Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De ponypletter en andere ongein

+16
Isis
nina
Destino
Slakje
Luce
SarahKey
Printje
Rovine
Exogenesis
SoGood
Susan
Capt'n Zero
Bazinga
Charles
Bolleke
SDL
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

De ponypletter en andere ongein - Pagina 2 Empty Re: De ponypletter en andere ongein

Bericht  Destino do 4 jul 2013 - 19:20

SarahKey schreef:Dat er mensen zijn die een heel gezin bedreigen vind ik ook te ver gaan. Maar ik hoop toch echt wel dat de vrouw van het filmpje en de maker toch nu wel een zwaar leven mogen hebben momenteel. Zelfde als dat blonde meisje in een ander filmpje. Moeten ze maar van beesten afblijven.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens..
Ik snap niet dat je zo tegen een dier kunt doen..
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De ponypletter en andere ongein - Pagina 2 Empty Re: De ponypletter en andere ongein

Bericht  nina do 4 jul 2013 - 19:20

Slakje schreef:Ik word ermee doodgegooid met zulke plaatjes en filmpjes. Ik zit er niet op te wachten.

Zijn het dan steeds dezelfde vrienden die die zaken delen?
Want die had ik allang verwijderd.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Charles do 4 jul 2013 - 19:24

Het lijkt voor velen misschien onschuldig of goed, zoiets te delen ten gunste van de paardjes. Maar beseffen niet dat zon actie het begin is van een veel grotere en gevaarlijkere ontwikkeling: eigen rechter spelen in Nederland. Ik vind dat een enorme stap terug in de ontwikkeling van ons systeem.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Isis do 4 jul 2013 - 20:16

Het is ook gewoon uit studies al bewezen dat gruwelijke plaatjes/video's niet de beste manier is om mensen bewust te maken van een maatschappelijk probleem. Die shock blijft maar even en maakt weinig kans om gedragsverandering te bekomen. Plus, wat wil je bereiken met het delen van zo'n berichten? Awareness? Bij wie dan? Of dat 'de slechten' bestraft worden? Door wie dan? En hoe? Heb je geen vertrouwen in het gerecht? 

Ik heb zelf niet echt vrienden die zo'n dingen delen, vraag me ook af waarom? (is ook interessant om te weten waarom mensen iets niet delen) Ik erger mij eigenlijk meer aan mensen die het elke post over hun kind en hun gezin hebben en niets anders. Is dat een weerspiegeling van met wat die mensen bezig zijn dan, enkel hun gezin? Analyses en opinies moeten ook weer niet maar kom op, er is nog wel een wereld buiten jouw gezin.

Buiten dat vind ik Facebook meer en meer lijken op het dorps café hier om de hoek. En het triestige is dat ik gewoon elke dag in dat café te vinden ben.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 20:35

Ik vind het juist raar dat mensen elkaar zo afrekenen op wat ze op Facebook zetten. Dat je het niet eens bent met het delen van dit soort foto's en filmpjes, oké, daar zijn de meningen over verdeeld, maar dat mensen het vooral over hun gezin hebben, nou, so what. Het zegt ook niet dat ze daarnaast niet met andere dingen bezig zijn, misschien hebben ze gewoon niet de behoefte om die dingen op Facebook te zetten en de dingen over hun gezin wel.

Mijn nichtje zit ook altijd alles wat ik op Facebook zet belachelijk te maken, nou, verwijder me dan gewoon als je het allemaal zo stom vindt, of lees er overheen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 4 jul 2013 - 20:59

Maakt ze je belachelijk Susan? Wat raar, hoe dan?

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 4 jul 2013 - 21:00

Susan schreef:Ik vind het juist raar dat mensen elkaar zo afrekenen op wat ze op Facebook zetten. Dat je het niet eens bent met het delen van dit soort foto's en filmpjes, oké, daar zijn de meningen over verdeeld, maar dat mensen het vooral over hun gezin hebben, nou, so what. Het zegt ook niet dat ze daarnaast niet met andere dingen bezig zijn, misschien hebben ze gewoon niet de behoefte om die dingen op Facebook te zetten en de dingen over hun gezin wel.

Mijn nichtje zit ook altijd alles wat ik op Facebook zet belachelijk te maken, nou, verwijder me dan gewoon als je het allemaal zo stom vindt, of lees er overheen.

Maar dit is toch iets heel anders dan waar dit topic over gaat? Ik vind het delen van die filmpjes ook echt belachelijk en dom (en ik ga denk ik ook wat mensen eruit gooien, want het zijn steeds dezelfden die aan die heksenjachten meedoen), maar persoonlijke statusupdates mag iedereen van mij lekker zelf weten. Als het mij niet interesseert scroll ik gewoon door.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 21:05

Antibes schreef:
Susan schreef:Ik vind het juist raar dat mensen elkaar zo afrekenen op wat ze op Facebook zetten. Dat je het niet eens bent met het delen van dit soort foto's en filmpjes, oké, daar zijn de meningen over verdeeld, maar dat mensen het vooral over hun gezin hebben, nou, so what. Het zegt ook niet dat ze daarnaast niet met andere dingen bezig zijn, misschien hebben ze gewoon niet de behoefte om die dingen op Facebook te zetten en de dingen over hun gezin wel.

Maar dit is toch iets heel anders dan waar dit topic over gaat? Ik vind het delen van die filmpjes ook echt belachelijk en dom (en ik ga denk ik ook wat mensen eruit gooien, want het zijn steeds dezelfden die aan die heksenjachten meedoen), maar persoonlijke statusupdates mag iedereen van mij lekker zelf weten. Als het mij niet interesseert scroll ik gewoon door.

Isis begon daarover, hoor, ik reageer er alleen maar op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 4 jul 2013 - 21:06

Antibes schreef:

Volgens mij reageert ze op Isis.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes do 4 jul 2013 - 21:15

Susan schreef:
Antibes schreef:

Isis begon daarover, hoor, ik reageer er alleen maar op.

Oh, dat had ik niet gezien. Blijkbaar maak ik me onbewust schuldig aan het "doorscrollen naar bekende forummers"-fenomeen.. :O
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Isis do 4 jul 2013 - 21:28

Het gaat toch over wat je deelt op Facebook en waarom? Ok, de openingspost gaat duidelijk over het plaatsen van shockerende filmpjes en als reactie daarop zeg ik dat ik me net erger aan een ander (voor mij opvallend) fenomeen: geen enkel bericht over de actualiteit of achtergrond plaatsen maar het enkel en alleen over je gezin hebben. En ja, daar erger ik me aan. Maar ok, dat is inderdaad in strikte zin niet waar dit topic over gaat. 
En trouwens, in de rest van mijn post ga ik wel in op het oorspronkelijke thema.

Susan, het is toch niet makkelijk voor je nicht om jou te verwijderen? Ze is je nicht, jullie komen mekaar nog tegen. Dat is voor mij namelijk ook een reden om mensen niet te verwijderen maar hun berichten uit te schakelen.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  loura do 4 jul 2013 - 21:41

Luce schreef:Vind ik niet. Het filmpje zelf stond gewoon online op een website van hen zelf. Nadat er zoveel ophef over gekomen is, is het filmpje verwijderd. 

Weet je wat ik erger vind? Dat dit zomaar kan. Dat er blijkbaar niet genoeg mensen zijn die er van wisten en hebben ingegrepen. Dát vind ik erg. Dat zij aan de schandpaal genageld wordt vind ik niet erg hoor, ze doet het toch ook zelf? Dat arme dier, dié heeft er niet om gevraagd. Die vrouw beslist zelf waar ze aan mee doet. Ze is opzettelijk bezig een dier pijn te doen. Ze wéét dat ze gefilmd wordt en ze wist ook dat het filmpje op een website gezet werd. Nog beter, ze werkte er zelfs aan mee!! 

Nogmaals, ik zou nooit dingen delen waarbij naam etc genoemd worden. En normaal deel ik wat dit betreft ook nooit iets. Maar dit wel. Ik vind het meer dan terecht dat er meer bekend wordt over dit soort walgelijke praktijken.

Ik ben het hier mee eens, zij maakt toch zelf te keus om dieren te mishandelen? Op deze manier kan iemand eerder herkend worden en zal er eerder ingegrepen kunnen worden. Ik heb nul komma nul medelijden met mensen die openlijk op internet komen door dit soort daden.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Antibes do 4 jul 2013 - 21:46

loura schreef:
Luce schreef:Vind ik niet. Het filmpje zelf stond gewoon online op een website van hen zelf. Nadat er zoveel ophef over gekomen is, is het filmpje verwijderd. 

Weet je wat ik erger vind? Dat dit zomaar kan. Dat er blijkbaar niet genoeg mensen zijn die er van wisten en hebben ingegrepen. Dát vind ik erg. Dat zij aan de schandpaal genageld wordt vind ik niet erg hoor, ze doet het toch ook zelf? Dat arme dier, dié heeft er niet om gevraagd. Die vrouw beslist zelf waar ze aan mee doet. Ze is opzettelijk bezig een dier pijn te doen. Ze wéét dat ze gefilmd wordt en ze wist ook dat het filmpje op een website gezet werd. Nog beter, ze werkte er zelfs aan mee!! 

Nogmaals, ik zou nooit dingen delen waarbij naam etc genoemd worden. En normaal deel ik wat dit betreft ook nooit iets. Maar dit wel. Ik vind het meer dan terecht dat er meer bekend wordt over dit soort walgelijke praktijken.

Ik ben het hier mee eens, zij maakt toch zelf te keus om dieren te mishandelen? Op deze manier kan iemand eerder herkend worden en zal er eerder ingegrepen kunnen worden. Ik heb nul komma nul medelijden met mensen die openlijk op internet komen door dit soort daden.

Maar volgens mij heeft ook niemand medelijden met de DAADWERKELIJKE daders, zeker niet bij de ernstige dingen als dieren/kindermishandeling of zinloos gewedl. Maar is het probleem vooral ook dat er 1) mensen bij betrokken worden die er niets mee te maken hebben of 2) het hellend vlak qua eigen rechter gaan spelen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Isis do 4 jul 2013 - 21:46

Maar waarom stuur je het dan niet door naar autoriteiten? Je kan dit melden bij een dienst voor dierenwelzijn. Het wijd verspreiden van dit soort filmpjes gaat een eigen leven leiden en zorgt voor een klopjacht, waar de bevoegde instanties ook niets mee zijn. Als het meermaals is gemeld en er wordt door de autoriteiten niets gedaan, dan snap ik het al iets beter. Ik begrijp dat sommigen zich niet gehoord voelen en daardoor naar de pers of sociale media grijpen. Maar het heeft ook wel nadelen, dat mag toch ook in overweging genomen worden?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  girli do 4 jul 2013 - 22:51

Ik vind het zo naar dat onschuldige mensen hierbij worden betrokken. Het is niet normaal dat mensen gewoon hun huis uit moeten, omdat ze bedreigd worden. Daarnaast worden soms ook onschuldige mensen aangesproken op iets wat ze niet hebben gedaan.

Een tijdje terug had je die groep jongens die in Eindhoven een jongen mishandeld hadden. Bij het journaal was een filmpje te zien van een jongen die dezelfde naam (voor- en achternaam) had als één van de daders. Hij werd dus de hele dag gebeld en bedreigd door mensen. Dat gaat mij veels te ver.

Net zoals dat meisje wat een wijnfles in haar gezicht had gekregen. Tig keer gedeeld op FB en er was nog niet eens aangifte gedaan. We hebben geen processen, omdat zelf maar voor rechter te spelen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Susan vr 5 jul 2013 - 0:45

Isis, mijn zegen heeft ze hoor, en dat weet ze.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Isis vr 5 jul 2013 - 0:49

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd geworden naar de inhoud van haar berichten, Susan. Valt ze jou echt persoonlijk aan? Of is dat voor interpretatie vatbaar?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Slakje vr 5 jul 2013 - 2:55

nina schreef:
Slakje schreef:Ik word ermee doodgegooid met zulke plaatjes en filmpjes. Ik zit er niet op te wachten.

Zijn het dan steeds dezelfde vrienden die die zaken delen?
Want die had ik allang verwijderd.

Ja, maar ik lees wel andere dingen graag van hen (en het is vaak ook mijn schoonmama, haha).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: