Sollicitatie topic
+42
ellibre
Ellusss
Snoopy
Zonnetje
Poisongirl
Mandy11486
Willem
SuzieQ
Punk'd
KOL
Marin
Jeanette
Tabbert
Sissi
Eep
SoGood
Oasis
Bacio
Burn
Chocoholic
friedje
*Bloempje*
mezzoforte
SnowWhite
Aziraphale
Mermaid
Middleme
Summerlovin
Charles
Taeda
Bazinga
Rose
Rouxxxe
Pommes
Caroow
love
rapa nui
Sushi
Loes263
Linda
nijntje4
Parel
46 plaatsers
Pagina 11 van 15
Pagina 11 van 15 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15
Re: Sollicitatie topic
ZSM, zou evt overmorgen al kunnen beginnen maar heb al aangegeven dat dat wel héél snel is. Ik heb gezegd dat ik 't contract wel even rustig wil doornemen en dan zeg of ik 't accepteer, binnen paar dagen.
Ik hou 't allemaal nog maar beetje vaag hier hoor, maar hetgene waar ik nu nog voor contract ontvang is wat meer freelance basis, thuis werken, minimaal 20 uur per week maar mag meer (beetje zoals wat ik nu dus doe), dus hangt nogal van de vergoeding af hoeveel dat is of 't 't waard is (dat staat in contract dus dat zal ik straks zien), dus misschien verdient 't minder dan andere functie, maar thuis werken is wel ideaal ook in combi met bruidsfotografie, maar vraag me af in hoeverre het wel vastigheid gaat geven. De andere baan waar ik nog voor in de running ben is wat vaster, echt 40u werken op kantoor, wel superleuke omgeving/werksfeer waarschijnlijk en het zal iets meer verdienen (denk ik), met af en toe nacht- en weekenddienst (wat ik op zich niet erg vind), maar wel heel druk dus minder tijd voor bruidsfotografie. Daarmee stoppen wil ik sowieso niet.
Al met al dus allebei pro's en con's die belangrijk zijn.
Moet sowieso afwachten dus of ik daar ook word aangenomen, maar het is wel even een enge periode dus zo, het gaat ineens zó snel allebei!
(niet quoten)
Ik hou 't allemaal nog maar beetje vaag hier hoor, maar hetgene waar ik nu nog voor contract ontvang is wat meer freelance basis, thuis werken, minimaal 20 uur per week maar mag meer (beetje zoals wat ik nu dus doe), dus hangt nogal van de vergoeding af hoeveel dat is of 't 't waard is (dat staat in contract dus dat zal ik straks zien), dus misschien verdient 't minder dan andere functie, maar thuis werken is wel ideaal ook in combi met bruidsfotografie, maar vraag me af in hoeverre het wel vastigheid gaat geven. De andere baan waar ik nog voor in de running ben is wat vaster, echt 40u werken op kantoor, wel superleuke omgeving/werksfeer waarschijnlijk en het zal iets meer verdienen (denk ik), met af en toe nacht- en weekenddienst (wat ik op zich niet erg vind), maar wel heel druk dus minder tijd voor bruidsfotografie. Daarmee stoppen wil ik sowieso niet.
Al met al dus allebei pro's en con's die belangrijk zijn.
Moet sowieso afwachten dus of ik daar ook word aangenomen, maar het is wel even een enge periode dus zo, het gaat ineens zó snel allebei!
(niet quoten)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wel twee hele verschillende functies en inderdaad elk met zijn voor- en nadelen. Is 40 uur kantoor wel haalbaar qua gezondheid, als je daarnaast ook nog bezig wil met je eigen bedrijf? Wat zal het lastig zijn om tot een juiste beslissing te komen.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Ja dat vraag ik me ook af, maar ik weet het gewoon niet goed. Aan de ene kant lijkt wat meer vastigheid me super fijn, want dat heb ik zo hard nodig qua financiën ook. Maar anderzijds is het wel misschien te veel van mezelf vragen, als ik 40 u per week ga werken op een kantoor en nog bruidsfotografie er bovenop. Hoewel dat niet zó veel is, maar het is de bedoeling dat dat nog alleen maar groter wordt natuurlijk ivm de toekomst. Dus er in blijven investeren is wel belangrijk. Ik vind het echt zo moeilijk! Nou ja, eerst maar eens rustig contract van baan A en uitslag van test baan B afwachten. Als er voor baan A echt een kleine vergoeding staat, ja, dan is het gewoon niet haalbaar denk ik. Hoop dat het maar gauw komt zodat ik meer duidelijkheid heb.
Marin- Lady Post-a-lot
Is het wel hetzelfde soort werk Marin?
Wel fijn als je de ruimte hebt om je fotografeerwerk te blijven doen. Met een 40-uurs baan, ben je toch minder fit en flexibel.
Wel fijn als je de ruimte hebt om je fotografeerwerk te blijven doen. Met een 40-uurs baan, ben je toch minder fit en flexibel.
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Nee het zijn twee totaal verschillende banen.
Maar goed, ik moet niet zo heeeeel erg stressen: Ik heb er sowieso eentje dus! Nu nog hopen dat het niet voor een hongerloontje is.
Maar goed, ik moet niet zo heeeeel erg stressen: Ik heb er sowieso eentje dus! Nu nog hopen dat het niet voor een hongerloontje is.
Marin- Lady Post-a-lot
Is het een leuke baan? Je wilde iets in de online richting toch? Ben benieuwd wat voor loon ze bieden.
En inderdaad: Je hebt iig 1 baan
En inderdaad: Je hebt iig 1 baan
Tabbert- Prater
Ja het heeft allebei wel iets met online wereld te maken maar niet direct zoals ik eerst bedoelde (sorry heel vaag I know!)
Oh en ik heb ook nog een deadline voor m'n huidige werk die ik écht moet halen dus even stress hier haha ik ga maar gauw verder! Thanks voor het meedenken, hopelijk gauw nog meer goed nieuws
Oh en ik heb ook nog een deadline voor m'n huidige werk die ik écht moet halen dus even stress hier haha ik ga maar gauw verder! Thanks voor het meedenken, hopelijk gauw nog meer goed nieuws
Marin- Lady Post-a-lot
Ben benieuwd!
Succes met je deadline
Succes met je deadline
Tabbert- Prater
Wow wat fijn als je keuze hebt uit twee banen
Ik had vandaag een gesprek, en ook meteen afwijzing binnen vanmiddag. Gesprek ging fijn en ontspannen, maar had wel het idee dat ze 5 functies in 1 probeerden te proppen. Volgens mij wisten ze zelf niet echt wat ze wilden. En vervolgens mij afwijzen op iets wat niet eens in de vacature stond.
Tsja, ze hebben de keuze zullen we maar zeggen.
Ik vraag mij soms echt af wat ik verkeerd doe na een jaar solliciteren.
Ik had vandaag een gesprek, en ook meteen afwijzing binnen vanmiddag. Gesprek ging fijn en ontspannen, maar had wel het idee dat ze 5 functies in 1 probeerden te proppen. Volgens mij wisten ze zelf niet echt wat ze wilden. En vervolgens mij afwijzen op iets wat niet eens in de vacature stond.
Tsja, ze hebben de keuze zullen we maar zeggen.
Ik vraag mij soms echt af wat ik verkeerd doe na een jaar solliciteren.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Even een frustratie-momentje!
Krijg net van een andere sollicitatie een afwijzing binnen, waar ik de afgelopen 4 maanden nu al 3x heb gesolliciteerd op een gerichte vacature met steeds vergelijkbare functies.
Elke keer krijg ik terug dat andere kandidaten beter aansluiten aan de gestelde functie-eisen. Ik heb de functie-eisen naast mijn cv gelegd en vergeleken en het enige wat ik kan ontdekken is de werkervaring met de doelgroep aangezien ik na mijn studie niet direct in dat betreffende werkveld ben gaan werken. Iets waar ik toen overigens ook niet binnen kwam omdat ik net van school kwam en dus ook geen werkervaring... Hoe willen ze dan dat ik aan werkervaring kom...?
Ik snap ook wel dat er in deze tijd oneindig veel mensen reageren op een vacature, maar geloof niet helemaal dat dit echt het enige kan zijn... Net een belletje gewaagd om verduidelijking, zijn ze niet bereikbaar Wil wel graag weten wat ik dan mis om daar wel aan de slag te kunnen, wellicht kan ik er dan zelf aan werken ofzo.
Krijg net van een andere sollicitatie een afwijzing binnen, waar ik de afgelopen 4 maanden nu al 3x heb gesolliciteerd op een gerichte vacature met steeds vergelijkbare functies.
Elke keer krijg ik terug dat andere kandidaten beter aansluiten aan de gestelde functie-eisen. Ik heb de functie-eisen naast mijn cv gelegd en vergeleken en het enige wat ik kan ontdekken is de werkervaring met de doelgroep aangezien ik na mijn studie niet direct in dat betreffende werkveld ben gaan werken. Iets waar ik toen overigens ook niet binnen kwam omdat ik net van school kwam en dus ook geen werkervaring... Hoe willen ze dan dat ik aan werkervaring kom...?
Ik snap ook wel dat er in deze tijd oneindig veel mensen reageren op een vacature, maar geloof niet helemaal dat dit echt het enige kan zijn... Net een belletje gewaagd om verduidelijking, zijn ze niet bereikbaar Wil wel graag weten wat ik dan mis om daar wel aan de slag te kunnen, wellicht kan ik er dan zelf aan werken ofzo.
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Nijntje, je moet t niet te somber inzien hoor. Al snap ik dat het lastig is na een jaar solliciteren, maar geef de moed niet op!
Ik heb antwoord van die rare sollicitatie bij die speelgoedwinkel; ze willen een 2e gesprek. Er was nogal haast mee, dus ik denk dat als het bevalt, ze willen dat ik morgen mijn baan opzeg in verband met de opzegtermijn die ik heb. Hij heeft iets meer over de baan verteld zodat ik me kan voorbereiden en dat klonk wel heel leuk en positief. Het gaat me alleen een beetje snel, want als ik die baan krijg, betekent het ook dat mijn vriend en ik moeten verhuizen naar een stad zo'n 500 km verderop...
Ik heb antwoord van die rare sollicitatie bij die speelgoedwinkel; ze willen een 2e gesprek. Er was nogal haast mee, dus ik denk dat als het bevalt, ze willen dat ik morgen mijn baan opzeg in verband met de opzegtermijn die ik heb. Hij heeft iets meer over de baan verteld zodat ik me kan voorbereiden en dat klonk wel heel leuk en positief. Het gaat me alleen een beetje snel, want als ik die baan krijg, betekent het ook dat mijn vriend en ik moeten verhuizen naar een stad zo'n 500 km verderop...
Gast- Gast
Ooh m'n assessment ging echt zo goed vanmorgen! Of eigenlijk was t niet echt een assessment (dat had ik gisteren al) maar meer een soort proefdraaien en uitvoeren van de functie en het was ZO leuk! Dit zou ik zo kunnen! Volgens mij ging t ook gewoon echt goed, ben zo benieuwd wat ze er van zeggen.
Ze gaan t vandaag al nakijken en dan word ik daarna hopelijk uitgenodigd voor gesprek en is er meer duidelijkheid of ik deze baan kan krijgen. Denk dat die toch m'n voorkeur heeft. Meer vastigheid en hoger salaris (heb contract van andere baan intussen binnen en is lager salaris voor vrij hard werken met t risico dat ik net zoals gisteren weer tot 11 uur zit te werken thuis, prima voor een keertje, maar meer vaste uren zou op zich wel heel welkom zijn, al is dat vast ook zwaar). Pffff wat een achtbaan ineens! Zo heb je niets, zo gaat t heel goed, maar wat een stress geeft dat ook!
Ze gaan t vandaag al nakijken en dan word ik daarna hopelijk uitgenodigd voor gesprek en is er meer duidelijkheid of ik deze baan kan krijgen. Denk dat die toch m'n voorkeur heeft. Meer vastigheid en hoger salaris (heb contract van andere baan intussen binnen en is lager salaris voor vrij hard werken met t risico dat ik net zoals gisteren weer tot 11 uur zit te werken thuis, prima voor een keertje, maar meer vaste uren zou op zich wel heel welkom zijn, al is dat vast ook zwaar). Pffff wat een achtbaan ineens! Zo heb je niets, zo gaat t heel goed, maar wat een stress geeft dat ook!
Marin- Lady Post-a-lot
Bloempje, dat is ook balen! Maar bedrijven hebben nu zo veel keus. Het is wel een goed idee om even te bellen. Houd het dan wel positief, ook al kan dat misschien moeilijk zijn.
Gast- Gast
Jente, dat is mijn insteek ook. Puur voor mezelf zodat ik weet waarom ik daar niet tussen zou passen.
Marin, jeetje wat goed zeg! Gaat idd allemaal snel ineens...maar wel leuk! Hopelijk word het wat!
Nijntje4, wow dat is ook wel goed nieuws! Gaat ook snel opeens, even goed bedenken maar wat je wil enzo...en of je het er voor over hebt zover te verhuizen. Ben benieuwd!
Marin, jeetje wat goed zeg! Gaat idd allemaal snel ineens...maar wel leuk! Hopelijk word het wat!
Nijntje4, wow dat is ook wel goed nieuws! Gaat ook snel opeens, even goed bedenken maar wat je wil enzo...en of je het er voor over hebt zover te verhuizen. Ben benieuwd!
*Bloempje*- Fluisteraar
Net iemand van het arbeidscommunicatie-bureau gesproken over mijn afwijzing(en) van de afgelopen tijd binnen hetzelfde bedrijf.
Hele aardige man gesproken, hij haalde mijn gegevens erbij en kon precies uitleggen hoe en wat. De vorige 2x dat ik solliciteerde, werd ik afgewezen omdat het een zeer pittige doelgroep betrof en de functie door veel sollicitanten dusdanig onderschat werd dat er de afgelopen maanden zeer veel wisselingen zijn geweest en ze nu ontzettend selectief zijn in wie daar tussen past. Qua diploma's gezien zou ik de functie zeer zeker aan moeten kunnen zei hij, maar functioneel qua ervaring was dit nog te hoog gegrepen.
De afwijzing van gister ging puur om het aantal kandidaten wat had gereageerd, ruim 100 sollicitaties, dus ze hebben ze voor het uitzoeken. Ook daar halen ze natuurlijk weer de personen uit die het dichtst bij het functieprofiel komen en dat is begrijpelijk.
Hij benadrukte wel dat ik zeer zeker niet ongeschikt was om binnen deze organisatie te kunnen werken, heeft een aantal functie-titels uitgelegd waar ik voor in aanmerking zou kunnen komen als er vacatures voor zijn. En hij adviseerde, als ik in het bezit was van een auto, te reageren op locaties die iets verder weg/moeilijker bereikbaar/kleiner zijn om mijn kansen te vergroten en niet tegen zoveel kandidaten op te hoeven boksen.
Al met al erg blij dat ik gebeld heb! Wel degelijk een bevestiging dat ik geschikt ben en dat is fijn om te horen
Hele aardige man gesproken, hij haalde mijn gegevens erbij en kon precies uitleggen hoe en wat. De vorige 2x dat ik solliciteerde, werd ik afgewezen omdat het een zeer pittige doelgroep betrof en de functie door veel sollicitanten dusdanig onderschat werd dat er de afgelopen maanden zeer veel wisselingen zijn geweest en ze nu ontzettend selectief zijn in wie daar tussen past. Qua diploma's gezien zou ik de functie zeer zeker aan moeten kunnen zei hij, maar functioneel qua ervaring was dit nog te hoog gegrepen.
De afwijzing van gister ging puur om het aantal kandidaten wat had gereageerd, ruim 100 sollicitaties, dus ze hebben ze voor het uitzoeken. Ook daar halen ze natuurlijk weer de personen uit die het dichtst bij het functieprofiel komen en dat is begrijpelijk.
Hij benadrukte wel dat ik zeer zeker niet ongeschikt was om binnen deze organisatie te kunnen werken, heeft een aantal functie-titels uitgelegd waar ik voor in aanmerking zou kunnen komen als er vacatures voor zijn. En hij adviseerde, als ik in het bezit was van een auto, te reageren op locaties die iets verder weg/moeilijker bereikbaar/kleiner zijn om mijn kansen te vergroten en niet tegen zoveel kandidaten op te hoeven boksen.
Al met al erg blij dat ik gebeld heb! Wel degelijk een bevestiging dat ik geschikt ben en dat is fijn om te horen
*Bloempje*- Fluisteraar
Balen Nijntje, inderdaad wel apart dat je bij een startersfunctie dan op ervaring afgewezen wordt. Sowieso hoef je niet per se wat verkeerd te doen, soms heb je gewoon pech, helemaal in deze moeilijke tijd.
Marin hoe ging de test vandaag? Wow, dat is in ieder geval lekker, dat je al een contract aangeboden hebt gekregen!
Bloempje, wat fijn voor je dat het gesprek goed ging. Geeft sowieso al een goed gevoel denk ik als je door de 1e selectie bent gekomen als er 80 mensen gereageerd hebben. Al gehoord of je een dagdeel mag meelopen? En goed dat je gebeld hebt naar dat andere bedrijf, en dat ze dus wel positief over je CV zijn in principe, en je nu tips hebt gekregen hoe je meer kans maakt om bij deze organisatie aan de slag te kunnen.
Zonnetje, succes gewenst met je zoektocht naar een nieuwe baan.
Jente, wat ontzettend raar zeg. Vooral die praktische test. Lees nu dat je door bent naar 2e gesprek. Je zegt dat je dan moet verhuizen voor die baan, krijg je meteen een vast contract of een tijdelijke? Lijkt me best lastig als je bijv. na een jaar alweer moet verhuizen ofzo.
Pommes, succes morgen bij je 2e gesprek!
Ik heb morgen een gesprek op de planning staan. Had een e-mail gekregen n.a.v. mijn CV, van een recruiter, die voor een goede klant van hem een kandidaat zocht. Daarop gereageerd, vanochtend even kort gebeld. Hij zou mijn CV voorleggen aan de klant. Werd na half uur alweer gebeld, bedrijf vond mijn profiel zeer interessant en ging graag in gesprek met me. Ik zou een paar honderd euro meer kunnen verdienen per maand daar t.o.v. huidige functie, dat compenseert wel voor het feit dat ik dan geen leaseauto krijg. Daarnaast schijnen ze ook nog een reiskostenvergoeding aan te bieden, dus klinkt financieel gezien in ieder geval goed. Waarschijnlijk ook veel doorgroeimogelijkheden. En vrijdag een 2e gesprek bij het bedrijf waar ik ook een assessment voor gemaakt had. Was voor 1 bedrijf niet door naar 2e gesprek, omdat ze me wel een goede kandidaat, harde werker etc. vonden, maar een te jong voorkomen ofzo. Is wel een zeer veeleisende werkomgeving, maar ja, ik kan niet zoveel met zulke feedback.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Ik heb nog geen idee wat voor contract ik dan eventueel zou krijgen. Het is hier vrij normaal om gelijk een vast contract met 3 maanden proeftijd te krijgen. En de baan is in Oslo, dus daar is het sowieso makkelijker om in de toekomst weer een andere baan te vinden dan in de stad waar ik nu woon. Ik wil trouwens wel verhuizen, maar mijn vriend is nog niet helemaal overtuigd van Oslo.mezzoforte schreef:Jente, wat ontzettend raar zeg. Vooral die praktische test. Lees nu dat je door bent naar 2e gesprek. Je zegt dat je dan moet verhuizen voor die baan, krijg je meteen een vast contract of een tijdelijke? Lijkt me best lastig als je bijv. na een jaar alweer moet verhuizen ofzo.
Een te jong voorkomen is wel een beetje een flutargument. Maar je hebt nog andere dingen lopen, dus veel succes daarmee! Weet je wanneer de gesprekken zijn?
Gast- Gast
Wat geven jullie trouwens aan als salarisindicatie? Ik ben bang dat ze daar misschien naar gaan vragen vandaag. Ik weet wel wat ik minstens wil verdienen, maar daar moet ik natuurlijk iets boven gaan zitten. Hoeveel procent zal ik daar boven zitten? Is 10% ok of te veel?
Gast- Gast
Nu mijn contract niet wordt verlengd ben ik op zoek naar nieuw werk.
Echter is het hier in de regio (het land?) zo karig dat ik afwijzing naar afwijzing krijg, veelal omdat er zoveeeel reacties zijn dat ze, zoals hier al ergens eerder genoemd, bij wijze van zelfs op haarkleur kunnen selecteren.
Daarbij komt het feit dat ik een hbo opleiding heb, maar je voor de hbo functies die vacant staan minimaal zoveel jaar ervaring moet hebben, wat ik dus niet heb omdat ik pas net om de hoek kom kijken.En ik voor mbo functies wordt afgewezen omdat ik te hoog ben opgeleid. Oftewel, zo kom ik nooit ergens tussen...
Nu had ik me ook ingeschreven als oppas en heb ik twee gezinnen aangeboden gekregen, iig alvast voor kennismaking om te kijken of het klikt. Nu vind ik oppassen en kids heel erg leuk, heb hier ook al redelijk wat ervaring mee (10 jaar bij verschillende gezinnen, op kids zowel met als zonder beperking). Het is alleen niet waarvoor ik opgeleid ben (social work, sociaal pedagoog). De gezinnen die ik aangeboden heb gekregen zoeken, logischerwijs, voor langere periode oppas (tot de baby die binnenkort geboren wordt na de basisschool gaat). Nu is het natuurlijk zo dat je nooit met zekerheid kan zeggen dat ik minimaal 4 jaar bij hen op kan passen, dat snappen zij ook. Maar wat als ik nou een paar maand aan het oppassen ben en ik wordt toch ineens ergens aangenomen?
Wat zouden jullie doen? Nu iig werk, oppassen dus, aannemen en daarvoor gaan of mijn 3 maanden ww 'uitzitten' en ondertussen verder solliciteren in de hoop op ander werk? Wat ik overigens op dit moment, na zo'n 5 maand solliciteren en tig afwijzingen rijker, vrij somber in zie...
Echter is het hier in de regio (het land?) zo karig dat ik afwijzing naar afwijzing krijg, veelal omdat er zoveeeel reacties zijn dat ze, zoals hier al ergens eerder genoemd, bij wijze van zelfs op haarkleur kunnen selecteren.
Daarbij komt het feit dat ik een hbo opleiding heb, maar je voor de hbo functies die vacant staan minimaal zoveel jaar ervaring moet hebben, wat ik dus niet heb omdat ik pas net om de hoek kom kijken.En ik voor mbo functies wordt afgewezen omdat ik te hoog ben opgeleid. Oftewel, zo kom ik nooit ergens tussen...
Nu had ik me ook ingeschreven als oppas en heb ik twee gezinnen aangeboden gekregen, iig alvast voor kennismaking om te kijken of het klikt. Nu vind ik oppassen en kids heel erg leuk, heb hier ook al redelijk wat ervaring mee (10 jaar bij verschillende gezinnen, op kids zowel met als zonder beperking). Het is alleen niet waarvoor ik opgeleid ben (social work, sociaal pedagoog). De gezinnen die ik aangeboden heb gekregen zoeken, logischerwijs, voor langere periode oppas (tot de baby die binnenkort geboren wordt na de basisschool gaat). Nu is het natuurlijk zo dat je nooit met zekerheid kan zeggen dat ik minimaal 4 jaar bij hen op kan passen, dat snappen zij ook. Maar wat als ik nou een paar maand aan het oppassen ben en ik wordt toch ineens ergens aangenomen?
Wat zouden jullie doen? Nu iig werk, oppassen dus, aannemen en daarvoor gaan of mijn 3 maanden ww 'uitzitten' en ondertussen verder solliciteren in de hoop op ander werk? Wat ik overigens op dit moment, na zo'n 5 maand solliciteren en tig afwijzingen rijker, vrij somber in zie...
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Moeilijk Ellusss! Ik zou sowieso verder solliciteren, want als je nu 4 jaar gaat oppassen kom je nog moeilijker ergens tussen. Is het geen idee om eerlijk te zijn tegenover de gezinnen? Dus gewoon aangeven dat je graag wilt oppassen, maar dat je ook verder solliciteert. Of willen ze je dan sowieso niet?
Gast- Gast
Jente schreef:Moeilijk Ellusss! Ik zou sowieso verder solliciteren, want als je nu 4 jaar gaat oppassen kom je nog moeilijker ergens tussen. Is het geen idee om eerlijk te zijn tegenover de gezinnen? Dus gewoon aangeven dat je graag wilt oppassen, maar dat je ook verder solliciteert. Of willen ze je dan sowieso niet?
Heel moeilijk ja! Ik weet van één gezin dat ze dan sowieso niet willen, de ander heeft dat nog niet uitdrukkelijk gezegd.
En opzicht wil ik wel verder blijven solliciteren, als er uberhaupt vacatures voorbij komen, want wellicht is het te combineren. Al moet ik dan in het werkveld wel 'vaste dagen' hebben want het oppassen zal wel voor vaste dagen in de week zijn. En dat is in het werkveld wellicht weer lastig, als ik mn rooster van afgelopen jaar bekijk.. Maar nee heb ik, ja kan ik krijgen..
Wat betreft jou vraag, over welk salaris vragen.. Ik zou proberen om erachter te komen wat 'standaard' is, dit vergelijken met jou minimum en dan, als dit redelijk overeenkomt idd rond de 10% erboven gaan zitten, dan kun je altijd nog wat 'schikken'.
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb mijn gesprek inmiddels gehad en hij vroeg inderdaad naar salaris. Ik heb mijn minimum gepakt en er 10% boven gaan zitten en hij reageerde niet heel vreemd. Ik denk dus dat dat wel realistisch was. Het gesprek was verder positief. Het enige nadeel was dat ik 3 maanden opzegtermijn heb en hij wil dat ik in september begin. Dat kan dus niet en daarom moest hij met het hoofdkantoor overleggen. Ik heb dus wel goede hoop, maar ik zie er ook heel erg tegenop. Dat betekent dat ik mijn huidige baan en appartement op moet zeggen en helemaal opnieuw moet beginnen 500 km verderop... Nog maar even goed over nadenken.Ellusss schreef:Wat betreft jou vraag, over welk salaris vragen.. Ik zou proberen om erachter te komen wat 'standaard' is, dit vergelijken met jou minimum en dan, als dit redelijk overeenkomt idd rond de 10% erboven gaan zitten, dan kun je altijd nog wat 'schikken'.
Gast- Gast
Poe het lijkt me een lastige keuze Jente! Een verhuizing voor een baan is niet niks, ook al is het naar een stad waar meer werkgelegenheid is. Ik kan me voorstellen dat voor Noorse begrippen Oslo ook wel echt 'enorm' is, dus dat is vast anders dan waar je nu woont.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja, het is een moeilijke beslissing. Op zich heb ik hier ook niet veel sociaal leven omdat de meeste van mijn vrienden nu net zijn afgestudeerd en terug verhuizen naar waar ze vandaan komen. In Oslo ken ik wel wat mensen, maar niet echt vrienden.Marin schreef:Poe het lijkt me een lastige keuze Jente! Een verhuizing voor een baan is niet niks, ook al is het naar een stad waar meer werkgelegenheid is. Ik kan me voorstellen dat voor Noorse begrippen Oslo ook wel echt 'enorm' is, dus dat is vast anders dan waar je nu woont.
Ik vind het ook heel moeilijk omdat mijn vriend er niet makkelijk over praat. Hij is nog op zoek naar een baan en in dat opzicht is Oslo erg goed en met veel kansen. Maar hij laat niet echt merken wat hij wil en praat er niet zo makkelijk over.
Gast- Gast
Wow wat een hoop wisselende ervaringen hier! Wat fijn dat er veel kansen zijn. En daarnaast ook veel herkenning qua net niet geworden en qua "ze zoeken een starter met 10 jaar ervaring"
Het lijkt mij lastig om 500 kilometer te verhuizen voor een functie waar je wat twijfels hebt over het gesprek. Kan mij voorstellen dat je dan wel wat zekerheid wilt in wat zij bieden.
Het lijkt mij lastig om 500 kilometer te verhuizen voor een functie waar je wat twijfels hebt over het gesprek. Kan mij voorstellen dat je dan wel wat zekerheid wilt in wat zij bieden.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 11 van 15 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15
Pagina 11 van 15
Permissies van dit forum: