Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit bij jullie ook zo?

+11
Sylvana
Teddyaapje
Annemie
woezel
Catwoman79
Happydobby
Floor
Bolleke
Lady4
PapillonRose
Razz
15 plaatsers

Ga naar beneden

Is dit bij jullie ook zo? Empty Is dit bij jullie ook zo?

Bericht  Razz di 25 jun 2013 - 22:46

Altijd als mijn vriend en ik samen vrij zijn is onze zoon echt ontzettend vervelend. Hij wil zijn zin hebben, krijgt hij die niet begint hij te miepen en te zeuren, als wij links zeggen zegt hij rechts, hij wil dingen niet/dan weer wel/dan weer niet en dan weer wel. Vooral dat gezeur begint nu echt vervelend te worden. Vorig jaar oktober zijn we bijna 2 dagen eerder naar huis gegaan van een vakantie omdat hij gewoon niet te handelen was en de ontspanning en gezelligheid was erg ver te zoeken. Ik wil dit gewoon niet meer. Sinds vandaag heeft mijn vriend een week vakantie en vanochtend was het alweer raak. Hij wilde wel/niet/wel/niet onder de douche en aankleden daarna was weer een drama met als resultaat een chagerijnige vriend en een kind met een driftbui.

Rustig dingen uitleggen, zelf rustig blijven, in de hoek zetten, hem bezig houden. Niks helpt gewoon en ik vind het vooral erg voor mijn vriend die na een lange tijd en wekelijks 50 uur maakt op het werk weer eens vakantie heeft.

Als ik alleen met hem ben of mijn vriend is een dag alleen met hem hebben we echt 0,0 problemen met hem. Hij luistert gewoon goed, hij is lief en het is echt gewoon een ander kind. Maar zodra we dus samen vrij zijn.. No

Iemand nog tips wat we kunnen doen? En is dit herkenbaar voor iemand?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit bij jullie ook zo? Empty Re: Is dit bij jullie ook zo?

Bericht  PapillonRose di 25 jun 2013 - 22:58

Oei, dat lijkt me inderdaad niet leuk! Geen ervaring hier, maar het enige waar ik aan denk is eventueel een verschillende aanpak. Reageren jij en je vriend hetzelfde op de dingen die hij doet? Stel dat dit niet zo is, zou het hem daar nog in kunnen zitten. En anders heb ik geen idee, sterkte ermee in elk geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 25 jun 2013 - 22:59

Zitten jullie op één lijn qua opvoeding? Misschien is hij dat aan het uittesten? Of is er een spanning tussen jullie die hij aanvoelt en dat hij daar niet mee om weet te gaan?

Kan me voorstellen dat je hier echt van baalt. Hoe lang heeft je vriend vakantie? Misschien helpt het om er nu even met z'n tweeën goed strak in te zitten, zodat hij even weer weet hoe het is en gaat als jullie samen zijn. Hopelijk is hij dan na een paar dagen weer gewend en gaat het dan beter.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 di 25 jun 2013 - 23:03

Zou de oorzaak ook kunnen liggen in het feit dat jullie zoontje moeite heeft met de verandering van het dagelijkse ritme? Normaal kan hij zijn aandacht op kou vestigen en andersom, nu moet hij dat verdelen tussen twee ouders en dien verdelen hun aandacht ook weer tussen elkaar en hun kind. Misschien dat je hem van te voren al kunt voorbereiden op deze verandering?

Oplossingen kan ik niet bieden, ik vind het heel vervelend voor jullie. Hoe gaat het dan in het weekend, wanneer je vriend ook vrij is?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke di 25 jun 2013 - 23:20

Ik heb een vriendin bij wie hun dochter ook onuitstaanbaar is als ze samen zijn, hun dochter word inmiddels 7 en het is nooit veranderd. Ik heb geen tips voor je, hun worstelen er al jaren mee en weten ook niet wat te doen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Razz di 25 jun 2013 - 23:21

Onze manier van opvoeden is hetzelfde. Wel geeft mijn vriend eerder toe dan ik. Er zijn ook geen spanningen tussen ons. 

Hij heeft tot volgende week donderdag vakantie dus we hebben nog even laughcry

Hij is gewoon altijd zo als we samen vrij zijn. Mijn vriend is vaak alleen op zondag en woensdagmiddag vrij en korte dagen zoals de woensdagmiddag gaan wel maar bij een hele dag is het weer feest.

Het enige wat ik zelf nu aan denk is idd gewoon de verandering is het dagelijkse ritme. Hij is het meeste van de tijd alleen bij mij en mijn vriend ziet hij als hij aan het werk is maar een uurtje per dag. Hij kan ook heel erg slecht tegen veranderingen. Hij gaat vrijdag over naar een peuterbed en ik weet nu al dat dat drama gaat worden..

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Razz di 25 jun 2013 - 23:22

Bolleke schreef:Ik heb een vriendin bij wie hun dochter ook onuitstaanbaar is als ze samen zijn, hun dochter word inmiddels 7 en het is nooit veranderd. Ik heb geen tips voor je, hun worstelen er al jaren mee en weten ook niet wat te doen.

Nou leuk vooruitzicht.. :nopompom:

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor di 25 jun 2013 - 23:23

Vervelend. Ik heb geen tips. Onze zoon is vreselijk druk als mijn man vrij is/bij hem is. Hij wordt echt helemaal hyper en dol. Het is zelfs zo erg dat mijn man naar boven gaat en uit het zicht is zodat ik hem rustig krijg als hij 's avonds naar bed moet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Bolleke di 25 jun 2013 - 23:27

Razz schreef:
Bolleke schreef:Ik heb een vriendin bij wie hun dochter ook onuitstaanbaar is als ze samen zijn, hun dochter word inmiddels 7 en het is nooit veranderd. Ik heb geen tips voor je, hun worstelen er al jaren mee en weten ook niet wat te doen.

Nou leuk vooruitzicht.. :nopompom:

Ja sorry, bij hun is het zo als ze een hele dag samen zijn, dus de weekenden en de vakanties. En ook vaak als ze leuke dagjes uit gaan doen. Dan krijg ik 's avonds altijd berichtjes dat het een rotdag was... Maar bij hun is haar vader wel ontzettend lief en vind bijna alles goed, terwijl mijn vriendin meer grenzen heeft.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Razz di 25 jun 2013 - 23:29

We gaan komende maandag naar de dierentuin met z'n drietjes. Ik zie er eigenlijk nu al tegenop. Misschien dan ik een vriendin mee vraag dan kan het nog meevallen want die kan hem ook bezig houden. Wink

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bolleke di 25 jun 2013 - 23:37

Ja ik vind het echt heel vervelend voor je, ik vind het ook altijd sneu voor mijn vriendin. Vooral zij moet het vaak ontgelden op die dagen.
Anders eens proberen het gedrag te negeren? En alleen ingaan op leuk en goed gedrag? Of vertellen dat de dagen zo op deze manier niet gezellig zijn, en dat jullie het graag wel gezellig willen hebben, omdat dat voor jullie alledrie leuker is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby di 25 jun 2013 - 23:54

Dat lijkt me lastig, hier gaat het juist makkelijk als we er allebei zijn. Pas keken we wel tv en toen ging M. lacherig irritant doen smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Catwoman79 wo 26 jun 2013 - 0:05

Heeeeeeel herkenbaar helaas.
Vanavond reageer ik uirgebreid, zit nu op de telefoon
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  woezel wo 26 jun 2013 - 0:30

Hier ook herkenbaar. De weekenden en vakanties zijn ze hier vaak ook ongezelliger. Als we een dagje weg zijn, zijn ze gelukkig wel te genieten. Ik denk dat het hier ook echt het andere ritme is.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Razz wo 26 jun 2013 - 0:31

Ik ben iig al blij om te lezen dat we niet de enige zijn!

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annemie wo 26 jun 2013 - 0:34

Ik herken het helaas ook wel, maar nou hebben mijn vriend en ik de laatste maanden veel stress en qua opvoeding zitten we ook niet op 1 lijn, dus denk dat het bij ons daardoor komt dat hij zo vervelend doet als mijn vriend en ik samen zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Annemie wo 26 jun 2013 - 0:36

Razz schreef:We gaan komende maandag naar de dierentuin met z'n drietjes. Ik zie er eigenlijk nu al tegenop. Misschien dan ik een vriendin mee vraag dan kan het nog meevallen want die kan hem ook bezig houden. Wink

Dat is denk ik geen gek idee, mijn zoontje is ook vervelend als we met z'n drieen zijn, maar als er anderen bij zijn, gedraagt hij zich een stuk beter. Laatst gingen we een dag naar slagharen, ik zag er al helemaal tegenop, maar hij was ontzettend lief, ik denk gewoon omdat mijn zus, zwager en moeder erbij waren.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje wo 26 jun 2013 - 0:38

Heel herkenbaar!

Ik denk dat het probleem hier is dat er dingen zijn die van papa wel mogen en van mama niet, en andersom. Ik denk dat hij ons tegen elkaar probeert uit te spelen want het is ook niet duidelijk voor hem waar de grens dan ligt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sylvana wo 26 jun 2013 - 1:22

Ik denk dat verandering van ritme wel een rol speelt hierin. Je zou kunnen proberen hem er op voor te bereiden, dat papa dan en dan vrij is en wat jullie dan gaan doen etc. Zeker met vakanties zou ik dan proberen hier een paar dagen van te voren mee te beginnen zodat het niet 'ineens' zo is dat papa ook een tijdje thuis is.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Twellie wo 26 jun 2013 - 4:11

Is hier ook net zo! Alleen mijn vriend moet het dan altijd ontgelden, tegen mij is ze gewoon wel lief smile. Maar bij mijn vriend wil ze niet onder de douche 's ochtends, dan heeft hij de verkeerde kleding gepakt, ze wil geen ontbijt en geen drinken enzovoorts enzovoorts. Meestal is ze vijf driftbuien verder voordat het ontbijt op is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Printje wo 26 jun 2013 - 4:32

Hier is het vooral een half uurtje wanneer man net thuis is. Hij is dan zo blij dat hij soms van gekkigheid niet meer weet wat hij wil doen en dan luistert hij minder goed. Wanneer we allebei gewoon thuis zijn heeft hij daar geen last van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Laurientje wo 26 jun 2013 - 7:10

Printje schreef:Hier is het vooral een half uurtje wanneer man net thuis is. Hij is dan zo blij dat hij soms van gekkigheid niet meer weet wat hij wil doen en dan luistert hij minder goed. Wanneer we allebei gewoon thuis zijn heeft hij daar geen last van.

Hier net zo
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  MADDIE wo 26 jun 2013 - 8:05

Ik denk ook aan een verandering van ritme. Of jaloezie om de aandacht die aan de andere ouder besteed wordt kan ook. Maar dat lees ik niet heel duidelijk terug.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Catwoman79 wo 26 jun 2013 - 8:28

Bij Ruben is het vooral een kwestie van ons tegen elkaar uitspelen (onbewust)
Als ik de hele dag thuis ben met hem en mijn man komt om half 6 moe thuis, dan kan mijn man niets goed doen. En Ruben kan dan ook echt het bloed onder zijn nagels weg halen.

Maar het is niet alleen met ons.
Als oma op hem oppast en ik kom thuis dan is het gelijk schreeuwen dat ik weg moet.
Als mijn man thuis is in het weekend en ik ben aan het werk geweest, is het ook mis.

We hebben bij ruben vooral het idee dat hij het niet fijn vindt om de aandacht niet volledig meer te krijgen maar dat het verdeeld wordt. Als ik alleen met hem ben heeft hij natuurlijk volledig mijn aandacht. Komt mijn man thuis gaat een deel van mijn aandacht naar mijn man.

Wat we nu vaak doen is dat degene die "nieuw" binnenkomt eerst de volledige aandacht aan Ruben geeft en dan pas aan de ander die ook in huis is.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: