Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1e helft zwangerschap en de 5e ziekte

5 plaatsers

Ga naar beneden

1e helft zwangerschap en de 5e ziekte Empty 1e helft zwangerschap en de 5e ziekte

Bericht  Papillio wo 10 jul 2013 - 3:54

Pff, ik maak me doodongerust.
Op mijn werk (kdv) is de 5e ziekte geconstateerd. Als je dat zelf niet hebt gehad (wat ik dus niet zeker weet) is de kans op een miskraam groter tijdens de eerste helft van de zwangerschap.

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken, zodat ze na kunnen gaan of ik het vroeger heb gehad, maar men, wat voel ik me gestresst.
Volgende week krijg ik pas de uitslag.

Wie heeft dit nog meer meegemaakt en heeft hier succesverhalen over?
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1e helft zwangerschap en de 5e ziekte Empty Re: 1e helft zwangerschap en de 5e ziekte

Bericht  MADDIE wo 10 jul 2013 - 4:01

Jeetje zeg! Wat een schrik! Hopelijk heb je al antistoffen in je bloed. Ik heb er geen ervaring mee!! Moet je lang wachten op de uitslag?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

1e helft zwangerschap en de 5e ziekte Empty Re: 1e helft zwangerschap en de 5e ziekte

Bericht  Papillio wo 10 jul 2013 - 4:12

Woensdag heb ik de intake bij de vk en krijg ik alle bloeduitslagen.
Maar misschien bel ik maandag wel even om te horen of het binnen is.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Bericht  MADDIE wo 10 jul 2013 - 4:14

Hier bij de huisarts zeggen ze volgens mij 2 tot 3 werkdagen. Ik zou ook maandag even bellen. Dit is niet iets om lang mee rond te lopen. En er is natuurlijk kans dat het sowieso geen effect heeft op je zwangerschap. Maar jeetje... wat een pech dat dit juist nu moet heersen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Funk wo 10 jul 2013 - 4:53

Ik heb precies hetzelfde gehad, moest/ging toen ook per direct stoppen met werken.
Gelukkig heeft het bij mij goed uitgepakt terwijl ik heel veel met het kindje bezig ben geweest toen!
Ik duim voor je! Sterkte met wachten!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Twellie wo 10 jul 2013 - 6:11

Schrikken zeg! Ik heb de vijfde ziekte niet gehad en let ook goed op dat ik bij gevlekte kinderen uit de buurt blijf.

Om je even gerust te stellen: ik ben één van de weinigen die het niet gehad heeft, meer dan 90% kans dat je het wel gehad hebt. Zou je het niet gehad hebben gehad: het is geen erg besmettelijk virus. En de heel kleine kans dat je het alsnog op zou lopen: in veruit de meeste gevallen gaat het helemaal goed met de zwangerschap.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Liadan wo 10 jul 2013 - 7:28

Ik heb dat ook gehad toen ik zwanger was van de jongste. Ik heb toen ook mijn bloed laten prikken en bleek de vijfde ziekte al gehad te hebben. De kans is heel groot dat jij het ook al gehad hebt, zeker als je op een kdv werkt.
Ik zou ook even proberen om eerder al te bellen of de uitslag al binnen is, zeker omdat jij je zorgen maakt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Papillio wo 10 jul 2013 - 7:51

Gelukkig zijn er ook positieve verhalen..

Liadan, mijn vk heeft op vrijdag geen spreekuur, dus dan kan ik maandag pas op z'n vroegst bellen.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: