Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heupdysplasie

5 plaatsers

Ga naar beneden

Heupdysplasie Empty Heupdysplasie

Bericht  Jelin do 27 jun 2013 - 21:17

Gisteren is bij onze jongste dochter heupdysplasie geconstateerd. Ze heeft nu een campspreider gekregen. Op zich gaat dit wel redelijk. Helaas moet ze erg wennen. 

Nu loop ik tegen wat praktische dingen aan. Hoe kan ik haar het beste meenemen in de maxicosi of wandelwagen? Nu past ze er net in, maar zou haar graag wat meer beenruimte willen geven. En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heupdysplasie Empty Re: Heupdysplasie

Bericht  TukTuk do 27 jun 2013 - 21:41

Wat vervelend! Maar over het algemeen wennen kindjes heel snel aan hun spreidbroekje hoor!
Hier kan je misschien wat bruikbare tips vinden, op die site verkopen ze ook kleding etc die speciaal aangepast zijn om te kunnen dragen met een spreidbroekje.
http://www.kiekhipwear.nl/praktische-tips
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Jelin do 27 jun 2013 - 22:27

Dankjewel voor de site. Helaas is de site nog niet bij gewerkt. 

Kleding is gelukkig niet nodig, omdat de spreider over de kleertjes gaan. En ze zal idd wel gaan wennen. Nu met vlagen tegen de spreider aan het 'vechten'. Ze zet alle ophaar heupjes en daarna gaat ze ontroostbaar huilen omdat ze haar beentjes niet recht krijgt. Dus ik hoop dat ze snel gewend is, zodat ze dat niet meer gaat doen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Wennes vr 28 jun 2013 - 8:08

D heeft ook een spreidbroek gekregen toen hij 3 maanden oud was. Hij was er binnen een paar dagen aan gewend (ik had langer de tijd nodig)
D heeft altijd in de maxi cosi en wandelwagen gepast met spreidbroek. Je zou anders nog een handdoek bij haar billen kunnen doen waardoor de knieen iets hoger komen te liggen zodat deze op de zijkant komen te liggen ipv erin.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  TukTuk vr 28 jun 2013 - 8:12

Jelin schreef:Dankjewel voor de site. Helaas is de site nog niet bij gewerkt. 

Kleding is gelukkig niet nodig, omdat de spreider over de kleertjes gaan. En ze zal idd wel gaan wennen. Nu met vlagen tegen de spreider aan het 'vechten'. Ze zet alle ophaar heupjes en daarna gaat ze ontroostbaar huilen omdat ze haar beentjes niet recht krijgt. Dus ik hoop dat ze snel gewend is, zodat ze dat niet meer gaat doen.

Wat bedoel je, met nog niet bijgewerkt?
Hier kan je toch bijv tips vinden over het vervoeren in een autostoel: http://www.kiekhipwear.nl/autostoel

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Pompoen vr 28 jun 2013 - 9:47

Er zijn ook allerlei kopjes waar nog geen info onder staat!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Jelin vr 28 jun 2013 - 12:02

Ik bedoel dus wat Pompoen zegt. Lekker duidelijk weer haha..

Inmiddels heb ik de maxicosi wat opgehoogd met een kussentje. Dan ligt ze idd met haar knietjes boven de maxicosi. Ook de wandelwagen getest en daar past ze gelukkig goed in.

Ze heeft overdag er weinig last van gehad behalve als ze wakker schrok. Toen begon ze gelijk te huilen om vervolgens weer in slaap te vallen. Alleen in de avond wilde ze niet slapen. Maar dat heeft niet aan de spreider gelegen. Heb haar toen lekker mee in bad genomen zodat ze ff lekker kon trappelen. Dus het gaat helemaal goed komen. Alleen nu zelf er nog aan gaan wennen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  kwak vr 28 jun 2013 - 21:22

Ik ga zo reageren, eerst ff de kids ophalen!
Maar J zit ook in een spreidbroek. Hij heeft een soort van harnas mer bandjes over zijn schouders en een band om zijn buik/rug. Heb jij die ook?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast vr 28 jun 2013 - 21:38

Volgens mij is een campspreider zo'n metalen ding. Die kun je inderdaad prima gebruiken met kleding, gewoon een legging aan en klaar. Er zijn wel sites waar je speciale slaapzakken kunt kopen, dat lijkt me wel handig.
Voor in de maxi-cosi zou je er inderdaad voor kunnen kiezen om een handdoek onder haar billen te leggen, dan komt ze hoger te liggen en past het allemaal wat beter. En voor in de toekomst denk ik dat een trip-trap de meest fijne stoel is, een oude trip-trap met een houten beugel dan, want die beugel kun je eraf halen en op die manier je kindje erin zetten, met spreidbroek en al.

Gast
Gast

Bericht  Jelin za 29 jun 2013 - 11:17

A heeft idd de spreider met aan de voor en achterzijde metaal. Het kan dus over kleding en zorg ervoor dat het katoen is. Vandaag is het gelukkig goed gegaan alleen het slapen gaat nog niet echt lekker. Maar dat komt vast ook goed.

@ Lennox.. Dat is idd een goede tip. We hebben gelukkig  nog geen kinderstoel gekocht.

@ Kwak.. Volgens mij heeft J de pavlik spreider. Heeft hij de spreider allang? Bij A had het cb al ontdekt dat haar linkerbeentje korter was dan haar rechter. Heb met 6 weken een echo laten maken. Toen was alles goed. Toen weer opnieuw ingestuurd door het cb. Doorverwezen naar de kinderarts en binnen 4 dagen had ik de uitslag al. Alleen had de man die de echo maakte gezegd dar haar kom er goed uitzag. Dus viel wel ff rauw op mij  dak toen het toch heupdysplasie bleek te zijn.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pompoen za 29 jun 2013 - 18:28

Jelin, ik vind het nog steeds raar dat ze met 6 weken al een echo hebben laten maken want dan is het gewoon echt nog niet te zien meestal. L. Krijgt echt pas een echo als hij gecorrigeerd 3 maanden is om die reden!
Jij had goede hoop dat er niks bijzonders was, mede daardoor en dat maakt het des te slechter vind ik.
Wat raar trouwens dat die echografist dat zei! Die mag dat helemaal niet beoordelen, volgens mij doet een radioloog dat, maar weet het niet zeker.
In ieder geval heel zuur allemaal!

L. Heeft gelukkig geen asymetrie, alleen is hij niet soepel in zijn heupjes. Ik hoop echt dat hij geen HD heeft!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud