Sollicitatie topic
+42
ellibre
Ellusss
Snoopy
Zonnetje
Poisongirl
Mandy11486
Willem
SuzieQ
Punk'd
KOL
Marin
Jeanette
Tabbert
Sissi
Eep
SoGood
Oasis
Bacio
Burn
Chocoholic
friedje
*Bloempje*
mezzoforte
SnowWhite
Aziraphale
Mermaid
Middleme
Summerlovin
Charles
Taeda
Bazinga
Rose
Rouxxxe
Pommes
Caroow
love
rapa nui
Sushi
Loes263
Linda
nijntje4
Parel
46 plaatsers
Pagina 8 van 15
Pagina 8 van 15 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 11 ... 15
Re: Sollicitatie topic
Bijstand is dan ook niet bedoeld als extraatje... Het is bedoeld om in je levensonderhoud te kunnen voorzien en, hoe lullig het ook is, dat kan meestal wel met 1 inkomen voor 2 personen..
En ik snap je frustratie, ik zit er zelf ook in (al ben ik dan alleen).
En ik snap je frustratie, ik zit er zelf ook in (al ben ik dan alleen).
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Chocoholic schreef:Dus omdat mijn vriend meer verdiend dan 1200 euro per maand, heb ik geen recht op bijstand? Lekker eerlijk is dat..
Zoals ik het (bijna) altijd voor net afgestudeerden. Ik heb ook 6 maanden geen werk gehad nadat ik klaar was met mijn studie. Bijstand is echt alleen voor noodzaak om überhaupt te kunnen leven/eten en die noodzaak is niet voldoende, omdat jouw vriend gewoon inkomen heeft.
Gast- Gast
Inderdaad, ze gaan er vanuit dat je met 1 inkomen de kosten kan dekken qua vaste lasten als je samenwoont. Is ook wel zo, alleen dan even iets krapper dan anders. En voor iedereen hopelijk ook maar tijdelijk.
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Heb je toen ook geen losse baantjes gehad in die 6 maanden Pippa?
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ik heb bij een aantal gezinnen opgepast en wat horeca klusjes gedaan, maar geen officieel werk, daar kon ik niks in vinden. Nou zocht ik parttime en is dat gewoon (bijna) niet te vinden, anders had ik desnoods in een supermarkt kunnen gaan werken ofzo.
Gast- Gast
Maar voor werken in een supermarkt ben je al snel te oud, toch? In ieder geval, dat hoor ik altijd. Maar poeh, 6 maanden zonder echt een steady inkomen, lijkt me pittig. Hoe was dat voor je vriend? (Of woonde je toen nog niet samen)
Even een korte update sinds vanmiddag btw: Ik had namelijk deze week mijn CV gestuurd naar een bedrijf waarbij ik een korte opleiding kan doen in de salarisadministratie en waarna zij dan werk voor me zoeken. (Een soort leer/werk traject) Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een capaciteiten (IQ) test moet doen (online) en gebaseerd op die uitslag word ik wel of niet uitgenodigd voor een gesprek. Die test zal ik dit weekend maken en maandag hoor ik dan wat de uitslag is. Mocht ik worden uitgenodigd, dan ben ik er nog lang niet (een psychologisch gesprek is ook een onderdeel o.a.) maar het begin is er in ieder geval!
Even een korte update sinds vanmiddag btw: Ik had namelijk deze week mijn CV gestuurd naar een bedrijf waarbij ik een korte opleiding kan doen in de salarisadministratie en waarna zij dan werk voor me zoeken. (Een soort leer/werk traject) Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een capaciteiten (IQ) test moet doen (online) en gebaseerd op die uitslag word ik wel of niet uitgenodigd voor een gesprek. Die test zal ik dit weekend maken en maandag hoor ik dan wat de uitslag is. Mocht ik worden uitgenodigd, dan ben ik er nog lang niet (een psychologisch gesprek is ook een onderdeel o.a.) maar het begin is er in ieder geval!
Chocoholic- Prater
Chocoholic, mijn gesprekken zijn goed gegaan. Door recruitmentbedrijf word ik voor aantal posities voorgedragen aan opdrachtgever. Zelfs in 1 geval waar om flink wat meer jaren werkervaring gevraagd wordt, wat eigenlijk een wat zwaardere functie is, maar gezien het gesprek en mijn profiel ze me toch daar willen voordragen. Dus heb een goede indruk achtergelaten denk ik zo. Gesprek van dinsdag ben ik niet door naar 2e gesprek, kandidaten die commerciëler ingesteld zijn dan mij gaan door. Kon me vinden in de feedback, was ook wel ver weg, dus is prima zo. Balen van die ene functie dat je niet aan het profiel voldoet
Bloempje, wel fijn dat je in ieder geval al weet dat je op gesprek mag komen!
SnowWhite, ik heb me wel al ingeschreven bij werk.nl en daar een CV staan, maar nog niet bij UWV zelf verder (nog geen uitkeringsaanvraag gedaan).
Bijbanen kunnen ook gewoon meetellen als werkverleden. Door met je DigiD in te loggen op de site van het UWV kan je je arbeidsverleden inzien zoals dat bij hun geregistreerd staat, en zie je direct hoeveel arbeidsjaren je hebt die meetellen voor de duur van een WW-uitkering. Ik heb daardoor nl. als 24-jarige recht op 8 maanden uitkering straks (en ja ik voldoe ook aan die 4 van de laatste 5 jaar meer dan x dagen per jaar gewerkt).
Ga dit weekend nog weer wat nieuwe sollicitaties doen denk ik. Deze week erg druk geweest met sollicitatiegesprekken en wat andere privé-afspraken die ik voor ik weer aan het werk moest geregeld wilde hebben. Dus jeej, ik mag maandag weer aan het werk, waar ik echt tegenop zie, want iedereen gaat natuurlijk vragen hoe het is met baby etc. en ik heb echt geen zin om daar te zijn en gezellig te doen. Probeer me maar te focussen op de sollicitaties.
Bloempje, wel fijn dat je in ieder geval al weet dat je op gesprek mag komen!
SnowWhite, ik heb me wel al ingeschreven bij werk.nl en daar een CV staan, maar nog niet bij UWV zelf verder (nog geen uitkeringsaanvraag gedaan).
Bijbanen kunnen ook gewoon meetellen als werkverleden. Door met je DigiD in te loggen op de site van het UWV kan je je arbeidsverleden inzien zoals dat bij hun geregistreerd staat, en zie je direct hoeveel arbeidsjaren je hebt die meetellen voor de duur van een WW-uitkering. Ik heb daardoor nl. als 24-jarige recht op 8 maanden uitkering straks (en ja ik voldoe ook aan die 4 van de laatste 5 jaar meer dan x dagen per jaar gewerkt).
Ga dit weekend nog weer wat nieuwe sollicitaties doen denk ik. Deze week erg druk geweest met sollicitatiegesprekken en wat andere privé-afspraken die ik voor ik weer aan het werk moest geregeld wilde hebben. Dus jeej, ik mag maandag weer aan het werk, waar ik echt tegenop zie, want iedereen gaat natuurlijk vragen hoe het is met baby etc. en ik heb echt geen zin om daar te zijn en gezellig te doen. Probeer me maar te focussen op de sollicitaties.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Whoeii! Net weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan! Eentje als woonbegeleider voor een nieuw op te starten jongerengroep binnen de organisatie en eentje als ambulant hulpverlener in de crisishulpverlening binnen gezinnen met jonge kinderen.
Bij de laatste vragen ze 5 jaar werkervaring naast een HBO-diploma. Diploma heb ik wel, ervaring met deze specifieke doelgroep niet, op stage na maar dat telt niet mee stond er bij. Had 'm vd week al gezien maar durfde niet goed omdat het waarschijnlijk echt nog een stapje te hoog gegrepen is... Maar nu toch de moed verzameld en een poging gewaagd. Ben benieuwd!
Zo, nu doe ik lekker helemaal niets meer vandaag, werkmap van uwv weer helemaal bijgewerkt, ik vind het voor nu wel even goed zo!
Klinkt wel heel gaaf Chocoholic!!
Bij de laatste vragen ze 5 jaar werkervaring naast een HBO-diploma. Diploma heb ik wel, ervaring met deze specifieke doelgroep niet, op stage na maar dat telt niet mee stond er bij. Had 'm vd week al gezien maar durfde niet goed omdat het waarschijnlijk echt nog een stapje te hoog gegrepen is... Maar nu toch de moed verzameld en een poging gewaagd. Ben benieuwd!
Zo, nu doe ik lekker helemaal niets meer vandaag, werkmap van uwv weer helemaal bijgewerkt, ik vind het voor nu wel even goed zo!
Klinkt wel heel gaaf Chocoholic!!
*Bloempje*- Fluisteraar
Daar heb ik inderdaad al naar gekeken. Ik heb inderdaad minimaal 52 dagen gewerkt.*Bloempje* schreef:SnowWhite schreef:Hoezo moet je vriend ook zich aanmelden?
Ik heb ook wel recht op WW, heb sowieso de afgelopen tijd meer dan 6 maanden achtereenvolgend gewerkt Werk al 9 jaar (inclusief bijbaan) dus dat zou volgens mij betekenen dat ik recht heb op 9 maanden WW, als ik dat goed heb onthouden met wat ik las op de site.
Ja, ik ga ook echt 2 augustus gelijk inschrijven. Ik heb dan nog wel een spaarpotje, maar dat is ook geen bodemloze put
Wat je zegt, 9 jaar werkervaring = 9 maanden ww klopt idd. Maaar....heb je van de afgelopen 5 jaar ook tenminste de afgelopen 4 jaar minimaal 52 dagen gewerkt? Pas dan krijg je langer ww dan de basis van 3 maanden. Naast de maanden eis kijken ze ook naar een jaren-eis Als je een heel jaar bijbaantje 1x in de week hebt zou dat al haalbaar zijn.
Even goed nakijken, ik ging hier ook de mist mee en krijg nu alleen de basis ipv ook nog de verlenging naar rato van m'n werkervaring. Afgelopen 3 jaar heb ik fulltime gewerkt, maar dat jaar daarvoor veel invalwerk gedaan naast laatste jaar studie en net geen 52 dagen gewerkt Dus geen recht op...
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb me net ook ingeschreven als werkzoekende en een WW-uitkering aangevraagd. Per 1 augustus word ik werkloos.
Verder ben ik nog steeds druk op zoek. Ik heb al best veel gesprekken gehad, maar steeds kreeg ik weer een afwijzing. Dat is echt balen. Ik heb nog wel wat lopen, maar daar verwacht ik niet veel van. Ik heb afgelopen dinsdag een gesprek gehad en ze zouden eind deze week iets laten weten. Ik heb niets meer gehoord en daar baal ik zo van. Beloof niet zoiets als je het toch niet doet.
Verder ben ik nog steeds druk op zoek. Ik heb al best veel gesprekken gehad, maar steeds kreeg ik weer een afwijzing. Dat is echt balen. Ik heb nog wel wat lopen, maar daar verwacht ik niet veel van. Ik heb afgelopen dinsdag een gesprek gehad en ze zouden eind deze week iets laten weten. Ik heb niets meer gehoord en daar baal ik zo van. Beloof niet zoiets als je het toch niet doet.
Loes263- Fluisteraar
- Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb ook recht op 3 maanden ww (heb alleen het afgelopen half jaar wit gewerkt, de jaren daarvoor zwart in de interieurbranche. Dat telt natuurlijk niet mee, begrijpelijk ook haha).
Heb vandaag mijn CV geupload en ook gesolliciteerd. Ik vraag me alleen af hoe ik nou mijn brieven moet laten zien? Ik neem aan dat je moet kunnen aantonen aan je werkcoach dat je solliciteerd?
Heb vandaag mijn CV geupload en ook gesolliciteerd. Ik vraag me alleen af hoe ik nou mijn brieven moet laten zien? Ik neem aan dat je moet kunnen aantonen aan je werkcoach dat je solliciteerd?
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Cocoholic: Wat vervelend dat je geen uitkering krijgt! Hopelijk leidt deze kans tot iets.
Mijn gesprek ging goed. Het was een leuk en ontspannend gesprek. Het bleek dat ik was aangeraden door 3 mensen (2 binnen t bedrijf, 1 buiten het bedrijf). Er waren 150 brieven binnen gekomen en 12 op gesprek. Ik verwacht er dan ook niks van, maar het zou wel heel erg leuk zijn als het wat wordt. Ik ben in ieder geval erg enthousiast!
Mijn gesprek ging goed. Het was een leuk en ontspannend gesprek. Het bleek dat ik was aangeraden door 3 mensen (2 binnen t bedrijf, 1 buiten het bedrijf). Er waren 150 brieven binnen gekomen en 12 op gesprek. Ik verwacht er dan ook niks van, maar het zou wel heel erg leuk zijn als het wat wordt. Ik ben in ieder geval erg enthousiast!
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Spannend, Bacio!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Punk'D; Voor het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch zijn ze ook op zoek naar een student anesthesiemedewerker. Die opleiding begint per maart; http://www.brabantzorg.net/brabantzorg/organisaties/Jeroen-Bosch-Ziekenhuis/Locaties/Hoofdlocatie/Online-sollicitatieformulier-Student-Anesthesiemedewerker-maart-2014/
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Bellen jullie altijd voordat jullie een brief sturen? Ik heb nu vijf vacatures liggen die allemaal in de richting komen, maar (natuurlijk) niet 100% aansluiten.
Zou je bellen of alle energie in een goede brief steken?
Zou je bellen of alle energie in een goede brief steken?
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Bedankt Jeanette, ik had het gezien!
Maar dan wacht ik liever een half jaar zodat ik alles in Nijmegen heb zitten (opleiding en werk).
Ik heb namelijk geen auto. Helemaal met nachtdiensten erbij zou ik dan niet weten hoe ik in Den Bosch moet komen. En de opleiding zit in Utrecht, ook niet echt naast de deur.
Toch bedankt voor het meedenken maar met 11 ziekenhuizen dichter in de buurt, probeer ik het liever eerst daar
Ik heb trouwens al gevonden hoe ik mijn sollicitatiebrieven moet uploaden in de werkmap. Had ook al een berichtje terug dat mijn CV er netjes uit zag, dus daar ben ik ook blij mee.
Maar dan wacht ik liever een half jaar zodat ik alles in Nijmegen heb zitten (opleiding en werk).
Ik heb namelijk geen auto. Helemaal met nachtdiensten erbij zou ik dan niet weten hoe ik in Den Bosch moet komen. En de opleiding zit in Utrecht, ook niet echt naast de deur.
Toch bedankt voor het meedenken maar met 11 ziekenhuizen dichter in de buurt, probeer ik het liever eerst daar
Ik heb trouwens al gevonden hoe ik mijn sollicitatiebrieven moet uploaden in de werkmap. Had ook al een berichtje terug dat mijn CV er netjes uit zag, dus daar ben ik ook blij mee.
Punk'd- Kletskop
Pfff worden jullie ook altijd zo moe van die vacatures die je vindt tijdens een zoektocht die echt bol staan van allerlei vage termen uit de bullshit bingo (zoals sales tijger, geen 9-5 mentaliteit, dat soort shizzle).
Ik heb echt zo zelden dat ik een vacature zie waarvan ik denk 'ja dat snap ik!'. Al die accountmanager en projectmanager functies zijn zó vaag! Terwijl het misschien best een leuk bedrijf is, maar ik word echt zo moe van al die duffe standaard vacatures. Ik kan dus écht geen motiverende brief schrijven voor zo'n functie, als ik niet eens snap wat er staat (ik bedoel, ik ben niet achterlijk, maar het is allemaal altijd zo vaag omschreven).
En áls er dan al eens iets is wat me aanspreekt (iets onderwijsgerelateerds bijvoorbeeld), dan schrijf ik een brief en word ik weer niet uitgenodigd omdat er mensen zijn die beter aansluiten. Stom.
Ik heb echt zo zelden dat ik een vacature zie waarvan ik denk 'ja dat snap ik!'. Al die accountmanager en projectmanager functies zijn zó vaag! Terwijl het misschien best een leuk bedrijf is, maar ik word echt zo moe van al die duffe standaard vacatures. Ik kan dus écht geen motiverende brief schrijven voor zo'n functie, als ik niet eens snap wat er staat (ik bedoel, ik ben niet achterlijk, maar het is allemaal altijd zo vaag omschreven).
En áls er dan al eens iets is wat me aanspreekt (iets onderwijsgerelateerds bijvoorbeeld), dan schrijf ik een brief en word ik weer niet uitgenodigd omdat er mensen zijn die beter aansluiten. Stom.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb gelukkig niet zo'n vage vacatures, maar omdat ik ook ontzettend vaak een afwijzing krijg, omdat er te veel juristen zonder werk zitten, is mijn motivatie om een geweldige brief te schrijven erg laag. Lukt me gewoon niet om heel enthousiast over te komen en aan te geven waarom ik toch echt de meest geschikte persoon ben voor de functie.
Maarre Marin, dan zou ik eens een keer bellen om te vragen wat voor iemand ze zoeken voor de betreffende functie. Dat ze het zelf maar eens in normale woorden uitleggen
Maarre Marin, dan zou ik eens een keer bellen om te vragen wat voor iemand ze zoeken voor de betreffende functie. Dat ze het zelf maar eens in normale woorden uitleggen
KOL- Fluisteraar
Ja probleem is dat bij veel uitzendbureau's en websites zoals monsterboard enzo niet eens de naam van het bedrijf staat. 'Voor onze klant' staat er dan. Ja hallo, hoe kan je dan informatie opzoeken over het bedrijf of kijken of het bij je past?
Marin- Lady Post-a-lot
Oh zo, ja dat vind ik ook irritant. Maar dat is natuurlijk om te voorkomen dat je zelf bij dat bedrijf gaat informeren / solliciteren en zo het uitzendbureau passeert.
KOL- Fluisteraar
haha sommige termen vind ik ook echt dom.
Dan zijn het administratieve functies en dan staat er 'geen 9-5 mentaliteit' en dan denk ik altijd.. Ohh al jullie telefonistes/secretarieel medewerkers/administratief medewerkers blijven lekker tot 19:00 uur 's avonds zitten en zijn er 's ochtends fris en fruitig om 07:00 uur.
Ik bedoel dat zijn gewoon 9-5 functies en daar is niets mis mee.
Dan zijn het administratieve functies en dan staat er 'geen 9-5 mentaliteit' en dan denk ik altijd.. Ohh al jullie telefonistes/secretarieel medewerkers/administratief medewerkers blijven lekker tot 19:00 uur 's avonds zitten en zijn er 's ochtends fris en fruitig om 07:00 uur.
Punk'd- Kletskop
Hier een update: Dat werk/leer traject waar ik het laatst over had gaat niet door, ik hoorde afgelopen maandag dat ik niet de benodigde scores had behaald voor de capaciteitentest. Oei, wat was ik die dag chagrijnig. Verder ben ik vanochtend naar een uitzendbureau gegaan waarmee ik gister had gebeld, aangezien ze een baan voor me zouden hebben (op HBO niveau). Dus ik vanmorgen naar die afspraak, blijkt die vacature alweer op 'hold' te staan, lekker handig. En ze hadden verder niks anders voor me. Maarrr, na die afspraak zag ik in mijn inbox dat het ziekenhuis waar ik vorige zomer ook heb gewerkt als voedingsassistente nog mensen nodig hadden. Dus ik gelijk langs gegaan en ik mag vanaf volgende week gelijk beginnen! De vorige keer stond ik als vaste op de geriatrie afdeling, en nu zal ik ingewerkt worden op de hartbewaking. Lijkt me ook weer pittig! En ik zal lange dagen maken, aangezien de werktijden zijn van 07.15 t/m 17.15. Maar ik heb in ieder geval werk, daar ben ik al heel blij mee!
Hoe gaat het solliciteren bij jullie dames? Iemand al iets gehoord van lopende sollicitaties?
Hoe gaat het solliciteren bij jullie dames? Iemand al iets gehoord van lopende sollicitaties?
Chocoholic- Prater
Wat goed om te horen Chocoholic! Balen van dat werken-leren-traject, maar je hebt nu in elk geval weer een baan!
Ik heb weer 2 afwijzingen binnen gehad afgelopen dagen Nu nog wel 4 sollicitaties lopen, waarvan er 2 sluiten deze week, 1 volgende week en 1 per 1 augustus.
Plus nog de sollicitatie waarvan ik op gesprek mag (die ene mij gebeld hadden maar zelf niet wisten hoe dat kwam). Maandag 29 juli heb ik 's morgens het gesprek, nog even geduld dus....
Ik heb ook al zitten kijken naar nog een bbl-opleiding of werken-leren etc, maar vrijwel alles wat ik tegenkom start pas volgend jaar weer, dat duurt me echt te lang... Hoop dat ik per september gewoon ergens aan de slag kan met weet ik veel wat...als het maar werk is waar ik de rekeningen van kan betalen.
Ik heb weer 2 afwijzingen binnen gehad afgelopen dagen Nu nog wel 4 sollicitaties lopen, waarvan er 2 sluiten deze week, 1 volgende week en 1 per 1 augustus.
Plus nog de sollicitatie waarvan ik op gesprek mag (die ene mij gebeld hadden maar zelf niet wisten hoe dat kwam). Maandag 29 juli heb ik 's morgens het gesprek, nog even geduld dus....
Ik heb ook al zitten kijken naar nog een bbl-opleiding of werken-leren etc, maar vrijwel alles wat ik tegenkom start pas volgend jaar weer, dat duurt me echt te lang... Hoop dat ik per september gewoon ergens aan de slag kan met weet ik veel wat...als het maar werk is waar ik de rekeningen van kan betalen.
*Bloempje*- Fluisteraar
Punk'd schreef:haha sommige termen vind ik ook echt dom.
Ja inderdaad! Waar ik nu werk was dat ook een van de kenmerken waaraan je moest voldoen. Nou om 17.00 uur staat hier de laatste collega die er nog is achter me te springen dat ik mijn computer uit moet zetten (ik sluit af maar doe dat altijd samen met een mannelijke collega (hier ligt nogal veel koper en we zitten op een ventweg dus als iemand in de gaten krijgt dat ik elke dag alleen afsluit zijn ze zo binnen denk ik altijd), dus er moet altijd iemand op me wachten). Dus zodra hier het lampje van het antwoordapparaat stipt om 17.00 uur erop springt, gaat hier het licht uit. Ik begin alleen om 8.30, dus in mijn geval is het een 8.30 tot 17.00 mentaliteit
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Ik heb een goed nieuwtje! Niet echt een nieuwe baan, maar wel toegelaten tot een bepaald fotografie collectief, waardoor ik meer opdrachten kan krijgen via die website, voor allerlei shoots zoals familie, love, kindershoots etc! Leuk! Het blijft natuurlijk op basis van opdrachten, dus geen vast iets, maar het is iig iets!
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 8 van 15 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 11 ... 15
Pagina 8 van 15
Permissies van dit forum: