anders dus ik deel die mening niet met jou Pippa. Ik vind het wel een beetje kort door de bocht hoe sommigen hier reageren. Ik vind het heel knap iig dat mensen het volhouden nu! Dus petje af smile.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 8:30

Coco schreef:
Printje schreef:

Alleen van verhalen en bij Koekeloeren met mijn kleuters. En ik krijg regelmatig dingetjes die over zijn vd avond ervoor va ouders, als het binnen het schooljaar valt dus. Ik snap sowieso niet dat je zoiets doet maar dat is ieder zijn ding natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown vr 2 aug 2013 - 8:33

Printje schreef:
Coco schreef:
Printje schreef:

Alleen van verhalen en bij Koekeloeren met mijn kleuters.  En ik krijg regelmatig dingetjes die over zijn vd avond ervoor va ouders, als het binnen het schooljaar valt dus. Ik snap sowieso niet dat je zoiets doet maar dat is ieder zijn ding natuurlijk.

Een iftar is dat je samen komt, rijk en arm en eet met zijn alle. Je deelt dus als t ware je brood. En denk maar niet dat alle mensen 'schransen' er zijn mensen die helemaal niet zo royaal eten en zich 'volproppen' zoals veel mensen denken. Het niet eten maakt ze bewust van de armoe en t eten vergroot de dankbaarheid aan God.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Razz vr 2 aug 2013 - 8:34

Coco schreef:Ik zou hem de volgende keer zeep aanbieden om zijn mond te spoelen. Hij is zelf zondig door te roddelen. Wink  
Waarom niet eerlijk tegenover mensrn die wel meedoen? Het zou mij echt een biet zijn hoor. Ieder zijn eigen graf. Ik vast ook niet voor anderen om mij heen dus of zij nu meedoen of doen alsof, heb er niets aan om hun zonden te weten. Ja, ik kan een dua(smeekgebedje)voor ze doen, maar misschien geloven ze niet eens maar willen ze dat niet bekend maken. Een geloof is iets tussen jou en God, niet tussen jou en de rest van de wereld.

Haha het is een ze dus dat verklaard misschien iets Wink 

Ja en waarom niet eerlijk. Ik vind het knap van mensen die het met dit weer den en echt vol kunnen houden zonder een slok water. En als ik dan iemand hoor klagen van pff ik heb echt dorst, ik heb het zwaar bla bla maar ondertussen al een flesje water op hebben dan vind ik dat niet eerlijk tegenover de mensen die er dus wel echt voor gaan. Ik kan het misschien niet zo goed uitleggen maar een beetje hetzelfde als mensen een kortere weg nemen bij een marathon en er dan dezelfde medaille voor krijgen dan de mensen die 20 km meer hebben gerend. Zoiets haha Wink

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 8:37

Bedankt voor je uitleg pc.

Ik sta zelf gewoon, in alle andere geloven, er totaal anders in. Heb echt helemaal niets met welk geloof dam ook. Nogmaals ieder zijn ding maar met dit weer vind ik het onverantwoordelijk om niets te drinken.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 8:37

Dat klopt Caroow.

Printje, je bent er dus niet bij geweest. Dan weet je toch ook niet hoeveel er naar binnen wordt gepropt? Na zoveel uren niet eten en drinken zit je snel vol hoor. 

Etenstijd. Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Mint vr 2 aug 2013 - 8:39

Een aantal van mijn collega`s doen ook mee met de Ramadan en ik merk niet dat zij minder goed zouden werken. Ik heb aan een vrouw gevraagd of het niet heel moeilijk was met dit weer, maar ze zei dat het in Nederland heel erg meevalt. In Marokko is het de hele zomer warmer dan hier en daar doen ze het ook. Wat ik dan weer niet wist, is dat vrouwen niet mogen vasten tijden hun menstruatie omdat ze dan onrein zouden zijn. Ik dacht dat ze moesten blijven eten voor hun gezondheid tijdens de menstruatie.silent
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caroow vr 2 aug 2013 - 8:45

Wat ik me wel afvraag, hoe gaat het in beroepen waar je er echt goed bij moet zijn? Ik bedoel, vergeten om een zieke te vervangen of per ongeluk veel te weinig tomaten bestellen is niet zo erg, maar wat als je piloot bent, of chirurg? Dat zijn niet echt beroepen waar je je een fout kan permitteren. Of gaat dat zo snel niet?

Eet smakelijk Coco smile 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown vr 2 aug 2013 - 8:46

Mint schreef:Een aantal van mijn collega`s doen ook mee met de Ramadan en ik merk niet dat zij minder goed zouden werken. Ik heb aan een vrouw gevraagd of het niet heel moeilijk was met dit weer, maar ze zei dat het in Nederland heel erg meevalt. In Marokko is het de hele zomer warmer dan hier en daar doen ze het ook. Wat ik dan weer niet wist, is dat vrouwen niet mogen vasten tijden hun menstruatie omdat ze dan onrein zouden zijn. Ik dacht dat ze moesten blijven eten voor hun gezondheid tijdens de menstruatie.silent

Klopt en die dagen moet je weer 'inhalen'
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 8:50

Doe jij er ook aan mee pc?

En hoelang duurt de Ramadam.

En nog een vraag, wille jullie perse dat jullie kinderen later ook meedoen hieraan of wil je ze daar vrij in laten?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Dora vr 2 aug 2013 - 8:51

En voor de vrouwen die (om welke reden dan ook) de pil slikken? Kunnen zij h dan ook doorslikken zodat ze het niet hoeven in te halen?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Paper Crown vr 2 aug 2013 - 8:52

Nee, ik ben geen Moslim, maar het land waar ik vandaan kom is een Islamitisch land en daar eet je uit respect eigenlijk ook niet voor mensen die vasten. Dus deels doe je mee. Duurt trouwens 1 maand. Valt elk jaar in een maand ervoor, dus volgend jaar zal t van juni tot juli duren en daarna weer van mei tot juni.

Laatst aangepast door Paper Crown op vr 2 aug 2013 - 8:53; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Carmen_ vr 2 aug 2013 - 8:52

Ik vind hem prima vol te houden. Al kap ik maandag wel ivm ziekenhuisgezeik.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Razz vr 2 aug 2013 - 8:54

Dora schreef:En voor de vrouwen die (om welke reden dan ook) de pil slikken? Kunnen zij h dan ook doorslikken zodat ze het niet hoeven in te halen?

Die kan je s'avonds na zons ondergang toch innemen Wink

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 8:59

Wij laten ze vrij daarin Printje. Ik vind dat je een geloof niet op kunt dringen en dwang zal alleen maar tegen werken. Daarnaast zullen ze vast stiekem eten als ze er zelf niet achter staan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud