Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Transgender van 11! WTF!

+16
TukTuk
Enelya
Evalynn
Jeanette
Razz
xxjojootjexx
Stuiterbal
silly-one
SuperGrover
Siamsa
Capt'n Zero
Bisq
Vanilla Queen
Toet
Fortissimo
Caribbeanlover
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Transgender van 11! WTF! Empty Transgender van 11! WTF!

Bericht  Caribbeanlover wo 10 jul 2013 - 9:51

https://www.youtube.com/watch?v=bJw3s85EcxM

Ik vind dit te ver gaan en dat het pas kan vanaf 18 jaar. Wat vinden jullie?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Transgender van 11! WTF! Empty Re: Transgender van 11! WTF!

Bericht  Fortissimo wo 10 jul 2013 - 9:55

Wat vind je precies belachelijk? Dat zij dit op haar 11e al weet, of dat het pas vanaf 18 jaar mag? Ik snap je niet.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 9:56

Dat is toch niks nieuws? Ik heb daar zo vaak over gelezen. Die kinderen krijgen dan puberteitsremmers tot ze oud genoeg zijn om de keuze te maken, nou, prima toch?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Toet wo 10 jul 2013 - 9:59

Ik vind het fantastisch. Mooi dat het kan in deze tijd, dat ze het zelf accepteert en ontzettend fijn voor het meisje dat ze het zo getroffen heeft met haar ouders en omgeving.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Caribbeanlover wo 10 jul 2013 - 10:00

Fortissimo schreef:Wat vind je precies belachelijk? Dat zij dit op haar 11e al weet, of dat het pas vanaf 18 jaar mag? Ik snap je niet.

Ze kan er natuurlijk niks aan doen en er is niks mis mee als men zich niet fijn voelt in het verkeerde lichaam, maar er dan nu al zo uit gaan zien vind ik te ver gaan. Vind het raar dat de ouders dat toelaten en zelfs helpen. Prima als hij/zij dat wil, maar ik vind dat dat pas vanaf 18 moet kunnen. Net zoals meiden die al op hun 16e een borstvergroting willen en dat terwijl ze nog in de groei zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Vanilla Queen wo 10 jul 2013 - 10:00

is een hele bekende Nederlandse docu over

Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bisq wo 10 jul 2013 - 10:01

Helemaal eens met Toet
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Fortissimo wo 10 jul 2013 - 10:05

Caribbeanlover schreef:
Fortissimo schreef:Wat vind je precies belachelijk? Dat zij dit op haar 11e al weet, of dat het pas vanaf 18 jaar mag? Ik snap je niet.

Ze kan er natuurlijk niks aan doen en er is niks mis mee als men zich niet fijn voelt in het verkeerde lichaam, maar er dan nu al zo uit gaan zien vind ik te ver gaan. Vind het raar dat de ouders dat toelaten en zelfs helpen. Prima als hij/zij dat wil, maar ik vind dat dat pas vanaf 18 moet kunnen. Net zoals meiden die al op hun 16e een borstvergroting willen en dat terwijl ze nog in de groei zijn.

Want? En dan het kind tot zijn/haar 18e doodongelukkig laten zijn, met alle gevolgen van dien? En het dus maar onderdrukken, omdat we er maar een leeftijd aan moeten hangen?

Borstvergroting lijkt me totaal niet aan de orde hierin. Totaal iets anders.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  TukTuk wo 10 jul 2013 - 10:05

Caribbeanlover schreef:

En dus moeten die mensen maar 18 jaar ongelukkig zijn?! Ze kunnen beter op jonge leeftijd al deze verandering doormaken en gelukkig zijn, als dat ze op hun 18e ineens moeten veranderen. Ik denk dat het emotioneel veeeeel zwaarder is dan. Ik vind het ook heel goed dat die ouders het zo goed opvangen en er zo mee omgaan. Nu kan ze altijd nog terug gaan naar het jongen zijn als ze dat zou willen. Er is nog niks definitiefs verandert.

En die vergelijking met een borstvergroting slaat natuurlijk nergens op.

Laatst aangepast door TukTuk op wo 10 jul 2013 - 10:07; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Vanilla Queen wo 10 jul 2013 - 10:07

Caribbeanlover schreef:

Ja, nee das handig. Als een transgender kind in de pubertijd komt krijgt het allemaal bijzaken die het echt juist niet wil hebben,
denk ik ff na joh. Daarom is het goed om er zo vroeg bij te zijn en de puberteit te remmen, reken maar dat er echt wel wat psychologisch hulp achter zit.
 Ik vind een borstvergroting of een geslachtsverandering toch wel appels met peren vergelijken.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 10:07

Ze is toch (nog) niet geopereerd? Ik vind het niet heel ver gaan, maargoed, ik heb ook zo'n jongetje in mijn klas gehad. Heb hem inmiddels op Facebook, na slikken van allerlei hormonen en na allerlei operaties is het nu een vrouw. Een best mooie vrouw ook. Grappig, voordat ik dit topic zag, zat ik net nog op haar Facebook te kijken, van dat klasgenootje dan.

Hetgeen wat Jazz' ouders doen, is ook in overleg met haar arts gegaan. Ouder snebben dit niet op eigen houtje gedaan, dat is ook in het filmpje te horen.

Gast
Gast

Bericht  Capt'n Zero wo 10 jul 2013 - 10:08

Caribbeanlover schreef:

Maar dan dwing je dat kind toch in een vreselijke pubertijd? Dan krijgt ze baardgroei en alles terwijl ze een meisje wilt zijn! Dat vind ik nogal wreed, alleen omdat het vanaf 18 jaar zou moeten kunnen.
Bij dit kind vind ik het overduidelijk. Als er enige twijfel is zou ik als ouder ook liever wachten, maar ik denk dat je je kind heel ongelukkig maakt door te zeggen ; ja, je voelt je dan wel een meisje maar je gaat naar je prom met een penis en daarna zien we wel weer verder dude.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 10:11

Echt opereren mag volgens mij pas op meerderjarige leeftijd. Ik weet niet of jullie die slash-boeken kennen, boeken over allerlei serieuze onderwerpen die geschreven zijn door een bekend auteur in samenwerking met een jongere die iets met dat onderwerp te maken heeft, er is er ook eentje over dit onderwerp. Dat boek heet Meisje van Mars en daarin lees je heel precies hoe zo'n proces verloopt. Voor je daadwerkelijk geopereerd kan worden ben je echt heel veel stappen verder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Siamsa wo 10 jul 2013 - 10:11

Ik vind het prachtig om te zien dat ze kan zijn zoals ze zich van binnen voelt. Fantastisch ook om te zien dat ze zo gesteund wordt door haar familie. Erg jammer dat jij dit belachelijk vindt, CL, ik snap werkelijk niet wat hier belachelijk aan is. Dit meisje zou doodongelukkig zijn als ze zich niet als een meisje zou mogen uiten en gedragen.

En het is niet zo dat ze haar piemeltje er al af hebben gehaald ofzo, dus die vergelijking met borstvergroting slaat ook nergens op natuurlijk. Dat piemeltje zit er nog gewoon aan en dat mag er ook niet zomaar af worden gehaald. Ik maak dit van dichtbij mij bij een volwassen persoon en daar gaan echt jaaaaaren overheen (en sowieso moet je meerderjarig zijn) Denk niet dat dit in de USA heel anders zal zijn geregeld. En wat doe je zo'n kind aan CL als je baardgroei enzo gewoon laat gebeuren bij haar, weet je wel hoe verschrikkelijk dat voor haar zou zijn. Nee, ik snap werkelijk niet dat jij hier zo'n negatieve mening over hebt. Of naja, het verbaast me niet dat jij deze mening hebt, maar ik snap gewoon echt niet dat je dit kind het niet gunt om gelukkig te zijn.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  TukTuk wo 10 jul 2013 - 10:20

Ik heb ook eens verder gekeken op YT en schijnbaar slikt ze wel hormoonblokkers, maar slikt ze geen vrouwelijke hormomen oid. Dus mocht ze zich bedenken, dan kan ze altijd stoppen met die hormoonblokkers. En zodra ze oud genoeg is kan ze dan vrouwelijke hormonen gaan slikken en evt de operatie ondergaan.

Een vriend/vriendin van mijn vriend zit overigens nu ook in dit proces, die jongen is dus al in de 20 en begint zich nu steeds meer vrouwelijker te kleden naar de buitenwereld etc. Weet niet of hij ook al hormonen slikt oid, maar hij zit nu ook heel erg met "ja als ik straks volledig een vrouw ben, kan ik hier niet blijven wonen, dan moet ik ergens wel helemaal opnieuw beginnen waar mensen het niet weten". (Zijn eigen mening hé) Die ellende wordt iemand dus bespaard als je al op jonge leeftijd dit proces kan doormaken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Surya wo 10 jul 2013 - 10:43

Ik vind dit toch wel een moeilijk iets want zijn deze kinderen echt een foutje van de natuur of is het toch een soort van  persoonlijkheidstoornis?
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  TukTuk wo 10 jul 2013 - 10:48

Surya schreef:Ik vind dit toch wel een moeilijk iets want zijn deze kinderen echt een foutje van de natuur of is het toch een soort van  persoonlijkheidstoornis?

Maakt dat verder iets uit? Ik denk trouwens een foutje van de natuur, lijkt me stug dat op zo'n jonge leeftijd een persoonlijksstoornis al zo overduidelijk aanwezig is. Dit meisje liep als 1 á 2 jarige al met schoenen van haar zus etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover wo 10 jul 2013 - 10:56

Surya schreef:Ik vind dit toch wel een moeilijk iets want zijn deze kinderen echt een foutje van de natuur of is het toch een soort van  persoonlijkheidstoornis?

Foutje van de natuur. Je gevoel voor gender is aangeboren. Kleine kinderen hebben nog geen vaste genderidentiteit omdat ze die nog aan het ontwikkelen zijn, maar hoe die zich ontwikkelt is in principe onveranderbaar. Enige mate van genderdysforie komt bij jonge kinderen nog wel enigszins regelmatig voor, maar met een jaar of 11/12 verandert dit niet meer. Dus genderdysforie op die leeftijd is zeker wel iets om serieus te nemen, en hormoonremmers en dergelijke geven lijkt mij de enige juiste optie. Ik snap niet dat er mensen zijn die daar anders over denken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 11:02

Maakt het iets uit dan? Stel dát het al een persoonlijkheidsstoornis zou zijn, blijkbaar is er geen enkele therapie of behandelingswijze mogelijk die maakt dat die kinderen alsnog gelukkig worden in het lichaam dat ze hebben, dus als je de keuze hebt tussen je hele leven worstelen met jezelf en vervreemd zijn van je eigen lichaam en gelukkig worden door een operatie dan lijkt het mij toch dat het tweede de voorkeur heeft, hoe zwaar en ingrijpend dat ook allemaal is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Surya wo 10 jul 2013 - 11:23

Ik ben niet tegen hoor.  Is gewoon iets waar ik over nadenk.  Ik ken ook het verhaal van iemand wie zich meerdere keren heeft " om laten bouwen".
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Surya wo 10 jul 2013 - 11:30

SuperGrover schreef:

Foutje van de natuur. Je gevoel voor gender is aangeboren. Kleine kinderen hebben nog geen vaste genderidentiteit omdat ze die nog aan het ontwikkelen zijn, maar hoe die zich ontwikkelt is in principe onveranderbaar. Enige mate van genderdysforie komt bij jonge kinderen nog wel enigszins regelmatig voor, maar met een jaar of 11/12 verandert dit niet meer. Dus genderdysforie op die leeftijd is zeker wel iets om serieus te nemen, en hormoonremmers en dergelijke geven lijkt mij de enige juiste optie. Ik snap niet dat er mensen zijn die daar anders over denken.

Dat wist ik niet maar klinkt wel logisch.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Caribbeanlover wo 10 jul 2013 - 20:06

Ik vind het fijn voor hem/haar dat hij/zij zich nu veel beter voelt, maar ik vind gewoon dat een kind pas vanaf 18 jaar misschien 16 zich anders kan gaan kleden.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one wo 10 jul 2013 - 20:12

Ik vind het goed dat de ouders en de omgeving het kans geven om het kind zich nu al qua kleding aan te passen op zijn gevoel. Meestal hoor je wel dat de kinderen die transgender zijn rondom de middelbare school veranderen van 'geslacht' qua kleding. Dan hebben ze een 'nieuwe' start en dat is een stuk makkelijker voor de kinderen.

CBL: Waarom vind jij pas vanaf de 16de? Juist in de puberteit is het al lastig en zeker als je je anders moet voordoen als dat je bent. Dus dan wordt de puberteit dubbel zo lastig.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Stuiterbal wo 10 jul 2013 - 20:29

Ik ben juist blij dat het al op jonge leeftijd herkend wordt en dat het kind daar bij gesteund  wordt.
Mijn vader heeft het wel moeten onder drukken en is dus jaren lang dood ongelukkig geweest. 
Heeft het pas op latere leeftijd kunnen vertellen hoe hij zich daadwerkelijk voelde en is het proces in gegaan.
Helaas niet zo verlopen als dat hij gehoopt had en heeft het nodige achter de rug nu en ik vraag me af of hij nu wel gelukkig is.
Als hij als kind zijnde ervoor uit had kunnen komen, was hij een heel ander mens geweest.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  xxjojootjexx wo 10 jul 2013 - 20:34

Surya schreef:Ik ben niet tegen hoor.  Is gewoon iets waar ik over nadenk.  Ik ken ook het verhaal van iemand wie zich meerdere keren heeft " om laten bouwen".
Meerdere keren? Hoe bedoel je dat? Echt de hele operatie en mik mak erbij?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: