Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe begroet jij mensen op een verjaardag?

+22
blondje1313
Raindrop
Rouxxxe
Benthe
Mamsie
Sarah1985
Jeanette
Caroow
Lejow
loura
minoessepoes
Inge
Annoek
Atelier Madame
Ugly Betty
Mari
Tyrael
Blond
Effie_O
Moezie
Snoes
Burn
26 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Hoe begroet jij mensen op een verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe begroet jij mensen op een verjaardag?

Bericht  minoessepoes di 1 maa 2011 - 1:47

Wij kussen onze familie nooit als we elkaar zien. Maar goed, zeker toen ik nog bij mijn ouders woonde zag ik mijn familie zo vaak, dan blijf je kussen. Ergens vind ik dat daardoor dus ook een beetje afstandelijk of zo.

Op een verjaardag geef ik de jarige 3 zoenen en de partner, eventuele kinderen of ouders als ik die goed ken inderdaad. Verder niemand. Ik geef trouwens geen hand, meestal alleen 3 zoenen. Als het hele huis vol met bezoek zit dat steek ik mijn hand op en zeg ik hoi, als er maar een paar mensen zitten die ik niet ken dan stel ik me even voor.

Ik wil vrienden die ik wat langer niet gezien heb ook wel eens drie zoenen geven. Dat geeft toch een beetje iets extra's aan de begroeting. Ik vind het helemaal niet vervelend om mensen drie zoenen te geven als ik ze goed ken, bij vreemde hoeft het van mijn ook niet!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begroet jij mensen op een verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe begroet jij mensen op een verjaardag?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 1:50

Atelier Madame schreef:De jarige krijgt 3 zoenen
Zijn/Haar familie als ik die goed ken ook (evt partner ook)

En de rest van de visite krijgt een hand als ik ze nog niet ken (dan stel ik me gelijk voor)
Of ik roep als het een hele grote groep is 'gefeliciteerd allemaal met ... '

Wat vinden jullie er dan van als mensen binnen komen in een groep die je nog nooit hebt gezien? Ik vind het namelijk heel raar als iemand zich dan niet voorstelt, maar ik heb me wel is voorgesteld op een verjaardag dat mensen me weer heel raar zaten aan te kijken :p

Dat is pas raar van hun, want jezelf voorstellen is gewoon normaal vind ik en doe ik ook bij mensen die ik voor het eerst zie.
Vond het wel heel apart dat de schoonouders van mijn schoonzus mij ineens na het nooit te hebben gedaan mij ook 3 zoenen gaven en zo ook haar schoonzus en vriend.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 1:51

Annoek schreef:Ik ben niet van het kussen. Ja de jarige wordt gekust ja , de rest niet.. hun zijn toch niet jarig?! ..

Verder vind ik 'familie' kussen ook overdreven. Ik zie dat altijd bij buitenlanders die kussen mekaar allemaal . Nou van mij hoeft dat niet.

Ja idd en is maar 1 jarige.Dat huggen in Amerika vind ik ook zo overdreven, van die meiden die elkaar amper kennen ''hi girlfriend, how are you'' kots!

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 1 maa 2011 - 1:52

Twee zoenen vind ik trouwens iets onlogisch. In Nederland is het toch standaard om 3 zoenen te geven, dan kan jij wel bedenken dat je twee beter vind, maar ik kan niet bij iedereen onthouden hoeveel zoenen ze wensen te geven. Dus drie is gewoon het makkelijkst.

Ik geef mijn ouders wel altijd drie zoenen als ik weer een weekend bij hun ben geweest en ze me naar het station brengen. Maar dat is ook om te bedanken zeg maar.

Ik heb 1 vriend die geef ik altijd 1 zoen als we uit elkaar gaan, dat is een beetje zo'n vluchtige zoen op de wang. Dat is gewoon ons afscheidsritueel en dat vind ik wel gezellig of zo.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 1:53

Ik feliciteer de jarige en eventueel de partner, en als ze aanwezig zijn ook wel familieleden en die feliciteer ik dan ook met hun kind/broer/zus/whatever. De rest zwaai ik even naar en roep "hallo" :P

Zo vind ik dat trouwens wel grappig als afgelopen zondag toen mijn vader jarig was. Ik was dus naar mijn ouderlijk huis gegaan en mijn opa en oma waren daar ook. Dan zeggen zij dus: gefeliciteerd met je vader en dan zeg ik: gefeliciteerd met je zoon Very Happy

Laatst aangepast door Darcy op di 1 maa 2011 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 1:54

Moet wel zeggen dat ik een tijd geleden eraan moest wennen als een vreemde mij aanraakte. Sinds kort waar ik nu werk en als ik iets vraag aan de leidinggevende, dan moet ze mij op de een of andere manier altijd even aanraken aan mijn arm.
Misschien komt dat ook wel vertrouwd over alsof ze op die manier wil laten merken dat ik mijn werk goed doe en dat ze blij is dat ik er ben, tja ik zeg maar wat hoor.

Nu vind ik het niet erg, maar schrik toch wel even als het ineens gebeurd. Bij vrouwen heb ik daar geen problemen mee, maar is het een man dan is het toch weer anders.

Hebben jullie dat ook?

Bovendien staat er nergens een regel/wet ofzo waarin staat dat je iedereen 3 zoenen moet geven en dus mag je zelf weten wat je doet. Als je niet iedereen zoent, moet je dat lekker zelf weten en wat hun ervan denken is hun probleem.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 1 maa 2011 - 1:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 1:55

ik geef de jarige 3 zoenen en de partner ook en feliciteer ik. Tegen de rest zeg ik gewoon in het algemeen hoi

Gast
Gast

Bericht  loura di 1 maa 2011 - 1:56

Ik ben er ook niet zo van die 3 zoenen... Vroeger al helemaal niet.. Nu heb ik me eroverheen gezet omdat het zo hoort maar ja liever iedereen gewoon een hand. Ik geef dus iedereen nu 3 zoenen die ik ken dan he... De mensen die ik niet ken geef ik een hand en stel ik me voor..

Alleen als ik ergens laat aankom en iedereen is druk in gesprek en het is druk enzo dan feliciteer ik alleen de jarige.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tyrael di 1 maa 2011 - 1:58

Caribbeanlover schreef:Moet wel zeggen dat ik een tijd geleden eraan moest wennen als een vreemde mij aanraakte. Sinds kort waar ik nu werk en als ik iets vraag aan de leidinggevende, dan moet ze mij op de een of andere manier altijd even aanraken aan mijn arm.
Misschien komt dat ook wel vertrouwd over alsof ze op die manier wil laten merken dat ik mijn werk goed doe en dat ze blij is dat ik er ben, tja ik zeg maar wat hoor.

Nu vind ik het niet erg, maar schrik toch wel even als het ineens gebeurd. Bij vrouwen heb ik daar geen problemen mee, maar is het een man dan is het toch weer anders.

Hebben jullie dat ook?

Ik schrik er niet van, maar vind het gewoon niet prettig als mensen 'aan me zitten'. Bij zowel mannen als vrouwen niet. (is wat anders bij mijn ouders en vriend (als ik die heb), dat vind ik niet erg, maar voor de rest hou ik liever wat afstand).
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 1:59

loura schreef:Ik ben er ook niet zo van die 3 zoenen... Vroeger al helemaal niet.. Nu heb ik me eroverheen gezet omdat het zo hoort maar ja liever iedereen gewoon een hand. Ik geef dus iedereen nu 3 zoenen die ik ken dan he... De mensen die ik niet ken geef ik een hand en stel ik me voor..

Alleen als ik ergens laat aankom en iedereen is druk in gesprek en het is druk enzo dan feliciteer ik alleen de jarige.

Het hoort helemaal niet, want dan staat nergens hoor.
Gewoon doen wat je zelf wil, punt uit!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 2:01

Waarom moet er weer gelijk STOMME in die 1e zin staan? Je kan het toch ook anders formuleren? Zo komt het over alsof het stom is als mensen wel 3 kussen doen.
Je kan het veel anders brengen Sad Dit vind ik zo jammer.

Maar goed ik zoen wel 3 x smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 2:03

Ik zoen ook drie keer. Alleen ik bepaal zelf wie. Als ik iemand niet wil zoenen bewaar ik afstand.

Mijn tante heeft 3 zoenen bestempeld als 1 zoen teveel, je hebt immers maar 2 wangen, dus zij geeft 2 zoenen, haha.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 2:04

Theedoosje schreef:Waarom moet er weer gelijk STOMME in die 1e zin staan? Je kan het toch ook anders formuleren? Zo komt het over alsof het stom is als mensen wel 3 kussen doen.
Je kan het veel anders brengen Sad Dit vind ik zo jammer.

Maar goed ik zoen wel 3 x smile

Eens...
Ik heb er absoluut geen problemen mee, maar dat maakt toch ook niet dat ik niet zoenen STOM vind?
Het kan me echt niet bommen of ik alleen de jarige kus, of ook de andere mensen...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  loura di 1 maa 2011 - 2:04

Caribbeanlover schreef:
loura schreef:Ik ben er ook niet zo van die 3 zoenen... Vroeger al helemaal niet.. Nu heb ik me eroverheen gezet omdat het zo hoort maar ja liever iedereen gewoon een hand. Ik geef dus iedereen nu 3 zoenen die ik ken dan he... De mensen die ik niet ken geef ik een hand en stel ik me voor..

In mijn omgeving hoort het wel Wink
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 2:06

En daar gaan we weer Wink
Ik reageer niet meer..
Gezellig lijkt het nu al niet te worden iig Wink

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 2:06

loura schreef:
Caribbeanlover schreef:

en in de mijne ook! punt uit!

Hehe Alex, ja is ook zo wat, als je 3 zoenen gehad heb, ga je eigenlijk scheef lopen :P

Maar Snoes, ik zie bij de Pfaffs altijd dat de meeste mensen elkaar begroeten met een kus, ook mannen onderling. Is dat dan Belgisch, of Pfaffisch?? Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Moezie di 1 maa 2011 - 2:09

Lejow schreef:
loura schreef:
Caribbeanlover schreef:

Hehe Alex, ja is ook zo wat, als je 3 zoenen gehad heb, ga je eigenlijk scheef lopen :P

Maar Snoes, ik zie bij de Pfaffs altijd dat de meeste mensen elkaar begroeten met een kus, ook mannen onderling. Is dat dan Belgisch, of Pfaffisch?? Very Happy

Dat is mij ook opgevallen!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Mari di 1 maa 2011 - 2:09

Lejow schreef:
loura schreef:
Caribbeanlover schreef:

Dit doen ze in Griekenland ook als we er heen gaan, mijn vriend ziet daar altijd tegenop (haha tast zijn manlijkheid zeker aan). Ik vind het juist wel leuk dat het gewoon kan, zonder dat je meteen raar aangekeken wordt.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 2:10

Heerlijk man, lekker zoenen met iedereen smile Ik twijfel altijd of ik wel of niet zoen. Dus wacht vaak af wat de ander doet! haha.. Als de ander het niet doet, doe ik het ook niet. Maar sommige mensen ZIJN gewoon OM TE ZOENEN. Dus dat doe ik ook zeker wel :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 2:11

Wie wil er een zoen!!??

*geef ze ook wel zonder dat er iemand jarig is namelijk..

Laatst aangepast door Dolcis_ op di 1 maa 2011 - 2:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 2:11

Mari schreef:
Lejow schreef:
loura schreef:
Caribbeanlover schreef:

Dit doen ze in Griekenland ook als we er heen gaan, mijn vriend ziet daar altijd tegenop (haha tast zijn manlijkheid zeker aan). Ik vind het juist wel leuk dat het gewoon kan, zonder dat je meteen raar aangekeken wordt.

Nou dat vind ik dus ook! Ik vind het ook leuk!

Plumke, het is gewoon zo zonde dat er gelijk zo vijandig gereageerd wordt door CBL. Alles is maar stom, en raar en onbeschoft en niet beleefd enz enz enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 2:11

Caribbeanlover schreef:Ben nooit zo aanhalig geweest, heb er niks mee.
Mijn moeder heeft ooit eens een artikel uitgeknipt voor me waarin stond hoe het kan ontstaan dat kinderen/mensen niet zo houden dat anderen hun aanraken.
Zij denkt dus dat het kan komen omdat ik geadopteerd ben en die behoefte niet zo heb.

Ik denk dat het eerder jouw persoonlijkheid is die hier niet van houdt, dan jouw adoptie-identiteit. Ik zie namelijk geen logisch verband met het feit dat je geadopteerd bent en daardoor niet houdt van fysiek contact met anderen. Hoe zag jouw moeder dit verband? Ik snap het niet namelijk.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 1 maa 2011 - 2:12

Mijn vriend geeft zijn vader en zijn broertje ook drie zoenen als ze jarig zijn en bij hele goede vrienden ook. Ik kende dat ook niet echt, dat mannen elkaar ook drie zoenen geven!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 2:14

minoessepoes schreef:Mijn vriend geeft zijn vader en zijn broertje ook drie zoenen als ze jarig zijn en bij hele goede vrienden ook. Ik kende dat ook niet echt, dat mannen elkaar ook drie zoenen geven!
Waarom niet? Het zijn maar mannen hoor laughcry Kijk er raar van op als ze hond ook een zoen zouden geven Wink

Gast
Gast

Bericht  Mari di 1 maa 2011 - 2:16

[quote="Lejow"][quote="Mari"][quote="Lejow"][quote="loura"]
Caribbeanlover schreef:
loura schreef:

Plumke, het is gewoon zo zonde dat er gelijk zo vijandig gereageerd wordt door CBL. Alles is maar stom, en raar en onbeschoft en niet beleefd enz enz enz.
oon kan, zonder dat je meteen raar aangekeken wordt.

Als hier had gestaan in haar bericht: Hoe begroet jij iemand die jarig is, zoen jij alleen de jarige of ook andere? dan was de toonzetting heel anders geweest.
Misschien een tip voor CBL probeer is iets vriendelijker over te komen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: