Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Chronisch moe/ slaaptekort...

+21
Julia
PapillonRose
Pineco
Razz
Vixen
Wennes
Limburg85
Pompoen
Snoes
Susan
Parisienne
Silke
Luce
PiP
Thunder
Mom-Of-3
Tania
Caroow
Laurientje
Linda
Printje
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Chronisch moe/ slaaptekort... - Pagina 2 Empty Re: Chronisch moe/ slaaptekort...

Bericht  Susan vr 21 jun 2013 - 10:30

Het wordt nu iets minder, hoewel ze nog wel regelmatig wakker worden 's nachts. Vroeg naar bed gaan werkt voor mij ook niet, ik ben een tijd rond negen uur naar bed gegaan toen Yrsa een kleine baby was maar ik werd er heel ongelukkig van om zo weinig tijd voor mezelf te hebben. Ik heb die uurtjes 's avonds echt nodig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chronisch moe/ slaaptekort... - Pagina 2 Empty Re: Chronisch moe/ slaaptekort...

Bericht  Printje vr 21 jun 2013 - 10:32

Susan, dat heb ik dus ook. Ik heb die uurtjes echt ff nodig in de avond, al zijn ze nu vooral op gegaan aan schooldingen.

Ik hou zielsveel van mijn moppies maar die nachten vind ik echt soms een hel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Luce vr 21 jun 2013 - 10:34

Geen 3e meer dus, Printje? Razz
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Printje vr 21 jun 2013 - 10:36

Luce schreef:Geen 3e meer dus, Printje? Razz

Hahahaha nooit nooit nooit van zijn lang zal ze leven hahahha. Ik ben hierna echt 100% babyklaar en dan heb ik hier overdag cht de leukste makkelijkste baby. Ze hebben het beiden verpest op de nachten haha, de kans op nog een broertje of zusje dus.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie vr 21 jun 2013 - 10:38

Ik heb ook chronisch slaaptekort. Komt ook doordat ik de tijd 's avonds voor mezelf zo fijn vind en verder ben ik dan vaak (meestal eigenlijk) ook weer nuttig bezig nog: werk of cursussen.

Dit ging tot een paar weken terug best goed, dan kon ik een paar nachten per week wel bijtanken en de rest van de week red ik wel op vier a vijf uur slaap per nacht. Maar de jongste is nu vaak zeven uur 's ochtends wakker (voorheen negen uur of later) en dat breekt me wel echt op.

Binnenkort gaan mijn dochters vier dagdelen in plaats van drie naar de opvang en één dagdeel is dan echt bijtanken voor mij.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Snoes vr 21 jun 2013 - 10:41

Ik heb ook een chronisch slaaptekort, en dat terwijl mijn zoontje perfect doorslaapt zonder ook maar 1 keer wakker te worden.
Ik slaap gewoon heel erg slecht en vaak ook veel te kort.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pompoen vr 21 jun 2013 - 15:53

Lastig is dat he Snoes!

Hier een combi van (factoren ook). L. slaapt niet eens zo heel slecht, maar voeding geven om 4.30/5 uur terwijl ik soms pas om 1/2 uur in slaap val isniet grappig. Ik slaap ook onrustig en lig wel eens wakker 's ochtends vroeg.

Ik probeer het regelmatig, vroeg naar bed gaan, maar op de een of andere manier lukt dat nooit. Komt ook omdat ik altijd nog zo veel moet doen voor ik naar bed kan. Daarom wil ik ook stoppen met kolven.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Limburg85 vr 21 jun 2013 - 17:15

Ik meld me ook.
De oudste heeft altijd goed doorgeslapen maar zit nu al een tijdje in een fase dat hij niet wil slapen s avonds en s nachts en de jongste slaapt eindelijk goed maar vind opstaan tussen 04.30 en 5.30 normaal :-( en dit 7 dagen in de week icm werken en drukke dagen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Wennes vr 21 jun 2013 - 17:47

Ik meld me ook, ben zo moe!
Ik heb zelfs een aantal maanden geleden schade aan mijn auto gereden omdat ik zo'n wazig hoofd had Sad
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Silke vr 21 jun 2013 - 18:15

Luce schreef:
Silke schreef:Ja hier ook sinds de geboorte van de jongste, dus nu zo'n 20 maanden. Heb het advies gekregen ivm mijn gezondheid zo'n 10-12 uur slaap/rust te nemen, maar ik zit maximaal aan de helft en overdag wordt er ook niet meer geslapen door de oudste.

Haha, dat vind ik zo'n vreemd advies ook altijd. Ja eh, als je geen kinderen had, had je waarschijnlijk ook geen slaapgebrek. Ding dong, belletje.

Haha daar heb je gelijk in. Het zal waarschijnlijk een wisselwerking zijn.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Vixen vr 21 jun 2013 - 18:35

Ik probeer vroeg naar bed te gaan (voor half tien), waardoor ik toch aan 9 á 10 uur slaap kom per nacht. Over het algemeen gaat dat goed en heb ik weinig last van slaaptekort. Ik moet er alleen wel voor zorgen dat ik niet een aantal avonden later in bed kom, want dan kom ik moeilijk weer bij. Ook een avondje doorhalen lukt niet meer, dan functioneer ik de week erna niet meer.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 19:44

Ik meld me ook. De oudste sliep vanaf dat hij 6 weken was door maar de jongste slaapt nu nog niet door. Meestal mag ik er 4x per nacht heen en om 5:30 is het volgens meneer tijd om op te staan. Van de week was ik zo moe. Toen was ie weer wakker rond 3 uur. Ik heb hem gewoon 10 minuten laten huilen en daarna werd hij pas rond 7:30 wakker. Maar wat voelde ik me schuldig dat ik hem heb laten huilen.Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Razz vr 21 jun 2013 - 19:47

Vixen schreef:Ook een avondje doorhalen lukt niet meer, dan functioneer ik de week erna niet meer.

Oh daar heb ik ook zo'n last van. De laatste keer was ik om 2 uur thuis van een feestje (niet eens zo heel laat) en het leek of ik 3 dagen erna nog last had van een kater. Vooral the day after voelde ik me zoooo kut en ik kon alleen maar aan slapen denken.

Een maandje terug had ik even een paar weken een dip. S. slaapt 9 van de 10 nachten het klokje rond maar zelf werd ik na een nacht van 9 uur niet uitgerust wakker s'ochtends en was ik om 3 uur in de middag echt helemaal op. Nu gaat het gelukkig weer. Komt ook wel door het weer.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Parisienne vr 21 jun 2013 - 20:04

Ik kan blijkbaar best wat hebben. Was om 03.00 uur thuis vannacht, om 07.30 stond dochter naast het bed. Voel me nog best prima eigenlijk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Vixen vr 21 jun 2013 - 20:06

Parisienne schreef:Ik kan blijkbaar best wat hebben. Was om 03.00 uur thuis vannacht, om 07.30 stond dochter naast het bed. Voel me nog best prima eigenlijk.
 de dag zelf lukt dan vaak nog wel, maar op de maandag kan ik dan niet wakker worden en lijkt t of mijn ogen steeds dicht vallen op mijn werk.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Parisienne vr 21 jun 2013 - 20:16

Oh, dat lijkt me vervelend. Ik heb er zelf niet zo'n last van. Ben toch altijd al moe, ik word eigenlijk nooit uitgerust wakker, dus merk het verschil waarschijnlijk niet eens Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Pineco vr 21 jun 2013 - 21:10

Hier ook iemand die al ruim 13 maanden geen nacht meer heeft doorgeslapen. Zolang ik er niet teveel over nadenk, trek ik het eigenlijk best goed. Ik heb nooit veel slaap nodig gehad en ga niet graag op tijd naar bed, dus ik ben het ook wel een beetje zelf schuld. Maar de jongste wordt nog steeds minstens twee keer wakker 's nachts, soms vaker (laatste week zo'n 4 à 5 keer per nacht Sad) en ik ben wel echt moe, maar functioneer nog wel prima.

Ik ga meestal tegen 1 uur/1.30 uur naar bed en sta uiterlijk om 7.30 uur op met dan dus 1 of 2 onderbrekingen. Zolang ik actief bezig blijf, heb ik nergens problemen mee. Pas als we een avondje niets hoeven en tv willen kijken, val ik binnen 10 minuten in slaap op de bank ;-)
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Linda vr 21 jun 2013 - 21:33

Ik vind het altijd zo typisch dat het, over het algemeen, de bvkindjes zijn die pas laat gaan doorslapen. 
Daar word ik vooral nu niet heel vrolijk van...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje vr 21 jun 2013 - 21:52

Linda komt dat niet doordat het lichter verteerbaar is en dat ze misschien minder drinken per keer. N krijgt 210 cc en ik weet dan precies wat ze drinkt. Zoiets was het toch. Kan me voorstellen dat je het somber inziet door de verhalen haha niet echt hoopgevend. Dat vind ik al als ik lees dat sommige n met bijvoorbeeld 14 mnd Nog niet hebben doorgeslapen, word je niet vrolijk van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vixen vr 21 jun 2013 - 22:08

Linda schreef:Ik vind het altijd zo typisch dat het, over het algemeen, de bvkindjes zijn die pas laat gaan doorslapen. 

Nou, één troost dan: mijn borstvoedingskindje slaapt een jaar eerder door dan mijn flesvoedingskindje Wink
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose za 22 jun 2013 - 0:11

Hier ook een mama die chronisch moe is. Helaas was ik dat al voor dat ik A. had, en heb ook eigenlijk zeker 9 tot 10 uur slaap nodig per nacht. Daar kom ik sinds ik moeder ben natuurlijk nooit meer aan, dus ik ben een groot wandelend slaapgebrek het grootste deel van de tijd laughcry Tel daar pfeiffer bij op (gelukkig is de piek voorbij) en soms zie ik het ook echt even niet meer zitten qua slaap. Er zijn dagen dat ik vanaf het opstaan alleen maar kan denken aan weer gaan slapen.. We hopen maar dat het ooit weer een beetje beter gaat!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Julia za 22 jun 2013 - 1:44

Bluh...heeeeel herkenbaar! Soms denk ik echt dat ik ff niet meer kan, zo moe.
Dochter van 2,5 wordt standaard nog minimaal 1x per nacht wakker en is 's ochtends vanaf
05.45 wakkker. Zoon van 15 weken heeft de laatste voeding nog om 23.30, dus dan slapen we
ook pas tegen 0.30.

Man en ik werken de afgelopen weken ook fulltime, dus pff. Ik ben dus hard op zoek naar ander werk:lol:
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Printje za 22 jun 2013 - 1:46

Vannacht was N rond 4 uur wakker, wederom lag ze in een bijzondere positie in bed haha maar nadat ik haar goed gelegd had bleef ze mopperen en hebben we dr een klein flesje gegeven, toen was vervolgens R alweer om half 7 wakker en N niet veel later.

Heerlijk joh jonge kinderen;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fiwen za 22 jun 2013 - 2:13

J heeft goed geslapen vannacht maar om half 7 zat ze heel vrolijk (en hard) het liedje van de Carnaval Festival (Efteling) in mijn oor te zingen. Heb haar gelukkig nog tot kwart over 7 rustig kunnen houden met mijn telefoon zodat ik nog even kon doezelen maar daarna was het echt gedaan met de rust :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  pindaatje za 22 jun 2013 - 6:42

Linda schreef:Ik vind het altijd zo typisch dat het, over het algemeen, de bvkindjes zijn die pas laat gaan doorslapen. 

Nou, mijn fv kindje slaapt nu nog niet door, hij is bijna 1,5 jaar laughcry
Hij krijgt dan wel geen voeding meer 's nachts, maar toen hij dat nog wel kreeg was hij ook regelmatig wakker 's nachts..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: