Hoeveel zuigflessen aanschaffen bij pasgeborene?
+16
Slakje
PapillonRose
Sun88
Printje
Supertalentje
Jelin
Pompoen
koNijntje
Balloon
Snoes
Jade
Clapperdie
Nijntje
Annemie
Penélope
Mida4you
20 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel zuigflessen aanschaffen bij pasgeborene?
Ik lees overal op de baby uitzetlijsten dat je 4 zuigflesjes moet aanschaffen. Is dat niet heel erg veel? Ik heb hier namelijk nog 2 kleine zuigflessen liggen van Avent en dat moet toch genoeg zijn? Ik weet het niet want met mijn dochter ben ik begonnen met borstvoeding en ik ga deze keer beginnen met flesvoeding.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Hoeveel zuigflessen aanschaffen bij pasgeborene?
Ik zou het bij die 2 advent flesjes houden. Als je dochter daar niet goed uit drinkt kan je overstappen op een ander merk fles zou zonde zijn als je dan zoveel flessen hebt staan waar je niks mee doet!
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Ja daar heb je een punt Penelope, dan laat ik het inderdaad eerst zo. Heb er nog 2 in de kast liggen en heb ze net nagekeken en zien er nog goed uit. Ze zijn amper gebruikt.
Mida4you- Ratel
Ik heb er nog 2 van mijn zoontje, maar toen gebruikte ik er ook maar altijd 1. Dus 2 is echt wel genoeg. Ik gebruik deze 2 ook gewoon weer.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Evt alleen een nieuwe speen kopen, dat is natuurlijk al wel ff geleden. Maar je kan inderdaad kijken of je kleine er straks wel uit drinkt.
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Ja inderdaad, misschien wel een nieuwe speen erop. Maar aan de ene kant, de speentjes zien er nog goed uit en zijn amper gebruikt. Heb alleen de flesjes gebruikt om een paar keer bij de voeden in het begin.
Mida4you- Ratel
Ik zou wel een nieuw speentje kopen hoor. Zijn ook de kosten niet.
Verder had ik gelukkig een makkelijke drinker. Ik had de Avent flessen. Eerst de kleintjes en daarna de grote. 4 stuks van ieder. De kleintjes heb ik maar kort kunnen gebruiken.
Verder had ik gelukkig een makkelijke drinker. Ik had de Avent flessen. Eerst de kleintjes en daarna de grote. 4 stuks van ieder. De kleintjes heb ik maar kort kunnen gebruiken.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik had een avent flesje uit de blije doos. Deze ging te snel dus kregen we van de kraamzorg een 60ml flesje van dr. Brown. Uiteindelijk zijn we halverwege de kraamweek overgegaan op een Vaculess 150 ml fles. Later op een 240 ml. Omdat de zakjes steeds kapot gingen en mijn borstvoeding door het huis spoot zijn we overgegaan op de dr. Brown. We hebben nu 1 fles in gebruik en meerdere spenen.
Ik zou dus geen flesjes bij kopen maar na de geboorte kijken wat voor jullie kindje werkt.
Ik zou dus geen flesjes bij kopen maar na de geboorte kijken wat voor jullie kindje werkt.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik had 4 kleine flesjes gekocht. Daarna nog 2 bijgekocht (vond ik wel handig dat ik maar 1x per dag moest steriliseren). Nu van de grote flessen heb ik er zelf 4 gekocht en daarnaast nog 4 gekregen van mijn neef, hun dochter wilde niet uit die fles drinken.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij hebben er maar 1.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Ik zou 2 kleine flesjes halen, dan ben je eerst voorzien en kun je kijken of dat type bevalt.
Wij hadden bij T 2 kleine en 2 grote flesjes van Avent (startpakket, had ik gekregen) in huis. Meer hebben we er ook niet gebruikt.
Wij hadden bij T 2 kleine en 2 grote flesjes van Avent (startpakket, had ik gekregen) in huis. Meer hebben we er ook niet gebruikt.
Laatst aangepast door koNijntje op di 2 jul 2013 - 4:23; in totaal 2 keer bewerkt
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik gebruik de 250 ml van dr. Browns, ik heb er maar twee van. Gaat op zich wel goed, ik heb maar heel af en toe dat ik er nog wel eentje zou willen hebben.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Balloon schreef:Wij hebben er maar 1.
Hier ook zo.Heb later alleen de grotere variant gekocht. Wij hebben de Difrax S-fles.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Ik zou het hierbij laten (met nieuwe spenen) en dan kijken of je kindje deze wel fijn vindt. Nieuwe flessen zijn zo gekocht, ik had er later wel een stuk of 6 omdat je in het begin vaker voedt en ik geen zin had steeds die ene fles te moeten afwassen en uitkoken.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik heb gewoon de 2 flessen van R gebruikt en nieuwe speentjes erop gezet. Ik vind twee flesjes voldoende.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hadden zo'n starters pakket van Avent gekocht, 2 grote flessen en 2 kleine flessen.
Toen zat er nog in zo'n babydoos ook een kleine avent fles, dus we hadden er 3.
2 zou genoeg zijn geweest hoor.
Nu hebben we er 1. Bij de oma's hebben we ook een fles liggen. Gebruiken nu dr Browns, hadden we die maar voor de Avent ontdekt.
Toen zat er nog in zo'n babydoos ook een kleine avent fles, dus we hadden er 3.
2 zou genoeg zijn geweest hoor.
Nu hebben we er 1. Bij de oma's hebben we ook een fles liggen. Gebruiken nu dr Browns, hadden we die maar voor de Avent ontdekt.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik had er geloof ik zeker 6 of 8 Alleen niet meteen, we moesten eerst even uitvinden welke handig was en daar heb ik toen van bijgekocht. Hier beviel Avent en Difrax het beste. We hebben ook nog simpele gehad van Prenatal, een Tommy Tippee en een Nuby. Ik had in elk geval zeker het aantal voedingen dat ze kreeg ook in aantal flesjes. Even afwassen en einde van de dag alles in de sterilisator, heel makkelijk. Maar het kan ook makkelijk met minder flesjes.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik had een starterspakket van Avent (4 flesjes) en dan nog 3 extra. Terwijl ik begon met borstvoeding :'') Een gelukje dat Louise daar meteen goed uit dronk.
Nu heb ik 2 flesjes (1 klein en 1 groot) op de lijst gezet. Ik vind het iig wel handig om in huis te hebben. Stel je voor dat ik plots dood neerval... Baby zal er vast geen rekening mee houden en gewoon willen eten.
Nu heb ik 2 flesjes (1 klein en 1 groot) op de lijst gezet. Ik vind het iig wel handig om in huis te hebben. Stel je voor dat ik plots dood neerval... Baby zal er vast geen rekening mee houden en gewoon willen eten.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik 4 prachtige Difraxflessen gekocht, maar toen L. eenmaal aan de flesvoeding ging, bleken die spenen veel te smal voor haar brede mondje. Na een hele zoektocht en vele flessen later, bleken de Tommee Tippee flessen de uitkomst. Kortom; schaf niet teveel aan, je kunt altijd nog bijkopen!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik heb 2 kleintjes aangeschaft & 2 grote. Dus 4 in totaal.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik had een Avent starters pakket gekocht. Totaal niet bij nagedacht dat ze er misschien slecht uit zou drinken, dus na 2 weken baalde ik. Mevrouw hapte alleen maar lucht, dus kon ik weer andere flessen kopen. Uiteindelijk een hele collectie aan flessen, en pas na 4 verschillende type flessen de juiste gevonden.
Ik koop dus echt nooit meer 4 flessen in 1 keer. Nu ik eindelijk de juiste heb, heb ik er in totaal 3 aangeschaft. Dat is echt genoeg. Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet elke dag de flessen uit kook.
Ik koop dus echt nooit meer 4 flessen in 1 keer. Nu ik eindelijk de juiste heb, heb ik er in totaal 3 aangeschaft. Dat is echt genoeg. Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet elke dag de flessen uit kook.
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
wij hadden er 4 gekocht en toen nog 2 bij de sterilisator gekregen. ik vind het wel prettig wat meer maar dat is persoonlijk. 2 moet ook goed te doen zijn
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» pasgeborene in de drager
» Naar buiten met pasgeborene
» Creditcard aanschaffen
» Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan...
» Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst
» Naar buiten met pasgeborene
» Creditcard aanschaffen
» Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan...
» Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: