De tijd staat even stil...
+232
Makamba
Elodie
Takkie
Caramba
patjuhhh
Melis_je
Inge
Mermaid
Maple
GreenGrass
Maris82
BlackPoint
Rituals_
Feline
Peanut
June
Suus
-Ieniemienie-
Mrs. Jansen
sokpop
Petteflet
Derpy
Tabbert
Green_Pepper
Enelya
Kreeftje
M-G
Bosjesvrouw
Blueschick
Parisienne
Lenthe
May
Jade
MADDIE
Fiebje
Urban Naked
Tania
SoGood
Pitufo
Blond
L!ND@
Ella
Jezzie
Pien
Manderijn
Pandora
ShallY
mo-lola
Amber-
Atelier Madame
PapillonRose
Capt'n Zero
Linda
_Poppy_
Auxo
_Jet
Puggle
Lynn_
Lejow
*Lookie*
Fearie
Lonely Goatherd
peach
SnowWhite
Lady4
Printje
Monte
woezel
Eep
Poisongirl
Phileine
luisa
Stuiterbal
Rizzo
M@niek
ThinkPink
Blondie
Exogenesis
Victoria-
Caresses
Caro
Jeanette
Zonneschijn
Raindrop
Chocolate Cookie
Bazinga
Hoochie
Sarah1985
Happydobby
Ragazza
Fayebella
Sushi
Taeda
Rovine
Sam
Purpleflower
iloverose
*Bloempje*
Razz
Bliss
SDL
Isolt
Mizz_S
Vixen
Pompoen
Snack a Jack
Siamsa
Yvke
Punk'd
Sterrin_
Moira
xxjojootjexx
mii_joyce
Willem
Sylvana
Parel
Aoi
Rose
Luce
Sanne
Catwoman79
Lady Starstruck
Mamsie
rapa nui
Arwyn
LindaK
Highway
Nigella
kwebbeltje
Chocoholic
Thunder
Pink!
Clapperdie
Tiana
Merai
Alex
liesje
SuperGrover
kwak
Tummy
Minx
Joan
Marsy28
Penélope
Laced
girli
Japie
Siem
nina
Coco
Surya
Reva
Bisq
Susan
Angela_1986
Eris
Roza
Floor
Anousch91
Blue flower
Jelin
Balloon
Zora
Dennenappel
Limburg85
SarahKey
CCC
_Lana_
loura
Ibbeltje
Davinia
JustMeDaan
Snoopy
Silver
Katrien
Saga
TukTuk
Carra
Bolleke
smooch
Kalishi
Bimbam
LDJ
Julia
Dikkie Dik
Suusie
Pineco
Esperanza
Fjell
Shisha
Pannetoet
Sugarfall
Sjaantje
Pinkel
slaatje
Steep
minoessepoes
Ooh La La!
Stranger
Fortissimo
_Lacey_
Carmen_
ExpressoB
Marin
Mees
Dribbel
Aziraphale
Tsjip
Liadan
studiebol
Serena
Gympie
_Liv
Tiara
Shy
Sea of Trees
Middleme
Burn
Oasis
Caroow
Jasmine
Kowalski
Sterre
mzcharlotte
Mida4you
Elliot
Nyx
Springflower
Paper Crown
banjer49
Summerlovin
Rush
236 plaatsers
Pagina 14 van 15
Pagina 14 van 15 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15
Re: De tijd staat even stil...
Azi dat is wel heel bijzonder inderdaad!
Best wel raar dat er nu in juli 3 kruisjes op de kalender staan. Mn opa zn sterfdatum is de 11de en mn vader is 11dagen voor de sterfdag van zn zus (mijn lievelings tante) overleden. 11 dagen voordat het 11 jaar geleden was dat zij stierf. Ik vind dat dan ergens ook wel weer apart.
Best wel raar dat er nu in juli 3 kruisjes op de kalender staan. Mn opa zn sterfdatum is de 11de en mn vader is 11dagen voor de sterfdag van zn zus (mijn lievelings tante) overleden. 11 dagen voordat het 11 jaar geleden was dat zij stierf. Ik vind dat dan ergens ook wel weer apart.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik krijg er gewoon kippenvel van rush...
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Lieve Rush, hoe gaat het nu met je?
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Het gaat wel 'goed' opzich.
Sinds het overlijden van m`n vader ben ik bang geweest alleen in het donker. Ik vond het verschrikkelijk dat m`n vriend nog niet thuis was en het donker begon te worden. En nu ben ik alleen en het is donker en het gaat wel goed, ik ben in ieder geval niet bang. Tenzij ik iets hoor, maar dat moet ook weer wennen.
Aan de andere kant ben ik nu voor het eerst echt even een paar uurtjes alleen, heerlijk. In de week na het overlijden ben je natuurlijk heel druk, de week daarna ging ik weer werken en nu is week 3 net voorbij waarin m`n vriend en ik tegelijk vrij waren en ik was ook steeds naar m`n moeder en dan waren hier weer mensen etc. etc. Was er ook echt aan toe om even helemaal alleen te zijn, even rust. Had natuurlijk ook een flink stuk kunnen gaan autorijden, maar dat is toch anders, niet in m`n eigen huis.
Het besef is er alleen nog steeds niet en ik heb ook geen idee wanneer het komt. Afgelopen week heb ik 2 avonden achter elkaar over m`n vader gedroomd. De eerste keer zat hij als 'geest' naast m`n moeder op de bank en de tweede keer was verschrikkelijk, maar ik was niet bang in de droom, ik vond het alleen naar om te zien. Ik was het beeld/geluid uit het ziekenhuis kwijt, al vanaf het begin en daar was ik blij om, want het was echt vreselijk om te zien en nu kwam dat in m`n droom weer. Ik denk dus dat het verwerken van wat ik gezien heb wel begonnen is.
Het is een beetje verwarrend. Het gaat eigenlijk gewoon goed, maar dat komt gewoon omdat ik het me nog niet besef.
Sinds het overlijden van m`n vader ben ik bang geweest alleen in het donker. Ik vond het verschrikkelijk dat m`n vriend nog niet thuis was en het donker begon te worden. En nu ben ik alleen en het is donker en het gaat wel goed, ik ben in ieder geval niet bang. Tenzij ik iets hoor, maar dat moet ook weer wennen.
Aan de andere kant ben ik nu voor het eerst echt even een paar uurtjes alleen, heerlijk. In de week na het overlijden ben je natuurlijk heel druk, de week daarna ging ik weer werken en nu is week 3 net voorbij waarin m`n vriend en ik tegelijk vrij waren en ik was ook steeds naar m`n moeder en dan waren hier weer mensen etc. etc. Was er ook echt aan toe om even helemaal alleen te zijn, even rust. Had natuurlijk ook een flink stuk kunnen gaan autorijden, maar dat is toch anders, niet in m`n eigen huis.
Het besef is er alleen nog steeds niet en ik heb ook geen idee wanneer het komt. Afgelopen week heb ik 2 avonden achter elkaar over m`n vader gedroomd. De eerste keer zat hij als 'geest' naast m`n moeder op de bank en de tweede keer was verschrikkelijk, maar ik was niet bang in de droom, ik vond het alleen naar om te zien. Ik was het beeld/geluid uit het ziekenhuis kwijt, al vanaf het begin en daar was ik blij om, want het was echt vreselijk om te zien en nu kwam dat in m`n droom weer. Ik denk dus dat het verwerken van wat ik gezien heb wel begonnen is.
Het is een beetje verwarrend. Het gaat eigenlijk gewoon goed, maar dat komt gewoon omdat ik het me nog niet besef.
Rush- Lady Post-a-lot
Lieve rush!! Ja je leeft nu nog echt op automatische piloot denk ik. Ik had het ook dat mijn ouders overleden waren je doet wat je moet doen en rest is niet echt belangrijk. Ik had in begin okk steeds van o ff mijn pa bellen maar dat kan gewoon niet meer. En dat is verrekte moeilijk.
Ik kan je alleen één advies geven, doe alles op je eigen tempo, wil je lachen dan lach je. Wil je huilen, huil dan. En mensen kunnen zeggen doe dit of doe dat, maar er is maar één iemand die dat kan en dat ben jij.
Verder wil ik je knuffel geven, want ik weet hoe verdomd moeilijk het allemaal is
Ik kan je alleen één advies geven, doe alles op je eigen tempo, wil je lachen dan lach je. Wil je huilen, huil dan. En mensen kunnen zeggen doe dit of doe dat, maar er is maar één iemand die dat kan en dat ben jij.
Verder wil ik je knuffel geven, want ik weet hoe verdomd moeilijk het allemaal is
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Het kan nog heel lang duren voordat het 'echte' besef er is. Hoeft ook niet in één keer binnen te komen, maar dat kan heel geleidelijk gaan en dat het per ding waarbij je hem moet missen steeds duidelijk wordt.
Ik wens je veel sterkte bij dit proces en voor de toekomst .
Ik wens je veel sterkte bij dit proces en voor de toekomst .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Dank jullie wel.
Ik had denk ik ergens verwacht dat je zoiets wel vrij snel beseft, maar dat valt tegen.
Ik ben in ieder geval niet meer bang geweest gisteren gelukkig!
Ik had denk ik ergens verwacht dat je zoiets wel vrij snel beseft, maar dat valt tegen.
Ik ben in ieder geval niet meer bang geweest gisteren gelukkig!
Rush- Lady Post-a-lot
Als je behoefte hebt om er over te praten. Pb mij maar. Ik zit er nu nog middenin. Misschien hebben wij wat aan elkaar.
Isolt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13
Zoiets werkt inderdaad 'raar' en verwarrend, soms gaat het gewoon 'goed' en dan ineens is er zo'n nare droom of komt op een vreemd moment het besef dat je vader er niet meer is. Ik weet nog dat op een gegeven moment, toen ik volgens mij al in dit huis woonde dus mama al een jaar dood was, mijn telefoon wilde pakken om haar te bellen. En toen ineens kwam het héél hard binnen dat, dat dus nooit meer kon. Zó raar!
Doe de dingen waar jij behoefte aan hebt, er is geen rouw-protocol of iets waar je je aan moet houden in dit soort situaties. Doe wat goed voelt voor jou en waar jij je fijn bij voelt! En blijf er ook over praten, als je dat wilt tenminste, denk niet "Het is nu al zoveel weken geleden dus ik zeg maar niets meer.", anderen proberen je misschien dat gevoel wel te geven maar je mag hier over blijven praten, nu, over 'n maand, over 'n half jaar, over 'n jaar en over 10 jaar.
Sterkte, Rush en Isolt!
Doe de dingen waar jij behoefte aan hebt, er is geen rouw-protocol of iets waar je je aan moet houden in dit soort situaties. Doe wat goed voelt voor jou en waar jij je fijn bij voelt! En blijf er ook over praten, als je dat wilt tenminste, denk niet "Het is nu al zoveel weken geleden dus ik zeg maar niets meer.", anderen proberen je misschien dat gevoel wel te geven maar je mag hier over blijven praten, nu, over 'n maand, over 'n half jaar, over 'n jaar en over 10 jaar.
Sterkte, Rush en Isolt!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik had dit topic niet gezien, wat vreselijk Rush, ik ken je niet en het kan goed zijn dat je me niet mag, maar ik wil je wel graag veel sterkte toewensen met dit grote verlies. Neem je tijd en laat je niks wijsmaken over hoe een rouwproces eruit moet zien, of hoelang het mag duren. Doe het op je eigen manier, samen met de mensen die ook van hem hebben gehouden. Heel veel sterkte de komende tijd.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Op de dag van m`n vader z`n overlijden kwam m`n moeder thuis en stond de klok stil op het tijdstip waarop m`n vader was overleden. `s nachts ging de klok van m`n tante stil staan op hetzelfde tijdstip.
Afgelopen woensdag was m`n vader 60 geworden en toen ik thuis kwam, stond de klok stil. Op 'zijn' tijdstip.
Zulke dingen zijn bijzonder, maar het maakt ons ook aan het lachen. Het geeft me het gevoel dat hij het 'goed' heeft daar boven.
Afgelopen woensdag was m`n vader 60 geworden en toen ik thuis kwam, stond de klok stil. Op 'zijn' tijdstip.
Zulke dingen zijn bijzonder, maar het maakt ons ook aan het lachen. Het geeft me het gevoel dat hij het 'goed' heeft daar boven.
Rush- Lady Post-a-lot
Wauw dat is inderdaad bijzonder!
Ik heb ook zoiets gehad, toen ik een jaar of 15 was overleed de moeder van mijn toenmalige beste vriendin. Zij had longkanker dus we wisten dat het een aflopende zaak was. Om vijf voor 10 ging bij ons de telefoon 1 x over, en toen ik opnam hoorde ik niets. Een minuut of tien later belde mijn vriendin op om te zeggen dat haar moeder om 5 voor 10 was overleden.
Ik heb ook zoiets gehad, toen ik een jaar of 15 was overleed de moeder van mijn toenmalige beste vriendin. Zij had longkanker dus we wisten dat het een aflopende zaak was. Om vijf voor 10 ging bij ons de telefoon 1 x over, en toen ik opnam hoorde ik niets. Een minuut of tien later belde mijn vriendin op om te zeggen dat haar moeder om 5 voor 10 was overleden.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Oh wat bijzonder zeg Rush!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Wow, dat is zeker heel bijzonder Rush.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik vind dit altijd zo vreemd want dit hoor je best vaak. Ik geloof niet zo in het hiernamaals, geesten enz maar dit zet me toch altijd wel aan het denken.
En als ik jou topictitel dan ook nog eens lees
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
jeetje, dit ook nog idd.Razz schreef:Ik vind dit altijd zo vreemd want dit hoor je best vaak. Ik geloof niet zo in het hiernamaals, geesten enz maar dit zet me toch altijd wel aan het denken.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Wat bijzonder Rush! Ik kan me voorstellen dat het je een fijn gevoel geeft.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Hahaha, toevallig inderdaad. Zo had ik 'm nog niet eens opgevat.nina schreef:jeetje, dit ook nog idd.Razz schreef:Ik vind dit altijd zo vreemd want dit hoor je best vaak. Ik geloof niet zo in het hiernamaals, geesten enz maar dit zet me toch altijd wel aan het denken.
Het zijn trouwens niet alleen de klokken hoor. M`n vaders computer is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en zonet was ik bij m`n moeder, gaat ook z`n mobiele telefoon niet meer aan. Alles van m`n vader was gaat 'kapot'.
Rush- Lady Post-a-lot
Dit hoor je zó vaak! Ik ken ook een aantal van dit soort verhalen van bekenden (dus niet via via). Hoe het kan, zeg het maar.. Bijzonder!Rush schreef:Op de dag van m`n vader z`n overlijden kwam m`n moeder thuis en stond de klok stil op het tijdstip waarop m`n vader was overleden. `s nachts ging de klok van m`n tante stil staan op hetzelfde tijdstip.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ja inderdaad bijzonder;. Het klokje dat van mijn oom was blijft ook altijd stil staan op de tijd van zijn overlijden. Soms loopt hij een tijdje en blijft dan weer staan.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Echt, meer toeval dan dit bestaat niet. Je vader moet ergens weten dat je zijn overlijden hebt ervaren als de tijd die even stilstaat, zo heb je ook de titel van dit topic gekozen, en heeft besloten om de tijd te gebruiken om aan te geven dat hij misschien niet meer lijflijk aanwezig is, maar wel nog altijd bij jullie is. Ik vind het echt een prachtig mooi iets...
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Heel bijzonder inderdaad Rush.
Auxo- Ratel
- Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Wat apart Rush. Heel bijzonder en mooi.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik vind het ook fijn Maple. Het voelt alsof mn vader geintjes met ons uithaalt om te laten weten dat het goed is. Het is ook helemaal niet eng ofzo, gelukkig.
Rush- Lady Post-a-lot
Dit idd.Maple schreef:Echt, meer toeval dan dit bestaat niet. Je vader moet ergens weten dat je zijn overlijden hebt ervaren als de tijd die even stilstaat, zo heb je ook de titel van dit topic gekozen, en heeft besloten om de tijd te gebruiken om aan te geven dat hij misschien niet meer lijflijk aanwezig is, maar wel nog altijd bij jullie is. Ik vind het echt een prachtig mooi iets...
Klinkt stom, maar echt prachtig!!
Kippenvel krijg ik ervan. Want dit is echt te toevallig allemaal!
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Pagina 14 van 15 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15
Soortgelijke onderwerpen
» knop om de tijd even stil te zetten
» Ben er even stil van!
» Ik ben er stil van...
» Wie is er 'stil' getrouwd?
» Wat is het hier stil!
» Ben er even stil van!