Pleegzorg of adoptie?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pleegzorg of adoptie?
Zijn er hier moeders die voor kinderen zorgen die biologisch niet van jou en je man zijn? Dus pleegkinderen of adoptie?
Ik zou over een paar jaar best een kindje willen, maar ik voel niet echt de drang om zwanger te zijn en te bevallen. Herkent iemand dat? En als er moeders zijn met pleeg- of adoptiekinderen, wat vind je positief en negatief in vergelijking met biologische kinderen? Hoe was het proces van de beslissing maken tot het kind krijgen?
Ik zou over een paar jaar best een kindje willen, maar ik voel niet echt de drang om zwanger te zijn en te bevallen. Herkent iemand dat? En als er moeders zijn met pleeg- of adoptiekinderen, wat vind je positief en negatief in vergelijking met biologische kinderen? Hoe was het proces van de beslissing maken tot het kind krijgen?
Gast- Gast
Re: Pleegzorg of adoptie?
Wij hebben een tijdje in een traject gezeten om een pleeggezin te worden voor een bepaald jongetje. Uiteindelijk is dit afgeketst omdat we er wellicht te naïef in zijn gestapt en we vrij verregaande concessies moesten doen om dit jongetje af en toe (wel regelmatig) een tweede thuis te bieden.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Re: Pleegzorg of adoptie?
Mijn collega heeft 2 pleegkindjes en hele nare ervaringen. De kindjes zijn ook niet de makkelijkste, maar vooral met de pleegzorg zelf heeft zij hele nare ervaringen uiteenlopend van afspraken niet nakomen tot niet meedenken wat voor de kindjes het beste is. Weigeren dat ze bij een psycholoog in de woonplaats behandeld worden, maar in een andere woonplaats en dat soort dingen.
Ze zegt altijd dat als ze dit had geweten ze het nooit gedaan had allemaal.
Haar kindjes komen trouwens uit Brabant en zelf wonen wij in Zuid-Holland. Weet niet of er nog verschil zit in regio.
Ze zegt altijd dat als ze dit had geweten ze het nooit gedaan had allemaal.
Haar kindjes komen trouwens uit Brabant en zelf wonen wij in Zuid-Holland. Weet niet of er nog verschil zit in regio.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: