1e helft zwangerschap en de 5e ziekte
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
1e helft zwangerschap en de 5e ziekte
Pff, ik maak me doodongerust.
Op mijn werk (kdv) is de 5e ziekte geconstateerd. Als je dat zelf niet hebt gehad (wat ik dus niet zeker weet) is de kans op een miskraam groter tijdens de eerste helft van de zwangerschap.
Ik heb vanmorgen bloed laten prikken, zodat ze na kunnen gaan of ik het vroeger heb gehad, maar men, wat voel ik me gestresst.
Volgende week krijg ik pas de uitslag.
Wie heeft dit nog meer meegemaakt en heeft hier succesverhalen over?
Op mijn werk (kdv) is de 5e ziekte geconstateerd. Als je dat zelf niet hebt gehad (wat ik dus niet zeker weet) is de kans op een miskraam groter tijdens de eerste helft van de zwangerschap.
Ik heb vanmorgen bloed laten prikken, zodat ze na kunnen gaan of ik het vroeger heb gehad, maar men, wat voel ik me gestresst.
Volgende week krijg ik pas de uitslag.
Wie heeft dit nog meer meegemaakt en heeft hier succesverhalen over?
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Re: 1e helft zwangerschap en de 5e ziekte
Jeetje zeg! Wat een schrik! Hopelijk heb je al antistoffen in je bloed. Ik heb er geen ervaring mee!! Moet je lang wachten op de uitslag?
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Woensdag heb ik de intake bij de vk en krijg ik alle bloeduitslagen.
Maar misschien bel ik maandag wel even om te horen of het binnen is.
Maar misschien bel ik maandag wel even om te horen of het binnen is.
Papillio- Prater
Hier bij de huisarts zeggen ze volgens mij 2 tot 3 werkdagen. Ik zou ook maandag even bellen. Dit is niet iets om lang mee rond te lopen. En er is natuurlijk kans dat het sowieso geen effect heeft op je zwangerschap. Maar jeetje... wat een pech dat dit juist nu moet heersen.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb precies hetzelfde gehad, moest/ging toen ook per direct stoppen met werken.
Gelukkig heeft het bij mij goed uitgepakt terwijl ik heel veel met het kindje bezig ben geweest toen!
Ik duim voor je! Sterkte met wachten!
Gelukkig heeft het bij mij goed uitgepakt terwijl ik heel veel met het kindje bezig ben geweest toen!
Ik duim voor je! Sterkte met wachten!
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Schrikken zeg! Ik heb de vijfde ziekte niet gehad en let ook goed op dat ik bij gevlekte kinderen uit de buurt blijf.
Om je even gerust te stellen: ik ben één van de weinigen die het niet gehad heeft, meer dan 90% kans dat je het wel gehad hebt. Zou je het niet gehad hebben gehad: het is geen erg besmettelijk virus. En de heel kleine kans dat je het alsnog op zou lopen: in veruit de meeste gevallen gaat het helemaal goed met de zwangerschap.
Om je even gerust te stellen: ik ben één van de weinigen die het niet gehad heeft, meer dan 90% kans dat je het wel gehad hebt. Zou je het niet gehad hebben gehad: het is geen erg besmettelijk virus. En de heel kleine kans dat je het alsnog op zou lopen: in veruit de meeste gevallen gaat het helemaal goed met de zwangerschap.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb dat ook gehad toen ik zwanger was van de jongste. Ik heb toen ook mijn bloed laten prikken en bleek de vijfde ziekte al gehad te hebben. De kans is heel groot dat jij het ook al gehad hebt, zeker als je op een kdv werkt.
Ik zou ook even proberen om eerder al te bellen of de uitslag al binnen is, zeker omdat jij je zorgen maakt.
Ik zou ook even proberen om eerder al te bellen of de uitslag al binnen is, zeker omdat jij je zorgen maakt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Gelukkig zijn er ook positieve verhalen..
Liadan, mijn vk heeft op vrijdag geen spreekuur, dus dan kan ik maandag pas op z'n vroegst bellen.
Liadan, mijn vk heeft op vrijdag geen spreekuur, dus dan kan ik maandag pas op z'n vroegst bellen.
Papillio- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?
» Is dit de zesde ziekte?
» Goedemorgen woensdag, we zijn op de helft!
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» 5e of 6e ziekte?
» Is dit de zesde ziekte?
» Goedemorgen woensdag, we zijn op de helft!
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» 5e of 6e ziekte?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: