Ramadan
+31
SuzieQ
Capt'n Zero
Juliette
Bazinga
Sayuri
Jeanette
SuperGrover
Auxo
Saga
Siamsa
Aziraphale
Sanne
Lot
Pitufo
Carmen_
Dora
Mint
Printje
Paper Crown
Razz
Coco
Tania
widko
Luce
Sugarfall
Maple
Starla
TukTuk
Suus
Sea of Trees
Caroow
35 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ramadan
Goed, wellicht wat te krachtig verwoord maar ik vind het gewoon écht niet verstandig. Er wordt natuurlijk niet voor niks gewaarschuwd om genoeg te drinken met dit soort temperaturen he? Dat gebeurt niet voor de lol. Ik weet wel dat als ik een dag niet drink, mijn lichaam gekke dingen gaat doen.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Coco, ik las in een ander topic dat jouw man dagelijks blowt, mag dit wel van de Islam?
Juliette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12
Vind hij dit nooit lastig? Het is niet lullig of betweterig bedoelt hoor trouwens, zo staat het er wel een beetje.
Juliette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12
Ik ken eigenlijk geen moslims of iemand die aan de ramadan doet, het staat voor mij nogal ver van mijn bed en daar wil ik het ook graag laten. Ik heb geen specifieke interesse in de islam, überhaupt wil ik me liever niet met religieuze dingen bezig houden. Kerstmis vind ik al genoeg.
Of ik het knap vind... ik weet het niet. Ik zie er het nut niet van in - ik heb me dus ook niet verdiept, maar ik kan in geen enkele religie bedenken waarom God zou willen dat je niet eet of drinkt.
Maar ieder heeft zo zijn geloof en als mensen dit willen doen - ga je gang hoor.
Of ik het knap vind... ik weet het niet. Ik zie er het nut niet van in - ik heb me dus ook niet verdiept, maar ik kan in geen enkele religie bedenken waarom God zou willen dat je niet eet of drinkt.
Maar ieder heeft zo zijn geloof en als mensen dit willen doen - ga je gang hoor.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Juliette schreef:Vind hij dit nooit lastig? Het is niet lullig of betweterig bedoelt hoor trouwens, zo staat het er wel een beetje.
Jawel, de intentie is ook wel om te stoppen daarom.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik heb maandag noodgedwongen meegedaan, omdat ik in Dubai was. Het was 44 graden en ik had echt zo'n dorst. We kwamen om 12 u uit het vliegtuig en mochten dus pas eten of drinken om 18 u. Respect voor degenen die het volhouden, maar ik liep om 16.00 u echt scheel van de honger en hoofdpijn daar rond en ik voelde me helemaal afwezig en duizelig. Je mocht ook geen eten kopen en als je werd betrapt op eten of drinken kreeg je een boete. Ik snap dat het iets van de islam is, maar ik ben katholiek en dan zou ik dus een boete krijgen als ik een moslimregel overtreed, raar toch? Stipt om 19 u begon iedereen zich vol te proppen. Omdat ik zo'n honger had heb ik ook in korte tijd te veel gegeten en was de hele avond misselijk en had buikpijn. Ik snap er echt helemaal niks van, dit kan echt nooit gezond zijn.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Coco schreef:Juliette schreef:Vind hij dit nooit lastig? Het is niet lullig of betweterig bedoelt hoor trouwens, zo staat het er wel een beetje.
Blowt hij echt dagelijks? Voor zijn plezier of medicinaal oid?
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Ons bezoek van afgelopen weekend doet mee aan de ramadan. We konden niks aan ze kwijt. Ik voelde me wel een beetje lullig met m'n chipjes en groot glas dinken en terwijl we buiten zaten, zat vooral zij het vreselijk warm te hebben met haar hoofddoek, dikke sokken en haar geen idee hoe het heet, gewaadachtig-iets?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
SoGood schreef:Ons bezoek van afgelopen weekend doet mee aan de ramadan. We konden niks aan ze kwijt. Ik voelde me wel een beetje lullig met m'n chipjes en groot glas dinken en terwijl we buiten zaten, zat vooral zij het vreselijk warm te hebben met haar hoofddoek, dikke sokken en haar geen idee hoe het heet, gewaadachtig-iets?
Ik had het over een hoofddoek dragen terwijl het heel warm is buiten met een collega. Hij zei, wij weten niet beter. Zijn vrouw draagt al zo lang een hoofdoek, die is er aan gewend. Net als een bh, die ga je ook niet uit doen als het warm is buiten. Dus daar hoef je je niet lullig over te voelen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Harrison schreef:Coco schreef:Juliette schreef:Vind hij dit nooit lastig? Het is niet lullig of betweterig bedoelt hoor trouwens, zo staat het er wel een beetje.
Blowt hij echt dagelijks? Voor zijn plezier of medicinaal oid?
Hij blowt dagelijks. Een klein jointje voor het slapen tegen extreme nachtmerries op aanraden van huisarts (leuk detail, die huisarts is zelf moslim ) van andere slaapmedicatie krijgt hij alleen nog meer nachtmerries. Hij is een maand of 3 voor de bevalling en tot 3 maanden erna ook wel gestopt maar die nachtmerries icm zulke slechtslapende kinderen was en is gewoon niet te doen. Dan slapen we helemaal niet meer. Hij is ook niet verslaafd verder, op vakantie rookt hij niks. Zijn nachtmerries ontstaan waarschijnlijk ivm stress wat zich uit in zijn slaap.
Coco- Ratel
SoGood schreef:Ons bezoek van afgelopen weekend doet mee aan de ramadan. We konden niks aan ze kwijt. Ik voelde me wel een beetje lullig met m'n chipjes en groot glas dinken en terwijl we buiten zaten, zat vooral zij het vreselijk warm te hebben met haar hoofddoek, dikke sokken en haar geen idee hoe het heet, gewaadachtig-iets?
Ik weet niet wat voor gewaadachtig iets ze precies droeg, maar toen wij met 38-40 graden in Marokko waren had ik het in mijn normale kleding een stuk warmer dan in een djellaba.
Coco- Ratel
Misschien een domme vragen hoor maar hoe doen Moslims in Zweden/Noorwegen/Finland dat? Daar is het nog veel later donker dan hier.
Het is eigenlijk voor moslims op de evenaar veel makkelijker om de Ramadan vol te houden.
Het is eigenlijk voor moslims op de evenaar veel makkelijker om de Ramadan vol te houden.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Daar kan ik je wel antwoord op geven Het wordt hier eigenlijk helemaal niet donker in de zomer en een maand niks eten en drinken overleeft niemand. Ze hebben hier dus een tijdslimiet gezet. Ik weet niet precies hoe laat, dat wordt door iemand belangrijks bepaald, maar bijvoorbeeld tussen 1 en 6 mogen ze dan eten ofzo. Ik gok dat die tijden redelijk gelijk zijn aan de rest van Europa.Punk'd schreef:Misschien een domme vragen hoor maar hoe doen Moslims in Zweden/Noorwegen/Finland dat? Daar is het nog veel later donker dan hier.
Gast- Gast
Eid mubarak Coco!
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Mabrouk el Eid SF!
Coco- Ratel
Mag je wel make-up dragen als je mee doet met de Ramadan? En koken of eten klaarmaken overdag?
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
Koken en eten klaar maken wel. Make-up hoort eigenlijk sowieso niet buitenshuis. Voor zo ver ik het weet mag het binnenshuis wel tijdens het vasten.
Coco- Ratel
Make up mag inderdaad wel, wel zo naturel mogelijk, dus als je je normaal helemaal vol plamuurt (mag inderdaad eigenlijk al niet) dan moet je dat tijdens Ramadan niet doen. Koken mag sowieso, haha mijn moeder staat echt 3 x zolang en veel vaker in de keuken dan normaal!
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Coco schreef:SoGood schreef:Ons bezoek van afgelopen weekend doet mee aan de ramadan. We konden niks aan ze kwijt. Ik voelde me wel een beetje lullig met m'n chipjes en groot glas dinken en terwijl we buiten zaten, zat vooral zij het vreselijk warm te hebben met haar hoofddoek, dikke sokken en haar geen idee hoe het heet, gewaadachtig-iets?
Ik weet niet wat voor gewaadachtig iets ze precies droeg, maar toen wij met 38-40 graden in Marokko waren had ik het in mijn normale kleding een stuk warmer dan in een djellaba.
Google zegt mij dat het inderdaad een djellaba moet zijn. Maar omdat ze ook nog haar gewone kleding daar onder droeg had ze het wel heel warm. Toen mijn vriend weg ging heeft ze hem dan ook snel uitgedaan.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Dan lijkt het mij idd wel warm. Ik draag er alleen een dun luchtig jurkje onder.
Coco- Ratel
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: