Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe begroet jij mensen op een verjaardag?

+22
blondje1313
Raindrop
Rouxxxe
Benthe
Mamsie
Sarah1985
Jeanette
Caroow
Lejow
loura
minoessepoes
Inge
Annoek
Atelier Madame
Ugly Betty
Mari
Tyrael
Blond
Effie_O
Moezie
Snoes
Burn
26 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Hoe begroet jij mensen op een verjaardag? - Pagina 4 Empty Re: Hoe begroet jij mensen op een verjaardag?

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 3:03

[quote="Caribbeanlover"][quote="Mari"][quote="Lejow"][quote="Mari"]
Lejow schreef:
loura schreef:
Caribbeanlover schreef:
loura schreef:

Plumke, het is gewoon zo zonde dat er gelijk zo vijandig gereageerd wordt door CBL. Alles is maar stom, en raar en onbeschoft en niet beleefd enz enz enz.
oon kan, zonder dat je meteen raar aangekeken wordt.

Als hier had gestaan in haar bericht: Hoe begroet jij iemand die jarig is, zoen jij alleen de jarige of ook andere? dan was de toonzetting heel anders geweest.
Misschien een tip voor CBL probeer is iets vriendelijker over te komen.

Zoals jij het zegt paste dat niet in de titel he en wat maakt het nou en drol uit!

Ik citeer: Volgens mij is het echt iets hollands die stomme 3 kussen geven en het hele kringetje langsgaan. Ik heb daar een hekel aan en dat was als kind zijnde ook al zo. Ben nooit zo aanhalig geweest, heb er niks mee.

En het gaat niet om de titel, maar om je openingspost.
En wederom vind ik dat je erg respectloos reageert met dat 'he'.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begroet jij mensen op een verjaardag? - Pagina 4 Empty Re: Hoe begroet jij mensen op een verjaardag?

Bericht  Moezie di 1 maa 2011 - 3:04

En ik mij daardoor een alien voel omdat ik het wel doe..

Maar goed het is misschien eens verstandiger om het anders neer te zetten..
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 3:08

Guattari schreef:
Caribbeanlover schreef:Ben nooit zo aanhalig geweest, heb er niks mee.
Mijn moeder heeft ooit eens een artikel uitgeknipt voor me waarin stond hoe het kan ontstaan dat kinderen/mensen niet zo houden dat anderen hun aanraken.
Zij denkt dus dat het kan komen omdat ik geadopteerd ben en die behoefte niet zo heb.

Ik denk dat het eerder jouw persoonlijkheid is die hier niet van houdt, dan jouw adoptie-identiteit. Ik zie namelijk geen logisch verband met het feit dat je geadopteerd bent en daardoor niet houdt van fysiek contact met anderen. Hoe zag jouw moeder dit verband? Ik snap het niet namelijk.

Nou een verband is er wel degelijk daar er onderzoek naar gedaan is stond er bij.
Het is niet bij iedereen zo, maar het kan dus wel zo zijn.

Lejow, wat ben jij een enorme zeikerd zeg!
Hoe ik het ook omschrijf/zeg het is toch nooit goed dus wat maakt het uit. Of ik nou ''he'' typ of niet dat moet ik zelf weten.
Dat jij ieder woordje nagaat is echt zielig.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 3:11

Caribbeanlover schreef:
Guattari schreef:
Caribbeanlover schreef:Ben nooit zo aanhalig geweest, heb er niks mee.
Mijn moeder heeft ooit eens een artikel uitgeknipt voor me waarin stond hoe het kan ontstaan dat kinderen/mensen niet zo houden dat anderen hun aanraken.
Zij denkt dus dat het kan komen omdat ik geadopteerd ben en die behoefte niet zo heb.

Ik denk dat het eerder jouw persoonlijkheid is die hier niet van houdt, dan jouw adoptie-identiteit. Ik zie namelijk geen logisch verband met het feit dat je geadopteerd bent en daardoor niet houdt van fysiek contact met anderen. Hoe zag jouw moeder dit verband? Ik snap het niet namelijk.

Nou een verband is er wel degelijk daar er onderzoek naar gedaan is stond er bij.
Het is niet bij iedereen zo, maar het kan dus wel zo zijn.

Lejow, wat ben jij een enorme zeikerd zeg!
Hoe ik het ook omschrijf/zeg het is toch nooit goed dus wat maakt het uit. Of ik nou ''he'' typ of niet dat moet ik zelf weten.
Dat jij ieder woordje nagaat is echt zielig.

nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 3:16

Caribbeanlover schreef:
Theedoosje schreef:Waarom moet er weer gelijk STOMME in die 1e zin staan? Je kan het toch ook anders formuleren? Zo komt het over alsof het stom is als mensen wel 3 kussen doen.
Je kan het veel anders brengen Sad Dit vind ik zo jammer.

Maar goed ik zoen wel 3 x smile

Zei ik stom? Nou ja, hoe dan ook ik vind het stom, maar doe het wel haha.

dat zei je idd. EN weet je, al je die negativiteit er uit haalt en het net ff anders neerzet komt het zo anders over. Het is maar een tip Wink

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 3:17

Theedoosje schreef:
Caribbeanlover schreef:
Theedoosje schreef:Waarom moet er weer gelijk STOMME in die 1e zin staan? Je kan het toch ook anders formuleren? Zo komt het over alsof het stom is als mensen wel 3 kussen doen.
Je kan het veel anders brengen Sad Dit vind ik zo jammer.

Maar goed ik zoen wel 3 x smile

Zei ik stom? Nou ja, hoe dan ook ik vind het stom, maar doe het wel haha.

dat zei je idd. EN weet je, al je die negativiteit er uit haalt en het net ff anders neerzet komt het zo anders over. Het is maar een tip Wink

Dat was ook mijn punt :

Hoe begroet jij mensen op een verjaardag? - Pagina 4 Punt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Benthe di 1 maa 2011 - 3:19

[quote="Lejow"][quote="Caribbeanlover"][quote="Mari"][quote="Lejow"]
Mari schreef:
Lejow schreef:
loura schreef:
Caribbeanlover schreef:
loura schreef:

Plumke, het is gewoon zo zonde dat er gelijk zo vijandig gereageerd wordt door CBL. Alles is maar stom, en raar en onbeschoft en niet beleefd enz enz enz.
oon kan, zonder dat je meteen raar aangekeken wordt.

Als hier had gestaan in haar bericht: Hoe begroet jij iemand die jarig is, zoen jij alleen de jarige of ook andere? dan was de toonzetting heel anders geweest.
Misschien een tip voor CBL probeer is iets vriendelijker over te komen.

Zoals jij het zegt paste dat niet in de titel he en wat maakt het nou en drol uit!

Ik citeer: Volgens mij is het echt iets hollands die stomme 3 kussen geven en het hele kringetje langsgaan. Ik heb daar een hekel aan en dat was als kind zijnde ook al zo. Ben nooit zo aanhalig geweest, heb er niks mee.

En het gaat niet om de titel, maar om je openingspost.
En wederom vind ik dat je erg respectloos reageert met dat 'he'.

Wat een onzin zeg. Volgens mij wil je gewoon iets te zeuren hebben in een topic van CBL, dus ga je op zoek naar iets. Ik kan er echt bijzonder slecht tegen hoe er soms op CBL gereageerd wordt, zo ga je normaal toch ook niet met mensen om? Bah, wat een gezeik.

CBL, ik ben het helemaal met je eens en vind die drie zoenen ook maar stom. Meestal doe ik alleen de jarige en zijn of haar partner en tegen de rest roep ik "jullie ook gefeliciteerd he!"
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 3:19

En je blijft maar doorgaan en je blijft maar doorgaan. Dat je een ander met sommige uitspraken pijn doet interesseerd jou totaal niet he CBL? Dat vind ik nog het erge van alles!

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 1 maa 2011 - 4:13

Lejow, het is niet typisch Belgisch dat mannen elkaar ook kussen geven hoor, integendeel zelfss. Het zal wel Pfaffisch zijn Wink

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 4:16

Snoes schreef:Lejow, het is niet typisch Belgisch dat mannen elkaar ook kussen geven hoor, integendeel zelfss. Het zal wel Pfaffisch zijn Wink

Oh grappig! Want ze doen t ook bij mensen die ze tegenkomen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rouxxxe di 1 maa 2011 - 5:05

Ik geef de jarige en de mensen die ik goed ken 3 kussen, de rest krijgt een hand. Ik vind het kringetje rond gaan ook helemaal niks, bij m'n familie ontkom ik er niet aan maar bij verjaardagen van vriendinnen ofzo wil ik nog weleens: iedereen gefeliciteerd! roepen en dan vind ik het wel weer best.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Raindrop di 1 maa 2011 - 5:16

Hoezo iets Hollands?
Hier in Belgie wordt er ook afgekust op verjaardagen.
Ik geef het liefst alleen een hand maar moest er afgelopen donderdag op mijn werk ook aan geloven..
Als iemand anders mij dan 3 kussen geeft doe ik het ook maar van mij hoeft al dat gekus niet :P
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Snoes di 1 maa 2011 - 5:18

Snowflake schreef:Hoezo iets Hollands?
Ik geef het liefst alleen een hand maar moest er afgelopen donderdag op mijn werk ook aan geloven..
Als iemand anders mij dan 3 kussen geeft doe ik het ook maar van mij hoeft al dat gekus niet :P
Ja? In jullie streek wel? Bij ons hier is dat echt iets wat totaal niet gekend is en dus ook niet gedaan wordt. Ik dacht echt dat dit iets typisch Nederlands was. smile

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  blondje1313 di 1 maa 2011 - 5:19

Ik zou het wel grappig vinden om er achter te komen in welk deel van Nederland dit gedaan wordt.
In het deel van Brabant waar ik woon wordt zover ik weet alleen de jarige gefeliciteerd, verder de partner of de ouders als diegene nog thuis woont, maar verder wordt er echt niemand gefeliciteerd. (Of persoonlijk begroet met een hand of kussen).
Als ik bij vriendinnen in Amsterdam ben vind ik het wel vreemd dat het wel gebeurt.

Voorstellen doe ik eigenlijk ook nooit, zou het misschien wel doen als ik alleen in een onbekende groep kom, maar niet als ik een aantal wel ken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Raindrop di 1 maa 2011 - 5:20

Snoes schreef:
Snowflake schreef:Hoezo iets Hollands?
Ja? In jullie streek wel? Bij ons hier is dat echt iets wat totaal niet gekend is en dus ook niet gedaan wordt. Ik dacht echt dat dit iets typisch Nederlands was. smile

Oh serieus? Fijn Very Happy
Hier waar ik woon is het blijkbaar heel erg gekend. Tijdens elke verjaardag wordt er alleen maar gefeliciteerd met 3 kussen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Snoes di 1 maa 2011 - 5:23

Snowflake: Wij geven ook 3 kussen op verjaardagen he, dat wel. Maar wel alleen aan de jarige, niet de halve/hele familie.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MissBlunt di 1 maa 2011 - 5:35

Mmm in mijn familie-vrienden-kennissen kring is het echt not done om een paar mensen te feliciteren en dan een beetje slap te gaan zwaaien naar de rest. Het staat ook zo ongeinteresseerd vind ik.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 5:37

Ik snap niet hoezo het zoveel moeite is om iedereen gedag te zeggen/zoenen. De mensen die ik niet ken geef ik een hand, stel me voor en feliciteer ze met de jarige en de rest geef ik 1 of 3 zoenen, afhankelijk van wie het is. Dat is toch alleen maar leuk om iedereen even gedag te zeggen?

Lekker geinteresseerd om gewoon naar binnen te lopen en te gaan zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 5:49

Caribbeanlover schreef:Volgens mij is het echt iets hollands die stomme 3 kussen geven en het hele kringetje langsgaan. Ik heb daar een hekel aan en dat was als kind zijnde ook al zo. Ben nooit zo aanhalig geweest, heb er niks mee.
Vroeger kon ik nl wel eens ''nou niet doen'' ofzo zeggen tegen mijn moeder als ze bijv. mijn haar achter mijn oren deed (dat deed ze nl regelmatig) of mijn kraag ofzo goed wilde doen.

Het liefst geef ik de jarige 3 zoenen, liever 2 en eventueel diens partner en naar de rest roep ik zoiets als ''iedereen gefeliciteerd'', dan heb je toch wat gedaan.
Een ex collega van me deed dat ook zo, de jarige feliciteren en gewoon een soort van zwaaien naar de andere ofzo.
Ik vind dat dat best moet kunnen.
Die 3 kussen komen oorspronkelijk dacht ik uit Brabant vandaan en is overgewaaid door het hele land dus denkt iedereen maar dat dat zo moet/hoort.

Haha zo werkt het toch met veel gebruiken. Inmiddels hoor je iemand drie kussen te geven ALS je die persoon kust op die manier. Bij 2 blijft de ander toch ergens half zweven omdat die wel van 3 uitging. Was een keer grappig want ik had mijn Engelse nichtjes gewaarschuwd dat wij er drie geven (zij geven twee) en mijn Italiaanse nichtje precies zo. Toen ontmoette ze elkaar voor het eerst en gaven ze elkaar 3 kussen haha terwijl hun beide culturen 2 zeggen maar omdat ze in NL waren en mijn tip hadden opgevolgt deden ze het zo, dat was leuk om te zien smile.

Verder ga ik ook nooit een hele kring langs, alleen de jarige, evt ouders en opa/ oma maar dat is het wel. Ik kom wel uit een zoenerige familie verder, bij het thuis komen en weggaan geven wij elkaar een kus (meestal eentje) en zo doe ik dat eigenlijk ook met vrienden/ vriendinnen. Buitenlandse vrienden/ vriendinnen geef ik een korte knuffel, dat is daar weer wat gebruikelijker. Ach, het loopt allemaal vanzelf, ik ben wel een aanrakerig persoon smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 6:47

Caribbeanlover schreef:Volgens mij is het echt iets hollands die stomme 3 kussen geven en het hele kringetje langsgaan. Ik heb daar een hekel aan en dat was als kind zijnde ook al zo. Ben nooit zo aanhalig geweest, heb er niks mee.
Vroeger kon ik nl wel eens ''nou niet doen'' ofzo zeggen tegen mijn moeder als ze bijv. mijn haar achter mijn oren deed (dat deed ze nl regelmatig) of mijn kraag ofzo goed wilde doen.

Het liefst geef ik de jarige 3 zoenen, liever 2 en eventueel diens partner en naar de rest roep ik zoiets als ''iedereen gefeliciteerd'', dan heb je toch wat gedaan.
Een ex collega van me deed dat ook zo, de jarige feliciteren en gewoon een soort van zwaaien naar de andere ofzo.
Ik vind dat dat best moet kunnen.
Die 3 kussen komen oorspronkelijk dacht ik uit Brabant vandaan en is overgewaaid door het hele land dus denkt iedereen maar dat dat zo moet/hoort.

Ah zo stom hé, mensen die elkaar 3 zoenen geven. Bah, wie doet nou zoiets. Is toch helemaal niet sociaal?

Jammer hoor, dat die Brabanders dat doen en daarom de rest van Nederland ook maar mee doet. Wat erg zeg, wat ontzettend erg.

Wie vindt het nou prettig om aangeraakt te worden? Je hebt helemaal gelijk CBL. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 6:58

Best grappig eigenlijk dat jij altijd zo veel waarde hecht aan hoe het hoort en wat de regels zijn. Als iemand het anders doet is dat volgens jou belachelijk... Maar als JIJ iets stom vindt dan mag het blijkbaar wel...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 7:22

Zusje van Bert schreef:Best grappig eigenlijk dat jij altijd zo veel waarde hecht aan hoe het hoort en wat de regels zijn. Als iemand het anders doet is dat volgens jou belachelijk... Maar als JIJ iets stom vindt dan mag het blijkbaar wel...

Tja, dat is CBL all the way he...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 7:22

Ik geef de jarige 3 zoenen (enkele mensen uitgezonderd) en meestal de partner ook wel. Bij de rest van de visite ligt het er een beetje aan, soms roep ik hoi/iedereen gefeliciteerd, soms ga ik de hele kring af om een handje te geven en als het een verjaardag is waarbij de visite niet braaf op een stoeltje zit, spreek ik de meeste mensen in de loop van de middag/avond wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 7:37

Ik pak iedereen vol op de bek....

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 7:38

Hazeltje schreef:Ik pak iedereen vol op de bek....

Uit welke provincie komt die traditie? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: