Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De ponypletter en andere ongein

+16
Isis
nina
Destino
Slakje
Luce
SarahKey
Printje
Rovine
Exogenesis
SoGood
Susan
Capt'n Zero
Bazinga
Charles
Bolleke
SDL
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De ponypletter en andere ongein Empty De ponypletter en andere ongein

Bericht  SDL do 4 jul 2013 - 3:07

Wat bezielt die mensen toch? Nu zie ik overal weer van die vage berichten over een stomme muts die op een te kleine pony zit en dit laat filmen. Ik snap er werkelijk waar helemaal niets van waarom mensen dit soort dingen doen. Het erop zitten snap ik niet maar dat je er mensen zijn die het dan ook nog eens gaan filmen dat snap ik ook niet. Bah, wat leven we toch in een ontspoorde wereld.

Wat vinden jullie daar nou van? Soms vind ik onze deelmaatschappij zo jammer. Dit soort zieke mensen moeten dit soort perversiteit toch niet kunnen delen Sad .

Nah, beetje nutteloos topic dit maar ik word er zo verdrietig van.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De ponypletter en andere ongein Empty Re: De ponypletter en andere ongein

Bericht  Bolleke do 4 jul 2013 - 3:32

Ik vind het vreselijk, heb vanmorgen foto's gezien waar ik gewoon onwel van werd. Arm paardje, wil zo graag die vrouw dragen en bezwijkt onder haar gewicht. Wat een zieke mensen wonen er toch op de wereld. Bah bah bah!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Charles do 4 jul 2013 - 3:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Facebook een ordinair, gevaarlijk en simpel medium begin te vinden dat meer en meer wordt ingezet om hetzes mee te veroorzaken en sociale druk uit te oefenen. Ben het echt beu.

En natuurlijk vind ik de ponypletter een walgelijk wijf. Maar al die mensen die openlijk op haar schelden vind ik net zo simpel.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  SDL do 4 jul 2013 - 3:38

Charles, ik ben het helemaal met je eens.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Bazinga do 4 jul 2013 - 3:50

't Is niet natuurlijk niet okay en zielig voor de pony, maar binnen 3 uur stond degene die 't filmpje online heeft geplaatst met naam en achternaam op 't web, incl. telefoonnummer en adres. Óók schandalig.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Capt'n Zero do 4 jul 2013 - 3:56

Charles schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik Facebook een ordinair, gevaarlijk en simpel medium begin te vinden dat meer en meer wordt ingezet om hetzes mee te veroorzaken en sociale druk uit te oefenen. Ben het echt beu.

En natuurlijk vind ik de ponypletter een walgelijk wijf. Maar al die mensen die openlijk op haar schelden vind ik net zo simpel.

Mee eens. Ik hou echt niet van die moderne heksenjachten.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 4:47

Wat versta je dan onder openlijk schelden, want 'walgelijk wijf' valt daar blijkbaar niet onder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood do 4 jul 2013 - 5:11

Eens met Charles en normaal kijk ik dit soort filmpjes niet uit zelfbescherming en omdat ik gewoon laf ben. Maar nu zag ik het filmpje op het nieuws maar gadverdamme... Dit maakte me toch echt ziek en intens verdrietig en boos te gelijk.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Exogenesis do 4 jul 2013 - 5:49

Een bevestiging van dat sommige mensen niet anders dan ziek in hun hoofd zijn. Die vrouw begrijpt duidelijk de waarde van het leven niet. Ik ben blij dat ze gepakt is.

Ik hoef dat soort filmpjes trouwens niet te zien. Eén still zegt me genoeg. Bah!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Rovine do 4 jul 2013 - 5:56

Tja, wat willen de delers ermee bereiken? Awareness? Heb ik dat nodig dan? Ik plet geen pony's, dus ik zou niet weten waarom ik erop gewezen moet worden dat er mensen zijn die het wel doen. Net zoals dierenmishandeling. Natuurlijk weet ik dat het bestaat, maar ik hoef niet alles te zien om het walgelijk te vinden.

Overigens gaat er nu een foto rond van een vrouw die de ponypletter zou zijn. Inclusief naam en beroep. Dat is haar helemaal niet. Die is dus nu eeuwig googlebaar doordat één idioot dit op internet slingert voor iets waar zij niks mee te maken heeft. Ik vind het heel erg dat zoveel mensen in hun naiviteit daaraan meewerken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Exogenesis do 4 jul 2013 - 6:00

Rovine schreef:Tja, wat willen de delers ermee bereiken? Awareness? Heb ik dat nodig dan? Ik plet geen pony's, dus ik zou niet weten waarom ik erop gewezen moet worden dat er mensen zijn die het wel doen. Net zoals dierenmishandeling. Natuurlijk weet ik dat het bestaat, maar ik hoef niet alles te zien om het walgelijk te vinden.

Overigens gaat er nu een foto rond van een vrouw die de ponypletter zou zijn. Inclusief naam en beroep. Dat is haar helemaal niet. Die is dus nu eeuwig googlebaar doordat één idioot dit op internet slingert voor iets waar zij niks mee te maken heeft. Ik vind het heel erg dat zoveel mensen in hun naiviteit daaraan meewerken.

Ja, volkomen eens.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Bolleke do 4 jul 2013 - 6:06

Op FB hoeft dit voor mij ook allemaal niet trouwens, ik vind dat geen plaats voor filmpjes of foto's van dierenmishandeling of wat voor mishandeling dan ook.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje do 4 jul 2013 - 7:38

Ik vind dat soort filmpjes en al dat andere gedoe op fb vreselijk irritant. Is het een winacties zie ik die pony weer voorbij komen, dan weer heb je een hart bla bla en dan een bebloed mens. Ik vind het allemaal irritant.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  SarahKey do 4 jul 2013 - 7:56

Ik vind dat soort filmpjes ook erg om te zien. Net zoals zieke, arme kinderen en andere beesten wat mishandeld worden.
Ergste was pas van een dode baby, dat wil ik helemaal niet zien!

Even over het paardje: dat filmpje is al 9 jaar oud en het paardje leeft nog steeds en het gaat goed met hem.
Maar neemt niet weg dat wat er gebeurd is normaal is. Evil or Very Mad 
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Luce do 4 jul 2013 - 8:07

Ik vind het niet erg dat het gedeeld word (heb het zelf ook gedaan). Als je ziet hoe snel die smeerlappen opgepakt worden door het delen op social media? Nee hoor, ik juig het alleen maar toe. 

Ik kan me wel voorstellen dat je het irritant zou vinden trouwens. Dat had ik met winacties heel erg. Maar dit soort dingen mogen wat mij betreft rustig gedeeld worden. Als er daardoor een dader gevonden wordt.. dikke vette prima.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Printje do 4 jul 2013 - 8:09

Luce, dat ook wel aan d ene kant maar ik zit niet op die rommel te wachten, en dan is het vaak niet 1 x maar weet ik veel hoevaak het dan weer voorbij kom. Op zich vind ik het goed om zo de dader te kunnen pakken maar die win acties en die heb een hart die vind ik wel zo ontzettend vreselijk irritant. De half dode mensen uit auto's, uitgemergelde paarden nee dak je dat hoef ik echt niet te zien allemaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Slakje do 4 jul 2013 - 8:13

Ik word ermee doodgegooid met zulke plaatjes en filmpjes. Ik zit er niet op te wachten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Rovine do 4 jul 2013 - 8:14

Luce schreef:Ik vind het niet erg dat het gedeeld word (heb het zelf ook gedaan). Als je ziet hoe snel die smeerlappen opgepakt worden door het delen op social media? Nee hoor, ik juig het alleen maar toe. 

Maar hoe weet je of je de goeie te pakken hebt? Ik zie regelmatig meldingen langskomen waarbij de verkeerde persoon met naam en toenaam aan de schandpaal genageld wordt. Het zal je maar overkomen. Het is zo jammer dat mensen klakkeloos sharen, zonder na te gaan of het nog actueel is, het wel in Nederland gebeurd is of überhaupt waar.

Vanochtend heb ik de eerste eruit gemikt die regelmatig dit soort onzin deelt, als het voorbij blijft komen volgen er meer.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Luce do 4 jul 2013 - 8:15

Printje schreef:Luce, dat ook wel aan d ene kant maar ik zit niet op die rommel te wachten, en dan is het vaak niet 1 x maar weet ik veel hoevaak het dan weer voorbij kom. Op zich vind ik het goed om zo de dader te kunnen pakken maar die win acties en die heb een hart die vind ik wel zo ontzettend vreselijk irritant. De half dode mensen uit auto's, uitgemergelde paarden nee dak je dat hoef ik echt niet te zien allemaal.

Haha, ik geloof dat ik dat laatste ook niet zo snel zou delen Laughing 

Mijn moeder is daar pas een ster in. Die heeft een speciaal account aangemaakt om mishandelde dieren te delen enzo. Nou is mijn moeder ook een beetje kierewiet, maar goed Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce do 4 jul 2013 - 8:17

Rovine schreef:
Luce schreef:Ik vind het niet erg dat het gedeeld word (heb het zelf ook gedaan). Als je ziet hoe snel die smeerlappen opgepakt worden door het delen op social media? Nee hoor, ik juig het alleen maar toe. 

Maar hoe weet je of je de goeie te pakken hebt? Ik zie regelmatig meldingen langskomen waarbij de verkeerde persoon met naam en toenaam aan de schandpaal genageld wordt. Het zal je maar overkomen. Het is zo jammer dat mensen klakkeloos sharen, zonder na te gaan of het nog actueel is, het wel in Nederland gebeurd is of überhaupt waar.

Vanochtend heb ik de eerste eruit gemikt die regelmatig dit soort onzin deelt, als het voorbij blijft komen volgen er meer.

Ik heb alleen een filmpje gedeeld, geen naam etc. Dat zou ik ook niet doen. Als er door een filmpje een melding wordt gemaakt bij de dierenbescherming, dat vind ik wel OK. Naam, adres etc openbaar gooien op social media vind ik niet ok. 
Dit soort filmpjes wakkeren nogal wat woede aan, je moet er niet aan denken dat er mensen zijn die er zelf op uit gaan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rovine do 4 jul 2013 - 8:37

Maar ik lees net dat het filmpje al jaren oud is. Wie weet heeft ze haar straf allang gehad. Of ziet ze nu in dat ze toen fout geweest is. Misschien is dit aan de andere kant van de wereld gebeurd en is het zinloos hier te sharen.

Met het verspreiden van zulke zaken, puur om mensen aan de schandpaal te nagelen ben je bezig eigen rechter te spelen. Op basis van info waarvan je niet eens weet of het correct is. Zulke dingen gaan een eigen leven leiden en mensen nemen die info klakkeloos aan.

Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Luce do 4 jul 2013 - 9:25

Vind ik niet. Het filmpje zelf stond gewoon online op een website van hen zelf. Nadat er zoveel ophef over gekomen is, is het filmpje verwijderd. 

Weet je wat ik erger vind? Dat dit zomaar kan. Dat er blijkbaar niet genoeg mensen zijn die er van wisten en hebben ingegrepen. Dát vind ik erg. Dat zij aan de schandpaal genageld wordt vind ik niet erg hoor, ze doet het toch ook zelf? Dat arme dier, dié heeft er niet om gevraagd. Die vrouw beslist zelf waar ze aan mee doet. Ze is opzettelijk bezig een dier pijn te doen. Ze wéét dat ze gefilmd wordt en ze wist ook dat het filmpje op een website gezet werd. Nog beter, ze werkte er zelfs aan mee!! 

Nogmaals, ik zou nooit dingen delen waarbij naam etc genoemd worden. En normaal deel ik wat dit betreft ook nooit iets. Maar dit wel. Ik vind het meer dan terecht dat er meer bekend wordt over dit soort walgelijke praktijken.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rovine do 4 jul 2013 - 17:49

Inmiddels is er al een gezin wat onder moet duiken vanwege bedreigingen. Een gezin waar de meeste gezinsleden waarschijnlijk niet eens van dit filmpje afwist. Dan kun je zeggen: jamaar, ik bedreig niet. Nee, maar door het verspreiden van zo'n filmpje doe je wel mee aan die heksenjacht, die als een olievlek verspreidt en waar steeds meer aannames komen.

Één lid van het gezin weet vermoedelijk meer van het filmpje. Maar sinds wanneer worden we in Nederland veroordeeld zonder proces? Sinds wanneer is het normaal iemand die erop lijkt en er niks mee te maken heeft te veroordelen?

Ik vind het heel erg dat kinderen, die er niks vanaf weten nu ineens hun huis uit moeten wegens bedreigingen omdat hun vader jaren terug iets gedaan wat niet door de beugel kan. Ik denk dat zulke zaken delen meer kwaad dan goed doet. Je kweekt awareness bij mensen waarvan het gros gezond verstand heeft en dieren niet zal mishandelen. Die kleine groep die dat verstand niet heeft zal zich echt niet tegen laten houden nadat ze een filmpje gezien hebben. Maar het lijkt wel trendy om ons met zijn allen even te vergapen en verontwaardigd te voelen. Zou dat een groepsgevoel creëren?

Gelukkig is het weer kittenseizoen, dus kan ik me lekker vergapen aan pluizige kittens. Dat maakt Facebook in elk geval stukken leuker. I love you
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey do 4 jul 2013 - 18:43

Dat er mensen zijn die een heel gezin bedreigen vind ik ook te ver gaan. Maar ik hoop toch echt wel dat de vrouw van het filmpje en de maker toch nu wel een zwaar leven mogen hebben momenteel. Zelfde als dat blonde meisje in een ander filmpje. Moeten ze maar van beesten afblijven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Luce do 4 jul 2013 - 19:17

Tja, Rovine, ik geloof ook niet dat die paarden zoveel in te brengen hadden toen deze mensen besloten eens even lekker te mishandelen. Voor een website nog wel. Met gezicht en al. Dan kun je dus verwachten dat dit gebeurt. Mooi dom dat je eraan mee hebt gewerkt. Ik vind die mensen echt op geen enkele manier zielig hoor, echt niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud